Ga naar inhoud

Ivon : 5 augustus 2010 : Dr. Tjong : Maastad Ziekenhuis : Rotterdam


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal.

Ik ben Ivon en 5 augustus heb ik een borstverkleining gehad. Ik heb al jaren last van masthopathie en de borsten waren zo ongelijk dat er bijna 2 maten verschil in zat, dus het werd na zoveel jaar wel tijd dat er iets aan gedaan is.

Per toeval kwam ik hier op het forum, en ik zal mijn verhaal ook even posten en wat vragen stellen :35:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 110
  • Created
  • Laatste Reactie

Top Posters In This Topic

Op 5 augustus was het eindelijk zo ver, mijn bvk!

Eigenlijk had ik in maart al geopereerd geweest, maar mijn ziektekostenverzekeraar wilde het niet vergoeden, dus ik moest in beroep. Gelukkig had ik die gewonnen en kon het althans nog gebeuren. Het is dat ik zo vreselijk ziek ben geweest van de narcose, want de operatie aan mijn borsten vond ik echt peanuts! Dezelfde avond heb ik al op mijn zij gelegen en qua pijn was het ook goed. Ze zagen en zien er bont en blauw uit, maar ooooooooooo wat is het me meegevallen. Wel had ik vreselijk last van mijn ribben maar gister heb ik er spiroflor van vsm op gesmeerd en waarempel, de pijn is weg. Er is 192 gr. uit de ene borst gehaald en 132 uit de ander. Gister zijn de knoopjes doorgeknipt en opnieuw pleisters opgeplakt voor de littekens mooier te maken. Over 2 weken moet ik weer terug omdat er een klein stukje aan het ontsteken is, dus dat moet wel in de gaten gehouden worden, maar ik ben al goed aan het smeren met calendula zalf, dus het moet goed gaan.

Inderdaad als er mensen zijn die twijfelen, niet denken, maar doen!!!

Ik ben er zooooooooo blij mee!

Het niets doen valt me zwaarder dan de operatie :152:

Wel wil ik vragen of er meer mensen zijn hier met een bvk die het idee hebben dat het van binnen steeds open scheurt? Sinds gister heb ik met iedere beweging een scheurend gevoel wat best goed zeer doet! Hoort dat erbij?

Ik hoop dat ik mensen over de streep kon trekken met mijn verhaal en ik hoop voor mezelf dat er mensen zijn die dit gevoel herkennen zodat ik niet zo angstig hiervoor meer hoeft te zijn.

Groetjes, Ivon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Ivon,

Welkom hier! :D

Vooreerst gefeliciteerd met je bvk! :64: Jammer dat je ziekenkostenverzekeraar niet gelijk wou vergoeden, als je zoveel verschil had tussen beide borsten is het toch echt wel nodig dat je er iets aan liet doen! Kan me voorstellen dat dat niet fijn was, maar gelukkig is alles toch nog goed gekomen! Ben blij voor je dat de operatie zo goed is meegevallen! Heel herkenbaar van dat nietsdoen dat zwaarder doorweegt, is ook zo bij een bv, hihi :P

Ik heb natuurlijk geen bvk gehad, maar dat gevoel dat je vanbinnen openscheurt, zoals jij beschrijft heb ik ook al dikwijls gelezen bij meiden die een bv hebben gehad, dus ik vermoed dat dat er ook allemaal bij zal horen, er is toch heel wat gebeurt met je daar vanbinnen, de operatie kan wel peanuts hebben geleken, maar voor je lichaam is het zeker een opdoffer geweest. Misschien ben je al een beetje te veel in de weer, dus rustig aan zou ik zeggen! Je krijgt vast ook nog wel reacties van meiden met een bvk, die zijn ervaringsdeskundigen op dat vlak. Wens je alvast nog een voorspoedig herstel toe!

Liefs, :54:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Eefje.

Dank voor het samenvoegen en voor het welkom.

Ben blij om te horen dat je het "scheuren" vaker hebt gehoord, want hier verklaren ze me voor gek. :mellow:

Ik heb beloofd om 2 weken helemaal niets te doen en ik hou me er aan. In de middag ook nog 2 uur rusten in bed, dus ben heeeeel trots op mezelf dit keer. :136:

Vanaf donderdag mag ik lichte dingen gaan doen, dus eindelijk weer eens iets nuttigs!

Ik hoop voor een ieder dat de ingreep net zo voorspoedig zal gaan als bij mij. Ik ben in het Maastad ziekenhuis geopereerd in Rotterdam door dr. Tjong.

Groetjes, Ivon

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het gevoel hebt dat het van binnen open scheurt heb je echt teveel gedaan.

Ik kreeg van de chirurg mee dat ik de eerste paar weken eigenlijk niks mocht doen.Dit heb ik dus ook niet gedaan.

Je moet echt goed je rust nemen ook al denk je dat je het wel kan.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Mickey.

Ik heb in het huis nog niets gedaan, maar het is voornamelijk bij omdraaien in bed en lopen. Het is net of er van binnen iets de andere kant opga dan ik wil en dat veroorzaakt het zogenaamde "scheuren" De arts zei dat dat niet kon en als het zo zou zijn zou ik bloeduitstortingen erbij moeten krijgen en die heb ik er inderdaad niet bij gekregen.

Tja, het is heel vreemd allemaal, maar het kan niet van teveel doen zijn want het enige wat ik doe is zitten en liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje, ik heb geen idee wat je bedoelt met 't scheuren...

En dat je al op je zij kon slapen... Ik kan 't net, maar bij mij is 't al 7,5 week geleden!!

Misschien moet je maar gewoon op je rug gaan liggen dan? Ik weet 't anders ook niet.

Wel fijn he, dat 't eindelijk gebeurd is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Meertje. Ik heb net even je verslag zitten lezen en ook die van mickey trouwens. Inderdaad fijn hé dat we er vanaf zijn. Bij mij is er niet zoveel afgehaald, maar het scheelt toch een dag en een nacht. Weet je wat het met mij is, dit was mijn 31e operatie, dus ik ben wel wat gewent. Nu dacht ik de hele tijd dat ik weer aan mijn buik geopereerd was, dus ik liep heel voorzichtig te doen met mijn benen optillen, met omdraaien.........en heel ruw met mijn armen onder mijn kussen om te slapen ( au)

Ik had gewoon spierpijn in mijn buikspieren om niks!!! :152:

Vergeleken met een buikwond vind ik deze wond wel meevallen, dus ik durf meer denk ik.

En weet je, de 1 is de ander niet hoor, dus als het bij jou niet gaat, wilt dat niet zeggen dat het niet goed is of zo.

Het komt met ons allemaal wel goed. Je ziet het, ik scheur weer uit elkaar en dat heb jij gelukkig weer niet. :6:

Afgelopen maandag is er ook weer nieuwe tape aangebracht om de littekens mooier te maken en dat trekt ook aardig. Over 2 weken mag dat er definitief af gelukkig. Gelukkig hoefde ik geen sport bh met voorsluiting dus hoefde ik niet van die hele dure dingen te kopen. Mijn dochters hadden er 2 gekocht bij hunkemoller voor 18 euro stuk en nu zijn ze toevallig bij zeeman in de aanbieding voor 6 euro en die zitten ook perfect. Misschien een tip voor mensen die nog moeten!

Ik ben nogal een pietje ongeduld qua revalideren en een baby qua dingen die ik niet herken zoals dat scheuren!!

Erg hé? hahaha

Ik ben blij dat het met jullie allemaal goed gaat en ik heb veel gehad aan jullie verhalen, ik hoop dat anderen dat ook hebben.]

Groetjes, Ivon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een feit waarom jullie meer last hebben dan ik is dat ik geholpen ben dmv sleutelgat methode en jullie met anker methode hetgeen ook meer problemen geeft qua bewegen. Bij mij is de wond van binnen groter ( zegt een arts op internet ) misschien dat ik daarom dat zogenaamde scheuren voelt en jullie niet.

Maar de arts houd het in de gaten want officieel horen de klachten die ik heb er niet bij, dus over 2 weken moet ik terug en dan moeten die klachten verdwenen zijn anders gaat hij maatregelen nemen.

Pffff, daar moet ik maar even niet aan denken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ivon,

Gefeliciteerd met je bvk.

Dat scheuren waar jij het over hebt heb ik niet,

wel had ik het gevoel als ik mijn bh uitdeed of mijn

borsten eraf konden vallen, een heel raar gevoel.

Maar dat is allemaal over gegaan, geef het de tijd.

Je arts houd je in iedergeval in de gaten en dat is fijn.

Succes met je herstel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Noortje. Bedankt voor je lieve reactie.

Inderdaad moet het tijd krijgen om te genezen. Ik heb nu sinds gisteravond iedere keer het idee dat mijn tepel eraf valt met bewegen, had jij dat ook? ( hij is goed gehecht neem ik aan en ik zie er verder niets aan alleen dat het litteken een stukje is gaan wijken, maar is nog wel gewoon dicht) Is dat wat jij omschrijft dat je borst eraf valt? Het trekt met bewegen en dan daarna net of het eraf floept. Ik vind het een eng gevoel.

Je kan op het internet zo weinig informatie vinden over een borstverkleining en ik kan toch ook niet iedere keer naar het ziekenhuis bellen of iets normaal is.

Helaas zitten hier ook niet zoveel mensen met een borstvekleining en zie ik ook dat er niet zoveel gereageerd word op verschillende topics en dat is wel erg jammer.

Maar ik hoop dat iemand hier herken wat ik bedoel.

Allen de groetjes en vragen mag hoor. :119:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had inderdaad ook de eerste weken na de operatie het gevoel of mijn borsten eraf vielen zodra ik mijn bh uit deed.

Dat gebeurt echt niet maar omdat het zulke grote wonden zijn krijg je wel het idee.

Ik zei het tegen mijn chirurg bij de 1e controle en hij moest wel lachen maar hij vertelde dat bijna iedere vrouw die na de borstverkleining op controle kwam dat gevoel had.

Zolang het wondje bij de tepel dicht blijf kan het er echt niet afvallen.

Waar het litteken wijkt zie je dan weefsel zitten? of wijkt het niet heel veel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Mickey.

Nee, ik zie geen weefsel zitten, het is de bovenkant van de snede die iets is open gaan staan en de onderkant is gewoon dicht.

Zodra ik weefsel zie of bloed of wat dan ook dan ga ik direct aan de bel trekken want dan kan dat het gekke gevoel zijn.

Tja, lachen hé, het idee dat de tepelkrans eraf valt. :152:

Wat een muts ben ik zeg, ik hou ook de hele tijd mijn borst vast ( hoeft nu eindelijk niet meer nou hij klein is ) of ik het dan tegen kan houden als het niet goed zou gaan.

Ik heb het als ik mijn bh aanheb, gewoon als ik bv. loop dan ploep, valt hij eraf. Maar hij ploept wel, maar valt niet gelukkig :152:

Wat een toestand!!

Die pleister wordt ik ook wel zat hoor, die trekken ook zo erg.

Ik heb fybromyalgie en kan dus weinig hebben op mijn spieren en die pleisters zitten ook op de zwevende rib, dus dat doet ook pijn. Mijn tussenribspieren zijn allemaal beurs, dus daar ben ik nog steeds aan het smeren met spiroflor want zodra ik dat niet doet kan ik niet liggen of bewegen.

Jullie zijn allemaal in zo'n hoera stemming en ik zit hier maar te zeuren, schiet voor jullie ook niet echt op hé? :155:

Maar angst doet gekke dingen met mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meid praat het maar lekker van je af hier hoor,

je tepel valt er echt niet af. Ik had 2 wondjes om mijn tepelhof

en toen ik mijn eerste wondje had heb ik ook in paniek de huisarts

gebeld omdat ik bang was dat hij los zou laten.

Mijn tepel is helemaal bijgetrokken en heel mooi geworden, ook

er omheen en hij zag er echt niet uit in het begin. Ben ook heel

bang geweest om hem kwijt te raken, er zat allemaal dode huid over

mijn tepel en dat zag er zwart uit. Daaronder zat mooie nieuwe roze huid

en hij is nu net zo mooi als mijn andere tepel. Maar dat wist ik toen natuurlijk

nog niet.

En het gaatje wat is opengesprongen door de borstontsteking is ook heel

mooi genezen. Het litteken is daar iets breder geworden maar wel mooi glad.

En dat gaatje zag er echt niet fijn uit toen hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je Noortje.

Weet je, het ziet er zo ongelooflijk mooi uit,daar ben ik echt heel dik tevree over, maar die enge dingen eromheen, pffffff

Had begin van de avond een oproep gedaan want ik zag ineens een bloeding rondom mijn tepel die er vanochtend nog niet zat. Ik had al naar het ziekenhuis gebeld en die zeiden dat het geen kwaad kon, maar als ik het niet vertrouwde kon ik langs komen. Omdat ik nog geen reactie hier had gehad ben ik naar het ziekenhuis gegaan. Het was inderdaad een bloeding, maar kon geen kwaad. Hij vond het er allemaal heel mooi uitzien en het klappen van de tepel of dat hij eraf valt, die verhalen had hij ook van andere vrouwen gehoord, het hoort er allemaal bij zei hij. Omdat het een sleutelgat is, is de wond van binnen groter en krijg je soms gekke klachten die vanzelf weer moeten verdwijnen. Hij zei: ga maar lekker naar huis, ik heb je gerustgesteld ( not ) er is niets aan de hand! Hij zei ook: van alle vrouwen die ik gezien heb zien die van u er het mooist uit zo vlak na de operatie. :152: Ik heb nu maar een pil ingenomen en ga zo lekker slapen en morgen weer een nieuwe dag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, we zijn inmiddels weer een paar dagen verder. De bloeduitstorting rondom mijn tepel is niet erger geworden gelukkig. Mijn borst prikt, brand, bijt en steekt, dus dat is goed aan het genezen. :154:

De grootste ellende zijn nog steeds mijn ribben, manmanman wat doen die zeer!

Ook het bot vlak onder mijn borst is niet aan te raken zo pijn doet het. Maar ik hou het er maar op dat alles na 6 weken over moet zijn. Ik heb sinds gisteravond ook pijn in mijn borstspier, maar denk dat ik teveel achter de pc zit, dus laat dat maar even minderen vanaf vandaag.

Mijn borsten zien er echt ongelooflijk mooi uit en ik heb er totaal geen spijt van. Ik zeg ook iedere keer, van mijn borsten heb ik totaal geen last, maar meer van de rest eromheen.

De afspraak voor 30 aug. is geannuleerd, ik moet nu 3 september, dus ik ga van de week even bellen of ik zelf alle tape er dan af kan halen want dat getrek van de pleisters de hele dag wordt ik toch aardig zat. :blush:

De duizeligheid en de vermoeidheid zijn nog volop aanwezig maar zoals de arts ook gezegd heb, het is niet niks geweest allemaal.

Ik doe nog steeds niets in huis en rust nog steeds iedere middag 2 uur.

Zo, dit was het weer even.

Groetjes, Ivon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Ivon,

Ik ben blij voor je dat je de bvk hebt gehad. Dat scheuren wat jij zegt had ik toen ik te ver ging uitrekken iets na mijn bvk of wanneer ik teveel had gedaan. Ik hoop dat het nu stukken beter gaat en je mag hier lekker je dingen neerzetten hoor. Maar 31 operaties? Nu ben ik toch wel erg benieuwd haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, 31 operatie's :blush: Ik zit gewoon rot in elkaar. hahaha

Maar ik heb last van bobbels in mijn lichaam die vaak weggesneden zijn ( nu dus ook in mijn borsten ) 5 oogoperatie's, 6 oor operatie's, 2 keizersnede's, baarmoederverwijdering, kijkoperatie's

Zo kom je er wel hé?

Maar hier kan je oud mee worden hoor :155:

Ik heb jouw verslag ook even gelezen, dat was ook niet mis zeg! Net als je denkt dat alles zo heerlijk gaat, wordt je ziek. Ik ben blij dat het nu heel goed met je gaat, ik kijk er naar uit dat ik zover ben.

Helaas zal het wel wat langer duren met mij omdat ik fybromyalgie heb, heeft mijn lichaam een nog grotere dreun gekregen en doet mijn lichaam nog 1000x meer zeer dan dat het normaal al doet, maar ook ik weet dat er een dag komt dat ik niet meer weet dat ik een bvk heb gehad. Alleen al het feit dat mijn borsten nu niet meer op mijn pijnlijke ribben rusten scheelt al een dag en een nacht.

Het enige wat ik nog steeds niet vertrouw is de pijn van mijn andere ribben en ik heb het idee dat er een grote verdikking onder zit. Maar ook dat geef ik de tijd tot de nacontrole over 2 weken en dan zie ik wel. Alles moet genezen, maar zoals ik al eerder zei, ik ben nogal ongeduldig. Daarom is het zoooooooooo knap van mij dat ik ook echt niets doet hier, hoe moeilijk het ook voor mij is. Vandaag ben ik even naar de markt geweest, was kapot toen ik thuis kwam en ben gauw weer een uurtje gaan liggen.

Maar iedere dag een stukje beter.

Fijn weekend allen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, 31 operatie's :blush: Ik zit gewoon rot in elkaar. hahaha

Maar ik heb last van bobbels in mijn lichaam die vaak weggesneden zijn ( nu dus ook in mijn borsten ) 5 oogoperatie's, 6 oor operatie's, 2 keizersnede's, baarmoederverwijdering, kijkoperatie's

Zo kom je er wel hé?

Maar hier kan je oud mee worden hoor :155:

Ik heb jouw verslag ook even gelezen, dat was ook niet mis zeg! Net als je denkt dat alles zo heerlijk gaat, wordt je ziek. Ik ben blij dat het nu heel goed met je gaat, ik kijk er naar uit dat ik zover ben.

Helaas zal het wel wat langer duren met mij omdat ik fybromyalgie heb, heeft mijn lichaam een nog grotere dreun gekregen en doet mijn lichaam nog 1000x meer zeer dan dat het normaal al doet, maar ook ik weet dat er een dag komt dat ik niet meer weet dat ik een bvk heb gehad. Alleen al het feit dat mijn borsten nu niet meer op mijn pijnlijke ribben rusten scheelt al een dag en een nacht.

Het enige wat ik nog steeds niet vertrouw is de pijn van mijn andere ribben en ik heb het idee dat er een grote verdikking onder zit. Maar ook dat geef ik de tijd tot de nacontrole over 2 weken en dan zie ik wel. Alles moet genezen, maar zoals ik al eerder zei, ik ben nogal ongeduldig. Daarom is het zoooooooooo knap van mij dat ik ook echt niets doet hier, hoe moeilijk het ook voor mij is. Vandaag ben ik even naar de markt geweest, was kapot toen ik thuis kwam en ben gauw weer een uurtje gaan liggen.

Maar iedere dag een stukje beter.

Fijn weekend allen.

Hey Ivon ja akelige kwestie firbomyalgie ik ken zeer veel mensen in mijn omgeving die dit hebben !!

ik hoop dat jij je snel beter zult voelen !, want ik had wel eens gelezen dat kleinere borsten beter zijn voor mensen met dit ziekte beeld! . Ik duim voor je mee en rust maaaaar heeel goed uit ! want dat heb je gewoon nodig !.

gr michelle

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie Patricia en Michelle voor de lieve woorden. Vandaag hebben we de pleisters van de wonden afgehaald. De afspraak van het ziekenhuis van volgende week was verzet, dus ik heb vandaag gebeld wanneer de pleisters er dan af konden en ze zei dat het nu wel mocht. Nou, dat zeg je niet tegen dovenmansoren. :rolleyes: De langwerpige snee loopt wel erg ver door naar beneden, dus ik denk als ik over een tijdje weer een normale bh gaat dragen dat het in de weg gaat zitten, maar we zien wel. Heb de wonden ingesmeerd met calendula zalf en het ziekenhuis zou een recept naar huis sturen met zalf, dus dat zal ik morgen wel krijgen. Het is wel een opluchting dat die pleisters eraf zijn, maar onder mijn borst voelt het nog steeds strak aan, net of de pleister er nog zit. Vandaag voor het eerst ook zelf weer gestreken. Tja, je bent huisvrouw of niet hé? De scholen zijn weer begonnen dus kids hebben minder tijd en je merkt dat ze het ook wel zat zijn na 2 weken :154: Ik heb wel aan het ziekenhuis gevraagd wat mag ik nou wel en wat niet en het grootste bezwaar is het tillen. Dat is zo en zo uit den boze. Ook niet stofzuigen en dweilen en niet fietsen. Licht werk kon geen kwaad, strijken ook niet ( ook al was het liever niet ) maar de strijkplank wegzetten mocht weer niet. :159: Het is in ieder geval allemaal goed gegaan en ik heb ook voor het eerst weer zelf het eten gedaan, dus we gaan de goede kant op aan deze kant. Ik zit nu aan de ibuprofen en dat helpt nu. ( weet dat het voor even is, maar iedere dag is er 1) Ik zei nog tegen de assistente in het ziekenhuis, ik heb overal last van, behalve van mijn borsten :154: Ze kwam niet meer bij! In ieder geval ziet het er heel mooi uit en wat er nu niet mooi uitziet, komt vanzelf wel goed. Ik hoop dat het met jullie ook allemaal goed gaat en blijf goed gaan.

Groetjes, Ivon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Merel. Helaas is de pijn in mijn ribben nog niet minder en ben ik nog steeds opgeblazen. Ik ben begonnen met ibuprofen nu en als het niet verbeterd ga ik een vrijdag even naar mijn huisarts. Zoals ik al eerder zei, mijn borsten doen vervelend, maar niet pijnlijk, maar de rest eromheen............. Vannacht echt een rotnacht gehad. De pleister zijn er nu af en ik kon niet meer op mijn zij liggen. enerzijds door de pijn, anderzijds door de angst dat het kapot zou gaan. Vandaag naar de apotheek wezen lopen voor de zalf van het ziekenhuis en iedere stap die ik zet voel ik mijn rechtertepel klappen of dat hij eraf valt. Volgens de chirurg van vorige week hoort dat erbij. Nou, we horen het wel volgende week vrijdag tijdens de controle. Mijn bh schuurt over het litteken heen onderaan en daar is het al een beetje rood, dus dat ga ik goed in de gaten houden. Ik zag wat viezigheid in mijn bh zitten rondom te tepel, maar kan niks vinden, dus het zal wel weer goed zijn. :rolleyes: Ik zei gister ook tegen de assistente in het ziekenhuis dat ik het zo jammer vind dat je zo weinig informatie vind over borstverkleining. Je wordt doodgegooid met verhalen voor borstvergroting, maar ik moet merendeels het ziekenhuis bellen met mijn vragen en die worden er ook niet meer vrolijk van. :153: Maar voorlopig weer een dag voorbij en dichter bij het herstel denk ik dan maar.

En hoe is het verder met jou?

Link naar reactie
Delen op andere sites




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.