Ga naar inhoud

Operatie 8 mrt: Tepel en tepelhof verwijderd ivm necrose


Channah

Aanbevolen berichten

Gisteren eindelijk de dag waar ik zo tegenop keek: verwijdering van de afgestorven tepel + tepelhof. Het was ook wel nodig hoor, er kwam al vies spul onder de zwarte korst vandaan.

Om 10.45 moest ik me melden bij de Bergman Kliniek in Heerenveen. Ik liet het onder narcose doen, vanwege mijn enorme angst hiervoor en ook dr. van der Lei vond dit een goede keuze. Ik kan tegen narcose, word er niet misselijk van en je moet dan wat langer blijven, maar dat had ik er graag voor over. De dag ervoor hadden ze me nog gebeld en zodoende wist iedereen dat ik er vreselijk tegenop keek. Zo 'gevangen'. Ik wil het niet, maar ik moet wel. Er is gewoon geen keuze! De verpleegster was zo begripvol en heel rustig, dr. van de Lei kwam nog langs en vertelde heel rustig wat hij ging doen, wat ik kon verwachten en hij zei ook van ja meid, je hebt geen keuze, hier moet je gewoon doorheen. Heel vervelend, maar ik doe er alles aan om het zo makkelijk mogelijk voor je te maken.

Even later naar de OK. Ook daar iedereen heel rustig en begripvol. Slaapmiddel in het infuus en ik was vertrokken. Heerlijk geslapen! Fijn wakker geworden, ook al snapte ik niet waar ik was en wat al die mensen in mijn huis deden. Het heeft even geduurd voordat ze me aan het verstand hadden gekregen dat ik in Heerenveen was en niet op mijn bank lag te slapen. 

Dr. van der Lei kwam nog langs en vertelde dat het prima was gegaan. Ik mocht al snel naar de kamer. Eigenlijk wilde ik de wond niet zien, maar mijn operatiehemd verschoof wat waardoor ik wel wat zag en ik dacht nog oh, valt best mee! Gewoon een grote schaafwond! Dus ik kreeg al heel wat praatjes. Pijn was er wel maar best te doen. Ik kreeg uitleg van al het verband en gaas en hoe ik het moest verzorgen. Na een half uurtje soezen, een broodje en koffie, kwam dr. van der Lei. Tja zei hij, ik weet dat je eigenlijk je wond niet wil zien maar ik wil dat je het toch doet. Je moet gewoon even zien hoe het nu is, als het thuis dan verandert weet je hoe het hoort te zijn. Als je het goed verzorgt, gebeurt er niks geks, maar je weet pas of het verandert als je de beginfase kent. Ik nog heel stoer van oh ja, ik heb zonet al wat gezien, laat maar zien hoor! Ik wat rechtop in bed zitten, de dokter mijn hemd uitdoen, verband eraf en toen begon alles te draaien. Ik lag eerst plat en toen leek het een schaafwond, maar nu zag ik dat ik echt een diep gat in mijn borst heb. En volgens de arts viel het nog mee ook nog! OMG. Er kwam een heel verhaal van hechtingen en weet ik veel en toen hij klaar was keek ik hem glazig aan en zei van sorry, zeg dat nog maar een keer, ben helemaal in shock nl. Toen vertelde hij het nog een keer, gewoon rustig en hij nam ook alle tijd. Dat hij tijdens de operatie vond dat mijn rechterborst groter was dan mijn linker en dat hij dat ook even 'gecorrigeerd' had door er nog wat uit te halen (vocht? pus? weet ik het) nu hij toch bij die tepel bezig was. En dat het nu heeeeel mooi was. Okee dacht ik, was me nergens van bewust, maar prima hoor. Ik heb nieuwe oplosbare hechtingen in mijn rechterborst vanwege die correctie en ook van de tepelverwijdering zelf. 

Nu moet ik 8 weken lang 2x per dag de wond spoelen onder de douche. Gelukkig gewoon staan onder de douche en dat het water er zo langs en in loopt. Beetje droog deppen, gaas en verband erop en bh weer aan. De wond moet nat blijven, anders krijg je binnenin een korst en stopt het genezingsproces. De wond groeit dicht van binnen naar buiten en als ik geluk heb zonder deuk. Dat is niet te voorspellen. Bij de een groeit de tepelhof weer mooi in model, een ander houdt een deuk. Volgens dr. van der Lei lijkt het heel lang alsof er niks gebeurt en dan ineens zie je het met de dag dichter groeien. 

Hij verontschuldigde zich nog min of meer dat het hem niet gelukt was de tepel te redden. Hij vond het zo jammer. Ja, ik ook! Hij had echt goede hoop dat het zou lukken en tja, hij vond het toch wel heel erg voor mij. Volgens mij zag hij het zelf als een soort falen van hemzelf, hoewel ik dat niet zo ervaar. Ik wist dat ik een verhoogd risico had. Ik ben blij dat de linkertepel gewoon is en een stuk kleiner dan van te voren. 

Eventjes een heel verslag van gister. Ik kan op het net en op dit forum weinig vinden over tepel necrose en aangezien dit niet vaak maar wel af en toe voorkomt, wilde ik dit toch hier neerzetten. Ik plaats geen foto's. Het ziet er niet uit. Geloof mij maar. De pijn is nu wel pittiger dan gister maar is houdbaar met paracetamol. Met kleding aan zie je er niks van. In mijn hoofd zie ik het wel steeds voor me en dat vind ik akelig. Ik heb er ook slecht door geslapen. Dit is weer een fase waar ik doorheen moet, het moet 'wennen' dat ik zo'n gat heb waar het eigenlijk niet hoort. 

De Bergman Kliniek Heerenveen vind ik super. De verpleging is zo meegaand en denkt ook met je mee. Ze hebben geregeld dat ik onbeperkt verband en gaas kan halen bij de apotheek en dat mijn verzekering dat gewoon vergoedt. Daar zijn regeltjes voor en dat hebben ze voor me uitgezocht en was al geregeld toen ik naar huis mocht (om 3 uur 's middags). Ze vinden mij vast zielig, want bij de bvk heb ik proeftubes littekencreme gekregen, maar nu kreeg ik de gewone grote verpakking mee. De verpleegster zei van jij krijgt deze gewoon van mij mee, voor later. Dat mag ook wel even gezegd worden hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 153
  • Created
  • Laatste Reactie

Hey meid

Wat moet dit heftig zijn!! Je tepel zit er niet meer en het ziet er op dit moment ook echt heftig uit.

Zo te lezen heb je wel echt goede begeleiding gehad van iedereen, wat echt super is :35:

Wat hij zegt over dat je een hele tijd niet echt zult merken dat de wond kleiner wordt en het op een gegeven moment sneller gaat, dat klopt. Iedere keer als ik het zag, toen ik nog in de wijkverpleging werkte, vond ik het mooi om te zien wat het lichaam allemaal kan.

Mocht je af en toe iemand willen hebben die met je mee kijkt, dan mag je me gerust foto's sturen (maar dan ook een foto erbij van nu ,zodat het te vergelijken is) Dit is geen moeten hè,  ik bied alleen hulp aan voor als je het nodig hebt.

Heel veel sterkte, hoop dat het allemaal mooi gaat genezen.

Xxx BB 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Channah,

Meid, wat een verhaal. Ik zit hier met dik kippenvel. Wel fijn dat je zo goed geholpen bent in Heerenveen en dat iedereen zo lief voor je was. Gelukkig heb je de operatie erop zitten en gaat het vanaf nu weer bergopwaarts. En misschien idd wel een goed idee van best_boobie om haar regelmatig een foto te sturen in een pb...... Zij heeft er verstand van en dan kan zij met je meekijken of het herstel goed verloopt. 

Nou meis...... Ik wens je heel veel sterkte en een goed herstel. Ik leef met je mee! 

XXX Jaydee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Channah, 

jeetje wat een gedoe...natuurlijk heel fijn de begeleiding en het begrip maarja....het is wel jouw borst he! Ik wens je een heel goed herstel en hoop dat het supermooi geneest. 

Liefs Nonky xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, best wel gedoe. Ik was al zo blij dat die vreselijke pijn van de eerste weken bvk weg was, nu dit weer. De pijn is nl. wel erg aanwezig vandaag, ben me er steeds van bewust dat dat er zit. 

Vanochtend de eerste keer gespoeld onder de douche. Eng!! Zou het prikken? Zou ik flauw vallen net als de eerste keer douchen na de bvk? Gelukkig allemaal niet. Mijn man heeft me zo lief geholpen, het een beetje droog gedept en weer verbonden zodat ik ook niks hoefde te zien. 

Ik heb hem foto's laten maken van mijn borsten en ook van de wond zelf, voor het geval ik je raad een keer wil BB! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is goed meid!

Lief van je man!! Goed dat jullie dit samen doen.

Neem je niets van paracetamol tegen de pijn? Lijkt me dat je dat wel op z'n minst kunt gebruiken. Ga niet te veel bikkelen waar het niet nodig is :)

Oh trouwens, in je eerste bericht zei je dat je pc nog wat gecorrigeerd had in ongelijkheid.  Ik denk dat hij nog wat weefsel weggehaald heeft om de ontstane ongelijkheid weg te werken. Via de tepel kunnen ze toch wel nog veel zien en doen.

Hopelijk herstel je goed en blijft je verder een hoop ellende bespaart. 

Ik neem aan dat je de gazen ook onder de douche eraf spoelt? Of heb je iets van vette gazen mee gekregen tegen het plakken van de gazen in de wond?

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb paracetamol, 4x per dag 2x 500 gram. Vannacht was de pijn echt heel heel erg, gewoon te erg om van te kunnen slapen of lekker te liggen, dus toen heb ik naproxen genomen (zo tegen de ochtend toen het eigenlijk tijd was voor de paracetamol). Het is nu irritant aanwezig, niet zo pijnlijk meer. Ik voel gewoon dat er in gerommeld is en het straalt uit naar mijn oksel met pijnscheuten. Er is ook wel wat gedaan natuurlijk!

De chirurg heeft idd via de tepel nog wat weggehaald. Of dat dan vocht is of wat dan ook? Ik moet eerlijk zeggen dat ik het verschil niet zie, mijn man ook niet, maar de chirurg was echt heel blij dat hij dat nog even had kunnen corrigeren. Als ik er toch bezig ben....zo zei hij. Hij vindt het echt mooi werk om mooie borsten te maken, dat kun je wel merken! Is alleen maar fijn voor de patiente!

Op de wond moet vet gaas en daarover heen verband en dan mijn bh aan. Ik reageer allergisch op pleisters en ook dat vette gaas blijkbaar. Vandaar die extreme jeuk en al dat vervellen waar ik het al eerder over had. Hopelijk reageer ik niet zo allergisch op dit andere gaas en vastplakken mag al helemaal niet. Gewoon los in de bh, het gaas plakt wel door de vaseline en het verband blijft zitten door de bh. 

Mijn man is hier al weken de mantelverzorger. Gelukkig maar kan hij er tegen! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden zei Channah:


Mijn man is hier al weken de mantelverzorger. Gelukkig maar kan hij er tegen! 

Koesteren die man, Channah! :35:

Xxx Jaydee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh balen dat je zo een jeuk hebt...

Ik bedoelde ook niet het gaas vastplakken hihi, ik bedoelde of het gaas niet plakte in de wond. Maar met vette gazen ertussen, zal dat idd niet gebeuren. ;)

Die naproxen kun je er ook twee keer per dag bij nemen anders. Verdeel je het een beetje.. bijvoorbeeld paracetamol om 8-14-20-2 uur en de naproxen om 11 en 23 uur ( bijvoorbeeld )

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetjuh wat een verhaal zit hier op de bank mee te lezen. Hoop voor je dat je herstel voorspoedig verloopt. Vind het wel heel moedig van je dat je je verhaal met ons deelt. Het gaat idd niet altijd goed maar meid wat heb ik bewondering voor je dat je er zo over praat. En ook je man verdient zekers respect hoe hij goed voor je zorgt. Heel veel sterkte in ieder geval

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Channah Jeetje wat heftig allemaal... Fijn dat je dit nu achter de rug hebt, kan me heel goed voorstellen dat je hier tegenop zag. Wat heb je een mooi en duidelijk verslag geschreven! Wel ontzettend fijn dat je daar zo lief voor je zijn. Dat heb je ook zeker wel verdiend, en niet omdat ze je zielig vinden! Dit zullen zij ook niet wekelijks meemaken.  Ik zat toevallig daar ook om 10:45, kan het zijn dat ik je gezien heb in de wachtkamer?

Moet je na die 8 weken weer op controle? Hoop dat je herstel vanaf nu voorspoedig mag verlopen, ik wens je heel veel sterkte en beterschap! Knap, en bedankt dat je je verhaal met ons wilt delen!

xx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@best_boobie Dat is een handig pijnstiller systeem. Ik durf niet zo snel medicijnen bij elkaar te gebruiken. Ga ik het zo doen. Dank je!
 

Volgende week woensdag moet ik op controle komen. Ze houden wel een vinger aan de pols zeg maar. Ik zat om 10.45 in de wachtkamer, met mijn man, aan de lange tafel voor de tv. Ik kan me alleen een ouder echtpaar herinneren dat er ook zat, maar ik was ook erg zenuwachtig en vooral dorstig! Haha!! Dat nuchter zijn voor een operatie is niet echt een lolletje (ik ben nogal een die-hard koffie liefhebster in de ochtend). Dus misschien heb je me gezien ja! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Channah had je niet een blauw kleurig vest of jasje aan? Nee ik nog niet voor de ingreep, dan had ik daar niet zo heldhaftig in mijn eentje gezeten denk ik:141: Ik kwam voor de pre-operatieve screening,  en ik ben altijd minimaal een kwartier te vroeg dus zit als gevolg daarvan altijd een tijdje in de wachtkamer:P Ik heb in april mijn bvk.

Hoe gaat het nu met je kwa pijn? Is het te doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heftig allemaal zeg!

Super dat je man je zo goed kan bij staan en de verzorging van de wond op zich kan nemen. Het menselijk lichaam is tot veel instaat, en ik hoop dat het "gat" waar je over spreekt ook weer mooi glad/ondiep gaat worden.  Ik wens je heel veel sterkte en een goed herstel.

Groeten Essi4

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Eline33 Turquoise vestje idd! Zwart haar, bril op want ja, lenzen moesten uit... lekker florissant ook. Hihi.

Ik las later in je handtekening dat je binnenkort je bvk krijgt. Alvast heel veel succes! Heb je al zenuwen of valt het mee? 

De pijn is nu met het schema van @best_boobie goed te doen. Ik heb vannacht best goed geslapen. Vanochtend schrok ik wel heel erg: het verband helemaal geel/groen, beetje raar geurtje. Een wond geur zeg maar. Mijn borst ook harder dan gister. Ik heb even gebeld met de verpleging in Heerenveen en ik moest foto's maken en mailen. De assistent chirurg die dinsdag bij mijn operatie was was er vandaag ook en even later belde ze al terug van geen paniek, je hebt geen ontsteking, het gaat juist heel goed! Ik had ook geen kloppende pijn, of koorts, of een ziek gevoel, maar die kleur en zo'n gek geurtje en dan een harde borst, zowel ik als mijn man hadden zoiets van dit gaat niet goed. Vals alarm gelukkig! Ik heb wel heel hard gehuild als een klein kind, alle stress en ellende kwam er even uit. 

Mijn bh is echt heel smerig nu door al dat wondvocht. Ik moet nu deze bh 8 weken non-stop aan, dus meteen na het afspoelen van de wond verbinden en bh aan. Tijd voor een wasmachine is er niet. Voelt echt heel smerig als je dan onder de douche vandaan komt! Ik zei dit tegen de verpleegster en ze zei meteen van oh, ik stuur je een extra toe, dit kan zo ook niet natuurlijk. Kun je afwisselen en de andere even uitwassen. Deze bh hoef ik ook niet te betalen. Fijn he! Ik blijf zeggen: top verpleging daar in Heerenveen!

Morgen zou er een clubje paardenvriendinnen op ziekenbezoek komen, maar ik voel me er niet klaar voor. Als ik me ellendig voel ben ik het liefste alleen, met mijn hondje op de bank, beetje suf tv kijken en wat slapen. Dus ik heb de dames afgezegd. Zo heeft niemand er wat aan. Voor mijn doen is dat heel wat, want ik doe me altijd veel stoerder voor dan ik ben. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat het goed gaat met de pijn! En ook heeeeel goed van je dat je je vriendinnen afgebeld hebt, en even voor jezelf een pas op de plaats maakt! Stoer doen heb je vooral zelf nu niks aan ;) Zit je daarna alleen maar met de gebakken peren, en rust is nu heel belangrijk. Je lichaam herstelt dan het beste :)
Trouwens, het eten van veel eiwitten nu, kan helpen bij de genezing van wonden. Misschien iets om in het achterhoofd te houden.

Wat fijn dat je zo goed te woord gestaan wordt, echt zo goed!! De nazorg is vaak zo belangrijk, en die wordt vaak toch vergeten door klinieken.. Gelukkig hier niet :35:
 

Neem de tijd voor jezelf.. Het is niet zomaar ff een operatie he.. Dit heeft ook wel een heel verwerkingsproces nodig.. Het is toch een soort verlies, zo kun je het wel zien.. dus je zult waarschijnlijk ook een soort rouwproces doorlopen... Geef jezelf daar de tijd voor.
Uiteraard was het nu wel nodig, dat dit gebeuren ging, maar toch.. Het kan zijn dat je je even niet helemaal lekker in je vel voelt.. 
Sterkte daarmee!!

Zo lief dat je een andere bh toegestuurd gaat krijgen.. Het is maar niks om ook nog een vieze bh aan te hebben continu, dus prima oplossing!!
Hopelijk heb je hem snel binnen!!

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Channah als ik had geweten dat jij het was had je even heel veel succes gewenst!! Wat is het dan weer een kleine wereld. Val nog mee met de zenuwen hoor, wel steeds vlak voor een gesprek haha. De dagen er vlak voor zal ik het wel merken denk ik. 

Kan me voorstellen dat je dan gelijk het gevoel krijgt dat het mis gaat, je hebt al aardig wat te verduren gehad. Wat best_boobie  ook zegt, vind het alleen maar hardstikke goed van je dat je hebt afgezegd en er aan toe geeft. Je kunt de rust en ontspanning wel gebruiken. Dus maar lekker doen wat voor jou nu goed voelt. Wel fijn dat je goed geslapen hebt! Slaap je nog voornamelijk op je rug?of mag het ook wel wat op je zij.

Vindt het wel super om te horen dat de nazorg zo goed is daar, geeft me wel een wat geruster gevoel ofzo!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je verwacht toch ook niet dat er dan een 'bekende' zit? 

Ik ben er nog niet gerust op. Vanmiddag weer geslapen, was heel fijn, maar nu loopt de pijn weer op terwijl ik pas om 8 uur weer paracetamol mag. Ik ben heel onzeker over het genezingsproces. Het is ook zo'n mega wond! 

Ik slaap op mijn rug en op mijn linkerzij. Ik kon weer op mijn rechterzij slapen, maar dat durf ik nu niet meer. Voor nu gaat het goed zo. Rug slapen is niet zo erg, maar je krijgt daar echt last van. Dat ga jij nog ervaren met je bvk, maar troost je: dat gaat over. In het begin kun je niet 8 uur non-stop slapen. Nu kan ik dat ook nog niet hoor, want omdraaien in mijn slaap gaat niet. Ik word toch steeds wakker door ongemak en pijn. 

De nazorg in Heerenveen is super. Ik ben een keer geopereerd in een ziekenhuis en daar was het ook prima, maar de verpleging en nazorg in Heerenveen is echt stukken beter!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@best_boobie Het is ook niet niks allemaal, eigenlijk zit ik gewoon in een soort van horror situatie voor mezelf. Voor verpleging en artsen is dit vrij gewoon, zij maken dit vaker mee, maar dit is mijn eerste en hopelijk ook laatste keer! Brr. Bij zulke dingen word ik altijd heel rustig en stil en wil ik echt alleen zijn. Nu zei mijn man gister al van laat je nou eens gaan, dit is niet niks, je blijft er zo nuchter onder terwijl ik weet dat je eigenlijk helemaal in paniek bent. Dat is ook zo, ik block alles omdat ik vooruit wil en eigenlijk pas achteraf wil terugkijken om dan alsnog in te storten. Beetje vaag omschreven, hopelijk snap je me. Vandaag heb ik toch al heel wat gehuild voor mijn doen, gisteravond ook al toen mijn man zo begon te praten tegen mij. Dat lucht dan toch wel op, maar ja, ik ben nogal een moeilijke op dat gebied. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei Channah:

@best_boobie Het is ook niet niks allemaal, eigenlijk zit ik gewoon in een soort van horror situatie voor mezelf. Voor verpleging en artsen is dit vrij gewoon, zij maken dit vaker mee, maar dit is mijn eerste en hopelijk ook laatste keer! Brr. Bij zulke dingen word ik altijd heel rustig en stil en wil ik echt alleen zijn. Nu zei mijn man gister al van laat je nou eens gaan, dit is niet niks, je blijft er zo nuchter onder terwijl ik weet dat je eigenlijk helemaal in paniek bent. Dat is ook zo, ik block alles omdat ik vooruit wil en eigenlijk pas achteraf wil terugkijken om dan alsnog in te storten. Beetje vaag omschreven, hopelijk snap je me. Vandaag heb ik toch al heel wat gehuild voor mijn doen, gisteravond ook al toen mijn man zo begon te praten tegen mij. Dat lucht dan toch wel op, maar ja, ik ben nogal een moeilijke op dat gebied. 

Ik begrijp je volledig.. Ik ken dat, dat muurtjes optrekken, en zolang doen of er niks aan de hand is, totdat het er toch een keer uit komt.. Goed dat je je gevoel nu wel toelaat en even voor jezelf kiest. 
Het is jouw lichaam, en het is vreselijk om geconfronteerd te worden met de harde werkelijkheid.. 
Ik leef met je mee meid!! (al ben ik soms niet zo heel goed in het verwoorden ervan, zeker niet op papier :P )

Dikke knuffel voor jou hoor!! :54:

:53:
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje meid.. Ik heb even alles gelezen, maar wat moet jij allemaal meemaken zeg pff. je kan het trouwens erg goed verwoorden, ik leef helemaal met je mee.. 

Ik vraag mij af hoe zoiets kon gebeuren? En kon de tepel niet gered worden als ze het eerder hadden geconstateerd? Ik vindt ook wel dat de arts erg luchtig over praat (die knippen we er even af) en hoe ben je hier zelf nu onder? Was dit het achteraf waard geweest of had je met deze kennis evengoed de bvk laten doen? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@best_boobie Het onder woorden brengen vind ik zelf ook wel moeilijk. Ik snap jou heel goed hoor ;) Ik wil ook niet flippen waar mijn kinderen bij zijn (pubers), want die maken zich al zo'n zorgen en dan houd je je toch weer groot, vooral ik. 

@Jane1 Nee, afgestorven tepel is echt einde oefening, daar is niks aan te doen. Dat risico is er altijd met een bvk, maar hoe groter de afstand hoe meer risico en bij mij was de afstand wel heel erg groot. De chirurg had goede hoop dat het niet zou gebeuren, anders had hij van te voren al gezegd dat hij de tepels ging transplanteren. Het is dus rechts niet gelukt jammer genoeg, daar baalt hij ook van. Ze praten er ook niet luchtig over, maar vertellen wel duidelijk hoe de procedure is: het wordt eraf geknipt. Dat klinkt heel akelig en dat zal het ook zijn, maar ik heb er niks van meegekregen. 

Zoals ik me NU voel heb ik spijt van de bvk. Ja best wel. Mijn linkerborst wordt steeds mooier en geneest goed, maar rechts heb ik zo'n horror gebeuren :( Nu moet ik zeggen dat hoe het was ook niet best was, van die lange leeggelopen vellen tot op mijn navel. Ik denk dat ik pas een eerlijk antwoord kan geven als dit allemaal achter de rug is, dus vraag het in augustus nog maar eens ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.