Ga naar inhoud

Operatie 8 mrt: Tepel en tepelhof verwijderd ivm necrose


Channah

Aanbevolen berichten

4 minuten geleden zei Channah:

@best_boobie Het onder woorden brengen vind ik zelf ook wel moeilijk. Ik snap jou heel goed hoor ;) Ik wil ook niet flippen waar mijn kinderen bij zijn (pubers), want die maken zich al zo'n zorgen en dan houd je je toch weer groot, vooral ik. 

@Jane1 Nee, afgestorven tepel is echt einde oefening, daar is niks aan te doen. Dat risico is er altijd met een bvk, maar hoe groter de afstand hoe meer risico en bij mij was de afstand wel heel erg groot. De chirurg had goede hoop dat het niet zou gebeuren, anders had hij van te voren al gezegd dat hij de tepels ging transplanteren. Het is dus rechts niet gelukt jammer genoeg, daar baalt hij ook van. Ze praten er ook niet luchtig over, maar vertellen wel duidelijk hoe de procedure is: het wordt eraf geknipt. Dat klinkt heel akelig en dat zal het ook zijn, maar ik heb er niks van meegekregen. 

Zoals ik me NU voel heb ik spijt van de bvk. Ja best wel. Mijn linkerborst wordt steeds mooier en geneest goed, maar rechts heb ik zo'n horror gebeuren :( Nu moet ik zeggen dat hoe het was ook niet best was, van die lange leeggelopen vellen tot op mijn navel. Ik denk dat ik pas een eerlijk antwoord kan geven als dit allemaal achter de rug is, dus vraag het in augustus nog maar eens ;)

Ah wat naar dit zeg.. Ik hoop echt dat het allemaal goed geneest nu, en dat je uiteindelijk tevreden kunt zijn met wat je hebt. ik ga je in ieder geval volgen!

heeeel veel sterkte en succes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 153
  • Created
  • Laatste Reactie

Knuffel! Xxxxxxxx je kan snel weer naar de paardjes...niet rijden maar wel daar zijn......fijn dat je met je hondje kan op de bank. Ze voelen het aan he als je sip bent....onvoorwaardelijke liefde...

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Channah Wel goed denk ik dat je gisteren je tranen even hebt kunnen laten lopen...Je moet al die emoties toch ergens kwijt. Snap wel dat dit een heel moeilijk proces voor je is, het kost ook allemaal zoveel tijd. Herken wat je zegt, het muurtje omhoog trekken en maar doorgaan, maar hoe dan ook kom je jezelf uiteindelijk tegen. Fijn dat je een man hebt die dit ook bij je herkent, en ziet hoe het echt met je gaat, en lief voor je is!:) Hoop dat het kwa pijn gauw wat minder wordt, je gebruikt nu alleen paracetamol?

Hoe groot is de wond nu als ik vragen mag, is dat zeg maar de oppervlakte van de tepelhof?

Hoop echt dat wanneer alles genezen is en je weer lekker in je vel voelt je eindelijk kan genieten van je nieuwe lijf,

ook van mij een dikke knuffel

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Eline33 De wond is de oppervlakte van de tepelhof, dus zeg maar zo groot als een 2 euro muntstuk en dan loopt het naar binnen toe naar ca. 1 cm diepte. Het is een wond in de vorm van een kegel met de punt van de kegel naar binnen toe. Als ik plat op mijn rug lig en ernaar kijk zie ik het gat dus niet, dat scheelt! 

@Nonky Ik heb twee paarden aan huis, maar ik blijf op afstand. Ze kunnen zo lomp met hun hoofd maaien en ik ben echt als de dood dat ik een zwiep krijg precies tegen mijn borsten aan. Mijn dochter en man rijden zelf ook paard, dus zij verzorgen ze gelukkig, heb er nu geen omkijken naar wat ook heel fijn is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, ik heb twee mini's thuis en twee grote gestald bij mn vriendin. Daar hoef ik straks niets te doen en thuis wordt verzorgt door mn andere vriendin en mn man en kind....maarja twee shetjes, die hebben niet zoveel zorg....paar poepjes en een hooinet. Maargoed wel een week of zes.....

honden uitlaten doe ik maar in de tuin vanaf dinsdag....

maar idd, kijk maar uit met de enthousiaste begroeting van je paard.....moet er ff niet aan denken...en voordat je alles weer zelf kan, daar gaat best veel tijd overheen denk ik....

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan weet jij als geen ander hoe lomp paarden kunnen zijn @Nonky! Ik blijf even uit de buurt :D
Het zal wel nog een tijd duren voordat ik er weer op kruip. Het zal een verademing zijn om al die huid kwijt te zijn tijdens het paardrijden, kan niet wachten om te ervaren hoe dat zal zijn!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een rampdag was het gister. Zo gaat het wel en dan ineens ben je weer terug bij af lijkt wel. Ik trek het niet meer zo goed... Zo met bh aan en rustig aan doen gaat wel, maar dat 2x per dag spoelen vind ik zo'n ellende!!! Vrijdag zat het gaasje op 1 punt vastgeplakt en nu is mijn man niet lomp, maar hij haalde het gaasje ervan af en het heeft nog nooit vastgeplakt gezeten maar toen dus wel! &^%$# wat heb ik staan schreeuwen! Pijn, oei oei oei, alles stond in de fik! Nu heb ik een trauma met vastplakkend verband/gaas vanuit mijn kindertijd en alles kwam weer boven van toen. Sindsdien is het helemaal mis. Ik ben al zwaar gestresst voor het spoelen, als het gedaan is heb ik een uurtje zalige rust en dan begint mijn stress alweer op te lopen. Dan tel ik alweer de uren tot ik weer moet. De uren dat ik dat moment van gaas eraf weer mee moet maken... 

Ik heb twee vuurrode plekjes bij de wondrand, geen idee wat dat is en waarom dat zo is. Is erg gevoelig als het gaasje eraf gehaald wordt (daar zat het toen niet vast overigens). Er komt echt zulke gore smurrie uit de wond, krijg er gewoon rillingen van als ik het zie. Ik wil het niet zien, maar ik wil ook wat harder voor mezelf zijn, maar ik loop echt tegen mijn grens aan van wat ik kan hebben. Het zal wel zo horen, al die smurrie, want ik voel me niet ziek, de wond is niet geirriteerd of rood, mijn borst voelt niet anders aan en ik heb geen koorts. We hebben een foto van zo'n verband gemaild naar de kliniek en dat was normaal. Ik vind het zeer smerig en niet normaal, maar goed, als zij beweren dat het wel zo is? Maar als je ziet wat eruit komt, vergaat je alle levenslust, serieus. Gisteravond rook het ook nog eens extra sterk zeg maar en hoppa, daar zakte ik weer door mijn benen. 3e keer deze week dat ik tegen het flauw vallen aan zit.

Gisteren bij mijn zusje op bezoek geweest, want ze vierde haar verjaardag. Alleen mijn man en ik, onze dochter en mijn ouders. Mijn ouders kwamen binnen en het enige wat mijn moeder vroeg was van hoe gaat het met je en ik brak. Huilen huilen huilen, helemaal over de rooie. Mijn vader, grote stoere man, kon er niet tegen, die helemaal huilen en vloeken uit pure onmacht, mijn moeder wist zich geen raad, mijn dochter in tranen. Gezellig zo'n verjaardag.... Ik wil niet overdrijven of het allemaal weglachen, dit is echt abnormaal om mee te moeten maken. Ik praat het continu voor mezelf een beetje goed. Dit had ook bij beide borsten kunnen gebeuren. Je hebt geen borstkanker, dit gaat over. De pijn is te doen, wees blij dat het niet veel erger is. Dat ging allemaal wel tot gisterochtend. En dan op zo'n verjaardag met je ouders...ik kan dan niet de schijn ophouden. Niet dat dat zou moeten, maar mijn ouders hebben zelf nogal lichamelijke problemen en ik wil ze niet extra belasten hiermee, maar goed, sinds gister gaat dat niet meer. 

Ik zei ook tegen mijn man: ik wil 2x per dag 5 minuten onder narcose. Kan een verpleegster die wond uitspoelen, verbinden, bh aan, hemd aan en dan mij weer wakker maken. Ik trek dit niet meer nog 7 weken lang. Dat bestaat natuurlijk niet en ik vind het dan ook weer kinderachtig van mezelf, maar het geeft wel mijn gevoel weer. Iedere dag deze ellende en die horror wond en die ranzige zooi, brrrrr. Nog even en ik moet aan de kalmeringstabletten! 

Woensdag 1e controle bij de chirurg. Ik zweet nu al peentjes. Ik wil niet dat hij eraan komt. Ik wil niet dat hij het verband of gaas eraf haalt. Ik vind chirurgen nl. best lomp, verpleegsters daarentegen zijn veel meegaander en vriendelijker. Ik denk dat ik alleen maar kan huilen bij hem, dat als ik hem zie ik al op de grond in elkaar zak en alleen maar kan huilen en snotteren. En nu weet ik ook nog eens (had ik liever niet geweten) dat als hij nog dood weefsel ziet hij het ter plekke eraf gaat knippen. Misschien mag hij dat wel niet. Als de stress mij te veel wordt wil ik niet dat er ook maar iemand aan mij zit. Ik heb mijn man al gewaarschuwd dat ik echt he-le-maal  kan flippen. Hij zegt steeds: valt wel mee, doe je toch niet. Nou? ....

Ik moet het even van me afschrijven. Ik voel me gigantisch gevangen in mijn lijf. En ja, ik moet over een half uurtje weer douchen en die wond schoonspoelen, wat overigens vervelend aanvoelt maar geen pijn doet. Zodra het gaasje en verband eraf is gaat het wel. Het is alleen die ene minuut die ik niet mee wil maken maar steeds moet! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meid ten eerste je hebt alle recht om je zo te voelen! Het is echt niet mis wat je hebt en godverdorie het is je lijf en dan al die ellende gehad en nu nog hebt ervan, ik zou ook gek worden. Gooi het maar gewoon allemaal van je af ook tegen de chirurg. 

Kun je dat gaasje niet mee weg spoelen ipv eraf trekken? Misschien door het spoelen wordt het week en gaat het vanzelf eraf.. 

Als die wond zo stinkt is het dan niet ontstoken? Of beginnend ontstoken? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee het is niet ontstoken gelukkig, dat stinkt echt vreselijk :blink: Het is een wond geur maar dan sterker. Vanochtend was het weer normaal. Vanmiddag heb ik bij de paarden gezeten, bij de kippen wat dingen opgeruimd, eitjes geraapt, beetje gewandeld, was gedraaid en opgeruimd. Om half zeven even 'tussendoor' zonder spoelen gaas en verband verwisseld en weer due sterke geur :wacko: Dus we denken nu dat het sterker ruikt als ik meer doe. Ik doe spontaan niks meer!!

Dat vastplakken zat op 1 puntje. Het zijn vette gaasjes maar ja... Tot nu toe maar 1x meegemaakt gelukkig. Doet zo zeer als dat loslaat! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Och meid toch, wat vreselijk dit.. Ik voel gewoon mee wat je beschrijft... :(
Kan me voorstellen dat je breekt als je dan je ouders ziet en iemand die zo dichtbij staat, vraagt hoe het met je gaat.. Iedereen zou breken meid.. 
Er speelt dus meer dan alleen die huidige wond.. Dit is weer iets dat je terug laat denken aan vroeger, toen je traumatiserende dingen meegemaakt hebt.. En zeker als je zo kwetsbaar bent als nu, kan dat extra paniek geven.. 
Je zit daarnaast ook echt iin een rouwverwerkingsproces.. Niet dat je er iets aan hebt om dat te weten, maar misschien dat het wel een houvast kan geven, een beetje, dat je weet dat dit ook weer over gaat.. Dat weet je innerlijk ook wel, want je houdt het jezelf steeds voor, maar de paniek op het moment zelf is er natuurlijk toch weer.. Helaas kun je paniek niet stoppen, dat raast maar door, al ben je nog zo nuchter en weet je nog zo goed te relativeren hoe alles in elkaar zit..

Ik zit te denken of ik niet iets weet waardoor het zeker niet meer gaat plakken bijvoorbeeld... Je zei dat het een vet absorberend verband is.. Het is dus geen los vet gaas? (Jelonet?)
Wij deden vaak het vette gaas namelijk, driedubbel op de wond, succes verzekerd dat het niet meer plakt.. Misschien is het voor jou wel een optie om te vragen voor apart vet gaas.. Dat kun je dan zelf knippen, in de grootte van de wond, maar dan drie keer zo groot, zodat je het kunt vouwen, en het dus driedubbel op de wond zit.. Daarna een absorberend verband erop..
Verder is het idd wat Jane al zegt: losweken onder de douche.. Gewoon niet aan gaan trekken, maar standaard losweken.

De geur is niet fijn, en als het uit je eigen lichaam komt, dan is dat heel rot en vaak ook vernederend... Hopelijk gaat je wond nu snel over tot de fase waarin het wat dicht begint te groeien.. Vaak is het zo, dat als je vooruitgang ziet, dat het ook iets beter te 'handelen' is.. 

En weet je... Als je het niet trekt, dan zou ik toch kijken of je iets met je huisarts kunt overleggen over medicatie.. Dan maar ff aan de pillen hoor. Dat heeft niets te maken met zwakte of wat dan ook. Het is goed dat je je grenzen aan geeft en zorgt dat je niet zo erg over de rooie gaat dat je er nog een hele tijd last van blijft hebben. Wees niet te streng voor jezelf :147:

Over je pc.. Meid, hij mag niet aan jouw lichaam komen als jij dat niet wilt of niet aan kunt op dat moment.. Neem je man mee, en doe het samen met hem: Laat hem het verband verwijderen, en geef dit goed aan aan je pc.. Zeg hem dat het gewoon niet anders kan, en dat je als de dood bent voor het wegknippen van weefsel. Zorg dat je niet zo veel stress opbouwt, maar neem je voor dat er niks gaat gebeuren wat jij niet wilt.. Jij hebt de regie over je eigen lichaam!! :35:

Hopelijk gaat het snel wat beter met je.. Doe het rustig aan meid!! 
:53:

 


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@best_boobie Bij veel bekenden en mensen uit de buurt hier die vragen hoe het gaat zeg ik van oh goed hoor, gaat de goede kant op. Ik heb echt geen behoefte om aan jan en alleman te vertellen dat mijn tepel en tepelhof eraf is en dat er nu zo'n soort ontploft gat zit. Maar bij mijn ouders en zusje...dat gaat gewoon niet. Mijn moeder weet niet hoe ze zich moet gedragen, want ze kan het eigenlijk niet aan en ze wil er niks over horen, heeft er slapeloze nachten van, maar ze wil er ook voor mij zijn. Dat maakt dan ook wel dat ik het eigenlijk meer voor me wil houden, maar dat ging gister dus even niet meer.

Ik heb van Hekapres zalfcompres geïmpregneerd met witte paraffine. Volgens mij gebruiken ze bij de Bergman Jelonet, maar de verpleegster zei al dat ik waarschijnlijk bij de apotheek een ander merk zou krijgen. Dat was niet erg, zolang het maar wel geïmpregneerd was met witte paraffine. Dat er 3 dubbel op doen heeft niet zoveel zin lijkt me, want de onderste laag 'plakt' dan vast (dit is maar 1x gebeurd op 1 klein puntje maar toch he...wat deed dat zeer!) Is het dan toch beter om uit voorzorg met gaasje erop onder de douche te staan om dan pas na een minuutje voorzichtig dat gaasje eraf te halen? 

Weet jij misschien bb waarom ik stukjes 'rauwe' bloederige huid heb aan de randen? Of wil je dan een foto zien? Dan moet mijn man dat morgen even bij daglicht maken nl. Er zat vanmiddag ook bloed in het vette gaasje, dat was ook voor het eerst.

Ik kijk het nog even aan, maar als ik me nog dagenlang voel zoals nu ga ik wel langs mijn huisarts. Ik weet nl. niet of de wondverzorging met de weken makkelijker gaat, want die ene minuut van verband en gaas verwijderen is voor mij de horror. Het spoelen onder de douche is geen ramp, dat is alleen maar vervelend. Nou ja, die geur is ook wel smerig, ik word er echt misselijk van. Lang leve Vicks Vaporub onder m'n neus (haha heb ik echt gedaan!)

Dr. van der Lei mag woensdag niks doen zonder mijn toestemming, no way. Dat laat ik ook niet toe hoor. Ik wil heel veel uitleg met hoe dit nu verder gaat en of het makkelijker wordt of niet, kan me niks schelen hoe vaak hij het moet vertellen.

Dank je wel alvast voor het lezen X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah Channah......,

wat waardeloos.....ik voel het gewoon in mn buik....maar hier mag je je verhaal kwijt, kan niks voor je betekenen alleen maar met je meeleven.....sterkte hoor....knuffel xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfffffff Channah, wat een verhaal meis. ... Ik snap zo goed dat je brak in het bijzijn van je familie. ... En weet je? ... Dat geeft helemaal niks. Het draait nu ff alleen om jou. Zorg maar dat je weer beter wordt, dan kun je er straks weer zijn voor je ouders..... Maar nu mag je echt wel ff egoïstisch zijn en alleen aan jezelf denken. En als jij wil huilen, dan moet je dat gewoon doen. ... Dat hoort gewoon bij het hele proces en ik weet zeker dat de mensen in je omgeving, de mensen die jou lief hebben, dat helemaal niet erg vinden. Als ik het zou kunnen, dan zou ik je helpen. .... Maar ik weet alleen niet hoe. Want je moet weten dat je verhaal me echt raakt; al twee keer rolden de tranen over mijn wangen bij het lezen van jouw verhaal. En daar heb je natuurlijk niks aan, maar weet dat ik echt met je meeleef. Ik hoop dat je deze ellende snel achter je kunt laten en weer lekker van het leven kunt gaan genieten. En fijn dat BB er zoveel van weet en je vaak zo goed kan helpen. :35:

Ik wens je heel veel sterkte, Channah en bovenal een heel goed herstel. 

Veel liefs, Jaydee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snap ik, ik zou het ook niet aan iedereen gaan vertellen.. Maar bij familie, dan breek je gewoon, of je het nou wilt of niet..

Nou, het kan toch helpen, als je het driedubbel doet.. Wat gebeurt er namelijk: Op het punt waar het vastplakt, is de vette stof verminderd, door vocht of door iets dat open is.. Hoe meer vette stof er op zit, hoe minder snel het gaat plakken. Dus doe je het driedubbel, zit er op die plek drie keer zoveel vette stof (in jouw geval witte paraffine. Normaal gesproken plakte dan ook de onderste laag niet vast, aangezien de lagen vast op elkaar liggen en de paraffine dus extra dik erop zit.

Je mag het gaasje sowieso altijd eraf spoelen onder de douche, echt geen probleem. Zo heb je dan echt de minste kans dat het nog eens blijft plakken. 

Het rauwe en bloederige aan de wondranden is waarschijnlijk omdat die toch heel gevoelig zijn.. Dit is de snijrand en deze wordt steeds geirriteerd door het verband.. Op zich is het goed als het bloedt, want dan is de doorbloeding goed. Het is wel vervelend, want juist dat kan er voor zorgen dat er een klein stukje kan plakken.. Vandaar dat ik de tips hierboven geef, van driedubbel vet gaas en verband losweken onder de douche.
Je gaat hopelijk ook altijd ff zitten in de douche als je man de wond verzorgd? Gewoon doen hoor. Staan geeft veel meer stress, dan dat je gaat zitten... 
Die vapo rub is een goede hoor!! Gewoon doen, als dat je helpt, prima! (wel eraf halen voor er visite komt ;)

Je mag me altijd een foto sturen, ik kijk graag met je mee! Dus mocht je toch bedenken dat je me mee wilt laten kijken, dan zie ik je foto verschijnen!! :35:

Sorry als ik soms erg praktisch over kom.. Ik ben niet zo goed in het verwoorden van gevoel, zeker niet op papier :P
Ik wil je wel echt heel veel sterke wensen, want het heeft echt een hele impact op je hele leven nu.. Sterkte!!! 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei Jaydee:

Pfffffff Channah, wat een verhaal meis. ... Ik snap zo goed dat je brak in het bijzijn van je familie. ... En weet je? ... Dat geeft helemaal niks. Het draait nu ff alleen om jou. Zorg maar dat je weer beter wordt, dan kun je er straks weer zijn voor je ouders..... Maar nu mag je echt wel ff egoïstisch zijn en alleen aan jezelf denken. En als jij wil huilen, dan moet je dat gewoon doen. ... Dat hoort gewoon bij het hele proces en ik weet zeker dat de mensen in je omgeving, de mensen die jou lief hebben, dat helemaal niet erg vinden. Als ik het zou kunnen, dan zou ik je helpen. .... Maar ik weet alleen niet hoe. Want je moet weten dat je verhaal me echt raakt; al twee keer rolden de tranen over mijn wangen bij het lezen van jouw verhaal. En daar heb je natuurlijk niks aan, maar weet dat ik echt met je meeleef. Ik hoop dat je deze ellende snel achter je kunt laten en weer lekker van het leven kunt gaan genieten. En fijn dat BB er zoveel van weet en je vaak zo goed kan helpen. :35:

Ik wens je heel veel sterkte, Channah en bovenal een heel goed herstel. 

Veel liefs, Jaydee

Jaydee....ik moest gisteravond huilen toen ik dit las. Je kent me niet, ik ken jou niet, maar gewoon het feit dat iemand zo met je meeleeft en zich kan invoelen deed me al zo goed! Niet dat ik anderen aan het huilen wil maken, begrijp me goed ^_^

Dank je wel!
Liefs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei best_boobie:

Snap ik, ik zou het ook niet aan iedereen gaan vertellen.. Maar bij familie, dan breek je gewoon, of je het nou wilt of niet..

Nou, het kan toch helpen, als je het driedubbel doet.. Wat gebeurt er namelijk: Op het punt waar het vastplakt, is de vette stof verminderd, door vocht of door iets dat open is.. Hoe meer vette stof er op zit, hoe minder snel het gaat plakken. Dus doe je het driedubbel, zit er op die plek drie keer zoveel vette stof (in jouw geval witte paraffine. Normaal gesproken plakte dan ook de onderste laag niet vast, aangezien de lagen vast op elkaar liggen en de paraffine dus extra dik erop zit.

Je mag het gaasje sowieso altijd eraf spoelen onder de douche, echt geen probleem. Zo heb je dan echt de minste kans dat het nog eens blijft plakken. 

Het rauwe en bloederige aan de wondranden is waarschijnlijk omdat die toch heel gevoelig zijn.. Dit is de snijrand en deze wordt steeds geirriteerd door het verband.. Op zich is het goed als het bloedt, want dan is de doorbloeding goed. Het is wel vervelend, want juist dat kan er voor zorgen dat er een klein stukje kan plakken.. Vandaar dat ik de tips hierboven geef, van driedubbel vet gaas en verband losweken onder de douche.
Je gaat hopelijk ook altijd ff zitten in de douche als je man de wond verzorgd? Gewoon doen hoor. Staan geeft veel meer stress, dan dat je gaat zitten... 
Die vapo rub is een goede hoor!! Gewoon doen, als dat je helpt, prima! (wel eraf halen voor er visite komt ;)

Je mag me altijd een foto sturen, ik kijk graag met je mee! Dus mocht je toch bedenken dat je me mee wilt laten kijken, dan zie ik je foto verschijnen!! :35:

Sorry als ik soms erg praktisch over kom.. Ik ben niet zo goed in het verwoorden van gevoel, zeker niet op papier :P
Ik wil je wel echt heel veel sterke wensen, want het heeft echt een hele impact op je hele leven nu.. Sterkte!!! 

xxx

Dank je dank je dank je voor het meedenken. Ik heb mijn man je post laten lezen. Mijn man knipt die ellendige gaasjes en alles precies zo dat het past, in het kader van 'het is al zulk duur spul' terwijl ik zoiets heb van SO WHAT? Plakken die handel! De verzekering vergoedt alles, wat kan mij het schelen of ik 3 gaasjes per spoelbeurt verbruik of 1. Zolang ik het maar kan trekken!

Nu heeft hij gisteravond eens wat beter bekeken waar het zo zeer doet en dat blijkt dus niet aan de wond zelf te zijn maar bij het drielandenpunt onder in de plooi. Okee. Daar zit dus geen gaas. Vandaar het vastplakken. Gisteravond dus 3 gaasjes overal op gedaan en vanochtend bij het spoelen voelde ik niks. Opluchting. Eindelijk. Nu moet ik dit eerst vaker meemaken voordat ik ga geloven dat we dit probleem nu echt opgelost hebben, maar dat het vanochtend zo 'easy' ging geeft me een beetje hoop.

Die foto hebben we niet gemaakt. Morgen zie ik de chirurg immers al. Wel heel fijn dat dat wel altijd kan bij jou :D Heb je wel eens eerder zo'n gat gezien want ik wil je niet slapeloze nachten bezorgen nl....

De Vapo Rub is eraf na het douchen hoor! Hahaha stel je voor :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Channah:

Jaydee....ik moest gisteravond huilen toen ik dit las. Je kent me niet, ik ken jou niet, maar gewoon het feit dat iemand zo met je meeleeft en zich kan invoelen deed me al zo goed! Niet dat ik anderen aan het huilen wil maken, begrijp me goed ^_^

Dank je wel!
Liefs!

Hahaha. ... Zie je. .. zo maken we elkaar aan het huilen :38:. Maar dat geeft niks. ... is alleen maar goed om je emoties te uiten. .... Opkroppen is niet de oplossing.... En wees eerlijk; het is toch heerlijk om af en toe een potje te huilen? Dus voel je vooral niet bezwaard; je verhaal raakt me gewoon heel erg. .... Misschien omdat  er dingen van vroeger naar boven komen, herinneringen aan mijn zus. .... ik weet het niet, maar ik vind het zeker niet vervelend. Ik blijf je dan ook op de voet volgen. Ik las net je berichtje over het spoelen van de wond vanmorgen en dat je voor het eerst geen pijn had.... Daar word ik helemaal blij van. Dus je maakt me niet alleen maar aan het huilen, zie je? :D Echt Channah, ik hoop dat dit het begin is van een voorspoedig herstel, zowel lichamelijk als geestelijk. .. Je verdient het! Je hebt nu wel genoeg voor je kiezen gehad. 

Fijne dag vandaag en veel liefs, Jaydee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, fijn dat het helpt met driedubbele gazen..

Als je er nu wat meer vertrouwen in hebt, dan kunnen jullie de gazen ook weer gaan knippen, of gewoon gedeeltelijk dubbel gaan vouwen, zodat er niet te veel verspilt wordt (of klink ik nu net als je man? :lol: )
Ik bedoel meer, dat als het overal 1-1,5 cm over de wondranden heen zit, dat het dan in principe ver genoeg eroverheen zit. Zo deden we dat vaak en helpt dan ook goed.. Maar ik weet niet precies hoe groot de doorsnee is van je wond, dus kijk maar ff wat het beste voelt :)

Ik ben gewend aan grote wonden hoor, dus mocht je een keer onzeker zijn, stuur maar.. Ik kan blijven staan als ik zulke wonden zie, je wilt niet weten wat ik al gezien heb... 
 

Goed dat je die vaporub niet vergeet na het douche haha ;)

xxxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmiddag controle gehad bij dr. van der Lei. Wat was dat gruwelijk zeg :(:(:(

Er zijn hechtingen verwijderd. Ik wist niet dat ik niet oplosbare hechtingen in dat gat had zitten. Gelukkig maar, anders was ik nóg zenuwachtiger geweest. Dat verwijderen deed zo'n pijn... Ik ging door de grond van de pijn. Ook nog de wond schoongemaakt met een of ander goedje wat ook al vreselijk was. Met een pincet heeft de arts nog wondsmurrie (van die gele draden) uit de kern van het gat getrokken, nou de rillingen lopen me nu weer over m'n rug. Hij verbaasde zich erover dat het zo zeer deed?

Ik heb echt gevloekt en gescholden. Okee, het moest wel, dat snap ik, de wond moet mooi genezen en al die gele draden kwam door verontreiniging en dat moest eruit. Maar shit zeg...waarom zeggen artsen toch altijd dat het maar 'een beetje pijn' doet en dat ik dan lig te kronkelen op zo'n tafel? Ik ben echt niet flauw hoor, maar het zweet liep van m'n hoofd af. 

Naderhand heeft hij zich nog 2x geëxcuseerd dat hij mij zo'n pijn had gedaan. Ik wind er ook geen doekjes om en vloek dan zowat als ma Flodder dus tja, dat komt wel binnen natuurlijk.

Trillend als een rietje weer aangekleed, nog wat besproken. Ik mag weer op mijn rechterzij slapen en in principe mijn werk doen en autorijden, dus dat is heel fijn. Paardrijden zit er nog niet in ^_^

Onderweg naar huis (met een joekelende tiet) besluiten we nog even langs de supermarkt te gaan. Het prikte en stak in mijn rechterborst, maar goed, thuis liggen op de bank ben ik zooooo beu. Lopen we in de supermarkt en ik denk van nou...het lijkt wel of het bloed uit mijn borst zo over mijn buik loopt. Dus ik zeg dat tegen mijn man, dat ik zowat leegbloed voor mijn gevoel en hij kijkt opeens raar naar mijn shirt (waar ik een vest overheen had): helemaal vol met bloed. Oeps. Gelukkig een blauw shirt. Dus ik ben weer naar de auto gegaan, stoel achterover en zo zijn we naar huis gereden. Thuis meteen weer alles verschoond en nu bloedt het gelukkig al minder. De pijn is ook weg. Mijn zoon was net thuis en hij ziet me ineens staan in de keuken met dat shirt vol bloed, dus hij trok helemaal wit weg...hij kan absoluut niet tegen bloed, dus nu moest mijn man hem zowat opvangen ipv mij. 

Nu hoef ik pas over 5 weken weer terug te komen en dan is de wond zeer waarschijnlijk al een heel eind dicht. Dat wordt dan vast niet zo'n vreselijke pijnlijke controle. Ben het allemaal goed beu nu! Ik was al zo nerveus van te voren, maar dat de controle zo mega heftig zou zijn had ik nooit verwacht!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje wat heftig,is ook maar goed denk ik dat je dat vantevoren niet allemaal weet...het moet natuurlijk goed schoon,dus hij zal al het vieze weefsel er wel uit moeten halen. Heb op mijn werk ook veel met wondverzorging te maken, nou kom heel wat mensen tegen bij wie dat goed pijn kan doen! Zijn alle hechtingen er nu uit?wel fijn als je wat meer dingen mag,geeft weer wat vrijheid.

Die arme zoon van je,kan me voorstellen dat hij schrok^_^ Dat verwacht je niet natuurlijk, snap absoluut dat je het allemaal goed beu bent,je hebt aardig wat tegenslagen te verwerken gehad..hoe gaat het nu met spoelen?

Ow ja,wat is een joekelende tiet^_^

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben altijd achterdochtig als een arts zegt dat het een beetje pijnlijk gaat worden. Nu dus ook en helaas kwam mijn voorgevoel weer uit. 

Joekelende tiet is een birst die prikt en trekt en steekt :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje.. gatver, dat moet vreselijk geweest zijn zeg :(

Gelukkig weet jje zoiets idd niet van te voren, maar dan nog.. Wel goed dat ie het goed schoon gemaakt heeft, want dat bevordert alleen maar de genezing..

Over dat bloeden.. Houd je idd goed rustig, maar als het niet stopt met bloeden, dan moet je morgen wel ff bellen.. Het kan een soort nabloeding(kje) zijn, maar dit moet wel echt stoppen.. of echt serieus minder worden...

Gelukkig heb je dit weer achter de rug!!! (en ik maar lullen over dat jij de regie hebt over je boob.. sorry voor mijn onnozelheid hihi, had ook echt geen idee dat ie dit vandaag ging doen :P )

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het bloeden is nagenoeg gestopt. Dat zit dus wel goed.

Ach weet je, dat moet gewoon gebeuren. Ik neem het de arts ook niet kwalijk, maar het is gewoon het zoveelste akelige op een rij. Ik drink amper, maar vanavond heb ik ff een borreltje genomen om te 'vieren' dat ik er nu voorlopig van af ben. 

Alleen dadelijk weer douchen, oh ik kijk er tegenop. Hopelijk prikt het water niet. Lekker een schone bh aan en fijn slapen en als ik het durf ook op mijn rechterzij!

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei Channah:

Vanmiddag controle gehad bij dr. van der Lei. Wat was dat gruwelijk zeg :(:(:(

Er zijn hechtingen verwijderd. Ik wist niet dat ik niet oplosbare hechtingen in dat gat had zitten. Gelukkig maar, anders was ik nóg zenuwachtiger geweest. Dat verwijderen deed zo'n pijn... Ik ging door de grond van de pijn. Ook nog de wond schoongemaakt met een of ander goedje wat ook al vreselijk was. Met een pincet heeft de arts nog wondsmurrie (van die gele draden) uit de kern van het gat getrokken, nou de rillingen lopen me nu weer over m'n rug. Hij verbaasde zich erover dat het zo zeer deed?

Ik heb echt gevloekt en gescholden. Okee, het moest wel, dat snap ik, de wond moet mooi genezen en al die gele draden kwam door verontreiniging en dat moest eruit. Maar shit zeg...waarom zeggen artsen toch altijd dat het maar 'een beetje pijn' doet en dat ik dan lig te kronkelen op zo'n tafel? Ik ben echt niet flauw hoor, maar het zweet liep van m'n hoofd af. 

Naderhand heeft hij zich nog 2x geëxcuseerd dat hij mij zo'n pijn had gedaan. Ik wind er ook geen doekjes om en vloek dan zowat als ma Flodder dus tja, dat komt wel binnen natuurlijk.

Trillend als een rietje weer aangekleed, nog wat besproken. Ik mag weer op mijn rechterzij slapen en in principe mijn werk doen en autorijden, dus dat is heel fijn. Paardrijden zit er nog niet in ^_^

Onderweg naar huis (met een joekelende tiet) besluiten we nog even langs de supermarkt te gaan. Het prikte en stak in mijn rechterborst, maar goed, thuis liggen op de bank ben ik zooooo beu. Lopen we in de supermarkt en ik denk van nou...het lijkt wel of het bloed uit mijn borst zo over mijn buik loopt. Dus ik zeg dat tegen mijn man, dat ik zowat leegbloed voor mijn gevoel en hij kijkt opeens raar naar mijn shirt (waar ik een vest overheen had): helemaal vol met bloed. Oeps. Gelukkig een blauw shirt. Dus ik ben weer naar de auto gegaan, stoel achterover en zo zijn we naar huis gereden. Thuis meteen weer alles verschoond en nu bloedt het gelukkig al minder. De pijn is ook weg. Mijn zoon was net thuis en hij ziet me ineens staan in de keuken met dat shirt vol bloed, dus hij trok helemaal wit weg...hij kan absoluut niet tegen bloed, dus nu moest mijn man hem zowat opvangen ipv mij. 

Nu hoef ik pas over 5 weken weer terug te komen en dan is de wond zeer waarschijnlijk al een heel eind dicht. Dat wordt dan vast niet zo'n vreselijke pijnlijke controle. Ben het allemaal goed beu nu! Ik was al zo nerveus van te voren, maar dat de controle zo mega heftig zou zijn had ik nooit verwacht!

 

Pffffffffff, het houdt maar niet op hè? Heel goed dat je gevloekt en getierd hebt Channah...... gooi het er maar uit. .... zo'n dokter mag gerust weten dat hij je erg pijn doet. ... En ook al moet het misschien ff gebeuren;  dan weet hij iig dat hij je pijn doet en iets voorzichtiger moet zijn. .... Dat dat maar ff duidelijk mag zijn! 

En nu gaan we er gewoon vanuit dat het vanaf nu bergopwaarts gaat. Ik ga iig heel hard voor je duimen. Je bent echt een kanjer, Channah.

Good luck!!!

Xxx Jaydee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.