Ga naar inhoud

Jilly: 31 augustus 2010 : Dr. Plovier : Beaucare


Aanbevolen berichten

Hi girls,

Na maanden opzoekingswerk en getwijfel, heb ik gisteren uiteindelijk de knoop doorgehakt en heb ik vanmorgen een afspraak gemaakt voor consultatie voor bv bij Beaucare in Machelen.

Ik ben eigenlijk vooral benieuwd naar mn algemeen gevoel bij het gesprek en hetgeen me voorgesteld gaat worden qua vorm, maat en methode...

Nu ik eindelijk de stap gezet heb, kan ik haast niet wachten tot ik een datum voor operatie heb.

Ik heb volgende week vrijdag de afspraak voor het gesprek en ben benieuwd wanneer ik eventueel geopereerd kan worden. Ik hoop dat ik niet te lang moet wachten want ben nogal ongeduldig van aard en heb niet zoveel vakantie in de zomermaanden...

Hoe lang hebben jullie moeten wachten na het consultatiegesprek tot de operatie?

Groetjes,

*me*

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 188
  • Created
  • Laatste Reactie

Top Posters In This Topic

Wat fijn zeg dat je de knoop hebt door gehakt!

Gaat al op schieten volgende week vrijdag ^_^

Ik kon na 6 weken al terecht (helaas kon dit niet met school)

Maar sommige al na 2 weken :3:

Het valt meestal mee hoor meid!!

Veel succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

Welkom hier.

Wat goed dat je de stap hebt genomen!

Hoe lang ik moest wachten op een consult? Bij het plaatselijke ziekenhuis 5 dagen en bij de privé kliniek een kleine 2 weken. Ging dus eigenlijk heel erg snel.

En tussen het 1e consult bij de kliniek en de operatie zat een kleine 4 weken. Maar goed... 's is maar net hoe druk 't is en of er op jouw gewenste tijdstip nog plaats is.

Heel veel succes!

PS Voor en na foto's van mij kun je in de galerij vinden, onder de naam Famke. Het ging in mijn geval om een prothese wissel. Ik ben nu van een kleine B naar een D cup gegaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi hoi

welkom hier

en spannend hoor die afspraak weet je al een beetje wat je in gedachte heb

ik ben bij accz geweest net zo als famke

zelf kon ik al 2 weken later alleen dat kwam mij niet goed uit heb dus een maandje later gedaan

maar kon ook 3 weken of dus 4 weken :D

had alle keus wanneer ik wou

hoop voor je dat jij ook snel geholpen kan worden\

heel veel suc6 er mee

Groetjes Rebecca

Link naar reactie
Delen op andere sites

:viannen_01:

ik ben ook daar vorige week geopereerd, dr plovier is een hele goede en lieve pc.

hou wel met 2 dingen rekening, je 1ste geprek zul je niet met hem hebben maar met een andere arts, neem een lijst met vragen mee, aangezien hij deze geprekken heel de dag door doet kan hij soms erg snel doen waarna je je vragen vergeet haha. dr plovier spreek je nog uitgebreid op de dag van je operatie en hij kiest uiteindelijk het precies aantal cc enz.

2, ze zijn met een verbouwing bezig, het zou vele wat afschikken maar het is allemaal heel mooi en vooral schoon, iedereen is heel lief en ze zorgen echt heel goed voor je.

(aldus mijn ervaring)

Hoelang je moet wachten dat weet ik niet, zou tussen de 2 a 6 weken liggen

Link naar reactie
Delen op andere sites

:viannen_01:

ik ben ook daar vorige week geopereerd, dr plovier is een hele goede en lieve pc.

hou wel met 2 dingen rekening, je 1ste geprek zul je niet met hem hebben maar met een andere arts, neem een lijst met vragen mee, aangezien hij deze geprekken heel de dag door doet kan hij soms erg snel doen waarna je je vragen vergeet haha. dr plovier spreek je nog uitgebreid op de dag van je operatie en hij kiest uiteindelijk het precies aantal cc enz.

2, ze zijn met een verbouwing bezig, het zou vele wat afschikken maar het is allemaal heel mooi en vooral schoon, iedereen is heel lief en ze zorgen echt heel goed voor je.

(aldus mijn ervaring)

Hoelang je moet wachten dat weet ik niet, zou tussen de 2 a 6 weken liggen

Hi Evelien,

Bedankt voor je info! Nu weet ik echt waaraan ik me volgende week kan verwachten... Ik vind het best spannend allemaal :wacko:

Ik had al gelezen dat ze aan het verbouwen zijn en mn man is er deze week gepasseerd en zei zelf ook al dat die containers er best proper en verzorgd uitzien dus daar maak ik me zeker geen zorgen over :rolleyes:

Een lijstje met vragen heb ik al gemaakt, nu alleen maar hopen dat ik door mn enthousiasme het niet vergeet mee te nemen of lezen :-)

In ieder geval nog een goei herstel he en veel genot van t zonneke daar!

Big kiss

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Jilly,

ik ben vorige maand ook op gesprek geweest bij Beaucare. Het is zoals Evelien zegt: stel niet te hoge verwachtingen van je gesprek.

Wat betreft de wachttijden, die vallen niet zo mee. Alles was reeds volzet tot eind augustus!!! :139:

Ik heb mijn verlof eind juli en kan dus niet meteen geopereerd worden. Zal moeten wachten tot de Kerstvakantie :141:

Niet fijn dus.

Maar toch wil ik je niet ontmoedigen, en wens ik je alvast veel success.

G'tjes

Miss V

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk dat er nu toch veel mensen komen die nog in de zomer geopereerd willen worden.. wat je altijd nog kan vragen is of ze je op de reservelijst willen zetten (zo ben ik ook eerder geopereerd) altijd kans dat er iemand afzegt natuurlijk :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hi girls,

Na maanden opzoekingswerk en getwijfel, heb ik gisteren uiteindelijk de knoop doorgehakt en heb ik vanmorgen een afspraak gemaakt voor consultatie voor bv bij Beaucare in Machelen.

Ik ben eigenlijk vooral benieuwd naar mn algemeen gevoel bij het gesprek en hetgeen me voorgesteld gaat worden qua vorm, maat en methode...

Nu ik eindelijk de stap gezet heb, kan ik haast niet wachten tot ik een datum voor operatie heb.

Ik heb volgende week vrijdag de afspraak voor het gesprek en ben benieuwd wanneer ik eventueel geopereerd kan worden. Ik hoop dat ik niet te lang moet wachten want ben nogal ongeduldig van aard en heb niet zoveel vakantie in de zomermaanden...

Hoe lang hebben jullie moeten wachten na het consultatiegesprek tot de operatie?

Groetjes,

*me*

Hoi iedereen,

Ik heb afgelopen vrijdag mn consultaiegesprek bij Beaucare gehad en ik moet zeggen dat ik echt aangenaam ontvangen ben geweest. De sfeer was zeer vriendelijk, gemoedelijk, professioneel en zeer geruststellend. Het gesprek met Dr Vrambout is ook enorm goed gegaan en hij heeft rustig de tijd genomen om al mn vragen te beantwoorden. Ik heb dan ook ineens een afspraak gemaakt voor de operatie en die zal doorgaan op woe 8 september :-)

Voorlopig dan toch want ik heb me ook op de reservelijst laten zetten zodat ze me eventueel vroeger kunnen opereren, indien er iemand afhaakt.

Ik hoop eigenlijk wel op een eerdere operatie want kan haast niet wachten :-D en ze zaten al redelijk volgeboekt...

Momenteel twijfel ik nog wel wat over de plaatsing. Ik had de indruk dat er bij Beaucare vooral gekozen wordt voor plaatsing achter de spier. Ikzelf had precies voorkeur voor plaatsing voor de spier.

Wat zijn eigenlijk de voor -of nadelen van beide?

groetjes,

*iemand die al volop aan het aftellen is*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Blonde Dollie

Hoi Jilly!!

Je datum is dus in principe 8 september!! Gefeliciteerd!! :1bouncingboobs:

Info over de plaatsingen:

Plaatsen borstvergroting prothese boven de spier

Met het plaatsen van uw implantaat boven de spier (subglandulair) verkrijgt u het natuurlijkste resultaat. Uw borsten ‘wiebelen’ dan het meest natuurlijk mee met uw lichaam. De bewegingen van een borst worden dan het meest geëvenaard. Het duurt ongeveer een week tot na de operatie dat u last heeft van de implantaat bij deze wijze van plaatsen.

Nadelen van plaatsing prothese boven de borstspier

Er zitten ook nadelen aan het plaatsen van een prothese boven de spier en is ook niet altijd de geschiktste oplossing. Als u een dunne huid hebt en niet zo veel borstweefsel (dat is alles wat er boven de borstpier aan borst zit) dan kunt u zich voorstellen dat de prothese, en dan vooral de randen, zichtbaar kunnen zijn. Dan is het plaatsen van de prothese boven de spier natuurlijk niet zo fraai. Daarnaast kan het dan voorkomen dat de rimpels van uw borstprothese zichtbaar worden. U begrijpt in die gevallen is het verstandig om niet te kiezen voor het plaatsen van de pothese boven de spier.

Plaatsen borstvergroting prothese onder de spier

U begrijpt dat als uw prothese onder de spier geplaatst wordt (subpectoraal) dit anders zal aanvoelen dan bij plaatsing boven de spier, er zit immers een spier bovenop uw implantaat. Doordat de spier erover heen zit is de kans dat u de prothese rand voelt klein. Omdat de spier eroverheen zit bewegen uw borsten wat stugger. Ze wiebelen wat minder dan bij een gewone borst. Het duurt ongeveer twee weken, een week langer dan bij plaatsing boven op de spier, tot na de operatie dat u last heeft van de implantaat bij deze wijze van plaatsen. Deze wijze van plaatsen wordt vaak toegepast bij de wat zwaardere cups. Omdat cups boven de 300 cc wat zwaar zijn is de kans op verzakken groter. Bij plaatsing onder de borstspier is door het ‘spier omhulsel’ de kans op verzakken kleiner.

Nadelen van plaatsing prothese onder de borstspier

Er zitten ook wel nadelen aan het plaatsen van de borstprothese onder de borstspier. Niet alleen is het zo dat het natuurlijk wiebelen van uw borsten wat minder is. Ook als u op uw rug ligt zult u merken dan uw borsten wat meer omhoog wijzen. Uw borsten voelen wat harder aan dan wanneer de prothese op de spier ligt. Ook lijkt het dat uw borsten iets verder uit elkaar staan waardoor u een iets ruimer decolleté krijgt. Het is bij deze wijze van plaatsen wat moeilijker om ze wat meer ‘tegen elkaar aan’ te krijgen. Wanneer u uw borstspier aanspant heeft dat ook tot gevolg dat de vorm van uw prothese iets zal veranderen.

Ik heb zelf een plaatsing op de spier gekregen en deze is mij ontzettend goed bevallen! Het ww voor MijnAlbum is: boobjob

Dan kun je zelf het resultaat bekijken.

Ik heb amper pijn gehad. Eerste paar dagen gewoon een flink trekkend en onaangenaam gevoel, maar pijn is anders. Ook wiebelen mijn borsten gewoon mee en staan ze mooi dicht bij elkaar waardoor mijn decolleté heel natuurlijk oogt.

Succes met je beslissing!

:1bouncingboobs:

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb/had ook een voorkeur voor op de spier, tijdens mijn gesprek met dr plovier zei ik dat ik dat wou, hij vroeg waarom waarop ik zei: 1 ik vind het mooier, wil graag een mooi spleetje tussen mn borsten, 2 ik wil een sneller herstel ivm mijn zoon van bijna 2 en als laatste omdat ik bang ben voor het dubbel bubbel effect, ik wil graag nog een kindje erbij en ben bang dat mn eigen borst gaat hangen maar mn prothese niet waarna je dus dubbele borsten ziet (KAN gebeuren, hoef natuurlijk niet)

Hij was het hier mee eens en zei dat ik het op de spier kon hebben (had een lege b maar nog genoeg borstweefsel) ik heb nu 450cc op de spier en ben er heel blij mee, tevens zijn er bij mij geen rimels of randen zichbaar/voelbaar.

Dus ja gewoon zeggen wat jij wilt en dan kijkt hij of het mogelijk is

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Hi iedereen!

Tot mijn grote verbazing werd ik gisteren gebeld door Beaucare dat ik de operatie eventueel een week eerder zou kunnen hebben, aangezien er iemand had afgebeld en ik op de reservelijst stond.

Ik ben zo blij dat ik een week minder lang moet wachten op mn nieuwe borsten :43:

De operatie staat momenteel vast op dinsdag 31/08...

Groetjes,

Jilly

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Jilly

gefeliciteerd met je operatie datum,,nu word het echt aftellen :1bouncingboobs:

ga je nog ene extra consult plannen voor de plaatsing of ben je er nu helemaal uit?

wat word het allemaal? cc,s? plaatsing? merk prothesen?

ben benieuwd :rolleyes:

greetzz moontje

Hi Moontje,

Ik heb geen extra consult gepland.

Deze worden besproken op de operatiedag zelf. Voor zover ik al begrepen heb, is dit gebruikelijk bij Beaucare en heb dan ook alle vertrouwen in de chirurg. Merk van de prothese had ik bij mn eerste consult gevraagd en dit is Cereplast Cereform. De plaatsing wil ik zeker nog bespreken met Dr. Plovier want heb voorkeur voor plaatsing van de prothese voor de spier, tenzij het niet haalbaar is volgens de chirurg. De cc's wil ik zeker niet overdrijven zodat ik uiteindelijk op een volle C cup uitkom maar ook dit wordt op de dag zelf bepaald door de chirurg.

Ik hou je zeker op de hoogte ;-)

XXX-iez

Jilly

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

komt helemaal goed meid.

ik zelf ben er ook geholpen dikke twee weken geleden, alleen de napijn is heftig,ikzelf heb het veel te licht ingeschat, maar dat is met plaatsing achter de spier.

ze zijn er allemaal even lief,en uiteindelijk ben ik blij met het resultaat,

liefs beccie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is de tijd snel gegaan zeg!

Nou meid het vliegt zo voorbij hoor :136:

Hoe gaat het met de zenuwen?

Liefs

Hi,

Met de zenuwen gaat het nog momenteel... Maar ik denk dat ze nog wel fel zullen opkomen tegen dat ik erheen ga.

Mn man heeft alleszins al voorgesteld om een hotel te boeken in de buurt zodat ik me al geen zorgen hoef te maken over het verkeer 's morgens en dan gaan we de dag voordien nog lekker genieten van een etentje en overnachting :-)

Ik zie het in ieder geval helemaal zitten!

Big kiss

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Nog 18 dagen te gaan... Wat gaat de tijd toch traag als je zo uitkijkt naar iets... De eerste weken/maanden vlogen precies voorbij maar nu het dichterbij komt, lijken de dagen echt voorbij te kruipen, pff. :wacko::145::100:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jilly

Spannend zeg, het komt al heel dichtbij voor je

Ik ga 22 september ook naar dr Plovier, ik ga van 80A(A) naar een C, hoop ik

en jij??

Is je hoteltje geregeld? wel een prettig idee, heb ik ook gedaan wij gaan de middag ervoor al naar Brussel

Groetjes Mar

Link naar reactie
Delen op andere sites




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.