Ga naar inhoud

Mickey : 14 juni 2010 : Dr Hartman : Elisabeth ZH Tilburg


Aanbevolen berichten

Goede Middag

Ik heb dit forum via google ontdekt.

Aanstaande woensdag heb ik mijn eerste consult bij de pc in het ziekenhuis voor een eventuele borstverkleining.

Ik heb al jaren klachten van mijn rug en schouders en nek.Maar de laatste maanden worden de klachten steeds erger,vaak ook hoofdpijn erbij.Ik ben na zoveel jaren klaar voor een operatie.

Ik sport ook maar heb steeds vaker last van pijnlijke borsten na het sporten en ook al ik s'avonds mijn bh uit doe.Ik wordt vaak ook wakker s'nachts van pijn in borsten als ik op mijn zij lig.

Ik heb maat 80F en wil dus graag naar een B/C cup.

Ik hoop dat het gesprek met de chirurg positief is aanstaande woensdag en dat de zorgverzekeraar ook akkoord gaat met de operatie....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 140
  • Created
  • Laatste Reactie

Top Posters In This Topic

hoi mickey,

welkom op het forum! ik hoop dat je een bevredigend consult hebt a.s. woensdag en dat je op redelijke termijn uitzicht hebt op de verkleiningsoperatie.

succes, en laat je even weten hoe het is gegaan?

groetjes

Kaatje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gesprek is goed verlopen vanmiddag,als de goedkeuring binnen is dan kan ik op de wachtlijst voor de operatie.

Het zal een C-cup gaan worden als alles goed is.Hij vertelde dat hij geen drains gebruikt als alles goed verloopt en ik na 1 dag weer naar huis mag.Hij gaat de ankermethode toepassen.

Dus nu is het wachten op de goedkeuring van de verzekeraar,maar dat zou volgens de verpleegkundige geen probleem moeten zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook erg benieuwd,afwachten maar.

Al ik binnen 3 weken niets hoor dan bel ik wel met de zorgverzekeraar.Ik ken inmiddels een paar die ook bij dezelfde zorgverzekeraar zitten en die hadden binnen een paar weken bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had vandaag telefonisch contact gehad met het ZH,blijkt dat ze aanvraag voor de machtiging nog niet hebben opgestuurd.

Zal pas volgende week zijn omdat ze het nog moesten uittypen.Gaat altijd 1,5 a 2 weken overheen.

Was wel een domper omdat ik dacht dat ze het dezelfde week nog zouden opsturen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat vervelend, zeg. Dat formulier invullen/uittypen is zo gepiept, waarschijnlijk liggen er nog tig op de stapel... Wellicht is er nog tijdwinst te behalen als je het formulier gaat ophalen nadat het is ingevuld, zodat je het zelf in kunt dienen bij je zorgverzekeraar?! Ik weet niet of het zh daar akkoord mee gaat, maar je kunt het altijd vragen. Het is veel prettiger om dit zelf in de hand te hebben.

Bij mijn consult in het Leyenburg zh werd mij ook verteld dat zij de aanvraag verzorgen (met een max van 6 weken :19: voordat ik dan uitsluitsel zou hebben over goedkeuring...). Terwijl bij het Bronovo -waar ik uiteindelijk geopereerd ben- het aanvraagformulier ter plekke voor mij werd uitgeschreven en meegegeven na mijn consult. Ik heb diezelfde middag mijn ziektekostenverzekeraar gebeld en gevraagd wat de snelste manier van indienen is. Vervolgens kon ik de afd. medische beoordelingen het formulier faxen en binnen een week had ik antwoord/goedkeuring!

Wellicht is dit een tip voor meelezers met dit topic.

Hebben ze jou nog verteld hoelang de wachttijd voor de operatie is? Dat kan n.l. per zh ook enorm verschillen. In mijn geval scheelde het bijv. 7 maanden!

Groetjes,

Daphne

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi Daphne

Zodra ze het hebben uitgetypt dan sturen ze het op dus daar kan ik geen tijdwinst mee maken.Ik bel gewoon eind van volgende week naar het IZZ of ze de aanvraag binnen hebben,zoniet bel ik gelijk weer het ZH.

Er was momenteel een wachttijd van 8 a 9 weken.Dus dat valt nog mee volgens mij.Dan ben ik als het goed is (als nu alles volgens plan verloopt)ongeveer begin/half juni aan de beurt.En misschien ook wel eerder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hi

ff groetje brengen aan het andere tele2 slachtoffer, maar jij bent er ook op via een omweg :)

kon je geen afspraak afdwingen wanneer ze het zouden opsturen? stom he, je denkt dat het loopt en je bent in afwachting, en dan is er nog helemaal nix gebeurd.

groetjes

Kaatje

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi Daphne

Zodra ze het hebben uitgetypt dan sturen ze het op dus daar kan ik geen tijdwinst mee maken.Ik bel gewoon eind van volgende week naar het IZZ of ze de aanvraag binnen hebben,zoniet bel ik gelijk weer het ZH.

Er was momenteel een wachttijd van 8 a 9 weken.Dus dat valt nog mee volgens mij.Dan ben ik als het goed is (als nu alles volgens plan verloopt)ongeveer begin/half juni aan de beurt.En misschien ook wel eerder.

Hangt ervan af of het gelijk op de juiste afdeling/bureau terechtkomt... maar als IZZ geen mega organisatie is, dan zal het wel loslopen. Ik duim voor je dat het lekker vlot gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben ook via een andere site op het forum want via de gewone weg kan ik niks op de site.Zie allemaal kruisjes en hij geeft een foutmelding aan dat de pagina niet is gevonden.

Ik heb het wel geprobeerd om te vragen of ze het gelijk wilde uittypen maar zij zei dat er altijd 1,5 a 2 weken overheen gaat voor de aanvraag van de machtiging ogestuurd wordt.Aankomende woensdag is het 2 weken geleden.

Maar omdat ik nu deze stap heb gezet,wil ik het ook zo snel mogelijk weten of het vergoed wordt ja of nee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hangt ervan af of het gelijk op de juiste afdeling/bureau terechtkomt... maar als IZZ geen mega organisatie is, dan zal het wel loslopen. Ik duim voor je dat het lekker vlot gaat.

ik ken mensen die ook bij IZZ zitten en die hadden binnen een dag of 15 bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gelukkig niet lang hoeven wachten. Ik kreeg de brief van het MCL thuis gestuurd en moest het opsturen naar de Friesland Zorgverzekeraar. Ik heb 2 weken nadat ik het heb opgestuurd gebeld of de aanvraag al binnen was. Tot mijn verbazing was er al een reactie onderweg naar mij toe. Dus dat is super snel gegaan allemaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij IZZ duurt het ongeveer 2 weken vertelde ze mij,alleen duurt het in het ZH ook 2 weken voordat ze de machtiging op zouden sturen.

Dus in totaal duurt het ongeveer 4 weken voordat ik weet of het vergoed wordt.En wachten duurt zzzzooooooo lang.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...
  • 5 weeks later...

Hoi Mickey, heb je nog niets gehoord van je zorgverzekering?

hoi ik heb inmiddels de goedkeuring. En als er verder in het ZH niets tussen komt dan wordt ik 14 juni geopereerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan sinds daarnet weer op het forum nadat het verhuisd is.Ik kon alleen maarr via mijn telefoon op deze site maar niet via de pc.

Maar gelukkig ben ik weer.......

Ik was 10 Maart bij de pc geweest voor een 1e gesprek.

9 april had ik de goedkeuring binnen voor een borstverkleining.

Sinds 2 weken weet ik dat mijn operatie gepland staat voor 14 juni (tenminste als er geen spoedoperaties tussen komen in het ZH)

Ik ben nu aan het af tellen.

Ik vind het wel vrij moeilijk om een goede sportbh te vinden met voorsluiting omdat die weinig verkocht worden in de winkels.

Mijn pc vertelde dat ik een sportbh moest meenemen met een voorsluiting.

Waar hebben jullie je sportbh gekocht??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Meertje

Hee Mickey,

Je krijgt toch van 't ziekenhuis een sport-BH? Dat je daarna nog kan gaan zoeken voor een eigen BH?

Ik zou namelijk niet weten wat mijn BH-maat is!!

Link naar reactie
Delen op andere sites




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.