Ga naar inhoud

ibu30 : 13 mei 2015 : Dr. Lapid : MC Amstelveen


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal

Na het vele lezen van deze site, mijzelf ook maar even voorstellen. Ik ben een moeder van een zoon van 7 en ben 30 jaar (morgen 31 haha)

Ik ben 1.67 lang en weeg 58 kilo. Momenteel heb ik een hele kleine b cup. Mijn droom is toch wel een d cup.

Dinsdag 29 april j.l ben ik op consult geweest bij dr. Lapid in het medisch centrum amstelveen. 13 mei, dus al over een week ben ik aan de beurt.

Ik vind het enorm spannend en nu nog maar een week er vanaf ervaar ik zo'n spanning!!

De bedoeling is een borstvergroting dmv 325/350 cc voor de spier en ronde implantaten.

Hopende uit te komen op een kleine d, grote c. Wat ik denk het mooiste past bij mijn lichaam.

Wanneer iemand nog tips heeft voor de operatie dag en periode voorafgaand dan hoor ik het graag! ;)

Ik zal jullie uiteraard op de hoogte houden en een operatieverslag maken.

Weet niet zo goed wat ik allemaal vertellen "moet" nu. Maar op z'n minst even voorstellen dacht ik maar ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 140
  • Created
  • Laatste Reactie

Hoi allemaal,

Aangezien mijn grote dag bijna daar is, begin ik ook vast mijn operatieverslag.

13 mei, woensdag as is mijn grote dag! :D

29 april ben ik op consult geweest in het mc Amstelveen kliniek bij dr. Lapid. Om 13 uur was ik aan de beurt, na een lange rit kwamen we om 12.30 (mooi op tijd) aan bij het kliniek. Een mooi, netjes niet te groot kliniek. Vriendelijke meiden achter de balies die me de weg wezen. Stipt 13 uur kwam dr lapid ons (ik en mijn partner) ophalen uit de wachtkamer. Als ik hem omschrijven moet hihi een klein grappig mannetje om te zien. Met een niet te plaatsen accent :)

Serieus, dat vooral ! ;)

Dr. Lapid kwam vrijwel gelijk ter zake, wat ik wel fijn vond. Wat heb je nu, wat wil je en waarom etc denk de standaard vragen. Gelijk mocht ik me uitkleden en de chirurg kwam te voorschijn hoor haha in opperste concentratie was hij mijn borsten aan het opmeten haha. Mijn vriend en ik keken elkaar soms lachend aan, doordat de situatie natuurlijk niet alledaags was. Op een gegeven moment zei hij, niet schrikken ik moet even aan je tepel trekken hahaha! Maar goed dat ik toen mijn partner niet heb aangekeken anders was ik echt in de lach geschoten. Hij gaf aan dat ik brede borsten heb, wat wel mooi zou z moeten zijn 12 cm wijd of zoiets. En genoeg bedekking voor de protheses om ze voor de spier te plaatsen. Als eerst dacht ik, na me veel ingelezen te hebben; maar dan ga je ze zien!!! Hij wist me gerust te stellen en ben nu achteraf wel blij met het besluit voor de spier aangezien de herstelperiode sneller zou moeten verlopen ;)

Gelijk daarna kwamen de pas protheses, begonnen met 250 zoiets; te klein

Toen 330 perfect !!! Was er eigenlijk gelijk al uit dat dit was wat ik wilde! Mijn vriend adviseerde toch nog een maat groter te proberen, zodat ik niet naderhand zou twijfelen (slim!)

450 pffff te groot hoor !!! Haha

Weer aangekleed en de opties besproken

Zijn advies is 325 cc voor de spier, medium high profiel, ronde implantaat. Aangezien ik de 330 gepast heb en dat mooi vond heb ik aangegeven liever iets groter te willen gaan dan kleiner, dus wanneer het even mogelijk blijkt tijdens de operatie de 350cc erin te doen ;)

Liever groter dan kleiner !!! :)

Blijkt dus dat ze altijd standaard een maat kleiner en een maat groter bestellen voor de operatie dag zodat de chirurg ter plekke kan bepalen welke het mooist passen, wist ik niet :)

Zo dat was al een hele lap tekst hahaha!

Nu maar afwachten tot de grote dag, heb me al wel redelijk voorbereid denk ik. Eten in de vriezer, oppas voor me zoon wie de hele eerste week bij zijn vader zal zijn en mijn moeder zal de eerste dagen bij mij zijn wanneer mijn man werkt. Gelukkig dat het de dag na mijn operatie Hemelvaart is en hij ook vrij is zo blij mee !!

Als imand nog belangrijke tips heeft, die zijn meer dan welkom!!

Owja ik heb ook alvast 2 doosjes paracetamol en 1 doosje ibuprofen 400 ingeslagen, Just in case ;)

Hou jullie op de hoogte !!!

Liefs mij

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel !! Zal wel goedkomen! Nog tips toevallig ?? ;)

Ben zo zenuwachtig, weet jij trouwens of het kwaad kan valeriaan te slikken voor de operatie? Zo nerveus, mijn collega kwam met die tip namelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Valeriaan is iets natuurlijks ik zou het wel ff vragen van tevoren.

Verdere tips, ja weet niet wat je allemaal gelezen hebt hier op t forum staan heel veel tips met spullen die je mee moeten nemen enzo.

Ik zou zeggen zorg dat alles thuis laag ligt zodat je erbij kan ook bv in de slaapkamer badkamer enzo want dat viel mij erg tegen.

Zorg voor genoeg eten en drinken in huis voor de eerst week haha ook handig.

Verder makkelijke kleding aan op de dag en wat te lezen mee en flesje cola en iets zoets ofzo voor daarna, weet niet of je moet overnachten??

Maak je niet te druk van tevoren, achteraf valt het mee, ik ben ook een zunuwpees maar vond het heel erg mee vaklen axhteraf, is zo voorbij!!

Als je nog vragen hebt kun je ze hier altijd kwijt!!

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooow bedankt voor je lieve reactie! Staan zeker tips bij waar ik nog niet aan gedacht heb :)

Ja denk ook wel dat dit zo'n typische kwestie is van je zo druk maken van te voren en er later om kunnen lachen!

Trouwens wel handig te vermelden; ik ben 31 jaar, moeder van een zoon van 7, 1.67 en 58 kilo. Momenteel heb ik een kleine 75b (denk ik omdat ik altijd maximizer maat 75c draag) als er meiden hier zijn die dit lezen en voorbijkomen met een soortgelijke voorsituatie, ben heel erg benieuwd naar jullie voor en na foto's als het even mag ??? ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja somssige dingen denk je van tevoren niet aan daarom is dit forum fijn.

Bv in de koelkast had ik alles laag gezet maar zover naar axhter dat ik er nog niet vij kon de eerst dagen hahah en een fles cola openmaken gaat dus echt niet...

Ik had ook 75b met vulling van tevoren, ben wel een stukje zwaarder als jou, ik heb ook voor de spier gekregen 220cc en ik vind ze perfect, voor zover ik nu kan zien kom ik op een 80D uit maar das nog ff afwachten tot de 6 wkn om zijn.

Ik was ook kei zenuwachtig maar iedereen is zo lief voor je, en ze doen dit zo vaak ze loodsen je er wel door.

Ik heb van tevoren geprobeert zo gezond en sterk mogelijk de operatie in te gaan dus gezond eten, bewegen en veel vitamines, meer kon ik voor mijn gevoel niet doen.

En ik was exht na een dag of 5 al een heel eind opgeknapt en na 2 weken voelde ik me al behoorlijk goed en heb lekker koningsdag gevierd toen zonder proeblemen.

Zorg gewoon voor voldoende rust en luister goed naar wat wel en niet mag!!

Ik ben trouwens 35 jaar en heb een dochter van 9

Ik heb alleen mij profielfoto om te bekijken ik snap exht niet hoe ik hier een alvum kan maken!! Hahah

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja inderdaad! Heb er aan gedacht boodschappen te doen en de vriezer te vullen voor manlief als hij uit werk komt haha. Maar niet aan dingen omlaag te halen, hele goeie ! Ik ben ook voorafgaand bezig gezond te leven, vitamines, sporten 3 keer in de week dat soort dingen.

Zover ik op jouw profielfoto kan zien: SUPERMOOI!

Maar owjee jij 220 dan denk ik gelijk is 350 niet te veel?? Zou blij zijn met een d

Kan niet wachten haha maar tegelijkertijd zo bang en zoveel vragen worden ze niet te groot, te klein, straks krijg ik complicaties inkapselen etc etc stresskipniveau dus hahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha ik ken het had ik ook ik ben erg blij met het resultaat, voor de spier raak je geen cc's kwijt dus je krijgt echt wat je ziet zeg maar an prothese.

Ik ben wel n stukkie zwaarder weeg 62 kg dus ook dat scheelt kwa resultaat, de pc weet vaak wel wat past bij je lichaam ik wilde niet te groot!

Ze zijn nu al wat zachter geworden ik ben er echt happy mee met de maat!

Groter kon bij mij ook niet ivm de lift van de tepel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spannend nog 2 nachtjes, dan vertrekken we naar een hotel in de buurt. Omdat het anders een te lange rit word in de ochtend op de nuchtere maag. Het werkelijke aftellen pffff zo zenuwachtig! Gisteren mij verjaardag nog gevierd en vandaag genieten van moederdag ❤

De drukte gehad, morgen genieten van het mooie weer en dinsdag de laatste boodschapjes en de spullen maar inpakken!

@dreamer, heb je profielfoto bekeken; supermooi hoor en wat ik zo kan zien past het idd mooi bij je lichaam! Kan niet 2 achten tot ik de mijne heb hihi en dan nog maar hopen op een soepel herstel

Fijne moederdag voor alle mama's die dit lezen

XXX

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi ibu. Spannend he.... Voor jou nog maar 3 nachtjes slapen!

Ik zelf krijg, als t goed is, de 19e mijn 325 cc in kliniek amstelveen. Dit is nog even afhankelijk van bloeduitslagen die ik dinsdag moet aanleveren, maar gevoelsmatig denk ik dat het wel doorgaat.

Vind t ook reuze spannend..... Veel succes meid! Geniet ervan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag genieten van het mooie weer! Verder laatste boodschapjes doen, aan de hand van de tips hier hahaha morgen vertrekken naar het hotel en woensdag d-day !! Of b(oobie)-Day haha

Kan niet wachten !!!

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Morgen wanneer manlief thuis is van werk, omkleden en gelijk naar het hotel en onderweg wat eten.

Woensdag melden om 8.45

Stond geen tijd bij voor de operatie, uur erna mss ?? Hopen dat we voor de spits weer op de terugweg zitten! Moeten bijna 2 uur rijden bleh

XX

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja echt Superblij! !! Is me echt 1000 procent meegevallen, de zusters en de arts waren verbaasd hoe snel ik wakker en hoe goed ik te pas ben haha. Voel me ook super! Zal zsm een uitgebreid verlagje doen. Nu onderweg naar huis

En man man man wat zijn ze mooi !!!! hahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.