Ga naar inhoud

ibu30 : 13 mei 2015 : Dr. Lapid : MC Amstelveen


Aanbevolen berichten

  • Reacties 140
  • Created
  • Laatste Reactie

Haaai meiden !!!

Komt die dan: mijn verslaggie ;)

Dinsdag 12 mei: alles gereed in huis gemaakt alle was weg, afwas weg, vuilnisbakken leeg en de laatste boodschapjes in huis gehaald nu wachten tot mijn man uit zijn werk komt 17.15 alle spullen lagen al klaar voor vertrek. Hij heeft zich snel omgekleed en gelijk gingen we op pad. Eerst even tanken en ergens wat gegeten en hop op weg naar het 4 sterren hotel golden tullip in meerkerk.

20.30 kwamen we aan bij het hotel en pffff wat een tegenvaller! Vieze hotelkamer echt goor, gordijnen open doen en de insecten vielen naar beneden bah !!! De bedden zo zacht en helemaal doorgezakt maar desalniettemin in bad geweest en gelijk proberen te slapen aan de zenuwen lag het niet maar doordat de slechte bedden geen oog dicht gedaan haha mijn man vond het erger dan ik natuurlijk omdat ik met me koppie bij de operatie zat haha.

Woensdag 13 mei:

7 uur ging de wekker (40 min rijden maar amstelveen) half 8 zaten we in de auto. Met de zenuwen viel het reuze mee had echt zoiets iets van kom maar op nu. De dagen en weken ernaar toe zo nerveus en nu redelijk rustig haha! Om 8.20 kwamen we ongeveer aan bij mc amstelveen. Om 8 45 moest ik me melden we waren dus lekker op tijd. En ja daar kwam de secretaresse "je mag mee naar boven" manlief en ik stonden op, "Ow je mag hier afscheid nemen van elkaar" toch even een klein beetje stiekem emotioneel hihi. Boven werd ik naar de uit slaapkamer gebracht een ruimte met denk wel 10 bedden en van die mobiele afscheidwandjes ertussenuit. Heel klein, maar boeide me niet. Omkleden in het mooie bekende blauwe gewaad haha. Me spullen die ik zou gebruiken in het laadje (telefoon, boekje en de glamour haha) en de rest en me kleding onderin het kastje. 2 paracetamol in de mik en me infuus werd in me rechter arm binnenkant elleboog ingebracht, zonder moeite of problemen :) daar lig je dan 9.45 zou ik worden opgehaald. Natuurlijk dik aan het appen met iedereen nu haha. Dr.lapid kwam voor de operatie nog even langs de boel aftekenen en voor de evt laatste vragen. Erg relaxed de sfeer en stelde me gerust al was ik niet zo zenuwachtig gelukkig, had er voornamelijk zin in!

Voor dat ik naar binnen kon kwam er een vrouw naast mij binnengebracht die ook borsten van dr. Lapid gekregen had haha ze was behoorlijk duf en emotioneel van de narcose denk ik nog. Schrok ik wel iets van, dat zag de zuster. Ze zei gelijk is belangrijk dat je positief denkt en rustig je narcose ingaat, grote kans dat je dan ook rustig en positief wakker zult worden

Gek genoeg was ik ook erg rustig ! Daar ging ik dan een oudere man en een jongere vrouw, de anesthesisten haalden me op en rolde me bed op de plaats. Indrukwekkend on te zien zo'n ok. De sfeer was heel relaxed! Dr lapid en nog 2 of 3 andere mensen stonden bij me voeteneind en de 2 anesthesisten stonden naast me. Ze vroegen me nog of ik op vakantie ga en over me zoon. Ondertussen zei ze me er loopt al een goedje je infuus binnen. Ik merkte nog niks. Kreeg een kapje voor en ze zei adem maar een keer diep in en ga maar lekker slapen en poef weg was ik ! Heel vreemd maar heerlijk !!!! Haha

11 uur ongeveer waren ze klaar en was ik weer op de uit slaapkamer. Nog geen half 12 was ik alweer wakker en wilde kennelijk appen en hev me telefoon laten vallen. Ben wss weer weggevallen en riep later de zuster me telefoon is weg (uit het laadje) lag die uit elkaar gevallen op de grond naast me bed hahaha half 12 en ik was appen met me man hahaha beetje wartaal nog nu ik het terug lees haha. Ik vond ze klein appte ik haha. Ondertussen met de zuster bekenen zonder m3 bh en man ze zijn prachtig!! Normaal altijd een maximizer bh aan niet bedacht dat dit nu mijn borsten zijn en niet de bh haha. Prachtig zijn ze precies goed. Mijn ene tepel nog wat hoger als de andere en wat meer gezwollen maar weet dat dat tijd nodig heeft. Een kwartier later mocht hij bij me komen. Hij zei gelijk wat groot! Hahaha ik blij! De zusters en de arts waren verbaasd over hoe ik te pas was en zo snel al wakker. Moest gelijk naar de wc en dat ging prima en wilde eten, had zo'n honger !! (Smaakte goed maar Door die slang in de keel wss een wondje wat pijn deed met slikken) Dat gedaan en nu wachten op dr. Lapid die kwam om 13.30 ondertussen was ik al aangekleed. De dokter was erg treden met het resultaat. 325 cc in beide mentor met medium profile voor de spier.

Oké en nu naar huis 14 uur. Nog even voor de autorit 2 paracetamol genomen en off we go!

Onderweg nog gestopt bij een mc Donald zo'n honger nog haha 2 milkshakes genomen, zo lekker waren die !!!! Een hamburger en 2 doosjes mc chicken bites na elk hapje een slokje milkshake dat wondje deed me wel zeer.

Terug in de auto een maagbeschermer en een diclofenac genomen. Voor we bijna thuis waren nog snel langs de apotheek voor de rest van de medicatie en lekker naar huis me op de bank gesetteld! Het viel me allemaal reuze mee als ik dit geweten had pffff !!! Savonds om 19 uur nog 2 paracetamol genomen meer preventief dan dat ik pijn had en voor het slapen gaan een tramadol. Om 2 uur werd ik de eerste keer wakker en 2 paracetamol genomen. Slapen was een drama slaap normaal altijd op me buik en soms zij maar nooit rust dus dat was knudde! 2 uur wakker half 4 wakker, 5 uur wakker en 8 uur wakker uiteindelijk 9 uur eruit gegaan. En man ik voelde me perfect! Mijn bh en band gewassen zat bloed op van de hechtingen, koffie gemaakt tieten 10 keer bewonderd bladiebla en toen pffff in 1 keer zo slecht alsof ik moest flauwvallen dus ook al voel je je goed toch belangrijk rustig te doen daar ben ik wel achter. Was van plan geen pijnstillers te nemen (dom dus !!!)gelijk daarna snel 2 crackers gegeten en 2 paracetamol en een diclofenac in de mik. Nu gaat het weer gelukkig.

Nou tot zover maar even geloof dat ik al een dik vet verhaal heb (sorry haha) zoals jullie al merken ben 1 van veel woorden door de medicijnen klets ik nog meer haha

Nu lekker op de bank met een icepack op me borsten en manlief die een eitje voor me bakt heb zo'n honger heel de tijd! Herkenbaar voor iemand?

Liefs en kus Ibu

XXX

Omg !!! Schrik ervan zoveel tekst

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha wat een leuk verhaal en fijn dat het zo is meegevallen( had ik dus ook)

Kwa pijnstillers zou ik de eerste paar dagen toch goed pakken wat voorgeschreven is en denk je echt dat het goed genoeg gaat dan voorzichtig minderen. Ik had voor 10 dgn diclofenac meegekregen maar na 5 dgn al niet meer op alleen paracetamol.

Pak goed je rust en doe echt niet teveel ook al gaat het goed, je lichaam moet rusten na een operatie, super fijn dat het zo goed gaat!!

Geniet van je boobies heerlijk om naar te kijken he hahah!!

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai dreamer!

Nou zo goed als het ging zo slecht gaat het nu, veel pijn ik denk voornamelijk door de hoeveelheid vocht. Voel me echt pamela nu wat een memmen en aan de zijkanten veel vocht wat een enorme druk geeft. Hou me nu ook wel echt aan de medicatie. Ik heb voor 7 dagen diclofenac en 7 dgn tramadol mee daarnaast nog 4 X daags 2 paracetamol. Probeer dat een beetje te verspreiden over de dag. Wilde vanochtend al met alleen paracetamol, nou dat heb ik gemerkt ook doodmoe vandaag!

Maar ik blijf positief en ga er van uit dat de pijntjes erbij horen, harde borsten pfff nie normaal. Alsof ze elk moment knappen !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee ik heb eigenlijk geen operatieverslag gemaakt ik heb geen eigen topic gehad toen!

De eerste dagen heb ik mijn pijnstillers ook goed verdeeld, zorg dat je zeker voor de ochtend en de nacht een zwaardere pijnstiller hebt en verdeel de rest! Eet hier ook wat bij ivm maagklachten.

Ik had de eerste 3 dgn drains dus daardoor niet zoveel vocht vlg mij! Advies hier is veel water drinken en brandnetelthee bij vocht in de borsten! En rust houden!

Als je vragen hebt roep maar!!

Als troost de 2e dag is vaak de ergste gaat nu alleen maar beter als t goed is!!

Xxx petra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai ramoon!

Pff stuk minder vandaag, wilde te stoer doen en denken dat alleen paracetamol voldoende was haha flink in vergist. Neem nu wel me diclofenac en de tramadol en gaat stuk beter alleen houd zoveel vocht vast vooral in mijn rechter borst dat doet erg veel pijn

Hoe was dat bij jou?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht ook dat ik heel wat was vandaag, maar een kort ritje naar de winkel was al teveel gevraagd. Ik neem ook gewoon 3x per dag diclofenac en 3x per dag paracetamol hoor. Aan één kant trekt t vocht al weg, de andere kant begint ook lichtjes. Ik koel wel veel, misschien dat dat helpt? Ben benieuwd hoe t morgen gaat. Slaap jij snachts wel goed?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee slapen is een drama! Ben buik gewend dus dit is ruk zo. Hoe lang geleden ben jij geopereerd? Oow zag het al een dag voor mij haha en dan al ritje winkel !!! wat heb jij nu?

Dat koelen is een goeie tip! Ga ik proberen, hoe vaak doe je dat? Ga nu proberen te slapen, jij ook slaap lekker !!

Xx en liefs !

Wat heb jij nu bedoel ik kwa borsten he haha voor de spier etc ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 2x 275 achter de spier. Koelen doe ik 2-3x per dag, met name 's avonds omdat ik dan de meeste pijn heb. Gewoon met maandverbandjes uit de vriezer, die kun je buigen en dat scheelt echt.

Ik heb eigenlijk geen idee hoe lang ik op m'n rug moet slapen, dat staat in de papieren niet vermeld.

Sowieso vond ik de informatievoorziening heel slecht. Ik heb alles moeten vragen of van jullie moeten horen. Dat hadden ze wel even anders moeten doen. In de papieren staat bijvoorbeeld dat ik mag douchen, terwijl de assistente zei dat het absoluut niet mag. Stel je voor.

Armen niet hoger dan je schouders, staat er ook niet echt duidelijk in. Buikslapen, heb ik moeten vragen. Dus nu ben ik continu bang dat ik teveel doe en straks ellende krijg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat koelen is een goeie ga ik ook proberen! Met de zwelling en vocht sinds vandaag al veel beter drink heel veel water, liters en moet vaak naar de wc en merk echt al dat het minder word. Neem vanaf vanochtend ook alle voorgeschreven medicatie (elke 2 uur iets) dat gaat ook stukken beter. Vandaag een goeie dag tot nog toe.

Klinkt wel herkenbaar wat je zegt ik ben ook bang dat ik teveel doe. Douchen mocht ik de dag na de operatie al, nog niet gedaan hoor. Wil vanmiddag wel proberen. Op de rug slapen moet geloof ik zowiezo 2 weken, maar zeker weet ik dat ook niet. Merkte vannacht al wel (stiekem geprobeerd heel snel) dat op mijn zij erg fijn was haha, maar durf niet zo goed. Ik moet woensdag terug voor controle, weet ook niet of ik dan al mag autorijden.

Als iemand die meeleest antwoorden heeft? Graag! ; ) haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Petra,

Oei na 3 weken pas ja, dan moet ik toch maar even iemand vragen mee te gaan. Oké en dan idd toch maar gewoon op de rug slapen. Haha!

Verder gaat het vandaag erg goed, ben alleen telkens bang dat ik teveel doe of verplicht op de bank moet liggen (wat ik eigenlijk helemaal niet doe) ben blij dat ze niet mee zo vol met vocht zitten, gisteren stond ik echt op knappen! Maar plas me vandaag ook een ongeluk haha. Hoe deed jij dat met je medicatie afbouwen? En vanaf wanneer?

En hoe was en wanneer je eerste keer douchen, vind dat nog erg spannend!

Xx ibu

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn eerste douche was na 2 dgn en ook eng ik kon toen alleen onder de borsten douchen omdat ik helemaal in het verband zat ivm de lift die ik gehad had!

Mijn man heeft me toen geholpen en de rest met washandje gedaan, het is ff behelpen maar het is wel heerlijk om ff te douchen! Als je maar zorgt dat de littekens niet te nat worden en geen zeep erop!

Ja rijden zou ik echt hulp bij vragen je bent ooo niet verzekerd vlg mij ivm medicatiegebruik! En het valt ook niet mee vond het na bijna 3 wkn nog tegenvallen!

Medicijnen afbouwen deed ik na een dag of 4-5 diclofenac minderen alleen nog voor slapen gaan bv en paracetamol nog wel doorgebruikt maar steeds minder dat voel je wel, voor de nacht heb ik ze nog wel wat langer gepakt want je slaapt er ook wat makkelijker van dus das wel zo fijn hihi! Maar bouw niet te vroeg af je hebt ze niet voor niks!

En verder deed ik echt niet veel de eerste week hoor en na n week n beetje wandelen ol en neer naar school enzo maar hou je rust het is belangrijk voor je herstel. De 6 wkn zijn zo om!! Fijn dat het al wat beter gaat komt helemaal goed

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt dreamer voor je lieve reacties!

Ik moet zeker even wat rustiger aan doen denk ik, vervelend is dat je denkt dat je al zoveel kan maar je lichaam moet nu eenmaal herstellen al voel je je nu heel wat. Heel gek! Met medicijnen is het echt prima te doen maar zodra de tijd eraan komt dat ik weer wat nemen moet, voel ik dat ook wel.

Heel gek wss was ik zo harry in de warry lees nu je berichtje terug van gisteravond haha, niet eens meegekregen gisteren haha!

Heb jij trouwens alleen diclofenac en paracetamol gehad? Geen tramadol? Ik heb er wel tramadol bij en slik nu elke 2 uur iets, vind het erg veel allemaal maar werk wel dat mijn lichaam het er goed op doet. Weinig tot geen pijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha snap ik van de medicijnen kun je best een beetje suf zijn..

Ik had idd alleen para 4x2 pd en diclofenac 3 p.d. En dat was genoeg. Tramadol is een behoorlijk zwaar middel, heb je eigenlijk wel een maagbeschermer erbij gehad?? Anders kun je er wel last van krijgen, zorg dat je iets eet bij de diclofenac.

Ik merk nu wel dat ik moet opassen omdat ik eigenlijk geen last meer heb en dan ben je snel geneigd dingen te doen die niet mogen, bij mij is het as maandag 5 wkn geleden wat gaat dat toch snel!!

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja kan me voorstellen dat je dan helemaal moet oppassen, pas na 6 weken mag je alles weer ?? Wat mag je nu nog niet doen dan?

Tramadol is idd erg zwaar, maar merk geen pijn wil ook proberen dat zsm af te bouwen. Heb sinds vanavond ook erg last van mijn maag, al 4 keer naar de wc geweest (water war eruit komt, sorry) ik heb wel een maagbeschermer erbij anders zou het helemaal niet goed gaan. Nu weet ik niet of de diarree van de medicijnen komen of van het eten. Niet veel en goed gegeten vandaag en dan zware kost in de avond (aardappelen spinazie en gehaktballen) mss dat dat niet goed gevallen is.

Naja ff aankijken. Ik hoop morgen op weer een redelijke dag en geen terugval meer! Morgen is de 3e dag na de bv. Borsten veranderen nog niet echt hoor haha

Wel grappig eerst geen geduld tot de geopereerd word en daarna geen geduld voor je herstel en alles weer mag en je boobies mooi gezakt zijn! Hahaha

Fijne avond nog meid en slaap lekker !!

XXX

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo is t bij iedereen ja dat geduld is soms moeilijk!

Je moet wel goed eten bij de medicijnen en voor je herstel, zeker als je iets inneemt ook wat eten erbij!

Ik mag nog niet met mijn armen boven mijn hoofd en niet tillen meer dan 5kilo en niet te lang! Dus dat doe ik ook echt niet wil het niet verpesten hihi til weleens wat boodschappen enzo maar verder niks!

Hoop dat je vandaag alweer wat verbetering merkt! Veranderen duurde bij mij ook wel ff maar komt vanzelf!

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil vandaag douchen voor het eerst maar vind het zo eng !! Mag ik mijn haren wel zelf wassen? En föhnen? Ik kan het wel maar mag het ook?

Armen boven je hoofd, bedoel je dan je armen niet hoger dan je schouder zeg maar? En vanaf volgende week 6 weken dan mag je dat allemaal wel gewoon?

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.