Ga naar inhoud

ibu30 : 13 mei 2015 : Dr. Lapid : MC Amstelveen


Aanbevolen berichten

Ja armen niet boven de schouders dus niet hoog pakken enzo en haren wassen doe ik nu wel zelf maar houd mijn hoofd schuin en wat omlaag...maar in het begin had ik hulp van mijn man.

Je kunt je haar ook bij de kapper laten wassen dat doen er ook best veel hier vlg mij.

Ja na 6 wkn mag je weer een stuk meer doen behalve zware sporten mag van mijn pc pas na 3 mnd.

Maandag moet ik op controle dan zal ik het nog eens goed navragen.

Lekker douchen jij daar knAp je echt van op heerlijk!! Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 140
  • Created
  • Laatste Reactie

Nou dat douchen was een ramp, durfde niks en amper zeep te gebruiken me man heeft wel geholpen vooral met afdrogen. Mijn haren maar even niet gewassen nog.

Heb ik er ook nog (en nog nooit eerder gehad) een aambei bij gekregen! Omg wat moet ik daar nu weer mee, niet heel dramatisch groot maar wel vervelend zeg! Pff

Link naar reactie
Delen op andere sites

4e dag na de operatie:

Gaat goed, wel met ups and downs. Sinds vandaag overgestapt naar alleen 4 X daags paracetamol, vanochtend om 10 uur 2 gehad en nu net om 13 uur weer. Tot nu toe gaat dat ok, ja ik voel wel meer druk op mijn borsten maar niet schrikbarend veel pijn. Kreeg erg veel last van de vele medicatie, buikkrampen, moeilijk naar de wc of diarree en een erg duf suf gevoel. Daar wil ik vanaf dus vandaar proberen met alleen de paracetamol. Denk ook niet dat het erg is iets pijn te voelen dat remt mij ook af meer te willen doen dan ik mag. Ben wel meer moe en ga zo ook even liggen denk door de pijn. Mijn borsten voelen nog steeds enorm hard en onnatuurlijk krijg er wel heel iets meer gevoel in lijkt het als ik met mijn nagels er overheen ga. Het enorme vocht wat ik vasthield bij de borsten en aan de zijkant is iets afgenomen.

Zodra ik mijn band even afdoende heb ik het gevoel dat mijn protheses omhoog willen kruipen haha vind mijn borsten mooi en ben erg benieuwd naar het eindresultaat maar zoals ik meer van jullie hier hoor zeggen, ze mochten wel een tikje groter. Hoop dat dat nog komt zodra ze meer zakken; )

Tot zover update na dag 4

XXX

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even tussendoor.. als je alleen nog paracetamol neemt, zorg dan dat je ze goed over de 24 uur verdeeld. Je hebt nu weer 2 paracetamols genomen binnen de 4 uur, die eigenlijk minimaal staan voor de tussentijd.

Probeer ze elke 6 uur te nemen en dan 1 keer de wekker ervoor te zetten in de nacht.. Of je neemt ze minimaal met 4 uren tussenruimte. Dat is beter voor je lever ;)

Voor de rest is het idd niet erg om wat pijn te voelen.. Als je niks meer van pijn voelt, is de verleiding ook groter om weer meer te gaan doen, dus lekker rustig aan :)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe zal ik het de rst vd deze dag nu verder aanpakken, advies? Nu om 10 uur en 13 uur 2 x paracetamol gehad. Net geslapen en nu wel weer "veel" pijn. 18 uur en 23 uur nog 2 paracetamol pakken en mocht ik wakker worden met pijn toch een diclofenac voo de nacht?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk ook dat je beter de paracetamol om de 6 uur kunt nemen. je bouwt daar namelijk een spiegel van op.

De diclofenac kun je zonodig nemen, en als het 50 mg is, mag je die maximaal 3 maal daags nemen.

Zorg wel dat er minimaal twee uur zitten tussen innametijd paracetamol en diclofenac

Dus neem nu een diclo en dan wordt je schema alsvolgt:

paracetamol 1000 mg: 19.00 uur - 1.00 uur - 7.00 uur en 13.00 uur..

De diclofenac kun je dan het beste maar 2 keer pakken omdat in dat schema het niet zo makkelijk past anders.. dus bijvoorbeeld nu, en evt, als je veel last hebt tegen 23.00 uur en dan morgen neem je hem om 10 en om 22 uur.

Neem er wel een maagbeschermer bij en drink voldoende :)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Top !! Bedankt voor het lijstje! Zo ga ik het doen, neem nu een diclo om 19 weer 2 paracetamol - 1 - 7 en 13 uur en evt zou ik dan nog voor de nacht 23 uur een diclofenac kunnen nemen. Dankjewel meid, ben zo blij met dit forum!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pffff het is toch de diclofenac weer geweest. Weer zulke erge krampen in de buik en inmiddels alweer 4 X naar de wc geweest en gelijk mijn buik weer heel erg opgezet. Een idee om morgen toch echt alleen de paracetamol te proberen ?? Weet het ook niet meer #$@medicijnen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Houd dan het schema van de paracetamol aan, dan is de verdeling het beste.. Er zijn idd mensen die niet goed reageren op diclofenac...

Had je nog tramadol mee gekregen, of iets anders? Dan zou je dat in plaats van de diclo kunnen nemen, op dezelfde tijden als ik hierboven schreef... En anders zou je bij kruidvat ibuprofen 400 mg kunnen halen. Dat kan dan ook in plaats van de diclo..

Balen... Maar je weet nu wel waar het van komt ;)

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat lief dat je gelijk reageert! :) top!

Ik heb inderdaad ook tramadol meegekregen, dat doen om 23 uur? Mijn man zegt ook dat tramadol meer een pijnstiller is als diclofenac, dat diclofenac ook ontstekings remmend werkt en beetje pijn bestrijding.

Anders nu om 23 een tramadol, slapen en mocht ik vanacht wakker worden van pijn kan ik nog 2 paracetamol nemen. En dan morgen zelfde schema aanhouden en alleen de avond met tramadol doen ?

Maar ga morgen de 5e dag na de operatie in, moet ik dan al niet afbouwen?

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou om 23 uur de tramadol nemen en ook om 1 uur je paracetamol. Het is belangrijk om van die paracetamol een spiegel in je bloed te houden :)

Dus echt ff je wekker ervoor zetten.

Tramadol kun je zonodig nemen, dus je zou hem ook nu kunnen nemen. En morgen probeer je anders gewoon het schema van paracetamol, en is het niet fijn, dan neem je een tramadol. Je mag elke 4 uur een tramadol nemen (maximaal) en hij mag ook samen met de paracetamol.

Je hoeft pas medicatie af te bouwen als jij je er prettig bij voelt. Je hoeft geen pijn te gaan lijden

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Halo lieve ramoon en dreamer!

Vanacht pas erg laat gaan slapen, het was wel 4 uur!!! Niet wakker gelegen vd pijn hoor. Kon gewoon echt niet in slaap vallen, denk doordat ik smiddags flink geslapen had. Ben nu net wakker geworden. Dus ff aanvoelen, zal straks nog berichtje maken. Heb 1 uur en 7 uur paracetamol gehad en mag om 13 nu weer.

Hoe gaat het met jou dan ramoon? Pijn? Medicijnen? Slapen?

XXX

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha ! Idd die wekker kon ik laten en ook die van 7 uur op 1 of andere manier werd ik vanzelf wakker stipt 6.55 hahaha !

Maar gaat goed met de pijn! Nog niks extra's nodig gehad. Tot 13 uur moet wel lukken. Straks ff proberen te douchen weer en nu mijn haren wel te wassen.

Ik heb alleen, en maak me een klein beetje zorgen aan mijn rechter borst, rechts naast mijn tepel vaak een stekend gevoel en als ik daar over heen ga voelt het ook niet glad zeg maar. Ooow en nu voel ik, nu is die wel gladder. Nu ben ik bang dat daar een plooi zit of rimpelvorming is, na de dingen die ik lees. Zorgwekkend of hoort er wel een beetje bij??

Woensdag trouwens de eerste check up om 10.50

XXX

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aaahw gelukkig! Dankjewel :)

Heb zonet lekker gedoucht en me haren gewassen jeuj !! Nu toch maar even als krullenbol gaan, en me haren niet stijlen hihi. Wat een verschil dat douchen, heerlijk! Net me 2 paracetamolletjes gehad en zo lekker op de bank tv kijken en even wat rustiger aan doen. Ben al snel bang dat ik te veel doe, vind daar een weg in vinden heel lastig!

Maar tot zover dag 5? Ik hou van dag 5 ! ;)

XXX

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.