Ga naar inhoud

Chakibo : 18 mei 2010 : Dr. de Boer : Mediconsult


Gast chakibo

Aanbevolen berichten

hallo allemaal, ik ben nieuw hier dus bij deze zal ik me even voorstellen ik ben petra en 33 jaar en ben moeder van drie prachtige dochters.

Al jaren loop ik met het probleem dat ik mezelf nog steeds niet heb geacepteerd met de cup die ik nu heb, ik ben nu gewoon plat 75 aa.

Nu nadat ik drie kinderen heb gebaard is het nog steeds plat als een dubbeltje en heb ik voor mezelf besloten het nu gewoon te doen en een keer aan mezelf te gaan denken.

Zo gezegd zo gedaan dus vorige week op consult bij boerhave, en toch fijn dat je al een beetje weet wat je kan krijgen ging wel allemaal heel snel aan me voorbij.

Toch ga ik nog op consult in haarlem bij mediconsult om te kijken of de pc een beetje op 1 lijn zitten

Nou meiden dit was het wel zo'n beetje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 104
  • Created
  • Laatste Reactie

Top Posters In This Topic

Hallo Petra,

Welkom hier!

Ik heb 3 maanden geleden een bv gedaan en had ook 75AA :) Heb je al enig idee op welke cupmaat je ongeveer wil uitkomen? Goed dat je nog een consult gaat doen, het is inderdaad verstandig om verschillende meningen te horen, en zo kan je ook aanvoelen bij welke pc je je het beste voelt...

Veel leesplezier op dit forum en als je vraagjes hebt, stel ze maar!

Groetjes,

Sarah :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Petra,

Welkom hier!

Ik heb 3 maanden geleden een bv gedaan en had ook 75AA :) Heb je al enig idee op welke cupmaat je ongeveer wil uitkomen? Goed dat je nog een consult gaat doen, het is inderdaad verstandig om verschillende meningen te horen, en zo kan je ook aanvoelen bij welke pc je je het beste voelt...

Veel leesplezier op dit forum en als je vraagjes hebt, stel ze maar!

Groetjes,

Sarah :116:

hallo sarah,

De pc stelde voor 305 tussen 350 cc anatomisch achter de spier en zou ik op een c uitkomen, dat is ook wat ik wilde maar vind het verschil tussen 305 en 350 cc best groot en wil echt geen grote dan c want dat staat dan weeer niet bij mij ben vrij slank en lang.

Wat heb jij precies gekregen en hoe.

als ik vragen heb zal ik ze zeker stellen

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo sarah,

De pc stelde voor 305 tussen 350 cc anatomisch achter de spier en zou ik op een c uitkomen, dat is ook wat ik wilde maar vind het verschil tussen 305 en 350 cc best groot en wil echt geen grote dan c want dat staat dan weeer niet bij mij ben vrij slank en lang.

Wat heb jij precies gekregen en hoe.

als ik vragen heb zal ik ze zeker stellen

Hey,

Ik heb 220 cc rond achter de spier gekregen en ben uitgekomen op grote B / kleine C, het hangt echt van het lingeriemerk en model af of het nu een B of een C is. Ik ben er erg blij mee, ben vrij klein (1.60 m) en slank en vind het prima zo. Ik heb de maat bepaald door middel van pasprothesen, 200 cc vond ik mooi, 240 net te groot en ben dan uiteindelijk voor 220 gegaan... Het verschil tussen 305 en 350 is wel zichtbaar denk ik (vanaf 40 cc denk ik dat je het verschil goed kan zien). Je zegt dat je vrij lang bent, dan heb je vast een grotere prothese nodig dan ik, maar het verschilt zo van persoon tot persoon, dat je arts het het beste kan inschatten!

Je kan altijd mijn verslag eens lezen over voorbereiding , operatie en herstel als je daar zin in hebt (dat vind je onder mijn topics in mijn profiel).

:48:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi! Welkom!

Bij welke chirurg van Boerhaave heb je een consult gehad?

Groetjes!

ik ben bij dhr rodi geweest, het was wel dat ik nog geen seconde binnen zat en dat hij zei goed doet u maar u truitje uit en hij zag binnen een seconde wat ik had en wat ik kon.

maar goed het was een prettig gesprek en kwam zeer rustig en vriendelijk over

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Ik heb 220 cc rond achter de spier gekregen en ben uitgekomen op grote B / kleine C, het hangt echt van het lingeriemerk en model af of het nu een B of een C is. Ik ben er erg blij mee, ben vrij klein (1.60 m) en slank en vind het prima zo. Ik heb de maat bepaald door middel van pasprothesen, 200 cc vond ik mooi, 240 net te groot en ben dan uiteindelijk voor 220 gegaan... Het verschil tussen 305 en 350 is wel zichtbaar denk ik (vanaf 40 cc denk ik dat je het verschil goed kan zien). Je zegt dat je vrij lang bent, dan heb je vast een grotere prothese nodig dan ik, maar het verschilt zo van persoon tot persoon, dat je arts het het beste kan inschatten!

Je kan altijd mijn verslag eens lezen over voorbereiding , operatie en herstel als je daar zin in hebt (dat vind je onder mijn topics in mijn profiel).

:48:

he super van je antwoord, ik zal het zeker even lezen je verslag, vraagje nog hoelang heb je er last van gehad van achter de spier klopt het dat het pijnlijker is

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben bij dhr rodi geweest, het was wel dat ik nog geen seconde binnen zat en dat hij zei goed doet u maar u truitje uit en hij zag binnen een seconde wat ik had en wat ik kon.

maar goed het was een prettig gesprek en kwam zeer rustig en vriendelijk over

Haha! Herkenbaar ja. We hebben dan dezelfde chirurg...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Elke chirurg/kliniek heeft een eigen werkwijze dus zou ervan verstomt zijn als die hetzelfde gaat zeggen .

Het kan verhelderend of juist verwarrend zijn .

Kiezen waar jij je't beste bij voelt enne , een verschrikkelijk cliché maar als je keuze hebt tusen 2 volume's , altijd voor 't grootste gaan . Je leest hier wel vaker dat het 'toch wat klein' uitgevallen is . Vooral bij plaatsing achter de spier 'verlies' je cc's .

Hou er rekening mee dat je wanneer volledig achter de spier je protheses steeds gaan meebewegen wanneer je die spier gebruikt . Ook zal je minder decoleté hebben (bij anatomische protheses zit de projectie meer onderaan en heb je bovenaan minder 'bolling') en zullen je borsten wat stugger (minder zacht) zijn , mede door het gebruik van anatomische protheses . Wanneer je op je rug ligt blijven je borsten 'rechtop' staan .

Vraag ook om een ronde én een anatomische prothese vast te houden en hou ze bovenaan tussen duim en wijsvinger vast zodat je ziet wat de gel doet .

Ben wel bevooroordeeld omdat ik niet zo voor die anatomische protheses ben en ook niet voor plaatsing volledig achter de spier . MAAR niet iedereen deelt die mening uiteraard . Sommigen zijn heel blij met deze plaatsing/protheses .

Succes met je zoektocht !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi! Welkom!

Bij welke chirurg van Boerhaave heb je een consult gehad?

Groetjes!

hoi hoi ,

was bij dhr rodi, vriendelijke en heel rustige man

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi Petra ,

welkom hier! hopelijk haal je hier veel wijsheid en veel plezier hier! en als er vragen zijn,stel ze!

wat heeft dr Roddi je aangeraden?

liefs Patries

hallo patries , dhr rodi heeft mij 305 cc tot 350 cc aangeraden anatomisch achter de spier, een c wil ik uitkomen en volgens hem kan dat en ga dan iderdaad voor de grote

nou als ik inderdaad vragen heb zal ik ze zeker stellen.

toch fijn zo, want je kan echt heel veel ervaringen lezen over hoe en wat echt super

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha! Herkenbaar ja. We hebben dan dezelfde chirurg...

wat grappig omdat te horen, hij doet niet anders dus,ben je al geholpen door hem dan.

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

he super van je antwoord, ik zal het zeker even lezen je verslag, vraagje nog hoelang heb je er last van gehad van achter de spier klopt het dat het pijnlijker is

Hey chakibo,

Ik vond het behoorlijk pijnlijk ja, toch de eerste 4 dagen, maar daarna heb ik geen pijnstillers meer genomen. Dus enkel in het begin erg pijnlijk, daarna viel het reuze mee. De rugpijn was veel erger de week erna (door rugslapen en niet kunnen bewegen in bed). Nu heb ik geen last meer, kan sinds deze week op m'n zij slapen, enkel als ik mijn borstspieren moet gebruiken voelt het nog wel vreemd en worden m'n borsten wat platgedrukt... Volgens de arts ga ik er binnen enkele maanden helemaal niets meer van voelen omdat de prothesen nog veel zachter moeten worden, nou ik ben benieuwd!

Groetjes,

Sarah

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Nou vandaag mijn tweede consult gehad bij mediconsult, en wat had ik daar een goed gevoel bij zeg, ook zei hij dat ik ronde kon krijgen en dat is toch wat ik wilde.

Volgende week mijn 2 consult en dan ga ik passen, ben erg benieuwd wat er in kan, wil toch echt van a naar een c.

Maar wel een datum vast gezet voor de operatie 18 mei, ik schrok ervan zeg, maar wel fijn dat het toch nu eindelijk zover is

nou nog even wachten op volgende week dinsdag en dan weet ik helemaal waar ik aan toe ben

Eindelijk na altijd ontevreden te zijn met mijn platte boobs, kan ik straks eindelijk mooie bikini's aan en lingerie wat ik nog nooit heb gedragen ( joepie )

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo bedankt voor julie antwoorden,

Ik heb nog een vraagje, moesten jullie ook allemaal van te voren het hele bedrag betalen of moesten jullie erna pas betalen.

Mischien een stome vraag maar ik ben erg nieuwsgierig odf dit overal is.

hoop op antwoord, en hou jullie op de hoogte van dinsdag.

groetjes peet

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou ben vanmiddag geweest bij mijn tweede consult, en krijg nu 310 cc op de borstspier en anders duel plane, vond het wel moeilijk dat passen maar vond dit erg mooi en niet al te groot en volgens hem zou ik dan op een c uikomen en dat is wat ik wilde.

Kortom nu alles achter de rug en nu aftellen voor de 18 van mei

( toen ik thuis kwam weet ik al niet meer hoe groot het nou gaat worden, kon ik ze maar meenemen kan ik alvast oefenen )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij kijkt rijdens de operatie, waarschijnlijk voor de borstspier maar kan ook zijn dathij tijdens de operatie beslist dat het dual plane wordt vanwege de randen

Link naar reactie
Delen op andere sites




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.