Ga naar inhoud

Flowersoflove : 16 mei 2014 : Dr. Cromheecke : Bergman Kliniek


Aanbevolen berichten

Hoi iedereen! Mijn naam is 'Flowersoflove' en ik ben 18 jaar oud. Ik heb al sinds mijn 14e last van grote, zware borsten en alle lichamelijke problemen die daar bij komen kijken. Na heel lang twijfelen ben ik gisteren bij mijn huisarts geweest voor een doorverwijzing. Stap 1 is dus gezet. Ik heb trouwens cupmaat 75/80F (het is zo erg dat ik het niet eens precies weet).

Nu voel ik er heel veel voor om geopereerd te worden in een kliniek, het liefst bij Bergman Clinics, hier heb ik echt al super veel over gehoord! Het enige probleem is dat mijn huisarts me heeft doorverwezen naar het ziekenhuis, en op de vraag of ik ook in een kliniek behandeld kan worden, werd er geantwoord dat dit vaak niet vergoed wordt omdat het particulieren zijn. Maar nu heb ik uiteraard even rondgekeken en zag ik op de site van Bergman staan, dat ze wel degelijk samenwerken met mijn zorgverzekeraar, namelijk VGZ. Nu heb ik Bergman al een mail gestuurd, dus hoop dat ze hier snel op reageren. Het liefst wordt ik ruim voor de zomervakantie geopereerd, maar weet niet of dit gaat lukken.

Bedankt voor het lezen en succes met jullie tocht naar de perfecte boobies!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 115
  • Created
  • Laatste Reactie

Hoi flowersovlove ik ben 3 weken geleden geopereerd.

Ik had een 80 E en ben nu naar een Ccup gegaan.

Ik had eerst mijn verzekering gebeld om te vragen met welke klinieken zij samenwerkten

Cz werkt samen met bergman dus daar ben ik geholpen, in den haag.

Heel fijn daar hoor,klein en superlieve verpleegsters.

Ik heb er geen spijt van,ben superblij dat ik het gedaan heb.

Tussen mijn eerste afspraak en de operatie zaten 6 weken dus ging supersnel allemaal.

Je mag idd niet in de zon met je nieuwe borsten, ik moet ze zelfs insmeren met factor 50 onder mn bikini.

Als je nog meer vragen hebt mag je ze altijd stellen natuurlijk

Groetjes tal77

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Tal77,

Bedankt voor je reactie! Ik vind het allemaal heel erg spannend, maar kijk er tegelijkertijd heel erg naar uit. Mijn huisarts heeft dus een rechtstreekse doorverwijzing naar het ziekenhuis gestuurd, maar nu vraag ik me af wat ik nu moet doen als ik wèl bij Bergman behandeld wil worden, aangezien de aanvraag rechtstreeks naar het ziekenhuis gegaan is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een nieuwe verwijzing op papier vragen van je huisarts, zodat je deze zelf af kan geven bij de kliniek!

Huisartsen werken vaak standaard met de ziekenhuizen in de buurt en sturen dan de verwijzing al gelijk per mail door, maar ze kunnen hem ook voor je uitdraaien hoor zodat je daarheen wilt waar je zelf wilt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Flowersoflove,

Ik kreeg van mijn huisarts de doorverwijzing nadat ik had besloten waar ik op gesprek wilde.

Ik zou gewoon even je verzekering bellen en of ze het volledig vergoeden bij de kliniek waar je wilt.

Bij mij is dit wel het geval bij Haaglanden kliniek en daar heb ik toen een afspraak bij gemaakt en aan mijn huisarts aangegeven dat ik daar heen wil.

Je huisarts mag niet bepalen naar welk ziekenhuis o.i.d. je moet jij moet je er goed bij voelen en zolang het vergoed wordt door jou verzekering is dat toch goed. Ik zou dus gewoon je huisarts bellen aangeven dat het vergoed wordt (als je dat hebt uitgezocht) en dan aangeven dat je daar je verwijzing dus heen wilt.

Bij klinieken is de wachttijd over het algemeen ook veel korter dus voor jou ook wel fijn!

Succes met het maken van de eerste afspraak en je consult!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt dames! Heb net gebeld naar Bergman Clinics en heb een afspraak staan: 23 april. Ik ga zo mijn huisarts bellen voor die schriftelijke verwijsbrief. Spannend allemaal hoor! Nu nog mijn moeder etc. inlichten (woon op mezelf), nerveus hoe ze daar op gaat reageren, maar het blijft mijn lijf, mijn beslissing.

Edit: heb gebeld, huisarts stuurt mijn verwijsbrief door naar Bergman, super!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat je een afspraak hebt staan. Als je moeder weet hoeveel last je ervan hebt zal ze vast wel begripvol zijn, was mijn moeder ook en die ging heel fijn ook mee op gesprek.

Andere familie en vrienden op 3 hele goeie vriendinnen na had ik er voor mijn eerste gesprek nog niks over verteld. Die vertel ik het nu wanneer het er op komt o.i.d. omdat ik nu wat meer kan vertellen en ze doordat ik weet wat er gaat gebeuren ze niet zo snel negatief reageren (denk ik). En anders i.d.d. jou lichaam zij hoeven het niet iedere dag mee te dragen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel meiden! Ik ben ook heel blij met de afspraak, duurt nog wel even, maar dan heb ik de kans om nog wat dingen te onderzoeken/overwegen. Het hoge woord aan mijn moeder is er inmiddels ook uit, ik heb haar een uitgebreide mail gestuurd met waarom ik het wil etc. ben benieuwd naar haar perspectief van dit verhaal. Kan in ieder geval niet wachten op mijn kleinere boobies!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi flowersoflove

Wat fijn dat je een afspraak in een Berman clinic hebt staan .

En ik wens je alvast heel veel succes ...

Zelf heb ik 12 dagen geleden een bvk gehad in de Bergman Clinics in Bilthoven door Dr .S.M.Maas . :1:

Ben van een F cup naar C cup gegaan .

De aanvraag richting mijn zorgverzekeraar werd gedaan door de adviseur van de Bergman Clinics .

En terwijl zij allerlei gegevens in de computer in gaf werd de aanvraag al goed gekeurd :5: .

Tussen consult en operatie zaten bij mij 5 weken .

Ben pas nieuw hier op het forum , een verslag daarover zal ik nog maken ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je bericht Jeanette! Ik wil het liefst ook naar een C cup toe, dus dat is toevallig haha. Ik kijk uit naar je verslag over jouw operatie, ben me mentaal alvast aan het voorbereiden, haha! Ik hoop dat het bij mij ook snel na het consult kan gebeuren, maar ik denk dat dat mijn vriend en familie wat te snel gaat.. Alhoewel ik wel graag weer op de been wil zijn voor de zomer, maar dat zal wel niet lukken. Hoelang mag je eigenlijk niet in de zon met je borsten?

Heel veel beterschap nog in ieder geval, en hopelijk is alles naar wens gegaan! :53:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi ...

Alles is prima naar wens gegaan , het is allemaal heel erg meegevallen .

Ik heb ook wat foto,s in de gallerij geplaatst ...met ook een foto van vandaag .

Sowieso ook de kliniek als heel prettig ervaren , zo dat ik zelfs een afspraak heb gemaakt voor het verwijderen van

mijn spataders .

Heb mijn controle afspraak met Dr.Maas op 1 Juli en daarna een consult/onderzoek voor mijn spataders .

Is je consult 23-04-2014 ?

Spannend hoor ..leef met je mee .

Weet wel dat ik heel erg naar de operatie heb toegeleefd ...zelfs geturfd op de kalender .

De liitekens mogen 3 maanden geen zon/UV starlen zien .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi iedereen,

Al even geleden dat ik hier wat van mij liet horen. Volgende week is de grote dag, of naja, de dag dat ik mijn gesprek heb. Heb al wat vragen bedacht en mijn vriend gaat met me mee. Ik zit nog wel met wat vragen waar ik gewoon persoonlijke ervaringen voor nodig heb, en niet de correcte praatjes van de chirurgen.

1) Hoelang kan ik ECHT niets doen? Ik weet dat je na 6 weken weer aan het werk enzo kan, maar ik kan echt niet zomaar 6 weken niet naar school/stage.

2) Wat is voor mij de beste periode om de operatie te laten uitvoeren? Ik wil het liefst zo snel mogelijk, maar het lijkt me ook niet alles om in de zomerperiode met net geopereerde borsten rond te lopen.. Kan ik dan überhaupt wel op vakantie?

3) Hoe zit het qua kamers bij Bergman Clinics, krijg je daar een eigen kamer of deel je die met anderen?

4) Hoelang na de operatie mag je familie bij je komen, zodra je wakker bent? En worden hun dan geïnformeerd door de kliniek of moet je dit zelf doen?

Bedankt alvast voor jullie antwoorden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spannend ...volgende week op gesprek ... :1:

Mijn ervaring in de Bergman Clinics was heel goed ...in ben in Bilthoven geweest , geopereerd door Dr .S.M Maas .

Was sowieso verbaasd dat mijn zorgverzekeraar tijdens het consult al toestemming gaf .

Alles ging erg snel , geen wachtlijsten niets .Tussen consult en operatie zaten 5 weken .

Mij is het allemaal heel erg meegevallen , kon de dag na de OP mezelf douchen inclusief haren wassen .

1 en 2 ) In princiepe mag je na 1 week administratief werk doen , maar er werd geadviseerd het 2 weken rustig aan te doen .

En dat betekend niet dat je niets kunt /mag .

De eerste 6 weken moet je wel oppassen met tillen /rekken /strekken en mag je niet sporten .

De eerste Week moet je op je rug slapen ..dat was vreselijk :56: ben namelijk een echte zijslaper.

Vanaf week 2 mag je op je zij slapen , auto rijden en fietsen .

De sport BH draag je twee weken dag en nacht , dan nog twee weken alleen overdag.

Sauna, bad , zwemmen , sporten is na 6 weken toegestaan , de eerste 3 maanden mogen de littekens geen zon zien .

3) In Bilthoven was het zo dat als je de operatie zelf betaald je een eigen kamer krijgt .

Als de operatie vergoed word door de zorgverzekeraar , lig je op een grotere kamer met meerder bedden .

Ik lag op een hele grote kamer samen met 4 andere .

De kliniek zit in een oud klooster , dus giga mooi ...

4) Toen ik wakker was mocht mijn familie meteen op bezoek , deze heb ik zelf geappt .

Hoop dat je hier al wat mee kunt , is er nog iets onduidelijk vraag gerust :1:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jeanette, bedankt voor je reactie! Hier kan ik zeker wat mee.. Hoe dichterbij het consult komt, hoe meer ik er een soort 'zin' in krijg. Iedere keer als ik in de spiegel kijk denk ik: nog eventjes, dan ben ik af van de pijn en kan ik net zoals mijn leeftijdgenoten weer leuke kleren en bh's/bikini's aan.. Omdat mijn borsten zo groot zijn, en ik zelf heel erg dun ben, ziet het er ten eerste niet uit, en ten tweede, probeer maar eens fatsoenlijke kleding te vinden waarin de meiden er niet groot uit zien. Dus koop ik vaak maar een tent van een shirt, wat me ontzettend dik doet lijken.. En altijd maar die ellendige spanning in mijn rug en schouders, kan niet wachten tot ik er vanaf ben! Nogmaals bedankt voor je antwoorden :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik ken het ...

Was vorig jaar 103 kg ...ben tot op heden 32 kg afgevallen .

Maar moest qua shirtje,s toch vaak nog een maatje groter hebben i.v.m borsten .

Nu pas ik makkelijk in een M shirt .

En BH ,s voor een normale prijs kopen :59: ....de eerste ga ik zaterdag halen .

Ben de afgelopen weken ook al een paar keer gevraagd of ik nog meer afgevallen ben ...

Maar dat lijkt zo omdat mijn borsten nu in verhouding met mijn lijf zijn .

Spannend allemaal , hoop het verloop hier verder te kunnen volgen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Morgen is het zover!!! Heb mijn vragen netjes opgeschreven en kan een uurtje eerder weg van mijn werk. Ik vind het niet heel spannend, maar ben wel heel erg benieuwd naar wat er gezegd gaat worden en wanneer ik daar terecht kan! Wish me luck haha :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

:43: Jippie ...eindelijk ...heel veel succes morgen ....

Gaat allemaal goed komen ...waarschijnlijk heb je al redelijk snel een afspraak .

En ik hoop dat je net zo snel toestemming van de zorgverzekeraar hebt als ik had ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is achter de rug haha.. Wat ben ik blij en bang tegelijkertijd! Ik had zo'n goed gevoel bij de plastisch chirurg, voelde me eerst een beetje opgelaten om mijn borsten waar ik zo ontevreden over ben, en ze dan ook nog eens een keer aan een wildvreemde man laten zien.. Ach, gelukkig kan ik straks vol trots met mijn nieuwe borsten pronken, want.... Ik kan 16 mei terecht in Heerenveen!!!! Snel, maar dan kan ik wel op vakantie dit jaar en mis ik niet teveel van school/werk. Ik moet het nog bevestigen (wou er even een nachtje over slapen) maar nu ik er thuis rustig over na denk en het allemaal laat bezinken wil ik niks liever dan het zo snel mogelijk achter de rug hebben. Verder fijn om een gesprek te hebben met de vakman om het zo maar te noemen, zo vertelde hij mij dat ik al heel snel weer een echte bh mocht dragen en ook al vrij 'snel' aan het werk mocht etc.

Ik denk dus dat ik ook verplaats naar het operatie topic, want het aftellen is begonnen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat fijn dat het gesprek zo goed is verlopen en je er echt voor wilt gaan, en 16 mei al, lekker snel, en precies aftellen !!!!

Jaaa dankjewel! Ik vind het wel heel erg spannend hoor, maar ik laat het allemaal op me afkomen.

De chirurg kon overigens nog niks over de maat zeggen, ik wou graag een volle C/max. kleine D en hij zei dat dit waarschijnlijk ook zoiets zou worden. Verder gebruikt hij geen drains , dus dat vind ik ook wel fijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is ook heel spannend, maar dit is iets wat je zo graag wilt, gaat helemaal goed komen.

Precies is ook het beste hoor om het maar allemaal op je af te laten komen, en gezonde zenuwen horen er allemaal bij

Scheelt weer dat je geen drains krijgt, en denk dat het ook lastig is voor een pc om precies te zeggen waar je op uit gaat komen, maar als hij zegt dat je waarschijnlijk op een C kleine D komt is dat heel mooi

Ben blij voor je meid,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.