Ga naar inhoud

Flowersoflove : 16 mei 2014 : Dr. Cromheecke : Bergman Kliniek


Aanbevolen berichten

Na de OP heb ik gaasjes op de plek van de drains en de tepel gehad , maar dat is puur zodat de BH niet zo vies word .

Vanuit de kliniek heb ik wat gaasjes mee gekregen , na 2 a 3 dagen was alles droog .

Heb later thuis nog wel wat gehaald om dat ik beide drie land punten open plekjes had .

Maar dat was ook om de BH schoon te houden .

Kan dus geen kwaad wat extra in huis te hebben , al zul je wat mee krijgen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 115
  • Created
  • Laatste Reactie

Hoi dames, hier komt mijn operatieverslag van mijn bvk op 16-05-2014. Even een korte bio over mezelf: 18 jaar, 173 cm lang, 67 kilo en cup F. Van geen borsten naar ineens heel erg veel, loop er al heel erg lang mee en vond het tijd dat er wat aan gedaan ging worden! Afspraak bij de huisarts gemaakt, doorverwezen naar Bergman Clinics en daar eigenlijk vrijwel meteen een datum gekregen.. Eindelijk, het gaat gebeuren! Ik slik Arnica tabletten en vitamine C, geen idee of het gaat helpen, maar baat het niet, dan schaadt het niet! Mijn eerste indruk van de kliniek is dat het heel erg persoonlijk is, goed verzorgd, hele lieve mensen en een fijne sfeer.

  • 27-03 Afspraak huisarts voor doorverwijzing borstverkleining
  • 28-03 Afspraak bij Bergman Clinics gemaakt (dr. Cromheecke)
  • 23-04 Eerste consult gehad bij dr. Cromheecke
  • 28-04 Afspraak bij anesthesist in Heerenveen (pre-operatieve screening)
  • 16-05 Operatie (bvk) ingepland

Operatieverslag:

(Komt na 16-05-2014)

Liefs, Flowersoflove

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen douche spul meegenomen , was maar 1 nachtje daar .

Later thuis heerlijk gedoucht .

S,ochtends heb ik me daar met een waslap fris gemaakt .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaaa het is bijna zover! Deze week nog een dagje stage, volgende week naar school en dan is het al daar! :)

Heb vandaag mijn recept binnen gekregen voor medicijnen na de operatie en heb ook een tijd... 9:30 uur! Super fijn, ik had echt gehoopt dat ik 's ochtends geopereerd zou worden en nu is het ook nog eens zo.. Dan heb ik wat minder moeite met nuchter zijn, haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke pijnstiller heb je ??

Jaaa nu schiet het al aardig op he .

Gewoon de avond voor de OP laat eten ....heb ik toen ook gedaan .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dat het al lekker opschiet voor je!

Om het wat overzichtelijk te maken voeg ik je voorstel topic toe en pas ik je titel aan zodat ie gelijk is met de andere ;)

Succes met aftellen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel meiden!

Vanmiddag mijn medicatie opgehaald, tas is ingepakt en heb net nog wat gedronken en ga zo richting bed. Morgen om half 10 moet ik me melden, is nog een klein uurtje rijden dus snel opstaan, douchen en hup de auto in, heb ik ook geen tijd om me zorgen te maken haha!

Heel lief dat jullie er allemaal aan gedacht hebben en hopelijk voel ik me morgen goed genoeg om even te laten weten hoe het gaat. Afhankelijk van hoe ik me voel zal ik mijn verslag ook zsm plaatsen! Tot morgen xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel! Ik ben al een poosje wakker en lig nu op mijn kamer tv te kijken. De pijn die uk heb is geen pijn te noemen (beetje branderig gevoel) en ben nog super duf en mijn oven vallen steeds weg. Vanavond zal ik wat meer schrijven denk ik. Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar ben ik weer! Ik ben net een kwartiertje thuis.

Gisterochtend moest ik dus om 9:30 uur aanwezig zijn, en rond 10:15 uur zou ik geopereerd worden. Toen ik werd opgehaald uit de wachtruimte werd ik naar mijn kamer gebracht, ik had mijn eigen kamer met badkamer, heel relaxed! Hier moest ik zo'n ziekenhuis hesje aan doen en een haarnetje op en in bed gaan liggen. Ik kreeg alvast wat medicatie, en mocht lekker gaan liggen. Toen kwam mijn pc borsten aftekenen en toen kon het allemaal beginnen! Ik werd uit de kamer gerold in het bed en moest toen afscheid van mijn vriend nemen. Vervolgens kwamen we in de operatiekamer en daar was het heel koud dus kreeg ik een extra deken om me heen. Mijn infuus werd ingebracht en er waren nog wat mensen die zich aan me voorstelde (was toen al half weg door zo'n bewustzijnspilletje oid dus weet niet meer precies hoe en wat) en mijn armen moest ik op speciale leuningen leggen. Toen kreeg ik een kapje voor m'n gezicht en moest ik aan wat leuks denken. Adem in... En toen was ik weg!

Toen ik wakker werd (vrij vlot na de operatie) voelde ik me best prima. Het eerst wat ik vroeg was of ik wat drinken mocht, maar dat mocht nog niet haha. Ik mocht dan ook al vrij snel terug naar mijn kamer. Hier heb ik zelf mijn vriend en moeder gebeld (die allebei al op de hoogte gebracht waren door de verpleegkundige) en mocht eindelijk wat drinken. Mijn borsten brandden op dat moment ook heelerg (wat ik in mijn vorige bericht al schreef) maar verder had ik geen pijn. Na 10000x in slaap gevallen te zijn en weer wakker te schrikken door de verpleegkundige die bij me kwam kijken was mijn vriend daar ineens met een bosje bloemen, was zooo blij om hem te zien.

Toen ging het mis. Ik moest overgeven, en niet zo'n beetje ook. Alleen maar water natuurlijk, maar leuk was het niet. Alles zat eronder en ik zelf ook, dus hele bed moest verschoond worden en noem het allemaal maar op. Dit was nadat ik naar de wc was geweest dus denk dat het daardoor kwam. Na een poosje gaf ik aan te willen slapen en ging mijn vriend naar huis.

's Avonds kreeg ik een maaltijdsalade, waar ik echt geen hap door mijn keel van kreeg en voelde ik me echt super ellendig. Toen ik me eindelijk wat beter voelde heb ik toch mezelf verplicht om wat te eten. Nou, dat heb ik geweten ook. Wéér alles eronder gekotst en mezelf. Dus weer bed verschoond en verband verwisseld, echt heel vervelend. Had vlak daarvoor ook mijn medicatie gehad dus ook dat was er allemaal weer uit. Toen maar aan het infuus gelegd met iets tegen de misselijkheid erin en kreeg ik een zetpil (heel fijn ahum) omdat ik toch die medicatie moest hebben.

Na het infuus ging het al heel snel beter en kon ik eindelijk gaan slapen. Dacht ik. Hele nacht bijna geen oog dicht gedaan, kon mijn draai niet vinden in bed en wou heel graag naar huis. Heb bijna iedere controle van de nachtdienst van de verpleegkundige gezien. Om 6 uur was ik klaarwakker en kon ik niet wachten tot iemand bij me kwam kijken. Eindelijk kwam er iemand en werd alles even gecontroleerd en het infuus afgekoppeld. Werd het tape op mijn borsten verwisseld en heb ik mijn borsten dus ook zonder tape gezien, het is mooi geworden joh, niet normaal! En kreeg daarna een sportbh aangemeten. Volgensmij een 38B, maar weet het niet zeker meer. Daarna een prik ik mijn been gekregen tegen trombose vanwege het lange liggen.

Mijn medicatie kreeg ik gelukkig toen wel binnen en ook een beschuitje met kaas en een kop thee naar binnen gewerkt. Gelukkig niet misselijk meer.

Toen kwam dr. Cromheecke bij me kijken en controleren of alles goed was en hoe ik me voelde. Alles was prima dus mocht naar huis. Toen kwam mijn vriend alweer en die heeft me geholpen met aankleden etc. Toen lekker naar huis. Autorit was een hel, maar wel te doen. Lig nu lekker in bed dit op mijn telefoon te typen.

Tussentijds is steeds mijn hartslag en alles gemeten en er zijn vast een hele boel dingen die ik vergeet maar dat komt later wel. Ik ga lekker even wat eten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.