Ga naar inhoud

dreamcometrue : 18 januari 2014 : Dr. Schiettecatte : Altlas Kliniek


Aanbevolen berichten

  • Reacties 116
  • Created
  • Laatste Reactie

Neem op tijd je medicatie in meid. Het helpt echt dat je op vaste tijden alles in neemt.

Rustig aan blijven doen en laat je lekker verwennen meid. De eerste dagen zijn vaak het zwaarst, maar komt goed ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een lieve berichtjes!!

Wat een hel, echt meiden ik heb in m'n hele leven nog nooit zoveel pijn gehad. Ik zal bij het begin beginnen:

Aangekomen ging alles erg snel, super personeel en dokter schiettecatte vond ook 375 cc dat het beste was. Om kwart over 9 werd ik opgehaald. Het infuus deed best even zeer en voordat ik het doorhad was ik weg. Toen ik wakker werd was ik moe en vooral erg benieuwd. Ik trilde wel ontzettend van de narcose maar dat was na een kwartier al een stuk minder. Eenmaal op m'n kamer ging het mis.... Ik viel al vrij snel bijna flauw en was lijk bleek. Ze hebben me platgelegd en cola en een danoontje gegeven. Toen ik weer bij zinnen was kreeg ik ontzettend veel pijn ik kon niet eens m'n grote teen bewegen of ik ging door merg en been. Toen kreeg ik een extra pijnstiller en hebben ze me weer overeind gezet. De pijn werd alleen maar erger ik heb gehuild en geschreeuwd van de pijn. Toen nog een pijnstiller gehad maar na een uur was het nog niet beter. Het was inmiddels een uur of 2 en ze zeiden dat twee meiden na mij al naar huis waren. Omdat ik zo'n pijn had en helemaal paniek was besloten de verpleegster om me een spuit met onder andere morfine te geven. Nou dat moment was verschrikkelijk!!!!!! Ze moesten me daarvoor op m'n zij leggen wat zo ontzettend veel pijn deed dat de hele kliniek mij volgens mij heeft kunnen horen schreeuwen, de prik zelf deed ook erg veel zeer. Na een half uur werd de pijn eindelijk minder en kon ik een beetje ontspannen want ik lag helemaal verkrampt. Toen de pijn na een uur draagbaar werd werd ik weer lijkbleek ijskoud maar had het bloedheet. Daarna moest ik 3 keer overgeven. Dat deed zeer!!! Rond 3 uur vroeg ik wanneer ik naar huis mocht omdat ik niet verwachten dat ik me beter ging voelen dan dit. Dat mocht omdat we nog 2 uur moesten rijden en de artsen bang waren dat de spuit anders ging uitwerken. Dus toen ik geplast had mocht ik naar huis. In de auto erg misselijk en bedt pijn maar oké het ging. Thuis had ik m'n medicatie genomen maar naar 3 min ging ik weer over m'n nek dus weg medicatie. Toen op de bank gaan liggen en niet veel later weer overgegeven. Toen op de bank in slaap bevallen. Omdat ik wel honger had heb ik voorzichtig 2 blokjes kaas voor het slapen geno,en en die kon ik net met moeite binnenhouden. Nog m'n laatste medicatie genomen en naar bed. Redelijke nacht gehad maar vanmorgen weer bijna put gegaan en overgegeven. Ik heb bijna weer net zo'n pijn als gister... Echt had dit niet verwacht. Ben helemaal niet kleinzerig en had me ingesteld op het ergste maar dit is echt een hel.

Maaaaaaaar nog geen spijt en volgens mij zijn ze prachtig

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh meid wat vervelend!

Kun je niet iets halen tegen het overgeven? Het is natuurlijk belangrijk dat je wel je medicatie heb. Als je iedere keer weer moet overgeven dan schiet dit niet op. Probeer veel te drinken om het vocht af te drijven. Groene thee bijvoorbeeld. Geen koffie wat dat werkt averechts. Belangrijk dat je eet zodat je lichaam goed kan genezen. Zorg voor voldoende eiwitten die helpen bij het genezen. Bel de apotheek om iets te doen aan het overgeven.

Doe rustig aan laat je verwennen. Het is heel vervelend, maar binnen een paar dagen gaat het een stuk beter!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Succes meisje!!
bij mij gaat het redelijk goed. om de 4u m'n pijnstillers. Alleen opstaan gaat niet en dus mama moeten wakker maken om te plassen.

Niet misselijk en de pijn valt wel mee met de pijnstillers.

Neem Primperan tegen overgeven. Werkt super!! xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast cindytje1985

Je kan je huisarts of pc ff bellen om te vragen voor Primperan, dit is tegen de misselijkheid en die is eventueel in zetpil te verkrijgen aangezien je je medicatie niet binnen houdt..

Ook als je nog geen maagbeschermer hebt deze ook vragen, dit voorkomt ook de misselijkheid die je kan krijgen van je medicatie..

Jeetje dat je je zo naar moet voelen zeg bah!! Ik hoop dat je snel opknapt!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh gelukkig houd je nu alles binnen....dat is al heel wat... Ben benieuwd hoe ze eruit zien zo kort po....komen er nog pics? Xx

Foto's komen er zeker, heb ze gister gemaakt zonder bh en uiteraard ook van te voren. Als ik genoeg kracht heb op m'n laptop op te tillen zal ik ze plaatsen haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had (nog steeds) ook meer last van mn linkerborst.. Deze was ook ietsje kleiner voor de b.v.
Wat betreft het tintelen, dit is ook heel normaal.. Je lichaam geeft ook zelf aan wanneer je iets teveel doet of iets teveel inspanning levert.. Tintelen kan ook komen door eventuele luchtbelletjes die nog om je prothese heen zitten. Vocht en wat belletjes kan het doen laten tintelen.

De eerste twee weken voel je allerlei rare dingetjes.. Maak je niet te druk en wacht rustig af.

Fijn dat je nu wel t een en ander binnen houdt. Sterkte en doe rustig aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Foto's komen er zeker, heb ze gister gemaakt zonder bh en uiteraard ook van te voren. Als ik genoeg kracht heb op m'n laptop op te tillen zal ik ze plaatsen haha.

Joh ga niets overhaasten hoor.... Ik hou t wel in de gaten. Ben alleen zo retenieuwsgierig haha...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh mijn heftige pijnstillers zijn op, zit nu aan de paracetamol nog. Ik vind ze ook niet zo groot haha terwijl er toch best veel is ingegaan. Iedereen in m'n omgeving zegt dat het een perfecte maat is bij mij. Maar hoop niet dat ze nog veel gaan krimpen. Las ook bij sommige op het forum dat ze juist groter worden, hoe zit dat dan??! Ik van m'n moeder al een bh cadeau gehad en dat is een 80 c en die past nu en dat is wel de maat die ik wilde hebben... Maar even afwachten wat het wordt als het allemaal gezakt is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.