Ga naar inhoud

naadje33 : 22 december 2013: Dr Wilikens : Atlaskliniek


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, ik ben weer terug op dit forum nadat ik ruim 9 jaar geleden heel veel informatie hier vandaan heb gehaald. Ik heb destijds een borstvergroting laten doen bij dr D'hondt in België. Ik had onwijs hangborsten na 2 zwangerschappen. Ik kon toen kiezen of een lift of mijn borsten zoveel mogelijk volstoppen met cohessieve anatomisch gevormde implantaten. Ik heb dat laatste gedaan en er zitten nu op dit moment mcghan510 385 cc in. Helaas heb ik nu pijnklachten en zijn mijn borsten heel erg hard. Het lijken wel sinaasappels. Ook zijn ze weer gaan hangen na nog een zwangerschap.

Is het normaal dat cohessieve implantaten zo verschrikkelijk hard zijn?

Ik wil binnenkort een afspraak maken bij diana gabriels en dan wil ik een lift doen met implantaten wissel. Maar nu las ik dat zij alleen maar werkt met cohessieve, zowel rond als anatomisch. Je hebt de keuze uit mentor en natrelle. Simpel gezegd ben ik dus bang dat ze straks weer heel hard zijn na de prothese wissel!

Hebben jullie hier ervaring mee? Hoe is de hardheid en soepelheid? En wat is mooier rond of anatomisch bij een borstlift?

Ik lees heel veel op Internet maar zie inmiddels door de bomen het bos niet meer. Hoor graag jullie ervaring en expertise :-)

Groetjes naadje

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 71
  • Created
  • Laatste Reactie

*** Ik heb een lift gehad met ronde (cohesieve, ik denk dat er haast niet anders meer wordt gebruikt tegenwoordig trouwens) prothesen, onder de spier van 450 cc. Ze zijn toch redelijk zacht, maar niet te vergelijken met een natuurlijke borst hoor, ze staan mooi overeind, en blijven op hun plaats, ok ze bewegen wel wat mee met liggen maar ze vallen niet onder de oksels zeg maar. Wellicht heb je kapselvorming, dat ze daarom zo hard aanvoelen, en pijnklachten geven? Kom je zelf van Belgie? Ik ben over mijn pc supertevreden, je mag gerust in de galerij eens kijken, je kan ze zo zien. (het is bij mij nu 3 jaar geleden)

Succes met consulten plannen!

X Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi ingrid ik kom niet van België hoor maar heb destijds bewust gekozen om de operatie over de grens uit te voeren. Stukje financieel en ik had een heel goed gevoel bij deze dr. Ik heb in het ziekenhuis al een mammografie en aanvullende echo gehad en daarnaast een consult bij een pc in het ziekenhuis en hieruit blijkt dat er iets kapsel zit maar niet buitensporig veel. Bij wie heb jij het laten doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cohive l, ll en lll zijn er van Mentor. Diana Gabriels werkt met het merk mentor en de ene cohesie is steviger dan de ander, hoe hoger de cohesie hoe ''harder'' de borsten. Ik heb cohesie lll ze zijn behoorlijk stevig maar hard vind ik ze niet. Hoe hoger cohesie je hebt hoe minder kans op rimpels, ik heb af en toe aan de onderkant bij mijn borst als ik op een bepaalde manier lig rimpels. Ik moet er niet aandenken dat als ik een cohesie minder had gepakt ik dit misschien vaker en in meer posities had gehad. Maar iedereen heeft natuurlijk een andere voorkeur ;) je kan tijdens het consult nog eens naar het verschil vragen en deze ook voelen.

Over de pijn en hardheidsklachten, als dit veranderd is en het is de laatste tijd harder geworden dan kan het zomaar eens zo zijn dat er kapselcontractie bij jou aan het optreden is. Verder als jij bij Diana Gabriels een wissel overweegt wil ik je adviseren dat als je bij haar een afspraak maakt je met haar een gesprek hebt en daarna sowieso nog een 2e gesprek. Diana Gabriels is zelf geen chirurg maar doet wel het 1ste consult en geeft dan een indicatie aan de patient over het aantal cc en mogelijkheden, maar omdat ze zelf geen chirurg is wil ik je met klem vragen je ook te laten adviseren door een chirurg. Ik kan in ieder geval F. Straten aanraden! Echt een top chirurg!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb hier ook wel eens gelezen dat anatomische prothesen een klein beetje harder aanvolen. ik heb nu ronde cohesieve prothes en het is nu al heel zacht en ben nog maar 5weken po.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een vriendin van mij heeft een mri gehad en hieruit bleek dat er geen kapsel zat. De pc heeft bij de operatie heel wat kapsel weggehaald. Als het met een mri niet gezien wordt dan zeker niet met een mammografie. Haar pc voelde en zei direct dat ze kapsel had na de mri, mijn pc voelde maar een klein beetje. Ach het doet er ook niet toe wat mij betreft, ik wil ze er toch uit/vervangen. Mijn boobs zijn altijd wel hard geweest maar ze zijn nu wel echt hard zeg maar. Ik zal het wel bespreken met de pc. Ik zal ook zeker een gesprek aangaan met de pc die gaat opereren. Over f. Straten lees je idd veel positief commentaar! Opereert hij in Nederland? Dank voor de tip. Ik hoop dat mijn boobs ook zacht zullen aanvoelen en dat de pijn weg is natuurlijk. Op de een of andere manier ben ik daar wel aan gewend geraak maar nooit aan het tennisballen gevoel. Zo vervelend als je bijv op een behandeltafel op je buik moet gaan liggen.

Dank voor jullie reacties tot zover

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja F. Straten opereert in Nederland in de kliniek UCCZ Dekkerswald, hier worden de operaties uitgevoerd. Hij opereert via Diana Gabriels, Heyendael (is van Straten zelf) en Aesthetic Beauty Clinics. Bij een van deze drie klinieken kom je dus op consult en controle als je door hem geopereerd wil worden, je kan zelf kiezen welke je het fijnste vind. Ze hanteren wel allemaal een andere prijs, Diana Gabriels is het voordeligst. Met zoveel klinieke mag je dus wel stellen dat het een bezige bij is en hij veel operaties doet en daarom veel ervaring heeft.

Je kan het inderdaad aangeven bij de chirurg, want volgens mij moet er wel rekening mee gehouden worden. Straten kan jou hierover wel verder adviseren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Welkom op het forum!

Als ik zo lees over je pijn en de vorm van je borst dat lijkt het inderdaad te maken hebben met kapselcontractie. Dit zou een pc beter kunnen bekijken natuurlijk.

l, ll en lll hebben inderdaad met de hardheid te maken.

Anatomisch gevormde implantaten zijn inderdaad harder. Dit omdat ze natuurlijk hun druppelvorm dienen te houden.

Ik ben 6 weken po en heb ronde protheses. Ze worden nu wat zachten, maar zo zacht als een natuurlijke borst zullen ze nooit worden natuurlijk. Ook ik ben de grens over gegaan en ben geopereerd door Dr. Bruno de Meyere.

Succes met je zoektocht en heel veel plezier op het forum!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard zijn ze harder dan echte borsten maar mijn borsten zijn echt ECHT heel erg knoerthard ;). Dank jullie in ieder geval voor de informatie. Ik heb even nagedacht en een afspraak gemaakt bij diana Gabriels. Volgende week donderdag avond kan ik terecht! Ik hoop dat ik dan ook snel bij straten zelf op consult kan. Ik zit nu weer over het aantal cc na te denken. Heb nu dus 385 cc anatomisch. Als ik ronde protheses krijg moet er dan in verhouding meer cc in ten opzichte van de anatomische protheses? Vind het wel enorm spannend en kijk weer heel erg tegen de narcose op. Echt angst voel ik...nu al!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi

Ik heb anatomische van Natrelle en mijn borsten voelen zacht en natuurlijk nu 10 weken postok).

Ik moet zeggen dat ik er wel tegenop zag wat betreft de soepelheid . Maar het is dus heel soepel.

Heel veel succes.

Gr Mandje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou inmiddels ben ik bij diana Gabriels geweest afgelopen donderdag. Tof mens is dat! Lekker direct en duidelijk. Ze heeft gekeken en gevoeld en het schijnt dat ik kapselvorming in gradatie 4 heb aan beide borsten. Dit is dus eigenlijk wel heel heftig. Het komt ook niet vaak voor bij beide borsten, zij heeft het iig niet vaak gezien. Voorstel is een lift met 350 cc mentor cohessie 1 medium plus profile. Operatie zal uitgevoerd worden door frans straten. Met hem heb ik a.s. woensdagmiddag nog een gesprek. Operatiedatum staat ook al vast op 21 december!!!! Daarnaast wil ik als ik dan toch onder het mes lig direct liposuctie van mijn buik.

Ik heb mijn verzekering gebeld aangezien kapsel vorming wellicht wel vergoed wordt. Straten zal dan iets op papier moeten zetten. Geen idee of hij dit doet of wel eens gedaan heeft. Heb gisteren de vraag bij diana neergelegd of ze dit alvast kan opnemen zodat hij op de hoogte is van haar bevindingen.

Spannend dus. Gelukkig snel aan de beurt! Iemand ervaring met medium plus profile?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh heb nog een vraagje. Ik heb nu mc ghan 510 anatomisch 385c en zou dan gaan naar mentor rond medium profile 350 cc. Ik wil in ieder geval niet groter dan wat ik nu heb. Is het zo dat anatomisch groter eruit ziet dan rond (met hetzelfde aantal cc), of maakt dit niet uit? Bij anatomisch zit het grootste gedeelte van het aantal cc natuurlijk onderin. Anders wil ik misschien toch iets meer dan 350.

Nog een vraagje, ik lees hier wel eens dat nep borsten er kleiner uitzien dan de cupmaat die je draagt? Kan iemand mij dit uitleggen want vind het een beetje onlogisch ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 december wordt ik geopereerd door dr wilikens. Ik ben 2 weken geleden bij diana Gabriels geweest en heb toen een optie gekregen voor 21 december. Ik heb een vervolgafspraak gehad bij dr Frans straten. Dit was een prettig gesprek alleen vertelde hij dat de eerstvolgende datum dat ik aan de beurt kon zijn in januari was. Ik heb een afspraak gepland op 7 januari alleen baalde ik van deze datum aangezien ik liever vlak voor de kerst geopereerd wil worden. Dit is voor mij makkelijker te regelen op mijn werk namelijk. Ik heb diana gebeld en zij vond het raar dat 21 december niet meer kon en gaf vervolgens aan dat ik wel dat weekend bij dr wilikens terecht kan. Deze datum staat nu dus vast! Ik krijg een borstlift met 350 cc voor de spier (dit is met straten afgesproken, dus wellicht verandert dit nog) en daarnaast liposuctie van mijn buik (door 5 zwangerschappen en uiteindelijk 3 kinderen ;) ).

Wie heeft er ervaring met deze arts want vind er niet heel veel over terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja als je op Google gaat zoeken vindt je niet veel goede dingen over die kliniek helaas.

Voor die prijs zou ik eerder even doorsparen en naar een ander gaan of naar België..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast cindytje1985

Ik heb ff voor je gekeken en lees onderstaande topics maar eens door.. Ook kun je de zoekbalk rechts bovenin gebruiken om te zoeken op de naam

http://www.borstenforum.com/topic/2099-anneke1901-dr-wilikens-en-lagae-atlaskliniek-meise/

http://www.borstenforum.com/topic/2061-getekend-voor-het-leven/

In welke kliniek zou je geopereerd worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast cindytje1985

En nog iets heel geks.. Ik heb even verder gezocht op deze ''arts''

Pamela Willekens is cosmetisch arts en geen plastisch chirurg.. Ik kan nergens terug vinden dat zij plastisch chirurg is.. Cosmetisch chirurg is een niet beschermde titel dus je hoeft daar geen chirurgie voor gestudeerd te hebben, tevens kan ik deze naam of de naam Wilikens niet terug vinden op www.nvpc.nl, waar je geregistreerd moet staan als je als plastisch chirurg in Nederland aan het werk wil gaan..

Een cosmetisch chirurg snijdt niet, die houdt zich bezig met injectables zoals botox...

Ik zou nog maar eens heel goed gaan nadenken of je je door haar wil laten opereren!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je per se op korte termijn terecht wilt kan je het ook bij Boerhaave proberen. Die hebben gemiddeld 10 dagen wachttijd. En ze zijn zo te zien niet duurder dan Diana. Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi dank voor jullie reactie. Even voor de duidelijkheid, het gaat over Patrick wilikens. Hij opereert in atlas kliniek in antwerpen dus zal daarom ook niet op nvpc geregistreerd staan. Ik kom op internet 2 slechte verhalen tegen maar ook een aantal positieve. Ik heb nooit eerder van hem gehoord dus hoop wat (hopelijk) positieve ervaring van jullie te horen.

Wat is eigenlijk de beste manier om de prothese te plaatsen? Frans straten wilde het bij mij voor de spier doen aangezien ik ze 9 jaar geleden dual plane heb laten plaatsen en nu veel last van kapselvorming heb.

Dank je wiske zoek ik ook nog even op hem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast cindytje1985

Oke miscommunicatie dus.. sorry!!

De topics die ik bijgevoegd heb gaan overigens wel over dhr. Wilikens die jij al eerder bedoelde..

Als je de zoekbalk gebruikt rechts bovenin en je typt daar wilikens in dan krijg toch wel een hoop operatieverslagen over hem dus ik zou daar ff naar kijken als ik jou was..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.