Ga naar inhoud

Maxime : 21 oktober 2013 : Dr. Stevens : Kliniek Holystaete


Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal :48: ,

Ik heb gisteren mijn borstvergrotinng laten doen in de Bergmankliniek door dr. Laban.

We (ik, me moeder en me vriend) waren al 2 uur van te voren aanwezig ivm te vroeg weg rijden, maarja beter te vroeg als te laat!

Dus toen we daar aankwamen hebben we wat gelezen en wat gedronken :62: ( athans me moeder en me vriend dan, want ik moest nuchter blijven).

Toen werd ik opgehaald en mee genomen naar de kamer. Alles werd nog eens gecontroleerd en uitgelegd.

Pas 3 kwartier daarna kwam de dokter me halen en heeft hij nog wat foto's gemaakt van mijn oude borsten en alles nog even afgetekend..

Vervolgens ben ik mee naar boven gegaan en mocht ik na de operatie kamer.. Iedereen was zo lief en aardig :14: . Toen ik op de brancard lag hebben ze nog wat vragen gesteld en brachten ze mijn infuus in. 20 sec erna werd ik slaperig en viel ik inslaap.

Voor ik het wist werd ik wakker op de OK en voelde ik een druk op mijn borst waardoor ik wist dat het gelukt was! :14:

Toen ik eenmaal bij was ben ik naar de uitslaapkamer gebracht waar mijn moeder en mijn vriend me opwachtte. Wat gedronken, geslapen en wat gegeten en toen moest ik naar de wc.

Toen ik naar de wc was geweest werd ik toch ineens misselijk.. :98: , maar gelukkig niet overgegeven!

Rond 9 uur 's avonds mocht ik de kliniek verlaten na wat instructies en uitleg. (we waren er vanaf half 1)

De afgelopen nacht is redelijk goed gegaan alleen vaak wakkeer geweest omdat ik alleen maar op mijn rug kon liggen. Ook moest ik vaak naar de wc, maar dat zal wel komen door het vocht wat ik toegedient heb gekregen.

De pijn valt wel mee alleen een druk op mijn borst en net of ik spier pijn heb.

De prothesen is voor de spier geplaatst en er is 260 cc ingegaan. Ik zat zelf tussen een AA cup en een A cup in.

Mijn linker borst is wel wat groter als de rechter, maar dr. Laban zei al toen hij nog foto's kwam maken dat ze een beetje a symmetrisch waren.

Wie heeft hier ook ervaringen mee?

groetjes Maxime :48:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 207
  • Created
  • Laatste Reactie

heey,

ik heb wel ervaring met borsten die a simetrisch zijn :rolleyes:

hier werd ik op consult al voor gewaarschuuwd.

het viel voorheen niet op, maar kon na de operatie beter zichtbaar worden !

nou ja, dat hield me echt niet tegen :rolleyes:

het is vandaag 5 weken geleden dat ik geopereerd ben, en ik moet zeggen dat je er nog niet veel van ziet.

omdat ik het zelf weet zie ik het wel, als ik bijvoorbeeld na beneden kijk ofzo..

ook heb ik het vermoeden dat de pc 1 prothese op n andere manier heeft gezet.

om het verschil zo klein mogelijk te maken !

mijn litteken zit op een borst ook anders !

en het voelt anders..

maar geen probleem !

iemand die het niet weet, ziet het niet.

als ik voor de spiegel sta, zie ik er ook niks van !

ik heb 240 cc half achter de spier gekregen.

maak je er niet te druk over, waarschijnlijk valt t reuze mee na een aantal weken.

beterschap

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Maxime,

Welkom op het forum en je bv ook al achter de rug! Proficiat!!!

Als ik het zo lees is het je allemaal goed meegevallen. Bij mij was m'n linkerborst ook altijd al groter dan m'n rechter. Zat ook op een A/AA en heb 200cc gekregen ook voor de spier. M'n rechterborst is nu nog altijd kleiner dan m'n linker, maar in verhouding (in %) is het verschil wel kleiner geworden en valt het nu minder op.

Maarja, praktisch geen enkele vrouw heeft perfect symmetrische borsten dus niets om je druk om te maken hoor.

Geniet van je nieuwe aanwinsten! :55: Doe rustig aan en laat je lekker verwennen.

Ga je ook foto's plaatsen, ben benieuwd naar je resultaat!

Liefs, :54:

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Eefje: Bedankt voor je reactie op mijn forum in ieder geval!

Het is fijn dat je in ieder geval reacties krijgt dat ik niet de enigste ben dus! :rolleyes:

Dr. Laban zei al idd toen hij foto's kwam nemen en af tekenen dat ze niet helemaal gelijk waren. Zelf had ik het nooit opgemerkt, maar als ik nu over mijn borsten voel, voel ik idd dat mijn linkerborst groter is! :)

Hebben / hadden jullie ook dat je borsten gevoelloos zijn na de operatie?

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ilona: Jij ook trouwens bedankt voor je reactie, maar had je ook al en pm gestuurd!

@Eefje: Ja ik ga foto's plaatsen, zijn niet de beste foto's maarja.. (camera is een beetje wazig!)

Hoe moet ik ze plaatse?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Maxime,

Heb je net m'n ww doorgestuurd.

Hier vind je meer info over hoe je je foto's geplaatst krijgt.

Bij velen zijn de borsten ongevoelig na de bv, ik heb er persoonlijk niet echt last van, alleen m'n tepels zijn nu juist veel gevoeliger dan vroeger. Komt meestal na verloop van maanden wel terug, komt omdat de zenuwen zijn opgerekt om plaats te maken voor de protheses.

Veel liefs, :53:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hé Maxime! Had je bijna over geslapgen omdat we hie rook al een minime hebben die we nu maxime noemen en zij is ook door Laban geopereerd, dus had eerst ff niet door dat je nieuw bent hahahaha

Maar welkom!!! Leuk! En wat fijn vor je dat je het er allemaal al op heb zitten en nu lekker aan je herstel kan gaan werken!

Ik ben zelf ook door Laban geopereerd. Mij is ook alles 100% meegevallen en had ook nergens last van alleen wat spierpijn inderdaad. IK had ook dat mijn borsten bijna geheel gvoellos waren. Nog steeds bepaalde plekken wel maar het wordt steds minder. De verpleegster die de knoopjes van de hechtingen had geknipt zei dat het komt omdat alles zo strak en gespannen staat dat je zenuwen bekneld zitten en daardoor werken ze ff niet.....

Ben heel erg benieuwd naar je foto's! Als je ze hebt geplaatst mag ik dan je WW????

Ik heb zelf ook 2 verschillende maten borsten. Heb het idee dat het zelfs erger is geworden dan voorheen ondanks dat Laban er in de grootste 20cc minder in heeft gedaan om het verschil op te vangen (niet dat het zo erg was, want ook ik zag het niet) maar nu is de grootste juist nog groter ten opzichte van de ander....In maart heb ik de tweede nacontrole met Laban zelf. Eens kijken wat hij ervan zegt.

Ben buiten dat wel echt super tevreden hoor over Laban zelf zowiezo. En de Bergman klnieke vind ik verder ook super! Zou er zo weer heen gaan :-)

Nou meid, doe lekker rustig aan hè, je moet goed herstellen hoor!!!

Groetjes!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hé Maxime! Had je bijna over geslapgen omdat we hie rook al een minime hebben die we nu maxime noemen en zij is ook door Laban geopereerd, dus had eerst ff niet door dat je nieuw bent hahahaha

Maar welkom!!! Leuk! En wat fijn vor je dat je het er allemaal al op heb zitten en nu lekker aan je herstel kan gaan werken!

Ik ben zelf ook door Laban geopereerd. Mij is ook alles 100% meegevallen en had ook nergens last van alleen wat spierpijn inderdaad. IK had ook dat mijn borsten bijna geheel gvoellos waren. Nog steeds bepaalde plekken wel maar het wordt steds minder. De verpleegster die de knoopjes van de hechtingen had geknipt zei dat het komt omdat alles zo strak en gespannen staat dat je zenuwen bekneld zitten en daardoor werken ze ff niet.....

Ben heel erg benieuwd naar je foto's! Als je ze hebt geplaatst mag ik dan je WW????

Ik heb zelf ook 2 verschillende maten borsten. Heb het idee dat het zelfs erger is geworden dan voorheen ondanks dat Laban er in de grootste 20cc minder in heeft gedaan om het verschil op te vangen (niet dat het zo erg was, want ook ik zag het niet) maar nu is de grootste juist nog groter ten opzichte van de ander....In maart heb ik de tweede nacontrole met Laban zelf. Eens kijken wat hij ervan zegt.

Ben buiten dat wel echt super tevreden hoor over Laban zelf zowiezo. En de Bergman klnieke vind ik verder ook super! Zou er zo weer heen gaan :-)

Nou meid, doe lekker rustig aan hè, je moet goed herstellen hoor!!!

Groetjes!!!

Hoi Diana :48: ,

Geeft niks hoor, er zijn ook zoveel reacties en mensen hier op borstenforum.com

Bedankt voor je verwelkoming in ieder geval!

Dr. Laban was echt zo aardig hij stelde me echt op me gemak!

En idd toen hij foto's kwam maken zei hij al dat ze iets a symmetrisch waren maar dat geen enkele borst bij iemand gelijk zijn.

Voor ik het wist kwam ik bij op de ok.. was echt zo snel gegaan :1:

Ik heb geen ww wel een link van mijn foto's, maar die stuur ik je wel via een pm! Er staat tot nu toe alleen nog maar één foto op van erna.. Moet even uitrusten en wennen van de ingreep :4:

Ik heb sinds vandaag al wat meer gevoel in mijn linker tepel, de rest ia allemaal nog wat ongevoelig. Voel het wel maar dan moet je echt duwen..

Ga zo maar eens doushen.. Ben benieuwd hoe dat gaat lopen.. :4:

Ik moet volgende week vrijdag terug voor de knoopjes in mijn hechtingen eruit te laten halen..

Groetjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Eefje: Ik heb je pm gehad alleen ik weet niet wat er mis gaat, maar ik reageer zo wel eventjes!

Bij jou zijn ze ook echt mooi geworden zeg!

Blij mee?

Liefs,

Maxime

-----------------------------------------------------------------------

Heb net gedouched, alleen mijn haren heb ik niet kunnen wassen.

Gaat zo lastig.. Het is zo raar zonder die sport BH! :blink:

Had een vraag nog aan jullie..

Mijn borsten staan best erg naar buiten ipv meer bij elkaar.. Heeft iemand hier ervaring mee? Ook zijn mijn tepels best gezwollen?

Ga zo raar denken nu.. Kan wel janken eigenlijk.. (want weet natuurlijk niet hoe het gaat worden in verloop van tijd).

Liefs,

Maxime

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Maxime,

Had je blijkbaar ook 2 x een pm gestuurd, liep een beetje moeilijk maar goed de boodschap is doorgekomen dus is 't goed!

Thanks, en ja hoor, ben er heeeeel blij mee! :wub:

Voelt een beetje vreemd aan hé, zo de eerste maal douchen zonder de vertrouwde sportbh aan! :unsure: Kan uit je foto niet direkt opmaken dat je borsten verder uit elkaar staan dan eerst, maar is normaal zo dat hoe je gebouwd bent, gewoon wordt uitvergroot door een bv. Dus ver uit elkaar staande borsten komen niet dichter bij elkaar door een bv, maar dat lijkt me bij jou toch écht niet het geval hoor! Je tepels zijn gezwollen omdat alles natuurlijk erg is opgerekt, maar dat betert wel weer als de zwelling afneemt, zou me er geen zorgen om maken. :38:

Veel liefs, :54:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Allemaal :48: ,

Nou ben net uit bed en zit lekker in de bank achter mijn laptopje :14:!

De pijn valt erg mee en is ook minder geworden, gelukkig! Gisteren alleen één paracetamolletje op en voor de rest niks :59: .

Heb vannacht trouwens op mijn rechter zei geslapen :o Was echt even wennen, maar voel in die borst nog bijna niks dus had nergens last van :4:

Wilde nog even vragen aan julie wat jullie allemaal al op de 3e dag na de operatie deden?

Liefs Maxime :57:

@Eefje:

Hoi Eef :48: ,

Ja idd volgens mij ging er iets mis, want mijn reactie op jou hier in het forum is ook 2 x gedaan.. :106: Dus idd iets mis gegaan, maarja hij is idd gewoon door gekomen!

Zo is echt raar joh zonder die sport bh, voel me echt heel erg wankel zonder die bh!

Ook bewoog ik amper ( athans net als een robot).. :164:

Nou vond ik het wel mee vallen dat ze uit elkaar stonden voor de operatie, maaar dat kwam misschien ook doordat ik het niet goed zag omdat het niet veel was :4: , maar idd zag wel iets dat ze iig niet dicht bij elkaar stonden!

Heb ook nog even naar dr. Laban gemaild van dat ik ze zo ver uit elkaar vind staan. Hij heeft tenslott ehet werk erin gedaan! :P

Dus ben benieuwd wat hij terug maild!

Mijn vriendje komt trouwens iedere avond naar mij toe om me te verzorgen :33: Hij heeft me gistere ook geholpen met douche en hij zei het lijkt wel of ze de prothesen langs de zijkant erin hebben gezet z aar buiten staan en toen ging ik kijken en hij begint echt al vanaf de zijkant.. :26:

Liefs Maxii :53:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Allemaal,

Wat ik nog even wilde zeggen waar ik me zorgen om maak is dat ik aan de zijkant van mijn linkerborst het tegen de onderkant van mijn bovenarm gewoon voel aan drukken..

Dat is toch niet normaal?

Ben zo bang dat het niet goed gaat :(

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Maxime,

Goed dat de pijn al zo meevalt! Je vroeg wat wij op de 3e dag po al deden, nou ik nog niets eigenlijk. Veel voor de pc zitten, kon toen al makkelijk zelf rechtkomen vanuit liggen en zitten. Maar deed het vooral toen nog heel rustig aan, voelde toen nog allemaal stram aan en was net een plank.

Las dat je je een beetje zorgen maakt ivm de prothese die nogal aan de zijkant zou zitten? Wacht misschien nog eventjes de reactie af van je pc en anders moet je hem misschien eens bellen zodat hij je gerust kan stellen. Heb je trouwens nog fotootjes gemaakt, want op die ene foto is dat écht niet te zien hoor.

Liefs, :54:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Eefje,

Nou de prothesen zit niet aan de zijkant, maar het is gewoon erg gezwollen aan de zijkant..

De prothesen zal wel goed zitten.. alleen dat het zo gezwollen is aan de zijkant maak ik me zorgen over! :S

Maar volgende week vrijdag moek teurg naar de bergmankliniek voor de knoopjes eruit te laten halen en dan zal ik het ook nog wel eens aan hun vragen..

Nee sorry heb nog geen foto's gemaakt. Heb een lange pjama aan, dus die moet ik dan eerst uit doen en dat gaat wat moeilijker!

Zal vanavond of strax nog eens foto's proberen te maken!

Ja ik kan eigenlijk al best veel doen vind ik.. Zelf drinken en eten pakken, opstaan en liggen, me hondje aaien:p haha.. alleen idd soms voel ik me nog wel erg stijf dat ik ook gebogen loop zie ik wel!

Liefs,

Maxime

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi maxime

ik zie net dat je ook maandag bent geopereerd, net als ik!

hoe is het vandaag met je? tot nu toe is dit nog mijn beste dag vandaag. ik lees bij jou dat je ook, net als ik, onzeker bent over allerlei dingen. ik vind tot nu toe de vorm van mijn borsten ronduit lelijk. kan er bijna niet naar kijken, het zijn rare borsten! dus kijk er maar niet teveel naar, ga er nog wel vanuit dat het beter gaat worden, die positiviteit heb ik wel.

tot nu toe heb ik veel last gehad van de wonden, vandaag lijkt het voor de eerste keer mee te vallen. maar ik slik wel elke 4 uurtjes 2 paracetamol en heb voor savonds een zwaarder medicijn, zodat ik ook beter kan slapen, durf nog niet over te slaan. ik heb net een beweging gemaakt met mijn rechterarm, ik zette de laptop opzij, en toen kreeg ik rare prikkels en tintelingen in mijn rechterwond, het prikkelt nu nog steeds.

ik doe vandaag ook nog niet zoveel, merk wel dat ik helderder ben in mijn hoofd, en meer op mijn houding kan letten, dus probeer om weer normaal rechtop te zitten, rechtop te lopen, opstaan gaat stukken makkelijker. ik hang wat rond op de bank, en geef mijn moeder aanwijzingen. ben ook niet van plan om heel veel meer te gaan doen vandaag,en morgen idemdito, ik ben ook heel blij dat ik me daar geen zorgen om hoef te maken

groetjes en sterkte ook vandaag weer!

Kaatje

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Kaat :48: :

Hallo Kaat,

Jij ook gefeliciteerd met je aanwinsten he, alleen zie en lees dat je er niet zo blij mee bent!

Zag je dat ook al toen je op de uitslaapkamer lag of pas echt thuis? Heb je dat ook tegen de arts of verpleegkundige gezegd dat je ze op dit moment echt niet mooi vind?!

Met mij gaat het goed hoor, kan al van alles doen zoals: lopen, zelf opstaan en gaan liggen, plassen, eten en drinken pakken en klaar maken..

De pijn valt eigenlijk wel mee vind ik. Heb wel soms wat steken in mijn borst maar voor de rest eigenlijk niet veel anders als stijfheid.

Zou ik misschien je ww mogen voor je foto's?

Ik heb idd ook als er maar iets is wat ik denk dat niet juist is denk ik al dat er iets mis is met mijn nieuwe aanwinsten..

Maarja ik denk ook maar zo het zijn nog twee verse wonden die moete genezen en alles.

@Eefje:

:48:

Hoop het dat het wel weg trekt, want als ik zulke borsten overhoud :85::84:

Liefs Max :33:

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi maxi

het lijkt alsof ik heel negatief ben blijkbaar, is misschien ook moeilijk om te snappen en uit te leggen aan iemand anders. Ik heb waarschijnlijk een dubbel gevoel. Ik ben aan de ene kant heel blij dat het eropzit en dat ik ze heb, en aan de andere kant ben ik nu niet blij met de vorm (maar dat kan veranderen, of liever MOET veranderen). zit niet bij de pakken neer, maar sta niet vol bewondering voor de spiegel te kijken, terwijl ik wel zo'n tiepje zou zijn die heel erg trotserig voor de spiegel zichzelf zit te bewonderen. ik heb nog nooit zo weinig in de spiegel gekeken als de laatste 3 dagen. Toen ik na ok onder mijn laken keek was mijn eerste reactie dat het wel meeviel, dat ik wel meer had gewild. maar het is van bovenaf nou eenmaal een andere aanblik dan van voren of opzij. van boven is het een piramidevorm, van voren bekeken alsof mijn tietjes op een dienblad worden geserveerd :144: en er zit een deuk in. dit heb ik gister tegen mijn pc gezegd en hij zegt dat het heel normaal is, dat alles superstrak en opgezwollen zit. ik moet heel heel veel geduld oefenen, dat weet ik zelf, dat zegt iedereen en daar ga ik ook maar vanuit.

ik moet wel erkennen dat mijn vel over mijn borstbeen glimt van de strakkerigheid en stuwing, je ziet zelfs de prothese niet zitten, zo dik en strak is mijn vel daar, dat moet dus nog allemaal normaal gaan worden.

ik zal je ff mijn ww pben, heb jij ook al wat plaatjes van jezelf? zou ik dan ook je ww mogen.

ik heb mezelf voorgenomen om van het weekend foto's van na operatie in album te zetten, kijken of ik dan meer moed heb als nu :106: ik had niet zoveel moeite met foto's van voor, terwijl ik daar ook niet zo blij meer mee was, maar het was wel mijn ouwe trouwe lijfje, nu is alles ineens zo helemaal anders, is nog niet echt Mijn lijf (als je begrijpt wat ik bedoel)

ik doe dat soort dingen al wel, alleen niet eten klaarmaken, of met een colafles van anderhalve kg sjouwen. ik ga er wel vanuit dat ik na het weekend al lekker naar het centrum kan (lopen)

zou graag mijn haren willen wassen, maar daar zie ik nog even vanaf. het gaat vandaag voor het eerst redelijk, dat is al heel wat!

liefs

groetjes

Kaatje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Allemaal!

Ik zit nog ergens mee als ik onder mijn sport BH druk aan mijn rechterkant lijkt het net of er iets weg schiet dat het borrelend wegschiet.. :S

Iemand ervaring mee?

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Maxime,

Inderdaad wat Honorata al zegt, luchtbelletjes, had ik ook aan de bovenkant van m'n borsten, als ik er met m'n vinger over wreef maakte het ook zo'n borrelend geluid, vond het best wel grappig! :3: Binnen paar daagjes is dat weg!

Liefs, :54:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Maxime,

Ik zie dat je ook mijn leeftijd bent ! Dus dat is wel fijn om te weten dat ik niet de enigste ben die deze stap binnenkort zet.

In ieder geval proficiat met je nieuwe borsten en hopelijk bevallen ze je een beetje ?

Hehe ik hoop dat mijn vriend ook zo lief is om mij te helpen met wassen enzo.. Want zou het raar vinden om dat aan mijn mama of zus te vragen.

Veel beterschap!

:116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Honorata: Dacht al huh? :blink: Hier heb ik nog nooit van gehoord of gelezen.

Dacht eerst dat ik gek was/werd! :85::4:

@Eefje: Hoop dat het idd weg gaat, maar als jullie er ook ervaring mee hebben zal het wel zo zijn he! :P

@Elfje:

Hallo Elfje :48:

Welkom nog! Kende je nog niet!

Ja idd, het is idd fijn als je iemand tegen komt van ongeveer de zelfde leeftijd! :)

Want hoe oud ben je precies? Ik ben 11 dec 2009 19 geworden.

Ik zat eerst ook op www.borstenforum .nl en daar nam een meisje contact met me op die bij de pc was geweest waar ik mijn eerste consult mee had gehad bij de bergmankliniek. Zij was zelfs nog een jaar jonger als mij en toen had ik toch ook wel een fijn gevoel als iemand van de zelfde leeftijd ongeveer contact met je opneemt hoe het is gegaan en de ervaringen ermee!

Dank je wel voor je felicitatie! :14: Ben er in ieder geval al wel blij mee.. De grootte dan he! Vorm moet nog helemaal vormen en herstellen dus dat vind ik dat ik dat nog niet goed kan zeggen!

Mijn vriend komt echt iedere avond langs en helpt me echt met dingen pakken en gisteren wassen dan. Athans mijn haren konden we niet wassen, omdak weet dat hij het raar vind om ineens lang haar te wassen. We wisten ook even niet hoe we het aan moesten pakken om mijn haar te wassen (in welke houding bedoel ik dan).

Mijn moeder heeft daarstraks me haren gewassen en ik heb gewoon naar op mijn knieën voor het bad en dan naar voren gebogen met mijn hoofd.

Zo wat een zin zeg hierboven :4:

Nou ik heb vandaag eigenlijk niet veel last gehad ja hier en daar wel eens een steekje en dat me borst jeukte, maar voor de rest eigenlijk niet! :59:

Heb zelfs geen pijnstiller of paracetamol in hoeven te nemen.. Gisteren alleen één paracetamol ingenomen en voor de rest ook niks!

Nou ik ga zo mijn bedje op zoeken en lekker rusten naar dit lange verhaal :4:

Liefs,

Maxime

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.