Ga naar inhoud

Ik ben nu toch wel hopeloos aan het worden.....


Gast Jet

Aanbevolen berichten

Dr. Luijendijk zei vorige week dat dit gat binnen 2 tot 3 weken dicht moet zijn.....ik geloof er eerlijk gezegd niet in....ik heb al vetgazen erop zitten, iemand nog andere tips? Hechten doen ze niet i.v.m. Bacterien. Ik hoop zo dat jullie nog andere tips hebben........ik ga 31 augustus met vakantie naar Egypte en hoop dat het dan wel dicht is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Jet,

wat vervelend voor je dat het zo lang duurt. Nadeel vaak met vetgazen is dat je er de wond weer mee open trekt zodra je het gaasje weghaalt. Op mijn werk gebruiken we regelmatig Mepitel one op verschillende wonden. Ik zweer erbij, superspul! Je kan het alleen op recept halen bij de apotheek, maar als je een vriendelijke huisarts hebt dan schrijft die het je wel voor als je er naar vraagt.

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of er ook geel vocht uit de wond komt anders zou ik een product met AG (zilver) voorstellen, bijvoorbeeld aquacell AG, als er geen geel uit de wond komt is Mepitel idd een heel goed product! Zou even je huisarts bellen voor een recept!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat ik de foto erbij had gedaan...niet dus.....zal ik alsnog even doen.

En wat zouden jullie adviseren wat werken betreft? Wachten tot het dicht is?

img1538885382.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik me afvraag is hoe diep dit gaatje is? Als het oppervlakkig is zou ik de Mepitel erop doen. Maar als het dieper is zou ik er toch even mee langs de huisarts ( omdat je pc op vakantie is ) gaan, omdat er best een ontsteking onder zou kunnen zitten. Wat werken betreft vind ik het lastig. Als je het goed afplakt en er verder geen pijn of koorts bij hebt dan zou je denk ik wel kunnen werken, ligt ook wat voor werk je doet, want zolang de wond niet genezen is zou ik geen zware til werkzaamheden doen.

Welke kleur is dit wondvocht?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wondvocht is gelig, blankachtig van kleur. Het doet geen pijn hoor, maar het is gewoon lastig! Heb net een AB kuur van 10 dagen achter de rug, meet weet iedere dag of ik koorts heb...je weet maar nooit. Ik ga toch maar weer naar de kliniek bellen. Ik denk nl. niet dat dit zo maar dicht is....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben met Andrea eens na het zien van je foto, dat aquacell AG waarschijnlijk een goede optie is... Dit lijkt me een dieper wondje? Idd als dat zo is, toch ECHT even mee naar de huisarts gaan, want dan moet het op een goede manier verzorgd worden. Anders krijg je dat niet dicht!

Niet om je bang te maken, maar het wordt wel tijd dat je actie onderneemt :)

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben met Andrea eens na het zien van je foto, dat aquacell AG waarschijnlijk een goede optie is... Dit lijkt me een dieper wondje? Idd als dat zo is, toch ECHT even mee naar de huisarts gaan, want dan moet het op een goede manier verzorgd worden. Anders krijg je dat niet dicht!

Niet om je bang te maken, maar het wordt wel tijd dat je actie onderneemt :)

xxx BB

Ik heb net gebeld met de kliniek, wordt straks weer even teruggebeld. De wond is wel diep, en zo'n 1,5 tot 2 cm breed.... wordt vervolgd dus!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net nog maar weer even gebeld, anders is er weer een dag voorbij :22: Ik kan morgen terecht om 14:15 bij de hoofdverpleegkundige. Ik heb gezegd dat ik nu wel moedeloos er van wordt en dat ik wil hebben dat ze het dicht maken.....ik snap allemaal best dat het bacterie gevoelig is, maar dan geven ze nog maar een antibiotica kuurtje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsjee, had dit ook niet verwacht toen je het beschreef. Is groter en dieper... hier moet echt wat aan gedaan worden hoor! Natuulijk kan het uit zichzelf wel dichtgroeien, maar een beetje hulp van een professional zou geen kwaad kunnen.

Sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben heel benieuwd wat er morgen gedaan wordt, sterkte meid en ik zou er even niks meer opplakken ofzo.. Want dat zal allemaal de wond weer mee opentrekken.

Gewoon even laten drogen en dan net als wat ik moest doen, betadine(zalf) erop en dan n pleister, dan blijft het korstje ook niet aan de pleister hangen als je m erna eraf haalt! Sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel succes morgen meid, fijn dat je eindelijk gezien kan worden!!

Ben benieuwd wat ze eraan doen.. T lijkt me stug dat ze dit gaan hechten, want dan kan er geen rommel uit als het eruit moet...

Er zal wel een goede wondzorg uitgestippeld worden hoop ik. Met betadine ben je nu niet meer geholpen.... (bij wijze van spreken)

Laat maar iets weten hoe het gegaan is!! Succes!

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het met BB eens, dichtmaken is denk ik geen optie. Wel zal er inderdaad een plan van aanpak gemaakt moeten worden voor de wondzorg. Misschien spoelen en dan een alginaat, ieder geval iets dat de ontsteking aanpakt. Ik zal voor je duimen morgen! Sterkte! Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.