Ga naar inhoud

Eefje : 11 januari 2010 : Dr. DeMeyere : Artemedis


Aanbevolen berichten

Hey girl,

Ik lees je teleurstelling nu terug en dat vind ik sneu voor je. :22: Allereerst valt de maat (het aantal cc's) die Bruno bij je kwijt kan dus tegen. Ik weet niet of hij ook onder de spier plaatsingen doet? Maar jullie hebben het er niet over gehad? Want onder de spier kun je mogelijk wel een ronde prothese kwijt?

Dan blijven de kosten beperkt... maar als hij de 510 bij je op de spier kan plaatsen ben je meteen klaar. Beduidend minder pijn en een prachtige prothese. Aan de andere kant, dit is wel een achterlijk hoge prijs. Tsja, ik kan me voorstellen dat je nog even verder wilt kijken. Bij een ander in NL betaal je veelal rond de 4000,- Maar ik lees wel eens voor minder. Op t forum vind je nog een topic met wat de bv een ieder heeft gekost waar...

Maar goed, Bruno is een uitstekend arts, dat weet je weer niet van iedereen. Probeer er achter te komen welke arts je ook prettig lijkt en waar de kosten enigsinds meevallen en maak daar een afspraak voor een consult. Ik denk dat met de beperkte ruimte die je hebt te vullen een onder de spier plaatsing aantrekkelijker voor je is. Tenminste de pijn niet, maar de kosten vallen mee. Ook niet helemaal want een andere arts kan wel 4000,- vragen voor een onder de spier plaatsing.

Moeilijk, moeilijk! Leef helemaal met je mee. Had je gedacht dat je meer kon krijgen? Ik ben benieuwd wat je verder wilt plannen. Hou je ons op de hoogte?

Liefs, Pat

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 495
  • Created
  • Laatste Reactie

Nog een aanvulling op m’n eerdere verslag.

Mijn man was meegegaan met mij, niet alleen vanwege mijn consult maar hij had ook enkele wensen en dus ook voor hem consult bij dr. Bruno. Mijn consult liep van ongeveer 15 u 15 tot 16 u, dan nam Bruno er gauw iemand tussen (+- 15 min.) en dan was het aan m’n man. Pas rond 17 u zijn we er buiten gekomen, dus hij neemt echt wel ruim de tijd, en bovendien, ofschoon we beiden consult hadden, heeft hij ons toch maar 1 consult aangerekent (we stelden zelf nog voor er 2 te betalen maar vond hij niet nodig).

Vanacht niet al te best geslapen, al om 5 u 30 wakker geworden en dan het consult nog maar eens herkauwen, ja als ik met iets bezig ben lukt het niet om dat zomaar weer van me af te zetten. Maar goed, ik denk dat het met de maat toch nog wel goed zou kunnen komen hoor. Vb. Toen Bruno m’n 70 C bh zag zei hij : “Noem jij dat een C?” Hij vond dat eerder een B, maarja, een 70 C is toch gewoon een 75 B, dus eigenlijk hebben we beiden gelijk. Dus als hij me wel een B zou kunnen geven, zal dat in mijn ogen toch misschien wel een C zijn, ’t is maar welke ondermaat je neemt natuurlijk. Kunnen jullie nog volgen? :wacko: Op het andere forum had ik ook een meisje gevonden dat ongeveer 4 j terug door Bruno werd geopereerd, Janake, en zij ging met 200 cc toch van 70 A naar 75 B (dus eigenlijk ook 70 C) en had ongeveer dezelfde maten van mij. Haar ervaringstopic en foto’s staan er nog op voor degenen die het interesseerd.

www.borstenforum .nl en dan zoeken naar Janake. de link werkt niet.

Dus misschien valt het voor mij dan ook mee en krijg ik toch wat ik zou wensen.

Oja, aan het begin van het consult vroeg hij me of ik anderen kende die door hem waren geopereerd. Ik zei: “Niet persoonlijk maar wel via internet, het borstenforum heb ik contact gehad met dames die door u geopereerd zijn en ook veel operatieverslagen gevonden die allemaal heel positief waren, vandaar dat ik bij u ben langsgekomen.” Kreeg toch wel een glimlach rond z’n lippen.

Heb verder ook een rondleiding gehad, operatiezaal en uitslaapkamer. Ziet er allemaal heel goed uit. En Pat, wat ik bedoelde met de weg blindelings kunnen vinden daar, was niet letterlijk bedoeld hoor, maar door alle verslagen die je leest vorm je je toch wel een beeld in je hoofd hé. Zag er natuurlijk in ’t echt nog anders uit.

Heb het ook over mijn probleem met de pijnstillers gehad, hij zou me een morfineachtige pijnstiller meegeven, in de hoop dat ik daar geen last van zou hebben.

Vanmorgen enkele telefoontjes gepleegd, heb een tweede consult geplant bij Dr. Verpaele Alexis van het Coupure Centrum voor Plastische Chirurgie te Gent op 21/12/09, gewoon om nog eens een tweede mening te horen, maar tegelijkertijd heb ik ook een operatiedatum vastgelegd bij Dr. Bruno, nl. 11/01/10. Heb het niet vroeger gepland, want m’n man zal een operatie ondergaan bij Dr. Bruno op 22/12/09 en zal dan toch een grote week in de lappenmand liggen, dus dan zal ik hem bijstaan en hij dan mij in januari natuurlijk, allebei tegelijk in de lappenmand is niet echt interessant hé. :122:

Zo, blij dat ik iets heb om naar uit te kijken, zal eens kijken hoe ik ook zo’n leuke tickerbalk kan aanmaken.

Liefs, Eefje. :54:

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey meis,

wat leuk dit te lezen! en zo herkenbaar. ik heb nachten gedroomd over boobs en heel de mikmak. dat kun je idd niet zomaar ff naast je neerleggen. je gaat er mee naar bed en staat er mee op.

ik ga zo ff lezen op bf.nl.

en vind het ook leuk te lezen dat hij moest glimlachen daarom :D.

ja die rondleiding heb ik toen ook gehad. wel leuk he?!

heyy je gaat dan op dezelfde dag onder het mes als mijn mams.

die gaat ook die dag voor een bv. hoe laat staat de jouwe gepland?

erg aardig van Bruno om nix te rekenen en fijn dat je man toch nog terecht kon!

en je hebt gelijk hoor,nog een consult te doen. ik heb er ook 2 gehad. maar het bevestigde mijn eerste gevoel; dat ik naar Bruno moest gaan :D

Mijn link

daar kun je alles precies vinden van ticker en foto's plaatsen.

succes meis!

liefs Patries

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat leuk en zeker heel herkenbaar!!!

Ik kon ook echt niet slapen vòòr en na mijn consult.... :)

Ik heb je topic-titel alvast aangepast, dan gaat het lekker leven!!!!

Succes alvast met de op van je man en met je 2e consult!!!

Grt. Nina

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey minime,

Welkom op het forum, succes met je eerste consult volgende week en ook al proficiat met je op datum. Zal normaal een weekje voor jou aan de beurt zijn. Tof hé, kunnen elkaar opvolgen.

Hey Pat,

Ja, schrok wel eventjes toen ik hoorde hoeveel cc er maar inging :107: , maar je leest dan ook altijd zoveel meer bij anderen. Maarja, is ook zeer afhankelijk van je breedte hé, ik zal normaal met minder cc toch op een groter cup uitkomen dan iemand die breder is. En ja we hebben het ook gehad over onder de spier plaatsen, maar daar is hij toch geen voorstander van (als je het persé zou willen doet ie het wel hoor). Hij legde uit dat het toch minder natuurlijk overkomt, het bij het opspannen van de spier verschuift en dat je altijd met een ruimte tussen je borsten blijft zitten in het midden vanwege het borstbeen. En als het toch zou kunnen ervoor dankzij die fijnere prothese, spreekt dat mij wel aan, zal dan ook minder pijnlijk zijn. Denk dat het met de maat wel zal meevallen (zie hierboven). Voor een betere prijs moet ik bij die andere pc waar ik 21/12 nog een consult gepland heb niet zijn, want ik heb hem reeds daarover eens aangesproken op een open bedrijvendag in oktober in hun privékliniek (runt hij samen met nog een collega pc) en hij sprak van 4700 à 4800 €, maar ik ga eigenlijk zuiver om te horen of hij ongeveer hetzelfde zal adviseren qua grootte. Heb verder wel vertouwen in Bruno's inzicht.

Bruno heeft me ook foto's getoond van vrouwen waar hij de 510 bij geplaatst had (zelfs iemand zonder eigen borstweefsel ook boven de spier) en zag er wel mooi uit. Dus ik zie het wel zitten.

Bedankt ook voor je medeleven hoor, stel het zeer op prijs. :53:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Patries,

Ja, droom zelf ook al weken van boobs, operaties enz. Ben wel blij dat ik al m'n datum heb, zie er echt naar uit, nu nog helemaal geen zenuwen hoor (net als bij jou), maarja is ook nog 5-tal weekjes hé.

Leuk dat ik dezelfde dag ga als je mams, ook toevallig zeg, ik ben geloof ik 15 u 30 aan de beurt, heb m'n agenda niet bij nu.

Heb zelf ook een heel goed gevoel bij Bruno hoor, heb er vertrouwen in dat hij er iets moois van zal maken :wub: .

Ja link werkt niet, heb er niet echt veel verstand van hoe ik dat moet aanpassen, zal 't dan misschien beter weer weghalen of kun je me eens kort uitleggen hoe ik dat moet doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Nina,

Bedankt voor 't aanpassen van m'n topictitel, vlug even naar boven gescrold, had het nog niet gezien.

Leuk zoveel belangstelling, kan het bijna niet bijhouden allemaal. :53: Tnks

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen dank hoor! :D

V.w.b. de link:

Ik ben er best bedreven in :blink:, maar lukt mij ook niet... Op de een of andere manier plaatst ie telkens

een spatie voor .nl. Je kunt wel de link geheel kopieren en in je zoeker plakken, dan de spatie weghalen en

enteren maar! Jammer dat ze geen foto's heeft geplaatst...

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey Eefje,

als je eenmaal achter je keuze staat en na je volgende consult (zo was het bij mij dan) zul je wel beter gaan slapen. al ben jij dan toch weer wel snel aan de beurt. ik moest 2 maanden wachten ivm bep werk.

mams moet om 14:00 dus ik zie jou dan zeker. want ik zit in de wachtkamer te wachten haha.

ik zal zo proberen de link goed erin te zetten. ben nu nog aan het lezen bij dat verslagje..

en lukt dat niet kan ik hem er ook uithalen. handigheidje van moderator zijn :38:

liefs Patries

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Eefje,

Wat leuk dat je er nu bent, dan zal ik gauw een berichtje proberen te typen. Niet zo'n lange want dan is de Bibliotheek dadelijk weer gesloten... :blink:

Ik vind je verhaal toppie! Je schrijft zo leuk! Ik blijf lezen haha... Zo fijn hoe Bruno het consult doet. Ik ben er van overtuigt dat je toch nog bij hem zult gaan. Weet niet waarom, maar van wat je me hebt beschreven komt het heel betrouwbaar over. En de kosten zijn dus nog hoger bij die andere kliniek. Maar begrijp dat je nog wel voor de zekerheid een 2e mening wilt horen. Nee, als het maar even gaat, zou ik ook zeer voor een op de spier plaatsing gaan! Ik kon zelf dus niet wennen aan het onder de spier, dat is de voornaamste reden dat ik opnieuw wilde worden geopereerd! Wat leuk ook dat Patries d'r moeder op de zelfde dag zou moeten als jij!!! :rolleyes: Hahaha, One Happy Family! :126: Leuk dat hij vroeg of je nog anderen kende die zijn geopereerd door hem! Hahaha... Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Hij voelt zich zeker gevleid!

Dus; NICE! :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Patries,

Leuk kunnen we elkaar toch eens ontmoeten, zal vast wel zenuwen hebben dan, ben nog nooit geopereerd en nu kies ik er nog zelf voor, hoe gek kun je zijn :38:

Degenen die het topic van Janake willen lezen zullen dan zelf eens moeten zoeken op 't nl forum, gewoon haar naam ingeven en berichten aanvinken i.pl.v. onderwerpen, zo kom je er zeker op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Pat,

Moet me idd gaan haasten om 8 u sluit de bib weer. :77:

Allezins welkom hoor de 11de, kunnen zeker wat aanmoediging gebruiken. Heb door al 't drukken schrijven nog niet eens kunnen gaan kijken in jullie topic, hoe gaat het vandaag?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey Eefje,

ja lijkt mij ook leuk! vond ik met Pat ook! :101:

heb het verhaal gelezen en foto's gezien van Janake. Vond haar een beetje,tja,naief,vreemd en hield zich niet echt aan de "regels" die hij opgeeft. en de foto's zijn ook leuk. passen precies bij haar lijf. goed ingeschat van Bruno!

en tja,dat had ik ook hoor meis,was 1e keer dat ik onder zijl ging haha.. en komt allemaal goed. zou morgen weer gaan als het zou moeten bwvs.

liefs Patries

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Patries,

Nog vlug eventjes, ja Janake hield zich idd niet zo aan de regels ben 'k zelf wel van plan hoor wil niet dat er iets misloopt (zal de regels zelfs nog strenger toepassen als dat Bruno zegt hoor.

Nou tot morgen misschien weer :53:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Eefje,

dat vond ik ook hoor. maar daar was/ben ik ook bang voor en lig dus nu nog steeds op de bank te nixen. maar morgen ga ik weer rustig aan,aan het werk.

ben kapster en heb morgenvroeg 2 knippers en morgenmiddag ook 2. de rest doet mams voor me de aankomende weken.

en zaterdag ook een stuk of 4 geloof ik. en dan tot donderdag weer vrij. :D

tot morgen meis

liefs Patries

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Nina,

Janake heeft toch foto's in de galerij van het nl.forum hoor, maar daarvoor moet je inloggen om ze te kunnen bekijken. Is fotoserie 220 op blz. 9.

Ah, daar!

Heb het gevonden, die zijn zeker wel heel mooi gevonden!!!

Lijkt mij inderdaad een 70C, maar hartstikke mooi en groot genoeg toch op zo'n smal lijfje!!! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey allemaal,

Vanacht weer veel te vroeg wakker geworden, weer 5 u 30 en nog wel wakker geschrokken uit een droom. Vreselijk. Droomde van de operatie. Werd wakker en toen ik werd geholpen om van de operatietafel naar de uitslaapkamer te gaan, hoorde ik Bruno zeggen tegen zijn assistent: “Dit was de eerste patiënte bij wie ik er niet meer in gestoken heb dan ik op voorhand had gezegd 175 cc, 200 cc ging er écht niet in!” Ik keek gelijk naar beneden en ojee, dat leek niet zoveel meer, ‘k legde m’n beide handen op m’n borsten om te voelen en neen, ze voelden ook niet zoveel groter. Aaaaah! :107: Zo ben ik wakker geschrokken. Onnodig te zeggen dat ik terug de slaap niet meer kon vatten. En als je dan uiteindelijk toch weer inslaapt dan is die wekker daar weer natuurlijk. Was er toch efkens niet goed van hoor.

Maar goed, nog eens alles goed overdacht en blijf er toch vrij zeker van dat het in orde zal komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal,

Sinds gisteren zit ik met een dubbel gevoel, zou eigenlijk blij moeten zijn met m’n datum in ’t vooruitzicht, maar momenteel voelt het meer aan als een druk op m’n schouders. :139: Ben door het verhaal van Sanneke echt weer aan het twijfelen geslagen. Bruno heeft me ook gezegd dat ik met de McGhan 510 geen rimpeling zou kunnen krijgen en dat door de dunne bovenrand van de prothese die niet zou zichtbaar zijn door m’n dunne huid, nu blijkt dat toch bij deze prothese ook mogelijk te zijn. Weet echt niet meer wat ik ervan moet denken. Dacht eerst, misschien doordat Sanneke meer cc heeft gekregen is de kans wellicht groter dan bij een klein aantal cc, maar ook op het nl.forum staan enkele ervaringen met deze prothese met minder cc.

Daarom, ‘k stop weer even met aftellen, tickerbalk weer weggehaald (zorgt nu enkel voor meer druk), en toch maar weer andere consulten afwachten, misschien moet ik toch maar onder de spier laten doen. Zal denk ik volgende week nog enkele afspraken maken en alles eens opnieuw bekijken, eventjes gas terugnemen en weer m’n rust hervinden.

Een twijfelend Eefje, :147:

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey Eefje,

tja,je moet toch echt vertrouwen in je pc hebben met dit.

Bruno zegt dat je rimpeling kunt krijgen en de rand niet zichtbaar is/wordt.

daarin moet je hem geloven. zo niet idd een andere arts zoeken.

en iedereen is anders. dat kun je niet vergelijken met andere meiden met dezelfde protheses (en het zien van de randen en rimpeling).

dat is hetzelfde met cc's.

de een heeft een D met 275cc en de ander maar een kleine C cup. ligt echt aan de persoon.

(bouw,huiddikte,eigen weefsel,soort borst.....)

succes met je zoektoch meis!

liefs Patries

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Eefje,

Je twijfels zijn heel logisch/ begrijpelijk. Uiteindelijk zul je een beslissing nemen, maar of dat de juiste is weet je nooit zeker. Je krijgt geen garanties! Maar je krijgt een advies, waarvan je arts op dat moment je zo eerlijk mogelijk zijn mening toe te doen.

Onder de spier is zeker een oplossing voor vrouwen die bijna geen eigen borst hebben is mijn mening. Want zij kennen nog niet het gevoel borsten bij je te dragen. Zij kunnen dus bij wel een borst te hebben al heel gelukkig zijn. Het is niet hetzelfde gevoel als ze voor de borstspier hebben zitten, maar wanneer je het gevoel niet kent, is er denk ik ook geen gemis?

Nu ben ik door een hele geschiedenis erachter gekomen wat ik wil. Perfectie is er niet! Dat betekent dat ik de voors en tegen tegen elkaar moest afwegen, net als ieder ander! Wat vind ik belangrijk? Grote borsten die mooi tegen elkaar aan staan, maar lekker los hangend met de kans op zichtbare rimpeling wanneer geplaatst op de spier of onder de spier, kleiner, verder uit elkaar en de spier zichtbaar, minder los hangend maar geen rimpeling of randen zichtbaar?

Ik koos ditmaal voor de eerste. Probeer de voors en tegens goed af te wegen. Er zalgeen arts zijn die je volledige garantie kan geven op de uitkomst. Maar wanneer je het vertrouwen hebt gevonden in een arts, kun je een beslissing nemen en hopen op een mooie uitkomst!

Sterkte lieverdje, oow en nog 1 ding; stel het niet heel lang uit. Waarom? Nu ben je immers ook niet gelukkig met je borsten? Wanneer dat je uitgangspositie is heb je een begin gemaakt. Je bent dus al een eind.

:71: pat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey allemaal,

Gaat weer beter met me hoor! Moest gewoon effkens afstand nemen, soms kun je zo met je neus er boven op zitten dat je het overzicht een beetje verliest. :blink: Alles nog eens naast mekaar gelegd, de voor- en nadelen en de balans slaat nog altijd uit naar de positieve kant hoor.

Ook goed gesprek met m’n man gehad. Gaf me de raad om alles een beetje los te laten en vertrouwen te hebben in de beslissing die ‘k genomen heb, je kunt op de duur zoveel lezen tot je er suf :wacko: van wordt zei hij en ja hij heeft gelijk, zit soms uren en uren te lezen. Na verloop van tijd zie je alleen nog de negatieve dingen hé. ’t Is allemaal een kwestie van perspectief, tegenover 2 of 3 waar het niet 100% goed loopt staan wellicht tientallen gevallen waar alles goed mee gaat, maarja, die hoor je niet meer terug hé!

Bovendien is Bruno een competente chirurg met een jarenlange ervaring en hij doet heel veel bv’s/jaar dus hij kan ook ’t beste inschatten wat je nodig hebt. Heb me ook wat verdiept in de prothese die ‘k ga krijgen en de maattabellen erbij genomen en is écht wel een heel mooie prothese, de foto’s met de 510 zijn ook heel mooi. Heb er alle vertrouwen in! :35: Zullen de zenuwen wel zijn die beginnen spelen zeker? Dit forum is echt wel fantastisch hoor, kun je alles eens van je afschrijven, anders blijf je er maar mee zitten. Bedankt allemaal om m’n gezeur te aanhoren. :132::38: Zal wel niet de enige zijn zeker die hiermee te maken krijgt?

Liefs, Eefje. :53:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.