Ga naar inhoud

Eefje : 11 januari 2010 : Dr. DeMeyere : Artemedis


Aanbevolen berichten

  • Reacties 495
  • Created
  • Laatste Reactie

Hey Minime,

Nog 7 daagjes en je bent ook aan de beurt, spannend hé, nog niet te veel zenuwen? Vanavond heb ik ze, toch ook wel spannend, maar voor de rest ben ik nog altijd vrij rustig, heb de indruk dat m'n man meer zenuwen heeft dan ik.

Hey Chi Chi,

Neen lig nog niet bij te komen hoor, ben pas om 16 u 30 aan de beurt, leuk dat jullie aan me denken!

Hey Patries,

Tot straks :104::101::43::48::53:

Hey allemaal,

Jullie gaan het niet geloven, maar ik zit weer in de bib. Gisteren heeft onze laptop het begeven, nu heb ik internet thuis, heb nu geen pc meer!!! :(:84: Kan nu zelfs geen word documentje meer schrijven, maar goed, gelukkig bestaat er nog zoiets als pen en papier. Zal alles zo goed mogelijk bijhouden en als ik weer kan kom ik verslag uitbrengen. Mijn man is nu de laptop gaan binnensteken en hopelijk hebben we hem binnen enkele dagen alweer terug. Jammer hé.

Veel liefs,

Eefje, :53::54:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai Eefje!

Zo, das lang wachten, geduldig zijn een hele dag.... hopelijk ben je niet al te gespannen? Ik had er zelf gelukkig ook geen last van (zenuwen) maar ik moest al om 8 uur aanwezig zijn, dus had ook geen tijd voor kriebels... hihi. Nou das dan nog 1,5 uur wachten voor je meid, maar wat je zegt, vanavond heb je ze, en Patries d'r mams ook, gaaf hoor dat jullie elkaar daar ook gaan zien!

Ik hou je in de gaten!

Liefs Chi Chi

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey Eefje (en man :38:)

was erg leuk! heb gezellig met jou (jullie) gekletst! ik hoorde dat je weer bij was en zag dat je mannetje naar je toe mocht. toen zaten wij bij Bruno. ben erg benieuwd wat er in gegaan is want tijdens het kijken hoorde we ze praten en dat duurde best lang eerlijk gezegd. hoop dat alles goed gegaan is!

veel liefs Patries

Link naar reactie
Delen op andere sites

Whaaaaaa Eefje!!!!

Gefeliciteerd !! Je hebt ze!!!

Ik hoop dat het goed is gegaan met je en dat je je goed voelt :) Ik ben blij voor je!

Doe rustig aan meid en laat je lekker verwennen!

Ik wacht je verslag af!!!

liefs minime

Link naar reactie
Delen op andere sites

gefeliciteerd meid, je hebt ze eindelijk!

heel veel sterkte en laat je lekker verwennen!

we wachten je verslag af, en de eventuele foto's uiteraard!

liefs Chi Chi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey allemaal,

Bedankt voor jullie reacties, hier volgt m'n eerste verslag.

B-day (11/01/10)

Rond 15 u 45 toegekomen in de kliniek. Patries ontmoet in de wachtzaal, fijn gebabbeld met haar, haar mams was net weggehaald vertelde ze. Een kleine 20 min. later mocht ze al gaan kijken in de OK voor de grootte en enkele min. later was ze al terug.

Ondertussen was ikzelf nog steeds niet echt zenuwachtig en eigenlijk ben ik het ook niet meer geworden. Vond het wel spannend natuurlijk, maar was er verder heel gerust in.

Tussen 16 u 15 en 16 u 30 mochten ik en m'n man bij de dokter naar binnen. Eerst gesprek met Bruno, nog even aangegeven dat ik liefst 200cc wou, alleen als er gevaar was dat je de randen zou gaan zien dan maar de 175cc. Nog even mijn probleem met pijnstillers aangehaald en dan ook nog dat ik nog antibiotica via het infuus moest krijgen. Normaal had ik wel antibiotica voorgeschreven gekregen voor thuis waarvan ik er één moest nemen de dag vóór de operatie, één de dag zelf en één de dag erna. Dus zondag had ik dat ook gedaan maar 2 u na inname kreeg ik pijn/krampen in m'n buik en daarna diaree (m'n prikkelbare darmen speelden weer op). Contact opgenomen met Bruno om te vragen of ik op maandag die pil niet mocht nemen na de operatie i.pl.v. ervoor, kwestie dat ik niet met problemen zou zitten op de operatietafel. Hij zei dat als ik er last van had dat ik ze dan helemaal niet meer moest nemen, ook niet meer de dag erna en dat ze me dan via het infuus wel antibiotica zouden geven. Tot slot nog gevraagd wanneer ik weer op m'n zij zou mogen slapen, al vrij spoedig zei hij, omdat de implantaten niet zouden uitsteken aan de zijkanten van het lichaam en er was ook geen gevaar dat ze zouden verschuiven. Dus zal zelf een beetje moeten zien wanneer 't goed aanvoelt. Dan betaald, Bruno zei nog :"'t Is een heel bedrag, maar je krijgt er iets moois voor terug."

Dan volgde nog een gesprekje met de anesthesiste (heel vriendelijke vrouw) en dan kwam Bruno nog eens terug om alles af te tekenen en ik mocht naar de OK. Mocht gaan liggen op de tafel. Verpleegster deed direkt een warmeluchtdekentje over me heen (want je hebt niet veel over hé zei ze doelend op m'n niet bestaande vetlaagje) dan klevertjes op m'n lichaam gedaan voor het meten van de hartslag, een knijpertje op m'n vinger en dan mocht de verpleegster van de anesthesiste het infuus steken, lukte niet zo goed en toen heeft de anesthesiste het nog zelf kunnen redden. Dan hield ze een zuurstofmaskertje enkele centimeters van m'n gezicht en zei dat ik rustig in en uit moest ademen. Werd wat ijl in m'n hoofd en weg was ik (zag nog net dat het 10 voor 5 was)

Toen ik m'n ogen weer open deed zei de verpleegster: "'t Is al gedaan!" Waarop ik:"Hoe, is 't al gedaan?" Keek op de klok, kwart voor 6, dan naar beneden en daar waren ze, dat zag er al behoorlijk wat uit zeg!

Vroeg gelijk of alles goed was verlopen, kreeg bevestigend antwoord, hoeveel er nu was ingegaan, 200cc!!! Dan zou ze m'n sportbh aantrekken, 'k vroeg welke maat het was, 80 B (moet vast een ander soort maat zijn, misschien Franse, want écht 80 zou voor mijn omtrek van 72 toch veel te los moeten zitten en dat was dus niet 't geval). Zal later wel zien op wat ik zal uitkomen, maar nadat we van de operatietafel naar 't verwarmde uitslaapbed waren gekomen, deed ze boven m'n sportbh nog een verband en toen zag het er nog groter uit, denk zeker niet dat het te klein zal uitvallen hoor. Als ik zo m'n hand rond de borst deed bedacht ik me dat ik dat vast niet meer in die 70 C bh zal krijgen. M'n man vond ook dat het er groter uitzag dan met m'n bh met die kipfilets. Ben benieuwd! Zal vast ook wel wat zwelling bijzitten.

Nadat de anesthesiste nog eens was komen kijken kwam de verpleegster om me te helpen aankleden, ze waren echt allemaal heel vriendelijk en namen nog ruim de tijd voor een praatje (ik was de laaste patiënte die dag). Nadien nog efkens bij de dokter aan 't bureau voor nog wat laaste raad en m'n kaartje van de prothesen. Rond 10 na 7 reden we huiswaarts waar ik boterhammetjes at en me installeerde in de zetel.

Had nog niet veel pijn, juist een beetje een spanningsgevoel op de borstkas. Kreeg Diclofenac mee als pijnstiller (soort ibuprofen) daar mag ik er 3/d van nemen en nog 2 straffere pijnstillers (Tradonalodis 50 mg) + een pilletje (Zofran 8 mg) dat ik in 2 moest delen en samen moest nemen daarmee. Die pijnstiller mag maar om de 8 u genomen worden dus die heb ik genomen voor het slapen gaan (de eerste nacht) en de 2de neem ik dan vanavond weer (2de nacht).

Als ik gewoon stil lig had ik niet echt veel last van pijn, meer van m'n rug vanacht, heb eigenlijk bijna hele nacht wakker gelegen, gewoon gerust met m'n ogen toe, denk dat ik kort 2 maal wat heb geslapen. Niet gewoon om in te slapen op m'n rug, normaal slaap ik altijd in op m'n zij. Verder heb ik m'n man 3-tal keer wakker gemaakt om naar 't toilet te gaan. Durf mezelf niet echt recht duwen met m'n armen en daarom duwt hij me omhoog op m'n rug ter hoogte van de schouderbladen. Als ik rondloop doet het wel wat pijn (soort drukkend gevoel, maar voorlopig valt het allemaal best wel mee). Voor de rest heb ik ook sinds het ontwaken uit de OK wat keelpijn.

Gisteravond heeft m'n man ook al wat foto's gemaakt met sportbh + verband, zou er vandaag al af mogen en mag ook al douchen, maar weet nog niet goed wat ik zal doen. Oja, m'n nieuwe borsten zitten nu nog redelijk hoog vind ik, maar neem aan dat dat met het indalen van de prothesen wel enkele centimeters zal zakken zeker?

1e dag po (di 12/01/10)

Veelal dag op de zetel doorgebracht, wat gelezen, wat geslapen. Mijn man kwijt zich heel goed van z'n taak, hij is ook een goede verpleger, helpt me recht als ik wil opstaan zodat ik niet op m'n armen hoef te steunen, … Durf me nog niet veel te bewegen, voelt allemaal nog wat beurs aan, heb het verband er ook nog niet afgehaald en me nog niet gedouched, misschien morgen wel. Als ik lig of zit en 'k beweeg niet veel dan valt het heel goed mee, niet te veel pijn, als ik opsta en rondloop dan doet het wel wat pijn, maar is vast niets vergeleken met een achter de spier plaatsing.

Heb het verband een klein beetje opgetild en een beetje arnica creme op de bovenrand van m'n borsten gesmeerd en was wel heel grappig, leek wel vol luchtbelletjes te zitten, kon dat zo voelen bewegen.

2e dag po (woe 13/01/10)

Veel beter geslapen vannacht. Heb m'n onderlichaam lichtjes gedraaid dat ik iets tussen rug en heuplig lag, en ook m'n hoofd wat opzij gelegd, alleen bovenlichaam nog plat, zo had ik toch minder rugpijn, alleen de nek voelde nu wat stijfjes. Bij bepaalde bewegingen heel even steekjes gevoeld in m'n linkerborst. Maar de pijn is al beduidend minder vandaag. Vandaag zal ik 't verband eraf doen en me proberen douchen…

Zo verband eraf en gedouched, man me geholpen om rug te wassen. Heeft ook al foto's gemaakt. (Zet ze in m'n album zodra ik thuis weer over de computer beschik, is wat moeilijk in de bib). Ziet er al heel goed uit :55: , wat gezwollen natuurlijk, maar amper blauw. Ook mooi van vorm en grootte, op sportbh staat ook 65 D van maat dus dat komt wel overeen met 70 C dacht ik.

Voorlopig juist één puntje, bij m'n rechterborst (de kleinste) is alles heel goed, bij m'n linker (de grootste) lijkt de bovenrand van de prothese wat dikker aan te voelen en ook op de foto van opzij gezien lijkt dat wat uit te steken. Misschien zit de bovenrand wat geplooid of heeft die wat te weinig plaats in de pocket (dat is wat ik op 't eerste zicht ervan zou denken). Eens zien wat Bruno er volgende week zelf van zegt, moet woensdag 20/01 terug voor de draadjes.

Oef veel zeg zo'n verslag in één keer moeten typen, m'n arm is er moe van. Dat was het voorlopig,

Veel liefs,

Eefje. :53:

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey meis!

wat fijn dat alles ook zo goed gaat. en ja de protheses moeten nog zakken. duurt echt wel een aantal weken hoor!

en zo sliep ik ook,gaat goed en je mag ws na de 20ste (hoelaat moet jij er zijn?)op je zij gaan liggen.

echt fijn te horen dat het goed gaat,

liefs Patries

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Bo,

Bedankt! :53:

Hey Chi Chi,

Heb me die dag nog goed beziggehouden thuis, had ook nog goed geslapen de nacht voordien, geen zenuwen, misschien als ik vroeg op ma aan de beurt was geweest, zou ik misschien zo-nacht geen oog dichtgedaan hebben, terwijl het nu nog best veraf leek en ik nog goed kon slapen. Zo zie je maar heeft allemaal z'n voor en nadelen.

Ja was leuk om Patries te ontmoeten, de mam heb ik niet meer gezien, was net al weggehaald.

Hey Patries,

Vond het ook leuk praten met je, heeft m'n man niets over gezegd dat hij lang in de OK is geweest! Toen hij kwam kijken zat er een pasprothese in van 200cc, hij vond het er heel mooi uitzien, en dat is het dan ook geworden de 200cc, ben ik wel heeeel blij mee! :33: Gelukkig kon het erin, zou 175 toch wat klein gevonden hebben denk ik, nu lijkt het precies goed.

Bedankt voor de felicitaties Minime en nog eens Chi Chi en ook Pickwickje, voel me al veel beter vandaag, eigenlijk niet echt nog pijn, maar ben nog heel voorzichtig hoor! Bang dat ik iets te veel zou doen.

Veel liefs allemaal, waarschijnlijk zullen we morgen de laptop terug hebben, hoop het!

Eefje, :53:

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey eefje!!

Wat fijn dat het allemaal zo goed is gegaan, en 200 cc!!! Goed joh! Dat wilde je toch wel graag he :) het zal een vermoeiende dag voor je zijn geweest. Gelukkig heb je zo te horen een lieve man die voor je zorgt! laat je maar lekker verwennen.

Ik ben erg benieuwd naar je resultaat!

Wel balen dat je die plooi van de prothese denkt te voelen maar wel fijn dat je volgende week naar je pc kan om het te laten checken! maar het zal vast goed komen!

Zo te horen heb je toch nog wel flink last ondanks dat het voor de spier is geplaatst. Doe maar rustig aan!

Ik blijf je volgen!

liefs minime

Link naar reactie
Delen op andere sites

heey heey,

heb net je berichtjes even zitten lezen.

gefeliciteerd en fijn dat t goed gaat met je.

las ook dat je je protheses denkt te voelen..

ik heb dit idee ook !

de binnenkant van mijn rechterborst voel ik iets heel hards te zitten.

waarschijnlijk zal de prothese ook wel net iets te breed zijn geweest ofzo..

en bij mij zitten ze nog wel achter de spier!

maak me er nu nog niet zo druk om..

t herstel duurt tenslotte nog weken/maanden :rolleyes:

en zolang ik er geen last van heb en t niet zichtbaar is, prima.

laat je lekker verwennen is geniet van je nieuwe borsten !

zal erg wennen zijn (voor mij althans :141: )

xxx ilona

Link naar reactie
Delen op andere sites

3e dag po

Goed geslapen vannacht, zelfs al eventjes op m'n zij (heb m'n bodykussen tegen m'n rug gelegd, zodat ik nog wat meer steun had in de rug). Ging goed. Kan ook al gemakkelijk zelf in en uit bed geraken, moest m'n man niet meer wakker maken.

Vandaag beetje branderig gevoel in onder-buitenzijde van de borsten, verder nergens last van.

De laptop is gemaakt, dus heb nieuwe foto's geplaatst in m'n album. Vind ze mooi geworden en zullen nog mooier worden met de weken/maanden :123::68: kan het niet laten regelmatig m'n bloes eens open te maken en nog eens een blik te werpen naar binnen. Ben ook benieuwd naar jullie reacties! Bij foto DSCI3456 zie je wat ik bedoel met de rand van de prothese die wat uitsteekt, bij de andere borst loopt de bovenpool mooi vloeiend af en bij deze lijkt er een beetje een bult bovenaan, je voelt daar ook een dikkere rand dan rechts, benieuwd wat Bruno ervan zegt.

Veel liefs allemaal,

Eefje, :58:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Patries,

Blij dat het met je mam ook allemaal goed loopt, misschien komen we wel wat vroeger de 20ste, dan zien we je nog eens!

Liefs :53:

Hey Minime,

Ja ben erg blij met m'n 200cc en het herstel loopt heel goed, man doet ook erg z'n best! Maak me nog niet te veel zorgen hoor voor die protheserand, zie wel wat Bruno erover zegt volgende week.

Voor jou is het nu ook heel dicht bij hé, nog niet zenuwachtig?

Liefs :53:

Hey Ilona,

Bedankt en maak me er ook nog niet druk om, even afwachten maar.

Veel liefs, :53:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Patries,

Bedankt hoor :blush: ben er erg blij mee! :123: Ja, bh zit lekker, was die grootte wel al gewoon van m'n gevulde bh voordien, maar als ik er toen aan voelde was dat heel stug van die kipfilets, terwijl nu voelt het veel zachter aan en 'k voel nu ook gewoon dat het m'n eigen borst is natuurlijk, zo leuk!

Las net in je topic dat je mam ook 520cc gekregen heeft, zelfde als jij! wow, zal er ook wel heel blij mee zijn zeker!

Liefs, :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Eefje,

Ik dacht dat ze kleiner zouden worden met 200 cc omdat dat best weinig is als ik het zo vergelijk met de cc's die ik hier op het forum lees. Maar ik vind het er erg mooi uit zien! En als het indaalt wordt het natuurlijk alleen nog maar mooier. Ben erg benieuwd naar je herstel en de komende foto's natuurlijk.

Jah, ik moet idd nog even geduld hebben helaas, maar komt goed!

Liefs Bar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Bar,

Bedankt :blush: Ben er erg blij mee, zo zie je maar dat 200 cc ook best wat uitmaakt als je smal bent van omvang. Voel me eigenlijk al verrassend goed, maar doe ook nog heel voorzichtig aan hoor.

Voor je het weet zijn die maandjes ook weer om en kun je ook gaan genieten!

Liefs,

Eefje :119:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.