Ga naar inhoud

Borstvergroting Zónder narcose


Aanbevolen berichten

Een roesje is ook narcose. ;)

Alleen de ene narcose is wat dieper dan de andere. Ik heb me niet zo verdiept in de versies met (gedeeltelijk) gas omdat je daar grote kans mee is om misselijk te worden.

Maar met deze cocktail kan je iemand licht onder narcose houden en vrijwel meteen weer wakker zodra de toediening gestopt wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 88
  • Created
  • Laatste Reactie

Oke! wat ik bij hem ervan begrepen had, want had er wel naar gevraagd, maar natuurlijk geen tijd voor een uitgebreid antwoord na alle vragen die ik al gesteld had.. Dat hij geen spierverslappers gebruikt, dus dat je zelf ademt en dus daarom niet zo diep onder narcose bent..

Misschien is dat wel gewoon het verschil tussen roes en narcose.. De spierverslappende middelen...

Of denk ik nu gek?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik er nog helder van heb:

Het is allemaal narcose maar een narcose heeft 4 "gradaties" de eerste 2 weet ik niet meer want die deden er niet toe.

De derde is de gene waarbij geopereerd kan worden maar je ademt gewoon zelf (dat doet Demeyere) en de 4e en diepste adem je niet meer zelfstandig.

Of dan 2 en of 3 roesje wordt genoemd in de volksmond weet ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is de 2e degene die roesje wordt genoemd bedenk ik me zo. Dat wordt bijvoorbeeld gebruikt met maag/darm onderzoeken omdat je dan zo'n slang moet doorslikken en moet meewerken enzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is de 2e degene die roesje wordt genoemd bedenk ik me zo. Dat wordt bijvoorbeeld gebruikt met maag/darm onderzoeken omdat je dan zo'n slang moet doorslikken en moet meewerken enzo.

bij het darmonderzoek hoef je hem niet in te slikken, dan gaat ie van achter naar binnen, maar nu dwaal ik af :45:

Maar je krijgt dan altijd wel wat mee, bij deze onderzoeken.. en de meesten die een roesje krijgen bij een bv, die krijgen niks mee.....

Zou het dan zo zijn?:

1. licht roesje: voor maag en darmonderzoeken bijvoorbeeld

2. iets zwaarder roesje: dat gebruikt wordt bij bv

3. lichte narcose zonder spierverslappers: dus wat demeyere gebruikt

4. totale narcose met beademing......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha ja dat van achter viel onder de "enzo" LOL

Pffff ik weet het niet hoor. Nu wordt het mij echt te ingewikkeld. :P

Als jij het in je boeken goed terug vind hoor ik het graag. Want ik ben inmiddels de draad kwijt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ho dames,

Ik ben zelf nieuw hier en wat research werk aan het verrichten voor mezelf :-) Droom ook al even van een BV en nu dat ons dochtertje 6 maanden is begint het idee me weer de kop op te steken.. We zullen binnen een jaar nog voor een 2de kindje gaan dus nu weet ik niet beter nog even wachten dan, of blijven ze toch mooi nadien? Wat betreft de verdoving...bij dokter Tytgat, een dokter die paar vriendinnen van mij opereerde staat op de site keuze uit lokale of volledige verdoving.. http://www.corpusplus.com/borstvergroting/de-techniek-een-notendop dit is de link alvast.

liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ho dames,

Ik ben zelf nieuw hier en wat research werk aan het verrichten voor mezelf :-) Droom ook al even van een BV en nu dat ons dochtertje 6 maanden is begint het idee me weer de kop op te steken.. We zullen binnen een jaar nog voor een 2de kindje gaan dus nu weet ik niet beter nog even wachten dan, of blijven ze toch mooi nadien? Wat betreft de verdoving...bij dokter Tytgat, een dokter die paar vriendinnen van mij opereerde staat op de site keuze uit lokale of volledige verdoving.. http://www.corpusplus.com/borstvergroting/de-techniek-een-notendop dit is de link alvast.

liefs

Goedemorgen,

Ik heb gewacht tot na ons 2e kindje ivm bekkeninstabiliteit is het mij afgeraden om voor een 3e te gaan. Dus ik heb bewust voor nu gekozen. Onze jongste is 7,5mnd. Maar ik was ook bang dat me borsten na de vergroting lelijk zouden worden als ik weer zwanger werd. Ik en dan praat ik voor mezelf zou wachten tot na 2e kindje..

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mamalief een pb gestuurd om te vragen of ze een eigen topic wil openen :) Anders loopt het hier zo door elkaar. Dus gelieve hier niet verder te reageren op de vraag van mamalief.

T.z.t zal ik jouw post, Rosanne, verplaatsen naar het eigen topic van mamalief! en deze post weer verbergen :)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mamalief een pb gestuurd om te vragen of ze een eigen topic wil openen :) Anders loopt het hier zo door elkaar. Dus gelieve hier niet verder te reageren op de vraag van mamalief.T.z.t zal ik jouw post, Rosanne, verplaatsen naar het eigen topic van mamalief! en deze post weer verbergen :)xx BB

THX BB. Maar nog geen eigen topic gezien van der hahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 years later...
5 uur geleden zei Flowaatje:

Hoi, jaren later inmiddels maar zit met precies het zelfde probleem. 12 juli de operatie maar ivm angst voor de narcose overweeg ik af te zien van de bv.

Hoe is het bij jou afgelopen?

 

Hoi Meis

Je reageert op een bericht van 2013 deze dame is is hier misschien niet actief.

xx Ank

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Flowaatje, misschien moet je de topic van Bangepoeperd eens doorlezen. Zij heeft een borstvergroting ondergaan bij Nio onder plaatselijke verdoving. We kunnen haar ook ff taggen, misschien kan zij er wat meer over vertellen... @Bangepoeperd ???

Xx Jaydee 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Flowaatje. Ik had haar in het vorige bericht al getagd, maar het probleem is dat ze in maart 2015 al geopereerd is en dus niet vaak meer online is op het BF. De laatste keer dat ze online was, was 10 april. Maar ik denk dat je zowiezo al wat geholpen bent als je haar topic leest.

Xx Jaydee 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op Friday, July 01, 2016 om 20:21 zei Flowaatje:

Hoi, jaren later inmiddels maar zit met precies het zelfde probleem. 12 juli de operatie maar ivm angst voor de narcose overweeg ik af te zien van de bv.

Hoe is het bij jou afgelopen?

 

Ik was ook zo bang voor de narcose, had ik nog nooit gehad. Is zoooo meegevallen, je bent zo weg en wordt wakker met boobs en je bent een beetje duizelig. Ik zou overal wel narcose voor willen :P maar het is misschien niet fijn als je er een keer heel ziek van bent geworden, dat verschilt per persoon natuurlijk... dus dat zou ik wel begrijpen. Ik zou het doodeng vinden als ik er gewoon bij ben, bah al die geluiden en trekken en duwen aan mijn lichaam, bang zijn dat het toch pijn doet, doe dat maar lekker als ik slaap haha. Voor mij dus narcose als ze het zouden vragen! Hopelijk krijg je antwoord van nio of het kan enzo, succes!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Flowaatje:

Ow @Jaydeejij zei al dat het onder plaatselijke verdoving was hihi sorry

Maar hoe doen ze dat dan?

Ik heb dit voor je gevonden.

http://d1831020.u69.hosting.nl/wp-content/uploads/2011/11/200807p038-Test-klinieken.-klinieken.pdf

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden zei Flowaatje:

Had dat vandaag ook gevonden op internet @Ankthnx maar vraag me af van wanneer dat artikel is, want dat park kliniek alleen onder sedatie doet lijkt me vreemd, want dan had die chagrijnige anesthesist me dat vast verteld. 

Maar Bangepoeperd had wat ik begrijp te lezen geeneens sedatie want dan zou ze niet bij zijn geweest.

Heel verwarrend allemaal.

Thnx voor het meedenken dat waardeer ik.

Wat ik begrijp is sedatie buiten de plaatselijke verdoving waar je voor kan kiezen.

En was Bangepoeperd wel heel stoer om haar BV zonder sedatie te ondergaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei Flowaatje:

Ik ben ook nog nooit onder narcose geweest @Summer2maar ik ben een doemdenker en ontzettend bang de controle uit handen te geven. Het idee dat je niet weet waar je aan begint.

Hoe heb jij je uiteindelijk er aan over kunnen geven? Had je vooraf iets gekregen om rustig te worden?

Het zou best is kunnen dat ik de kliniek binnen loop en er via de achteruitgang uitsprint.

Nog 9 dagen...vandaag mn laatste sigaret gerookt ( mocht van Nio door roken) aan de e sigaret nu. Maar anders trek ik t echt niet.

Vind het ook erg jammer dat de anesthesist zo rot reageerde aan de telefoon. Hoop dat ik hem zeker niet krijg.

Ben ook benieuwd naar jou verhaal :)

Uiteindelijk dacht ik; dit is gewoon waar ik van droom, borsten hebben! En heb het toen gewoon gedaan. En ze waren allemaal zo lief. Je kan toch niks ook al ben je wakker onder de operatie, je kan niet even zeggen van: hee doen jullie het wel goed? Je zal ook wel een roesje krijgen en dan slaap je ook half, waarom dan niet helemaal? Ik vond het ook eng, vooral het gevoel dat je gaat slapen door dat infuus, maar je bent zo snel weg. Ze legde alles uit en dat vond ik fijn. Je bent weg en wordt direct weer wakker voor je gevoel. ik vond het heerlijk omdat het zo snel ging, als je wakker bent duurt het ook een uur in de operatiekamer, dan zou ik allemaal nog meer spanning krijgen. Je wordt ook door nio geopereerd toch? Hij (en heel veel andere artsen) hebben er veel verstand van, die doen dat zovaak. Het komt echt wel goed ook al slaap je hoor. Maar het is je eigen gevoel en je moet doen waar jij je fijn bij voelt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Flowaatje Ik snap je angst helemaal. Ik ben zelf een week geleden geopereerd, nog niet aan mijn borsten(het is een stappenplan) maar aan een armlift. Ik ga je niet zeggen dat de narcose meevalt, etc, etc. Want op mijn vragen over narcose aan iedereen, die ik kende, zei dat ook tegen mij. Oh dat valt reuze mee en je bent zo weg. Maar het hielp me niks. Ik bleef die enorme angst hebben, dat ik niet meer wakker zou worden. Ik was er op een moment zelfs van overtuigd, dat dat zo zou zijn. Ik heb het ook jaren uitgesteld, vanwege die angst. Ik heb alle rampscenario's in mijn hoofd gehad, van brand in de operatiekamer, stroomuitval en de arts die ziek zou worden tijdens mijn operatie. Had ik de ene gedachte weggeredeneerd, kwam de volgende in mij op. Het is een controleprobleem. Ik heb ook steeds gedacht, dan moet het onder plaatselijke verdoving, alleen dat kon niet voor mijn operatie. Ik kan je alleen meegeven dat je ook onder plaatselijke verdoving geen echte controle zal hebben. Dat is een schijncontrole. De chirurg, de medewerkers, de assistenten,de anesthesist hebben de controle. Ik ben mijn angst aangegaan, uiteindelijk heel bewust. Ik wil dit al jaren en ik ga niet weglopen. Weglopen is geen oplossing, ook plaatselijke verdoving, of een roesje is geen echte oplossing. Misschien voor deze operatie. Maar stel je moet een andere keer echt onder narcose, dan is je angst net zo sterk en misschien nog wel sterker. En je zal zo trots zijn op jezelf dat je je angst bent aangegaan en niet bent weggelopen. Ik heb het voortdurend verteld in het ziekenhuis, hoe bang ik was om niet meer wakker te worden. En toen ik uiteindelijk wakker werd uit de narcose heb ik wel 10 keer gezegd tegen iedereen. Ik ben weer wakker. En ik ben nu echt blij dat ik mijn angst ben aangegaan, heel bewust en er heel open over geweest. Je kan me altijd berichtjes sturen om over je angst te praten als het je helpt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees dat artikel en krijg het spaans benauwd! Je bent onder sedatie en plaatselijke verdoving. En dat houdt de pijn zo goed als tegen Maar als je wel pijn voelt maakt dat niet uit want je bent het vergeten? Lekker traumtisch voor je lichaam. Al die stress hormonen en adrenaline die het aanmaakt... brrrr krijg er de rillingen van.

En ik ben ook echt een controle freak maar hell no dat ik wakker blijf tijdens de operatie. Ik zie mij al gaan, 20 duizend controle vragen stellen of hij het wel goed doet.. En straks krijg je dingen mee die je eigenlijk heelmaal niet had willen weten. brrr nee mij niet gezien.

Als je echt zo bang bent zou ik een kalmerend middel nemen de dagen vooraf...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2-7-2016 om 22:45 zei Flowaatje:

Ow @Jaydeejij zei al dat het onder plaatselijke verdoving was hihi sorry

Maar hoe doen ze dat dan?

Je krijgt uiteraard wel gewoon een infuus ingebracht, zodat ze je in geval van een calamiteit toch gelijk onder zeil kunnen brengen. Maar wat ik uit het verhaal van bangepoeperd begrijp, is dat zij gewoon een verdoving in haar borsten (en ik denk in het gebied rondom de borsten) heeft gehad, waardoor je wel het gevoel van bijvoorbeeld duwen en trekken blijft houden, maar geen pijn voelt bij het snijden en hechten. Ik denk dat je het een beetje kunt vergelijken met een keizersnede; je voelt het niet als je open gesneden wordt, maar je voelt wel de druk en het gewisseld en getrek als ze de baby eruit halen. Ik zou zelf liever onder zeil zijn hoor. Laat mij maar lekker slapen en boobies hebben als ik wakker word. Maar goed..... daar denkt iedereen weer anders over.  Jammer dat Nio op vakantie is, anders had je hem kunnen mailen met je vragen. 

Xx Jaydee 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden zei Flowaatje:

Hoii @Jaydeedenk ook dat t zo zal voelen. Heb zelf een keizersnede gehad en had tijdens de operatie geen pijn ( daarna wel heel erg, kon ook heel lang niet rechtop lopen, nooit pijn medicatie voor gehad, misschien ivm de borstvoeding) het getrek aan mijn buik herinner ik me nog. Vond dat niet vervelend zelf.

Olvg was iets behulpzamer dan de parkkliniek.  De assistent ging Nio een mailtje sturen, hopen dat hij reageert.

Wat jij zegt vind ik wel geruststellend, namelijk onder verdoving maar een infuus voor het geval dat. En die ga ik me vast houden.

Net mijn moeder nog gebeld, en ze zegt ook je wil het al zo lang en hebt nu alles uitgezocht. Maak je niet druk en als je on paniek raakt, is daar ook wel weer een oplossing voor.  Of doe het niet, maar laat het dan ook rusten.

Ik denk dat ik morgenochtend het geld maar over maak ;)

Mijn lieve dochter zei ook, mama doe t nu maar :)

Xx

Ja joh...... probeer het gewoon los te laten. Zeg niet steeds tegen jezelf dat je bang bent voor narcose, want dan wordt dat gevoel steeds erger. Probeer juist tegen jezelf te zeggen dat er niks is om bang voor te zijn... je gaat iedere avond slapen... Daar ben je toch ook niet bang voor? En dan verlies je ook de controle... want er kan zomaar een inbreker je huis indringen..... of je kunt een koolmonoxide vergiftiging krijgen.... of je huis kan afbranden door kortsluiting; we kunnen nou eenmaal niet altijd de controle over alles houden. En wat is het verschil tussen narcose en plaatselijke verdoving? Bij plaatselijke verdoving ben je ook de controle kwijt hoor..... of denk je dat de chirurg zijn scalpel aan je overhandigt, zodat je zelf de operatie uit mag voeren? En je ziet zelf niet wat er gebeurt, dus je hebt dan echt niks in te brengen hoor. Dus meis... hou jezelf niet voor de gek, want ook bij plaatselijke verdoving ben je de controle volledig kwijt. 

Probeer je gewoon in te beelden dat je lekker gaat slapen..... neem een leuke herinnering aan bijvoorbeeld een lekkere vakantie in gedachten, doe eventueel je ademhalingsoefeningen die je ook tijdens je zwangerschap hebt geleerd en voor je het weet ben je weer wakker, heb je het idee dat je twee minuten geslapen hebt en heb je je zo graag gewenste boobies. Zo gemakkelijk kan het zijn, meis. En dat gun ik je ook van harte. 

Xxx Jaydee 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Flowaatje. Ik heb zelf geen album, maar mensen die voor- en nafoto's hebben, maken allemaal een album aan op hun profielpagina.

Xx Jaydee 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.