Ga naar inhoud

beide protheses verwijderd


Gast Luci

Aanbevolen berichten

  • Reacties 55
  • Created
  • Laatste Reactie

In 2006 heb ik een BV ondergaan. Ik ging van een cup A naar een cup C. Alles verliep vlekkeloos, geen centje pijn gehad.

Helaas ontstond na jaren (eigenlijk na mijn zwangerschap) een kapselcontractie aan de rechterkant. Ik ben daar een poosje mee door blijven lopen maar kreeg er toch teveel last van. Het was pijnlijk. Uiteindelijk toen besloten om te gaan voor een wissel. Omdat ik in die tijd ook zelf wat zwaarder was geworden (dat gebeurt vaker na een zwangerschap helaas) besloot ik voor een cupmaatje meer te gaan, dat zou nu beter passen bij mijn postuur.

Zo gezegd, zo gedaan.

Drie weken geleden ben ik geopereerd en kreeg ik de nieuwe protheses. Kei mooi.

Het was allemaal wel pijnlijker dan de vorige keer maar ik en de arts weten dat aan het feit dat het een wissel was geweest en dat hij het kapsel had moeten verwijderen. Bovendien hadden de oude protheses zich gedraaid in die 7 jaar dat ze erin hadden gezeten.

Bij de 1e controle na een week was er dus ook eigenlijk niks aan de hand.

Echter, na nog een week begon er troep te lekken uit het litteken mijn linker borst. Toevallig moest ik de dag erop toch ter controle naar de arts. Hij kneep er toen een boel viezig vocht uit en gaf een recept mee voor antibiotica. Moest over 4 dagen terug komen bij hem . Met een beetje geluk zou de AB aanslaan en kwam het goed. Met wat pech zou hij het open maken en spoelen.

En de pech was er inderdaad. Dubbele pech zelfs want ondertussen was ook de andere borst niet goed.

Om het kort te vertellen: Gisteren zijn dus beide protheses verwijderd en ze moeten een half jaar uitblijven voordat er weer nieuwe inmogen !!!

Een drama voor mij. Niemand in mijn omgeving (muv van mijn man en één goede vriendin) wist dat ik een borstvergroting had gehad. Dus iedereen kent mij met een behoorlijk voorgevel en nu heb ik niks nakkes nada meer en moet ik een half jaar zien overbruggen met vullingen ed. Maar hoe doe je dat, van een A cup naar een C/D cup ??

En dan de schrik die ik heb voor de operatie over een half jaar. Wie zegt dat het dan wel goed gaat. Ik heb al nachtmerries over een tietloos leven verder.

Zijn er misschien meer mensen hier met een zelfde ervaring als ik?? En hoe is het jullie vergaan en welke oplossingen hadden jullie ter overbrugging van de prothese-loze periode ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi So-sad,

verschrikkelijk wat je door met maken!

Dit gun je niemand.

Helaas heb ik hetzelfde alleen bij mij is de rechter prothese eruit gehaald, je kan mijn verhaal lezen.

http://www.borstenforum.com/topic/6746-rechterborst-prothese-verwijdert/

Heb je ook uit beide borsten een "drain" ?? Zie foto bij mij van de drain.

Ik loop al vanaf 21 jan ermee, en heb gisteren te horen geregen dat ik er nog eens 2 weken bij gehad heb.

Ik hoef ws maar 3 maanden zo te lopen, maar ligt helemaal aan mijn herstel.

Ik laat, als het langer duurt, een prothese aanmeten bij een lingerie zaak, zodat ik 2 gelijke borsten heb.

meer tips heb ik helaas niet.

Heel veel sterkte in ieder geval, en ik hoop dat je een oplossing vind!

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje wat een pech, snap nu waarom je "So Sad" heet. Veel sterkte ermee! Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey so-Sad

Bij de h&m verkopen ze Maximiser BH's ze zijn niet duur 9,95

Als je een B cup koopt ogen je borsten als een +\-D cup. Misschien dat je die als overbrugging kan gebruiken zodat het je omgeving niet opvalt?

(Op de website staan ze als super push up BH)

Link naar reactie
Delen op andere sites

jeetje wat een naar verhaal weer,snap nu je naam dus ook wel,pfffffffff.

De tijd overbruggen zou ik doen met een bh waar je wat vulling in kan proppen,wat het ook mag zijn,zodat t niet echt opvalt,je moet toch wat en ik zou me kunnen voorstellen dat ,als je ineens zo plat bent ,je er helemaal rot bij voelt.

Dat je een half jaar zonder moet is alleen maar goed natuurlijk,zo weten ze zeker dat je straks met een schone lei kan beginnen met nieuwe protheses.

Natuurlijk hou je altyd een risico dat er weer iets kan gebeuren,maar daar kun je dan beter niet vanauit gaan,tegenwoordig zijn de protheses ook wel wat beter dan voorheen .

En tietloos door het leven gaan wil je denk ik al helemaal niet.

Sterkte met alles,vind t onzettend kl.... voor jou,moet er zelf ook niet ana denken dat zoiets me zou overkomen,dan denk je echt,jeetje waar ben ik ooit aan begonnen zeg...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey so-Sad

Bij de h&m verkopen ze Maximiser BH's ze zijn niet duur 9,95

Als je een B cup koopt ogen je borsten als een +\-D cup. Misschien dat je die als overbrugging kan gebruiken zodat het je omgeving niet opvalt?

(Op de website staan ze als super push up BH)

Dankjewel Luci voor de tip. Ik heb gekeken maar bij H&M gaan ze maar tot omvang 80 en ik heb een forse omvang (85). Ben niet heel zwaar, (63 kilo bij 1,65), maar heb gewoon een brede borstomvang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, vind het echt vreselijk voor je!

Bij Hunkemoller hebben ze maximizers (= + 2 cupmaten), in B bestaat wel 85. Ikzelf had 75A voor mijn bv, en paste van die maximizers vaak ook een 75B, dus hopelijk gaat dat voor jou ook op... Je kan bij Hunkemoller ook losse vullingen kopen om in je BH te leggen, zijn dik gevuld en lijken op siliconen-materie. Die had ik vroeger ook. Enige nadeel: je huid ertegen zweet wel rapper in de zomer. Kijk hiervoor op hun site bij BH-accessoires -> push up vulling.

Hiermee kan je dat half jaar wel overbruggen hoop ik..

Veel succes en ook veel sterkte gewenst!!

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Pascalle, ik zou je graag een persoonlijk bericht willen sturen maar zie ff niet hoe dat moet .

Is dat wel mogelijk ??

Als je op Pascalle haar naam gaat staan ( Je hoeft niet te klikken.. anders kom je op haar profiel uit) dan verschijnt er een venster, en dan zie je onder haar foto staan "pm this member" dat betekend dat je een prive message stuurt. Als je erop klikt kun je een prive berichtje sturen :35:

Stomme vraag misschien, maar heb je je oude prothese meegekregen na de verwijdering hiervan? Deze zou je ook in je bh's kunnen stoppen misschien?

Wat was er aan de hand precies, weet je dat? Waarom kwam er vocht uit, of wat heeft die infectie veroorzaakt? :17:

Hebben ze het vocht op kweek gezet ?

En zijn je wonden nu nog open? :(

Echt een triest verhaal, heel erg!! Heel veel sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Piepke, jemig, als ik jouw borsten zien kan ik wel janken, echt waar. Niet dat ik die maat zou willen hoor, maar toch......het doet zeer.

Wat was er aan de hand bij mij? Pech denk ik ,dat hoop ik althans. Bacterie bij gekomen. Kan overal vandaan komen volgens de arts, van ontstoken tandvlees tot urineweginfectie. Waarschijnlijk heeft er een bacterie in mijn bloedbaan gezwommen en is op de protheses gaan zitten en dan kan het mooi broeien daar. Ik wil ook graag geloven dat het zo is gegaan en niet dat er een operatiefout is gemaakt. Daar denk je stiekem toch ook aan omdat het beide kanten betreft. Hebben ze dan geen schoon materiaal gebruikt misschien ??

Ik heb de protheses niet meegkregen. Die waren echt heel vies volgens de arts. En denk ook niet dat dat eruit zou zien. Moeten toch beetje hol zijn van achter om over mijn bestaande (inieminie) borstjes heen te vallen. Ik had ronde protheses, 375 cc.

De wonden zijn niet meer open maar er zitten wel nog drains in. Die gaan er straks uit.

Tijdens de OK zijn er inderdaad kweken afgenomen. Ben benieuwd wat daarvan de uitslag zal zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey So sad....je hoeft je topic niet op 2 verschillende plekken te zetten....ik kan het ook voor je verplaatsen naar de complicaties area...

Het is zeer spijtig dat dit jouw is overkomen en dat je nu 6 maanden eerst moet genezen...Ik duim voor je dat alles voorspoedig zal aflopen en dat je binnenkort al kan gaan aftellen naar nieuwe improved borsten. Is er al iets vanuit het kliniek geregeld voor na die 6 maanden voor als je nieuwe protheses wilt?

Xx

Angel

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Piepke, jemig, als ik jouw borsten zien kan ik wel janken, echt waar. Niet dat ik die maat zou willen hoor, maar toch......het doet zeer.

Ja dat snap ik helemaal!! Hoef je geen uitleg over te geven want dat is hardstikke logisch. Eigenlijk staan hier (vaak) vrolijke verhalen en daar had je ook gewoon bij moeten horen :35:

Kleine troost.. ik heb ook ervaring met een infectie en protheses die eruit en verwisseld moesten worden, maargoed... bij mij zitten ze er nu weer in dus ik heb makkelijk praten.

Ik ben benieuwd naar de uitslag van de kweek :35: Hopenlijk stelt deze je gerust voor de toekomst zodat je met een gerust hart een nieuwe operatie kan ondergaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.