Ga naar inhoud

beide protheses verwijderd


Gast Luci

Aanbevolen berichten

  • Reacties 55
  • Created
  • Laatste Reactie

hoi hoi

Vreselijk zeg!!

Ik hoop dat je hier door het lezen van ongeveer vergelijkbare verhalen nog wat steun kunt vinden!

Heel veel sterkte de komende tijd.

Gelukkig mag je over een half jaar wel weer opnieuw.

xx BB

Ik heb trouwens je topic al verplaatst naar de complicatieverhalen, dan sta je meteen goed. Ook pas ik je titel een beetje aan, zodat het duidelijk is waar het om gaat :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

oh ik zie dat je al een complicatie-topic aangemaakt had.. ik zal de reacties op jouw verhaal uit je voorsteltopic hier naartoe verhuizen, dan heb je het allemaal bij elkaar staan :)

Hoef je niet steeds te switchen tussen de twee topics... Je zult merken dat er dan neiuwe posts tussen bovenstaande posts staan.

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai,

Jeee.....wat rot voor je zeg! Kan me enigzins voorstellen hoe je je moet voelen. De eerste keer ging bij mij ook helemaal mis... Ik hoop dat de kweekjes je meer duidelijkheid geven over waar het misgegaan is.

Wens je heel veel sterkte!

Groetjes,

A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren op controle geweest bij de arts. Nog geen kweekuitslag bekend.

Volgens hem zag het er nu rustig uit allemaal. Nu het lichaam tijd geven om te herstellen.

Over 6 weken weer hercontrole en dan plan de campagne maken.

Ben inmiddels in het bezit van een paar borstprotheses die normaliter gedragen worden door vrouwen waarvan de borsten geamputeerd zijn.

Draag ze in een prothese BH en ik moet zeggen, ziet er heel fraai uit. Geen man die iets zal zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

He so/sad,

Hopelijk geneest alles heel snel en kun je snel weer pijnloos gaan aftellen tot je nieuwe boobies!! XXX

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren op controle geweest bij de arts. Nog geen kweekuitslag bekend.

Volgens hem zag het er nu rustig uit allemaal. Nu het lichaam tijd geven om te herstellen.

Over 6 weken weer hercontrole en dan plan de campagne maken.

Ben inmiddels in het bezit van een paar borstprotheses die normaliter gedragen worden door vrouwen waarvan de borsten geamputeerd zijn.

Draag ze in een prothese BH en ik moet zeggen, ziet er heel fraai uit. Geen man die iets zal zien.

Hoi so-Sad,

Hoop dat ze snel de uitslag hebben!

Wel fijn dat de arts zegt dat het er ru rustig uit.

Waar heb je de protheses gehaald? En de prothese BH?

Mss dat ik de mijne daar ook kan halen :-)

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

De prothese BH heb ik gewoon besteld op internet Pascalle.

Wat betreft die protheses. Al googlend kwam ik terecht bij een zaak in Zeeland die stopte met de verkoop van borstprotheses.

Deze protheses zijn normaal 220,- per stuk :20:

Nu kon ik ze kopen voor 75,- per stuk. Toch nog 150,- euries maar ik heb echt geen zin om een half jaar zonder boops te lopen en me onzeker te voelen.

Toevallig had hij deze nog in een linker en een rechter. Tis eigenlijk een C cup maar gedragen over mijn eigen bescheiden nog bestaande borsten oogt het nu echt wel een D cup dus ik denk dat het niemand op zal vallen.

Maar jij zult misschien geen volledige prothese nodig hebben omdat je nog "genoeg" over hebt om omhoog te duwen zodat je de maat van je andere borst kunt bereiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De prothese BH heb ik gewoon besteld op internet Pascalle.

Wat betreft die protheses. Al googlend kwam ik terecht bij een zaak in Zeeland die stopte met de verkoop van borstprotheses.

Deze protheses zijn normaal 220,- per stuk :20:

Nu kon ik ze kopen voor 75,- per stuk. Toch nog 150,- euries maar ik heb echt geen zin om een half jaar zonder boops te lopen en me onzeker te voelen.

Toevallig had hij deze nog in een linker en een rechter. Tis eigenlijk een C cup maar gedragen over mijn eigen bescheiden nog bestaande borsten oogt het nu echt wel een D cup dus ik denk dat het niemand op zal vallen.

Maar jij zult misschien geen volledige prothese nodig hebben omdat je nog "genoeg" over hebt om omhoog te duwen zodat je de maat van je andere borst kunt bereiken.

Mooie deal had je dus!

Ik ga tzt wel even naar lingerie zaak, wellicht kunnen zij me verder helpen met wat ik nodig heb.

Wel fijn dat je tot je operatie een mooie tussenoplossing hebt!

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees bij dit onderwerp over complicaties bij het gebruik van borstimplantaten helaas veel problemen met kapselcontractie of verplaatsen van het implantaat. Dit zijn dan ook meteen de twee belangrijkste complicaties die bij het gebruik van borstimplantaten voorkomen en het aantal keren dat kapselcontractie voorkomt wordt door veel draagsters van implantaten maar vooral ook door veel artsen zwaar onderschat. Bij veel gebruikte getextureerde siliconen implantaten komt uit de grote FDA studies, uitgevoerd in Amerika naar voren dat kapselcontractie bij 10% tot 19% voorkomt na een vervolg periode van ongeveer 6 tot 8 jaar. Dit aantal complicaties kan drastisch verlaagt worden indien meer cliënten zouden vragen en artsen meer zouden werken met polyurethaan borstimplantaten (o.a. Silimed). Deze implantaten laten in de grote studies een veel lager percentage kapselcontractie zien van ongeveer 0,4% na 15 jaar vervolg en 1% na 18 jaar follow-up. Zeker als u al eens eerder een kapselcontractie heeft gehad is de kans heel groot dat u met een nieuw standaard siliconen implantaat weer problemen gaat krjgen. Vraag uw arts dus gerust om het plaatsen van polyurethaan implantaten in geval van complicaties, maar zeker ook als eerste keus bij een eerste borstvergroting of borstreconstructie. U kunt er veel problemen mee voorkomen, want iedere her operatie is er één teveel.

backpolyurethane.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij veel gebruikte getextureerde siliconen implantaten komt uit de grote FDA studies, uitgevoerd in Amerika naar voren dat kapselcontractie bij 10% tot 19% voorkomt na een vervolg periode van ongeveer 6 tot 8 jaar.

Dit aantal complicaties kan drastisch verlaagt worden indien meer cliënten zouden vragen en artsen meer zouden werken met polyurethaan borstimplantaten (o.a. Silimed). Deze implantaten laten in de grote studies een veel lager percentage kapselcontractie zien van ongeveer 0,4% na 15 jaar vervolg en 1% na 18 jaar follow-up.

Hoe groot was de groep vrouwen waarbij dit werd getest? Want 0,4% op 10 vrouwen, of 0,4% op 1000 vrouwen maakt toch wel enig verschil.

Daarnaast is kapselcontractie niet altijd volledig aan het implantaat te wijten, toch?

Ik vind die percentage's aantrekkelijk.. maar niet overtuigend genoeg. Als er 100 vrouwen zich niet aan de richtlijnen houden mbt het genezingsproces in het eerste stadium na ok, en hierdoor kapselcontractie ontwikkelen, dan is de uitkomst al niet meer betrouwbaar omdat dit los staat van de coating van het implantaat.

Of, zijn de polyurethaan dusdanig ontwikkeld, dat het geen zier uitmaakt dat patienten na 1 week po weer gaan powerliften (b.w.v.s) ? Geeft dit geen verhoogd risico op kapselcontractie? Of zijn de richtlijnen kwa herstel exact hetzelfde als bij overig getextureerde implantaten?

Is het niet zo dat er is aangetoond dat vrouwen met een ( hardnekkige) infectie een verhoogde kans hebben op kapselcontractie, en dat dit wederom los staat van de textuur? Dat ze éigenlijk niet 100% zeker weten waar het nu echt vandaan komt?

Er is ook aangetoond dat het percentage met kapselcontractie drastisch minder wordt ( bij ruw getextureerde implantaten) na toediening van antibiotica in en rond het implantaat ten tijde van de operatie of na irrigatie van het operatiegebied met ontsmettingsvloeistof.

Als dit ten alle tijden gebeurd zouden we dus haast kunnen zeggen dat de 'gewone' implantaten ook een veel lager percentage scoren waarbij kapselcontractie voorkomt?

Verder heb ik nog 1 vraag :

Wat is de beweegreden dat je dit hier post? Wat voor belangen heb je hier bij?

Niet dat ik goede raad graag in de wind sla, maar omdat je enkel dit soort posts hier doet wekt het wel mijn/onze interesse ;)

Wie is de persoon achter "raadgever" ?

@ So Sad: sorry dat deze hele lap tekst nu in je topic staat, maar ik wilde er toch even op reageren :35:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Hoi iedereen,

ik heb net hetzelfde voor alleen is het bij mij de linkerborst. ook na de zwangerschap kapselvorming. ervoor nooit een probleem. ik had zelf ook een AA daarna 5 jaar C cup maar nu is mijn linkerborst dus pijnlijk en gezwollen, al zo een 8 maanden. Ze moeten er dus allebei ook uit. bij mij zal het waarschijnlijk definitief zijn omdat mijn lichaam de prothese uitstoot. zou je mij aub privé een foto willen sturen van hoe jouw borsten eruit zien of kan iemand mij zeggen hoe de borstjes eruit zien na verwijdering. ik ben zo bang dat ik mini hangtietjes zal hebben... kan de PC dit oplossen? vb een lift ofzo ik weet niet. ik denk erom om dit bij Dr decoopman te doen in Brugge. help..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou NOOIT naar dr. Decoopman gaan in Brugge.. Zoek hem maar eens via de zoekfunctie, hij heeft al aardig wat verprutst.....

Is er bij jou geen optie om evt. Saline prothesen te plaatsen? Of maakt dat geen verschil? Of misschien idd poly-urethaan....Misschien kun je daarna gewoon weer mooie borsten hebben mét prothesen?

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 months later...

Heel even een up-date. Gisteren ben ik weer geopereerd en zijn er nieuwe prothese ingegaan.

Heb nu ook een antibioticakuur meegekregen.

Fingers crossed dat het goed gaat deze keer.

Hopelijk gaat het goed meid we willen allemaal mooie tietjes hè?! Hopelijk is het je deze keer gegund!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oooh lees je topic.. Echt ontzettend kl*te wat er aan hand was :(

Wil je heel veel succes wensen met deze Boobies :)

En dat je ipv SoSad je naam kunt gaan veranderen in SoHappy! ;)

Duim voor je :)

Liefs Tica

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een naar verhaal zeg! :(

En fijn dat je nu weer boobs hebt en ik duim met je mee dat het nu goed zal gaan!!

Hoe voel je je nu?

Sterkte en succes met je herstel!! :35:

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pff zojuist je verhaal gelezen, wat erg! Ik hoop echt dat er nu geen complicaties optreden en dat je eindelijk kunt genieten van je borsten.

Heel veel succes gewenst met je herstel meid!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel lieve mensen voor de reacties.

Het gaat wel goed met me hoor, ben alleen bang dat ik weer infectie krijg maar hopelijk zorgt de antibiotica nu dat dat niet gebeurd.

In januari had de arts me trouwens eurosilicone gegeven (375 rond) en nu heb ik natrelle (405 rond). Ze zijn dus kennelijk overgegaan op een ander merk en ik had zelf ook aangegeven dat er, als er ruimte voor was, best iets meer in mocht dan die 375.

Wat me nu wel een beetje opvalt is dat de borsten vrij ver uit elkaar staan, ik kan me niet herinneren dat dat tijdens de vorige twee keren ook zo was.

Iemand enig idee of dat normaal is ? Komt dat omdat ze nog moeten vormen / "indalen".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.