Ga naar inhoud

Rechterborst prothese verwijderd


Pascalle45

Aanbevolen berichten

Oh wat verschrikkelijk zeg!

Ik ben vandaag terug gekomen op controle omdat mijn litteken er niet goed uit ziet, dr luijendijk heeft het open gemaakt en er kam bij mij ook pus en bloed uit.. Ze hebben een kweek afgenomen en nu afwachten ik ook niet dat ik een bacterie heb want dan moet bij mij de prothese er ook uit, dus hopen dat de antibiotica aan slaat..

Heel veel sterkte de komende tijd, ik leef met je mee!

Liefs snoepje

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 400
  • Created
  • Laatste Reactie
Oh wat verschrikkelijk zeg!

Ik ben vandaag terug gekomen op controle omdat mijn litteken er niet goed uit ziet, dr luijendijk heeft het open gemaakt en er kam bij mij ook pus en bloed uit.. Ze hebben een kweek afgenomen en nu afwachten ik ook niet dat ik een bacterie heb want dan moet bij mij de prothese er ook uit, dus hopen dat de antibiotica aan slaat..

Heel veel sterkte de komende tijd, ik leef met je mee!

Liefs snoepje

Lig je nu aan het infuus met antibiotica?

Hoe lang duurt de uitslag voor de kweek?

Bij is het hoogstwaarschijnlijk stafylokokken bacterie, ik hoor het donderdag.

Sterkte meid!! x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ik heb antibiotica mee gekregen ik moet 3 keer daags 2 tabletten slikken en 2 keer per dag de wond schoon spoelen. Volgende week krijg ik de uitslag van de kweek dus nog even afwachten...

Ok... dat is balen dat je nog geen zekerheid hebt!!

Welke AB heb je gehad?? Ik heb clindamycine 450 mg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even gedoucht daarstraks.

Eerst het gaas van mijn borst afgehaald... brrr.. zat vol met troep.

En het liep er langs het draintje zo uit.

Snel onder de douche gestapt, even die viezigheid van me afwassen.

Na douchen bleef het natuurlijk lopen.

Ik wilde zelf verbinden ( schaam me een beetje voor mijn man)

Maar dat lukte natuurlijk niet, hij heeft me geholpen, en hij blijft zeggen je hoeft je voor mij NIET te schamen!

Het ziet er even vreemd uit, maar het komt allemaal weer goed, ik hou niet minder van je hierom :57:

Lieverd......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Pascalle, ik kan me zo voorstellen hoe ongelukkig jij je moet voelen...

Ik vind wat jij meemaakt echt heel erg...

Ik hoop dan ook dat straks als alles weer rustig is rond je borst, dat ook jij enorm kunt gaan genieten....

vind t knap dat Je ondanks alles zo positief blijft schrijven...

Ik wens je al t goeds en een zeer voorspoedig herstel...

Lieve groet kersje..xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor je man moet je je zeker niet schamen! Hij zag je graag met de lege boezem, nu met de helft en binnen 3 maanden met volledige boezem :)

Maar ik kan wel geloven dat het moeilijk is.

Maar positief blijven denken! Tegen de zomer kan je pronken met je mooie gevulde topjes :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

he pascalle,

ik heb dit helemaal niet mee gekregen dat het zo erg was.

jemig meid wat vindt ik dit erg voor je!

gelukkig is je temperatuur gezakt. en je moet je niet schamen jij kan hier toch ook niks aan doen

je man houd van je en zal je vast graag willen helpen

heeel veel sterkte meid en dat je snel weer gelukkig gaat worden en alsnog prachtige borsten mag krijgen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Leah, geeft niet hoor.

Ben nu niet meer zo ziek...... draintje blijft er nog wel een anderhalve week of zo inzitten, alle troep moet eruit.

Net heeft Dr.Maas me nog gebeld, om te vragen hoe ik me voel.

En uitgelegd waarom ik nog best pijn heb.

Hij is dus niet zachtzinnig tekeer gegaan gisteren, en heeft handmatig in de borst lopen schrobben.

Alle troep eruit geschrobt, en dat is nu erg beurs.

Zolang de drain loopt is het goed, hij wil pas, als alles dicht is, de drain in 3 stappen verwijderen.

Steeds een stukje meer, en daarna mag de wond pas dicht en kan de borst rustig genezen.

En hij heeft net beloofd dat hij er in april een eeneiige tweeling van gaat maken :1:

Link naar reactie
Delen op andere sites

heerlijk dat je man je zo steunt,zo hoort het ook,jij kan er ook niets aan doen,je flikt t maar mooi zeg,even zon operatie ondergaan met de risicos van dien.

pas wel op met douchen dat t niet te week gaat worden he?

Ja supervent.... is mijn gevoel wat zo denkt hoor, hij denkt zo absoluut niet!

Ik mag/moet het van de PC goed schoonspoelen onder de douche.

Het litteken onder de linkerborst is al erg mooi en dicht, dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken gelukkig.

Rechts erg beurs en pijnlijk, dat mag nu wel verdwijnen hoor pffft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Pascalle

Vreselijk dat je dit moet meemaken he, daar denkt inderdaad niemand aan als ie onder het mes gaat voor nieuwe borsten.. Oke, we weten allemaal dat er risico's aanzitten, maar tegelijkertijd denken we ook allemaal dat de kans maar heel klein is dat je het krijgt.. Helaas heb jij heel veel pech gehad, verdorie...

Ik vind wel dat je er goed mee omgaat. Natuurlijk ben je emotioneel en moet je het een plekje geven, dat zijn tijd nodig heeft, maar wat je hier schrijft komt positief over, dat spreekt vóór je! Als je zo denkt, is het nog een kwestie van tijd, tot je met je gevoel op 1 lijn zit :)

Gelukkig is je koorts weg en voel je jezelf weer een stuk beter.

Goed uitdouchen idd, zodat alles wat eventueel zou achterblijven van pus, weggespoeld wordt. Fijn dat dr. Maas zo goed gepoetst heeft in je borst! Hij doet er echt alles aan om de bacterie te lijf te gaan. Dat veroorzaakt idd wel wat pijn.. Mag je weer pijnstillers nemen van hun als je geen koortst meer hebt? Want als dat mag, zou ik dat gewoon weer eventjes doen!

Lief van je man dat hij je zo steunt! Zo hoort het ook he, en jij zou hetzelfde voor hem doen toch? ;)

Dr. Maas gaat je drain in 3 stappen verwijderen. Goed plan, zo kan er steeds een laagje dichtgroeien en kan de bacterie mee naar buiten, mocht er nog iets zitten tegen die tijd! Je bent echt in goede handen, zo te lezen.

Doe het rustig aan, geef jezelf en je lichaam de tijd om te herstellen, en laat goed voor je zorgen :)

Liefs, BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi BB,

Weet je, ik heb heel veel ellende meegemaakt in mijn leven dus weet wat tegenslagen zijn.Deze tegenslag komt hard aan, maar ik weet dat ik vooruit moet kijken en er niet al te lang bij stil moet staan.

Ik ga er zeker niet licht mee om, maar laat de moed ook niet zakken, al is het op het moment even moeilijk.

Ik mag idd weer paracetamol nemen, en dat heb ik net dan ook gedaan, pijn zakt nu een beetje, koorts is verdwenen :-)

Ik zou voor mijn man inderdaad hetzelfde doen!!

Dat is idd de bedoeling met het verwijderen vd drain, dat het helemaal dicht en naar buiten toe Dr Maas doet erg zijn best om alles weer recht te trekken en me klaar te stomen voor april.

We hadden al vakantie geboekt in juni, de 6e gaan we vliegen, dus dan moet alles weer in orde zijn hoop ik!

Ik doe rustig aan, en mijn man zorgt super voor me. Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

T wordt toch niet steeds dikker daar he en steeds blauwer.... Het mag wel blauw worden (ik denk dat dat redelijk normaal is) maar het mag geen nabloeding zijn.

Maar ik neem aan dat er dan ook helderrood bloed uit je drain zou komen..

Niet om je bang te maken, maar wees wel even alert :)

Helpt de paracetamol niet? Neem je hem geregeld? Dus elke 6 uur 1000mg?

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het wordt niet megablauw, maar is wel wat dikker ( aan de zijkant onder mijn arm he, niet mijn borst)

Drain komt doorzichtig rood uit, ik ben zo lek als een zeefje..... niet normaal!

Ik slik om de 6 uur 1000 mg.... verzacht wel iets.

Ik moet op rechterzijde slapen zodat de troep naar het laagste punt kan lopen.

Maar jee..... ik kan echt bijna niet op mijn zij liggen, echt PIJN!

Het lijkt wel een zware kneuzing, daarmee kan je het vergelijken.

O ja.... en mijn tepel is wat ingetrokken en doet ook zeer :(

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, aan de zijkant blauw en wat dikker is geen probleem....

Uhm.. kun je niet proberen om in je rug heel veel kussens te proppen, zodat je halfzittend ligt? Dan loopt het vocht ook naar het laagste punt toch? En stel je zou dan je wekker even iederre 3 uur zetten (is wel rot, ik weet het) om even rechtop te gaan zitten... Dan kom je het vocht ook kwijt toch, lijkt me?

Dan hoef je niet op je zij te liggen wat je te veel pijn doet en raak je toch het vocht kwijt...

Hmmmm en die ingetrokken tepel...... Daar zou ik zo 1,2,3 niet echt iets op weten.... Doet de huid van je tepel zeer, of meer de tepel vanbinnen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.