Ga naar inhoud

Dragen van de band, drukband....


Aanbevolen berichten

Mijn band is zo lang niet als op de plaatjes in het begin van de topic.Ik ben even bij de kinesist langs geweest.Er zat iets gekneld een spiertje of pees of zoiets.Het is nu al iets beter maar ik zal toch blij zijn als de 4 weken om zijn en de band uit mag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 months later...
  • Reacties 71
  • Created
  • Laatste Reactie

Zit hier eens even flink te lezen, omdat ik ook een band aanmoet. Ben nu 6 dagen po, heb prothesen op de spier en moet de band aan de onderzijde dragen, om ervoor te zorgen dat de prothesen precies over het litteken gaan vallen en dezelfde plooi 'aannemen' als het ware. Nog meer mensen die m onder de prothesen moesten dragen? Hoe moet je deze dan bevestigen? Heb maandag over een week mn eerste controle afspraak pas. Als ik er nou echt niet aan uitkom bel ik mn pc wel op, maar wellicht dat er hier iemand met ervaring is :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar kun je zo een band halen als je die niet van de pc mee krijgt

ik heb hem vorige week besteld op beste4jou .nl

en dinsdag al in huis..ben nu 5 weken po.heb eerlijk gezegd niet het gevoel dat het nog wat gaat doen bij mij .draag hem netjes snachts.. overdag heb ik het geprobeerd maar krijg ik er echt last van en snachts voel ik hem niet..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je hem onder de borst moet dragen dan is dat om je prothesen in te laten kapselen, zonder dat ze onder je borst plooi door zakken. Om 'bottoming out' te voorkomen... Dit kan zo geadviseerd worden als je zwakker weefsel hebt, of als de PC je borst plooi heeft moeten verlagen. Als hij de borst plooi heeft moeten verlagen, is er een zwakke plek ontstaan op het punt waar de prothesen het hardst drukken. Vandaar dat de band dan op deze manier geadviseerd wordt. Heb het wel eerder gelezen. Niet heel vaak, maar het wordt wel eens geadviseerd

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thnx voor de uitleg Best_Boobie! Ik kom inderdaad van n slappe B na zwangerschap, dus zal dat het wel zijn. Band is al verstuurd vanuit webshop dus hoop m maandag te hebben. Hoe lang duurt dat eigenlijk, dat de prothesen zijn ingekapseld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe lang duurt dat eigenlijk, dat de prothesen zijn ingekapseld?

Vier tot zes weken, vandaar dat de adviezen die je meekrijgt, zoals het niet strijken, dweilen, ramen zemen, stofzuigen, tillen enz, ook voor zes weken gelden (bij sommigen gelden deze voor vier weken, maar dat is pc afhankelijk)

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

deborah!

Dank je.....

had er een paar vragen over gekregen... en ik bedacht me dat we allemaal trots onze boobies laten zien...

uiteraard geeft een kliniek veel info.. maar als je dan thuis bent is het toch wel handig dat je het je allemaal nog herinnert.

ik hoef nog maar een weekje... (denk dat ik m zelfs ga missen)....

maar voor de personen die nog een band moeten dragen... kan het wel eens handig zijn (hoop ik!)

liefs,

Dank je wel. Het doet mij veel pijn onder de oksels, maar het mag dus ook wat lager op de rug. Thnxs

TP

deborah!

Dank je.....

had er een paar vragen over gekregen... en ik bedacht me dat we allemaal trots onze boobies laten zien...

uiteraard geeft een kliniek veel info.. maar als je dan thuis bent is het toch wel handig dat je het je allemaal nog herinnert.

ik hoef nog maar een weekje... (denk dat ik m zelfs ga missen)....

maar voor de personen die nog een band moeten dragen... kan het wel eens handig zijn (hoop ik!)

liefs,

TP

Link naar reactie
Delen op andere sites

Huh ik draag de band gewoon hoog. Rondom, zo zat ie ook naar de operatie. Heb echt last van dat ding. Kan dat daardoor komen?

Haha dan is die jou om gedaan door een of andere sukkel. Hij moet zoals hier beschreven wordt.

Last kun je sowieso hebben van dat ding, hij zit er niet enkel voor de fun :131:

Hij heeft enkel effect als je hem goed draagt :)

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha dan is die jou om gedaan door een of andere sukkel. Hij moet zoals hier beschreven wordt.

Last kun je sowieso hebben van dat ding, hij zit er niet enkel voor de fun :131:

Hij heeft enkel effect als je hem goed draagt :)

Xx

Hm wat gek! Bedankt voor je snelle reactie. Draag m nu lager op de rug. Jeetje dit voelt gelijk al wat beter voor de schouderbladen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
  • 1 year later...
9 uur geleden zei Adela:

Ik heb gehoord dat veel vrouwen die de band dragen last krijgen van hang borsten of ja, dat ze sneller gaan hangen. Klopt dit?

Totale onzin!

De band duwt je borsten niet omlaag, maar zorgt dat de prothese op de goede plek gaat zitten. Deze kan niet lager dan je borstplooi zakken. 

Verder zorgt de band voor stabilisatie van de prothesen, wanneer ze op de goede plek zitten.

 

Heb dit fabeltje ook wel eens gehoord hoor, maar is verzonnen door iemand die er totaal geen weet van heeft (en misschien zelf een dom excuus bedacht om van die band af te komen)

Of het is er weer een in de categorie 'diana gabriels' Ook van haar heb ik dit soort idiote dingen voorbij zien komen.

Sorry voor mijn felheid, maar heb van haar echt enorme onzin voorbij zien komen, vandaar dat ik het aankaart.

 

Xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uur geleden zei Rocker:

@best_boobie kan je de band ook té lang dragen? 

Draag hem nog met slapen omdat het anders niet fijn voelt als ik wakker word. Deze week 15 weken PO. 

Nee zo ver ik weet eigenlijk niet.
Weet wel dat het sowieso wennen is zonder bh of wat dan ook, dus op een gegeven moment moet je gewoon jezelf een schop onder je kont geven en die band op het nachtkastje leggen haha ;) 

 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden zei xMandy93:

@best_boobie op de foto's op pagina 1 zie ik ze ook deels over de zijkant van de borst. Worden de borsten zo ook meer naar elkaar "geduwd" en kan dat dan geen kwaad ? Zie nu wel dat ik mijn band dus iets te hoog op mijn rug draag, gelijk even aanpassen. 

Kan geen kwaad :)

Hoe ver je borsten uiteindelijk bij elkaar komen te staan is afhankelijk van je anatomie. Daar kan niets iets aan veranderen :)

 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.