Ga naar inhoud

Dragen van de band, drukband....


Aanbevolen berichten

  • Reacties 71
  • Created
  • Laatste Reactie

hoi allemaal, het blijft toch allemaal wonderlijk, die band en bh en hoe die moet en hoe lang etc. Ik heb 2 vriendinnen die allemaal in augustus door verschillende artsen van de bergmankliniek in Den Haag zijn geopereerd; we hebben alle 3 een ander advies gekregen:

-geen band, maar tape tot een week, en sportbh 4 wkn

-band 2 weken en sportbeha 4 wkn

-band 4 wkn en sportbeha 6 wkn

Waarom heb ik de strengste?!?

Ik moet volgende week weer op controle komen; hoop dat mijn nieuw bestelde BH door de strenge keuring komt.

groetjes weer

Elmato...

er zijn er ook nog bij die 6 wkn de band en 6 wkn de sportbh moeten dragen!

dus er zijn er bij die NOG strenger zijn!

misschien een hart onder de band? :152:

maar vind het uiteindelijk ook niet zo heel erg meer hoor.

nog 1 week en dan zou ik de band uit mogen laten....

denk dat ik m ' s nachts nog maar even omhoud voor de extra steun!

Super!

Nu weet ik hoe mijn band over een maand moet gaan zitten!

ps. kan dit topic verplaatst worden naar borstvergroting?? hij staat nu onder verkleining.. ik ben bang dat ik hem dan niet meer terug vind,,

liesje... hier wordt aan gewerkt.. ik was ff dom bezig geweest.! sorry

Link naar reactie
Delen op andere sites

ahahahah doc... dat is idd zo!

toch wel raar... aan de ene kant wil je zo snel mogelijk weer een "normale" bh aan... aan de andere kant durven we de band niet uit te doen... :152:

zal toch wel wennen zijn als je straks dingen gaat doen. zonder je band / kliniekbh of wat dan ook?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Ik dacht dat de band alleen was voor het eventueel omhoog schieten van de proteses of als je borsten niet gaan zakken??

Mijn dokter heeft hier niks over gezegd, ik zal er donderdag eens naar vragen. Want wanneer moet je er nu wel en wanneer moet je er nu geen 1 dragen?

XX

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

BCN... wellicht heeft iedere arts daar een andere mening over?

DE FUNCTIE van de band is, wat de PC mij verteld heeft, om de pockets gesloten te houden, zodat je prothese niet eruit kan schieten en/of kan draaien. op deze manier kan je borstspier beter genezen.

Je prothese wordt dus beter op zijn plaats gehouden.

ik ben geen expert m.b.t. de band. Dat is wat hij zei..

ik zou het gewoon ff vragen aan je PC en ga daarvan gewoon uit !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...
Gast Jennifer120884

Ik moet die band zes weken tot drie maanden dragen! En ik vind em al zo leuk, bluh.. Werd er in het begin ook echt naar van. Maar goed, nu draag ik em alleen nog s nachts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi mijn is ook geen band geadviseerd, of doen ze dit pas na de operatie? Hoorde van de dame in de lingeriezaak dat een band wel zorgt voor mooier resultaat? Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Jennifer120884

Hi mijn is ook geen band geadviseerd, of doen ze dit pas na de operatie? Hoorde van de dame in de lingeriezaak dat een band wel zorgt voor mooier resultaat? Groetjes

Werd bij mij pas een tijdje erna geadviseerd.. Zo'n band is echt geen pretje en als het niet hoeft dan liever niet. Zo'n dame van de lingeriezaak moet je niet naar luisteren. Zij is geen chirurg. En je wilt ook niet dat je een bottoming out krijgt. Dus die band geldt zeker niet voor iedereen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 months later...
  • 2 weeks later...

Wat ben ik blij dat ik dit topic tegengekomen ben!

Ik droeg m'n borstband vooraan juist, maar achteraan veel te laag waardoor ik enorme rugpijn kreeg. Ik heb tien minuten geleden de achterzijde meer omlaag getrokken en voel nu al minder pijn!

Bedankt ;-)

* ik droeg hem achteraan veel te hoog (niet te laag) dus :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De band wordt niet door iedere pc gegeven.

Hij dient voor het op de plek houden van de prothesen, of voor het goed laten zakken van de prothesen.. Het heeft vooral te maken met de hoeveelheid vocht die iemand produceert en de techniek van opereren of je hem nodig hebt of niet.. Oh ja.. en de strakheid van je spieren.

De pc bepaalt of je hem draagt of niet :)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben deze week maandag geopereerd en ik heb al 5 dagen zo'n band aan.Als ik ga slapen , krijg ik al na 10 tien minuten pijn in mijn schouder.Iemand een idee om dit te verhelpen? Losser maken heb ik al geprobeerd en helpt niet.Overdag heb ik er geen last van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.