Ga naar inhoud

Clarisa : 11 juni 2012 : Dr Pirayesh : Amsterdam Plastic Surgery


Aanbevolen berichten

  • Reacties 153
  • Created
  • Laatste Reactie

Gefeliciteerd met je 2-ling!!!!

Alleen erg vervelend allemaal wat je the day after allemaal had zeg...poeh hé!!!!

Fijn dat het nu beter gaat...maar 1 ding blijf vooral rustig aan doen hoor...ik heb ook nog steeds m'n ups en downs!!

Knuf Deb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pff meid toch, dat is zoo kl*te, die misselijkheid..

Ik leef zo met je mee!!

Het zit je inderdaad niet zo mee. Maar hopelijk gaat het vandaag iets beter met je?

Het is echt even doorbijten en met de dag ga je je beter voelen, daar moet je je maar aan vast klampen.

Hoe gaat het met de pijn?

En hoe heb je geslapen vanacht?

Liefs en beterschap!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meiden,

lief al die interesse. Nou gisteren na thuiskomst van de kliniek nog heel moe en geslapen tot een uur of 18.00 uur, daarna lekker op de bank met mannetje voetbal gekeken en films.

Om 00.00 uur naar bed en werd pas om 7:30 uur wakker omdat m'n wekker ging voor de medicijnen!! Heb dus gewoon de hele nacht doorgeslapen, ongelofelijk! Las hier dat je rechtop moet slapen,

maar voor mij werkt het toch echt beter om plat te liggen met m'n benen wat hoger (vooral tegen misselijkheid). Heb maagbeschermers gekregen in de kliniek, dus gelukkig niet misselijk meer en kan gerust de antibiotica en pijnstillers slikken.

Ben vanochtend ook voor het eerst zonder hulp opgestaan en gisteravond zelf m'n tandengepoetst en m'n haar vast gemaakt, heerlijk om weer dingen zelf te kunnen. Kan ook weer alleen naar de wc (krijg m'n broek omlaag). Maar mag sinds gisteren al douchen en dat durf ik dus echt niet??? De wonden mogen ook niet nat worden en durf die bh gewoon nog echt niet uit te doen. Die zit ook zo strak joh vooral als ik net heb gegeten (heb heel veel eetlust deze dagen merk ik..) Zometeen maar even met een washandje daar beneden schoonmaken en schonekleren aantrekken maar onder m'n oksels durf ik nog echt niet met die draingaten erin. Heb oplosbare hechtingen dus maandag alleen nog terug om de uiteindes eruit te halen en dan is het alleen maar wachten op herstel. Ze voelen nog totaal niet eigen, meer als 2 grote ballen op m'n borst geplakt.

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat het beter met je gaat meid!

Doe rustig aan, en je zou ook gewoon met je bh aan, je onderkant in de douche kunnen wassen als je dat prettig vindt. De bovenkant, heb ik de vorige keer, 16 dagen niet mogen douchen. Wel gewoon laten wassen en later zelf met washandje, maar ook dat is te doen.

Het gevoel dat ze eraf vallen zonder bh, dat hebben we bijna allemaal de eerste paar weken :45:

Link naar reactie
Delen op andere sites

@bb heb mezelf gewassen met een washandje vandaag. misschien morgen wel even onder de douche ja, maar durf niet onder mn oksels! Die wondjes van de drains voel ik nog zitten en wil ze niet irriteren en kan of durf mn armen niet echt op te tillen..

De bh voelt niet zozeer dat ze eraf vallen maar t zit zoo strak dat het nogal pijn doet om die weer aan te trekken dus dat doe ik liever niet!!

Gaat wel goed vandaag, denk dat ik morgen stop met die diclofenac en aan de paracetamol ga?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neem jij dan alleen diclofenac? Normaal gesproken wordt de paracetamol gecombineerd met de diclofenac...... Als jij morgen wilt stoppen met de diclofenac, zou ik vandaag al beginnen met iedere 6 uur 1000 mg paracetamol te nemen, want de paracetamol moet een bepaalde spiegel in het bloed hebben om optimaal te kunnen werken.

Aangezien jij zo een last hebt gehad van je maag, zou ik sowieso starten met paracetamol en die diclofenac alleen tussendoor nemen voor de 'piek-pijnen'.

Maar je moet het natuurlijk zelf weten :)

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik vind jou advies wel heel handig, de verpleegster zei idd dat ik ook paracetamol kon nemen maar eigenlijk voel ik me best goed, dus niet nodig geweest.

Heb geen last meer van m'n maag door de maagbeschermer die ik heb gekregen, die werkt de hele dag dus ben niet meer misselijk geweest sinds gisteren..

Slik vandaag dus (net als gister) 2x diclofenac, 1x 's ochtends en 1x 's avonds en wanneer moet ik dan de paracetamol nemen? Vanavond ipv die diclofenac of samen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet hoe laat je de diclofenac slikt, maar stel nou dat je die tegen 20 uur neemt, dan zou ik de paracetamol tegen 23 uur nemen en als jij 's nachts geen pijn hebt, hoef je dan de volgende pas tegen 7 of 8 uur 's ochtends te nemen. Als je de Diclofenac echter pas om 23 uur neemt, zou ik de paracetamol om 21 uur nemen ongeveer, beter dat er een uurtje of 2 tussen zit.

Normaal gesproken zou je de paracetamol 4 x per dag moeten nemen, dus verdeeld over 24 uur. Dat houdt in dat je een schema aanhoudt van iedere 6 uur 1000 mg paracetamol, ook 's nachts. Ik heb zelf de paracetamol om 17 uur, 23 uur, 5 uur en 11 uur, zo hoef ik maar 1 keer per nacht de wekker te zetten om pillen te nemen.

Maar als je nou helemaal geen pijn hebt he, dan hoef je ook geen pillen te slikken natuurlijk... :D

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi clarisa

wou even kijken hoe het met je is gegaan van de week?

fijn dat je je al iets beter voelt, en balen dat je zo ziek was!! ow wat een pijn moet dat gedaan hebben,

ik ging al door de grond als ik moest hoesten.

heb je ze ondertussen al wel een keer (rustig ) kunnen bekijken?

liefs yvonne

Link naar reactie
Delen op andere sites

@best_boobie dankjewel, heb veel gehad aan het schema! Doe het nu zo: om 7:30 maagbeschermer, 08:00 diclofenac rond 12:00 & 17:00 weer paracetamol (500mg), 20.00 diclofenac en voor het slapen gaan paracetamol

Word wel wakker met pijn (m'n linker litteken brandt heel erg de afgelopen 2 dagen) ik denk omdat ik 's nachts niks neem, maar rust liever goed uit..

Vanochtend weer heel misselijk wakker geworden pffff, het lijkt of je voor 1 goede dag weer 1 slechte dag krijgt! Vandaag maar de hele dag in bed boeken lezen. Ben vanmezelf al heel snel misselijk, dus het is niet heel gek.

Gisteren alleen gedoucht, zonder BH heerlijk!! Zelf m'n haar en make-up gedaan voor het bezoek kwam en zelfs een t-shirt over m'n hoofd gedaan. Met kleren aan vind ik m'n borsten echt prachtig maar zonder moet ik echt nog even wennen hoor,

ze zijn behoorlijk groot, ben wel blij hoor maar moet gewoon wennen.. Iedereen om me heen vindt ze echt prachtig en bij m'n lichaam passen dus dat zit wel goed. Gisteren 32 bh's weggedaan aan vriendinnen, wel heel leuk om te doen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@best_boobie dankjewel, heb veel gehad aan het schema! Doe het nu zo: om 7:30 maagbeschermer, 08:00 diclofenac rond 12:00 & 17:00 weer paracetamol (500mg), 20.00 diclofenac en voor het slapen gaan paracetamol

Word wel wakker met pijn (m'n linker litteken brandt heel erg de afgelopen 2 dagen) ik denk omdat ik 's nachts niks neem, maar rust liever goed uit..

Vanochtend weer heel misselijk wakker geworden pffff, het lijkt of je voor 1 goede dag weer 1 slechte dag krijgt! Vandaag maar de hele dag in bed boeken lezen. Ben vanmezelf al heel snel misselijk, dus het is niet heel gek.

Gisteren alleen gedoucht, zonder BH heerlijk!! Zelf m'n haar en make-up gedaan voor het bezoek kwam en zelfs een t-shirt over m'n hoofd gedaan. Met kleren aan vind ik m'n borsten echt prachtig maar zonder moet ik echt nog even wennen hoor,

ze zijn behoorlijk groot, ben wel blij hoor maar moet gewoon wennen.. Iedereen om me heen vindt ze echt prachtig en bij m'n lichaam passen dus dat zit wel goed. Gisteren 32 bh's weggedaan aan vriendinnen, wel heel leuk om te doen!

Oh wat leuk dat je gisteren ook zo'n goede dag had.. me 2..

en idd.. dan lijkt het vandaag weer dat ons lichaam ons terugroept..

ik heb vandaag ook bed-dienst hihi...

Ooh en wat lekker dat douchen.. ik ben jaloers op je.. ik mag nog niet,,

ik moet wachten tot mijn andere drain eruit is.. tot die tijd is het wassen met een washandje..

ik heb ook hetzelfde.. ben totaal verliefd als ik ze in kleding zie en als ik ze voel.. maar zonder bh voor de spiegel vind ik dat ze nog veel moeten veranderen..

maar ze zullen vast nog veel veranderen en naar onze zin worden.. ook zonder bh...

ik heb al mijn bh's nog.. raar dat je ze gewoon allemaal weg moet doen en dan helemaal geen bh's meer hebt.. hihi..

en dan nog niet gesproken over mijn kleding.. ik denk dat ik een hoop niet pas..

als mijn drain eruit is ga ik een pas dagje houden en kijken wat ik nog pas en wat niet..

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi Clarisa

Als jij je redt met dat schema, is het natuurlijk goed, maar eigenlijk zou je de paracetamol vier keer per dag moeten nemen om een bepaalde spiegel in het bloed te krijgen. Je komt dan niet steeds tegen de pijn aan te zitten als de diclofenac uitgewerkt is.... of de paracetamol.

Maar goed, iedereen doet het op zijn eigen manier he ;) Ik kan alleen maar raad geven :)

Hoop dat je je morgen weer wat beter voelt!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou BB ik heb me aan je schema gehouden de afgelopen 2 dagen en voel me heerlijk.

Ben gisteren de hele dag opstap geweest en buiten de deur gegeten, zelfs langs een verjaardag gegaan.

Voel me vandaag ook heel goed, behalve dat ik sinds ik me zo goed voel totaal niet slaap!!

Afgelopen 2 nachten echt bijna niet geslapen (hoef me wekker niet eens te zetten om 5:00 uur, want ik ben toch wel wakker) dus probeer 's ochtends wat uit te slapen maar dat lukt ook niet echt.

Kan m'n armen ook al gewoon bewegen (boven m'n hoofd enzo) en trek gewone kleren aan, heeeeerlijk.

Gisteren een prachtige strakke blouse aangehad en het stond zoo mooi zelfs m'n vriend was aan het stralen.

Alleen nu het zo goed gaat durf ik niet af te kikken van de diclofenac, straks voel ik me weer slecht als ik dat doe!

Morgen gaan de hechtingen eruit en dan alleen nog geduld hebben tot ze zachter worden en zakken, merk wel dagelijks verschil, zo leuk.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij worden jij en Bonfire gewoon hyper van die pillen hahaha. Ik slaap best redelijk, afgelopen nacht zelfs wel lekker!

Doe maar lekker rustig aan en als je nou die diclofenac eens overslaat, dan weet je of je dat al kunt verdragen of niet... En stel je krijgt daarna toch last, dan neem je hem alsnog.

Alleen kijken dat je tussen twee diclofenacs 6 uren tijd neemt.

Paracetamol pas afbouwen als je gestopt bent met alle andere medicatie en het goed gaat met alleen de paracetamol! :D

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je ook foto's?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ceetje90 ik post zometeen foto's!

@best_boobie nou vandaag zo'n branderig gevoel aan dat linker litteken dat ik het niet uithou van de pijn.. De hele ochtend koken voor 7 man misschien niet zo'n goed idee denk ik.. Heb diclofenac om 08:00 - 18:00 genomen en twijfel of ik nu paracetamnol of weer een diclofenac te nemen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je dan geen paracetamol gehad vandaag? En idd, koken voor 7 man, sorry, maar moest er wel om lachen. Niet flauw bedoeld hoor, maar hoe kom je erbij zo kort na je operatie? Gekkie. Tuurlijk is dat te veel!

Als je vandaag geen paracetamol gehad hebt, dan ligt het daar waarschijnlijk aan in combinatie met die uitspatting van dat koken... Doe rustig aan meid, en denk aan je herstel! Xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel paracetamol om de normale tijden ook. Heb om 23:00 maar gewoon paracetamol genomen en om 05:00 vannacht maar weer. Hihi sorry ik voelde me zo goed, niks meer aan de hand leek 't en ik ben nou eenmaal de beste kok in huis!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.