Ga naar inhoud

Sheel_88 : 10 augustus 2009 : Dr. Stevens : Medisch Centrum Scheveningen


Gast Sheel_88

Aanbevolen berichten

  • Reacties 136
  • Created
  • Laatste Reactie

Top Posters In This Topic

Heey Johanna,

Moet zeggen dat nu ik die bh een gaatje losser heb gemaakt dat de jeuk wel wat minder is..

Maar blijft jeuken, gelukkig mag iig morgen het tape eraf en lekker douchen :43:

Ik word zeker goed verzorgd, maar zal blij zijn als ik ook zelf weer is wat mag hoor :38:

Hoe gaat het nu bij jou?

Doe je alweer wat dingen zelf? en met slapen, hoe slaap jij nu?

Ik kan niet wachten iig weer plat te slapen!

Kreeg jij ook zo'n band boven je borst?

Bij mij zit die zo strak dat de hele bovenkant word plat gedrukt, net het gene wat JUIST opgevult moest worden :154:

Hopelijk trekt het wel weer bij, nou heb ik net punt boobies :huh:

liefs :119:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sheel,

Geniet er toch nog maar even van. Ik mis dat wel zo in de watjes gelegd worden!! Hihi ;)

Nee, ik had geen band..

Ik werk ondertussen al terug hoor maar zwaar dingen tillen, strijken enz doe ik nog niet.

Slapen mag ik op mijn zij maar het voelt veel vertrouwder aan om op mijn rug te slapen, vreemd!

Je boobies gaan nog heeeel veeeel veranderen, dat trekt zeker weg..

Ook hier weer..geduld is een schone deugd/ zaak met dank aan BOOBY ;)

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Sheel!

Ik had wel die band maar heb hem niet echt consequent gedragen :blush: nu wel een beetje spijt van want volgens mij is links minder ingedaald dan rechts. Volgens mijn man valt het wel mee......... Ik moet de 24e weer op controle dus dan hoor ik wel hoe of wat. Als ik die band nu blijf dragen ben ik bang dat rechts nog verder indaald en links minder.

@Johanna

Ik mis het in de watten gelegd worden ook wel hoor! Ik ben ook altijd degene die 'verzorgd'en nu werd IK verzorgd, heerlijk! ;)

Over dat puntige, dat trekt nog helemaal weg, geen zorgen. Ik voel zelfs weer weefsel voor in de borst. De huid is ook veel zachter, de spanning is eraf. Al met al wordt het steeds mooier/natuurlijker!

Liefs Bo

Link naar reactie
Delen op andere sites

heey Johanna,

ik geniet ook zeker nog wel van de verzorging, maar het is ook wel lastig..

Ik doe graag dingen zelf, maar me vriend laat me echt niet alleen :141:

Ik heb trouwens aan de zijkant van me borsten, bijna aan hele zijkant (me borst zelf niet op de ribbenkast) echt pijn als

ik erop druk..

Dat had ik nog niet, is dat normaal? Of is dat iets van een teken van kapselvorming ofzo?? :144:

Het voelt eng, want volgens mij had ik daar geen pijn.

Heb wel vandaag dat strakke tape onder de douche eraf gehaald, weet niet of dat ook daardoor kan komen?

Maar had het bij het wakker worden vanochtend aan de rechter kant sowieso al..

Herken je dit??

Liefs :119:

Heey Booby,

Ik draag die band eigenlijk constant, maar af en toe doe ik hem af om naar lucht te happen, en

onder het douchen sinds vandaag natuurlijk ook!

Kan dat ook kwaad denk je??

Af en toe is het heerlijk om ze ff los te hebben, die constante druk overal op me longen is ook niet echt fijn!

Zal blij wezen als ik plat kan slapen, ben echt gesloopt van dat overeind slapen zeg :131:

Ik moet woensdag op me eerste controle, dan gaan de hechtingen er ook lekker uit :101:

Liefs :119:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Sheel,

Nee, dat herken ik niet. Maar ik heb ze dan ook op de spier gekregen. Dual plane of onder de spier is dan ook pijnlijker, ik denk dat je spieren wat te verduren hebben gehad en je daarom zo'n pijn hebt maar als je toch geruster wilt zijn zou ik toch even de pc bellen.

Kapselvorming krijgen we allemaal, dat is een natuurlijke reactie, op ongeveer 6 weken vormt er zich een kapsel rond je prothese, er zit dan ook iets "vreemds" in je lichaam. Dat is wat ik verstaan heb van mijn pc.

Kapselcontractuur zou je denk ik nu nog niet kunnen hebben hoor en als ik het goed verstaan heb voelen je borsten dan hard aan en kunnen ze gaan vervormen. Googel het anders even ;) Ben je meteen gerust gesteld!

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Sheel

Ik heb dus ook de bh met band... en de band gaat wel wat losser zitten hoor, ik bedoel, dat drukkende gevoel had ik ook in het begin maar dat blijft niet 6 weken zo. Bij mij niet iig en denk ook niet bij jou. Na een paar dagen zul je zien dat alles fijner gaat aanvoelen.

Ik doe 's ochtends even de bh los wanneer ik wakker wordt en 's avonds als ik ga douchen en masseren laat ik 'm een uurtje af. Ik moet toch masseren en met de creme smeren.

Doen je borsten daar tussen pijn? Bij mij waren ze namelijk ook zo super gevoelig (bijna bij het pijnlijke af) aan de borst, maar dan het gedeelte waar ze bijna tegen elkaar zitten. Dat tussen stukje laat maar zeggen... heb je dat ook?

Ik weet ook niet of het nu al kan inkapselen maar ik denk niet dat je je daar druk om moet maken... want je bent pas 4 dagen geleden geopereerd, je bent er nog van aan het bijkomen he. Er is wel een operatie geweest, moet je niet onderschatten. Het is allemaal wat opgerekt, er zitten siliconen in (of onder de spier) en dat kan natuurlijk wel pijnlijk aanvoelen. Je zult zien dat je over een aantal daagjes je alweer een stuk beter voelt!

Welke tape had je eraf gehaald dan? Mocht je dat al zelf doen?

:116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey Johanna,

Misschien dat het idd komt omdat die van jou op de spier zijn geplaatst..

Lees vaak dat dat minder pijnlijk is, ondanks dat ik zelf ook niet veel last heb gehad gelukkig!

Ik moet woensdag op controle om de hechtingen eruit te laten halen, als ik er dan nog last van heb

dan kan ik het altijd nog vragen..

Maar misschien komt het idd puur doordat me borstkas een opdonder heeft gehad tijdens die operatie

natuurlijk..

Bedankt iig!

Liefs :119:

Heey Excella,

Mijn band zit los van mijn bh, ik zag op jou foto´s dat die er volgens mij aanzit of zag ik dat verkeerd?

Ik moet zeggen dat ik mijn band vrij laag heb zitten om ze zoveel mogelijk te laten indalen..

Die band zit over bijna me gehele bovenkant van de borst..

Ik heb gelezen dat je ruwe protheses niet mag masseren, ik smeer ze wel in

met die anti blauwe plekken creme..

Ik heb nu vrijwel geen blauwe plekken, 1 kleintje op een plek waar ook dat tape heb gezeten..

Tussen me borsten doet het bijna niet pijn, ik moet zeggen dat sinds ik die tape eraf heb gehaald

dat ik wel op een plek tussen me borsten onderaan zeg maar een hele gele plek heb vol met bloed

uitstorting en wat dik is..

Dat tape heb echt een deel van me huid ontzettend afgeklemt :124: Hoop dat het snel bijtrekt!

Ik wacht inderdaad wel af nog paar dagen of die gevoeligheid weg trekt, het heeft natuurlijk

met soort druk tape ingetaped gezeten en nu ineens is het los, dat is misschien ook wel even wennen voor ze haha!

Ik had de controle arts gebeld wanneer ik mocht douchen, en ik had over me hechtingen en de onderkant van me borst

soort druk tape zitten (beetje foam achtig). Die zei dat ik vrijdags (vandaag dus) mocht douchen en dan het tape eraf halen.

De pleisters van de hechtingen zitten er gewoon nog overheen hoor..

Alleen dat ontzettend drukkende vervelende tape is er gelukkig af!

Bedankt voor je advies, hopelijk trekt die gevoeligheid aan de zijkanten snel weg :38:

Liefss :119:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gistere middag was ik dus een stukje wezen lopen om een nieuw boek te kopen. Zoals ik toen al stuurde ik had meer last van de buitenkant aan beide zijde van me borsten. Waarschijnlijk van de spieren. Ik had ook gistere dat tape eraf gehaald wat denk ik ook steun heeft geboden.. Maar punt is nu.. Ik heb sinds vanochtend nog meer last, alsof ik enorm zware fitness oefening heb gedaan voor de zijkant van me borst spieren..(als het de spieren zijn) zou het kunnen dat dat stukje lopen al teveel was geweest? En zo ja, kan dit nu dan kwaad voor het hele process? Ben er wel beetje bang van geworden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Dat denk ik niet, maar hij hoeft niet zoooo strak hoor ;), hij moet net een beetje druk geven zodat de protheses niet omhoog gaan. Je hoeft niet ingesnoerd te zitten, haha!!

Over die pijn, je moet niet vergeten dat je hele borst is 'doorgesneden', de spier tenminste. Er is een pocket gemaakt....... En wat denk je van het oprekken van de huid en spier? Dat voel je he!

Ik weet nog wel dat het zo jeukte van binnen, je voelde echt dat het aan het genezen was en dat er wat gebeurde daar, ;).

Hoort er allemaal bij!

Liefs Bo

Link naar reactie
Delen op andere sites

heey bo!

Ik heb die band gelijk ff wat losser gedaan, af en toe zit die zo strak tot spierpijn aan toe :lol:

Dacht dat die express zo strak moest zitten, maar ben blij te horen dat die wat losser mag!

Ik voelde me zo goed al, dat ik daarom dacht ga een stukje lopen..

Denk je niet dat die pijn een aangeving van is dat het herstel niet goed verloopt??

Ik ben er echt bang voor!

Maar doe nu weer helemaal niks meer, want ik wil dat alles gewoon goed herstelt..

Het gekke is dat ik eerst bijna geen last had en nu ineens veel meer aan de zijkanten, daarom

dacht ik oh oh dat gaat niet goed! :huh:

Liefss :119:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, je lichaam/ (.)(.) ;) fluit je wel terug hoor als je teveel gedaan hebt!!! Toch maar even wat rustiger aan doen denk ik.

Ik denk best wel dat het hardhandig gaat hoor, zo'n operatie, daar zal best wel wat duw en trekwerk aan te pas komen. Als je nagaat hoe een keizersnee gaat, klein sneetje waar wel een hele baby uitgetrokken word. Wij hebben ook een klein sneetje waar een prothese ingepropt wordt. Je kunt op google volgens mij een filmpje vinden van hoe het gaat, een bv operatie.

Geen wonder dat de boel dan beurs aanvoelt en blauw wordt!

De band werd bij mij trouwens op de nacontrole ook heel laag in de rug gedaan, ik had m vrij hoog van achter. Aan de voorkant zat ie net boven de tepels.

Liefs Bo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat was duidelijk dat me lichaam dat heeft gedaan ;)

Ik heb het vandaag dan ook weer super rustig aan gedaan!

Moet zeggen dat die pijn aan de buitenkant denk ik gedeelte ook komt doordat die band zo strak zit.

Als ik die ff een stuk losser doe, dat die wel wat minder druk geeft dan gaat die pijn aan de zijkanten ook weg..

Zal ik hem dan echt veel te strak hebben??

Ben wel blij met zo'n forum, moet zeggen dat ik anders me erg druk had gemaakt over de dingen die met me gebeurde..

Af en toe is het echt heel eng!

Liefss Sheela :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

alsof ik enorm zware fitness oefening heb gedaan voor de zijkant van me borst spieren..(als het de spieren zijn) zou het kunnen dat dat stukje lopen al teveel was geweest? En zo ja, kan dit nu dan kwaad voor het hele process? Ben er wel beetje bang van geworden!

Ik weet nog wel dat ik na 2 dagen naar de supermarkt ging en dat ik ook dacht dat dat makkelijk kon maar toen had ik ook pijn aan me borst.. ook het gevoel alsof ik heel veel gesport had. Maar das ook logisch, hij zit achter de spier.. maar verder geen pijn gehad behalve spierpijn.

Denk niet dat lopen kwaad kan hoor... zolang je je armen niet beweegt of niets tilt moet je best wel effe eruit kunnen. Maar je moet er echt rekening mee houden dat je geopereerd bent! Dit zijn allemaal pijntjes die je krijgt.. spierpijn en steekjes horen er wel bij :blush: Wie mooi wil zijn :lol:

Maar valt het je tot nu toe dan mee of tegen?

:116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook echt veel spierpijn gehad kan ik me ook herinneren...., ik heb ook eens geprobeerd een stukje vloerbedekking te stofzuigen door alleen naar me toe te zuigen, snap je wat ik bedoel? Tot ik ongemerkt van me af duwde, AUWWW!!!!!! :o:wacko:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk niet dat lopen kwaad kan hoor... zolang je je armen niet beweegt of niets tilt moet je best wel effe eruit kunnen. Maar je moet er echt rekening mee houden dat je geopereerd bent! Dit zijn allemaal pijntjes die je krijgt.. spierpijn en steekjes horen er wel bij :blush: Wie mooi wil zijn :lol:

Maar valt het je tot nu toe dan mee of tegen?

:116:

en moet zeggen dat het me best tegenvalt af en toe, om mezelf eraan te herrineren hallo, operatie is pas een paar dagen geleden hoor!

Hahaha..

Komt omdat het me dus eigenlijk allemaal heel erg mee valt, ik heb weinig pijn, af en toe alleen wat weinig lucht..

Het enige wat me eigenlijk tegen viel van de na werking van de narcose, ben er lang misselijk van geweest..

Maar de operatie zelf viel me erg mee..

Ik moet woensdag op controle dan mogen de hechtingen eruit! daar ben ik wel blij mee want die trekken toch best wel..

Ze zakken ook al een beetje!

Hoe lang duurde het voordat jij weer dingen ging doen, zoals je haar wassen (armen dus omhoog) of jezelf uit bed omhoog krijgen, plat slapen en allemaal

van dat soort kleine dingetjes?

Dat filmpje was wel grappig, te bedenken dat ze zo in je lichaam staan te poeren :blink: das iets minder :141:

Viel het jou ook mee achteraf of meer tegen??

:119:

@ bo

Ik begrijp wat je bedoeld, het zijn allemaal van die kleine dingetjes waarvan je denkt, nah dat kan wel ff..

Maar achteraf had je het beter niet kunnen doen..

Vind het af en toe wel lastig maar goed het hoort er allemaal bij :131:

Hoe gaat het nu met jou?

:119:

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is goed om te horen bo!

Jij bent ong 2 mnd PO.. dus dan weet ik zeker dat ik tegen die tijd weer alles kan..

Slaap jij ook alweer op je zij en je buik?

Dat lijkt mij echt dood eng!

Liefs :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

en moet zeggen dat het me best tegenvalt af en toe, om mezelf eraan te herrineren hallo, operatie is pas een paar dagen geleden hoor!

Hahaha..

Komt omdat het me dus eigenlijk allemaal heel erg mee valt, ik heb weinig pijn, af en toe alleen wat weinig lucht..

Het enige wat me eigenlijk tegen viel van de na werking van de narcose, ben er lang misselijk van geweest..

Maar de operatie zelf viel me erg mee..

Ik moet woensdag op controle dan mogen de hechtingen eruit! daar ben ik wel blij mee want die trekken toch best wel..

Ze zakken ook al een beetje!

Hoe lang duurde het voordat jij weer dingen ging doen, zoals je haar wassen (armen dus omhoog) of jezelf uit bed omhoog krijgen, plat slapen en allemaal

van dat soort kleine dingetjes?

Dat filmpje was wel grappig, te bedenken dat ze zo in je lichaam staan te poeren :blink: das iets minder :141:

Viel het jou ook mee achteraf of meer tegen??

:119:

Oh fijn dat het je ook erg meevalt... ik was ook een hele dag misselijk nog van de narcose, raar spul eigenlijk he?

Fijn dat de hechtingen eruit gaan, dan hoef je voorlopig niet te komen en kunnen ze mooi genezen :D

Uhm, ik was op een donderdag geopereerd en ben zaterdag voor het eerst alleen wezen douchen + haren wassen en had ook an me oksels geschoren maar dat ging een beetje moeilijk. Ik ben nogal preuts :blush: dus ik weigerde hulp te krijgen (woon nog thuis). Ik heb wel 2 nachten mijn moeder uit bed gebeld zodat ze me uit bed kon halen omdat ik zo'n rugpijn kreeg maar de 3e nacht was het me zelf gelukt. Moet je niet zien hoe.. ik heb nogal wat liggen klungelen voor ik er uit was hoor! hahaha. Plat slapen deed ik ook binnen een week maar dat was meer na een dag of 5/6 geloof ik. Ik kan niet omhoog slapen. Benen scheren, bikinilijn scheren dat soort dingen deed ik ook vrij snel. De week na mijn BV zat ik al gelijk 2 weken alleen thuis en heb toen wel teveel gedaan maar het kon niet anders. Moest toen elke dag met mijn kat naar de dierenarts en heb toen met een reismandje op de fiets daarheen gereden en al een keer autogereden maar ik had geen keus. Kon moeilijk dat beest pijn laten lijden. Maar heb buiten dat wel genoeg rust geprobeerd te houden.

Je gaat idd al snel wat te veel doen maar bij mijn kliniek zeiden ze dat ze expres zo streng zijn (niets doen, bh 24-7 zes weken lang aanhouden) omdat ze weten dat mensen toch wel een keer iets laten schieten.. dus ik neem aan dat ik heus wel een keer iets 'fouts' mag doen, zo lang ik verder maar goed uitkijk en het rust gun.

O dat filmpje vond ik echt ranzig, ik kan helemaal niet tegen operaties, en ik keek dat net voor mijn BV... ik moest echt gaan liggen hoor, ik werd helemaal misselijk.. hoe ze die borst omhoog trekken! IEUW :blink::wacko:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh fijn dat het je ook erg meevalt... ik was ook een hele dag misselijk nog van de narcose, raar spul eigenlijk he?

Fijn dat de hechtingen eruit gaan, dan hoef je voorlopig niet te komen en kunnen ze mooi genezen :D

Uhm, ik was op een donderdag geopereerd en ben zaterdag voor het eerst alleen wezen douchen + haren wassen en had ook an me oksels geschoren maar dat ging een beetje moeilijk. Ik ben nogal preuts :blush: dus ik weigerde hulp te krijgen (woon nog thuis). Ik heb wel 2 nachten mijn moeder uit bed gebeld zodat ze me uit bed kon halen omdat ik zo'n rugpijn kreeg maar de 3e nacht was het me zelf gelukt. Moet je niet zien hoe.. ik heb nogal wat liggen klungelen voor ik er uit was hoor! hahaha. Plat slapen deed ik ook binnen een week maar dat was meer na een dag of 5/6 geloof ik. Ik kan niet omhoog slapen. Benen scheren, bikinilijn scheren dat soort dingen deed ik ook vrij snel. De week na mijn BV zat ik al gelijk 2 weken alleen thuis en heb toen wel teveel gedaan maar het kon niet anders. Moest toen elke dag met mijn kat naar de dierenarts en heb toen met een reismandje op de fiets daarheen gereden en al een keer autogereden maar ik had geen keus. Kon moeilijk dat beest pijn laten lijden. Maar heb buiten dat wel genoeg rust geprobeerd te houden.

Je gaat idd al snel wat te veel doen maar bij mijn kliniek zeiden ze dat ze expres zo streng zijn (niets doen, bh 24-7 zes weken lang aanhouden) omdat ze weten dat mensen toch wel een keer iets laten schieten.. dus ik neem aan dat ik heus wel een keer iets 'fouts' mag doen, zo lang ik verder maar goed uitkijk en het rust gun.

O dat filmpje vond ik echt ranzig, ik kan helemaal niet tegen operaties, en ik keek dat net voor mijn BV... ik moest echt gaan liggen hoor, ik werd helemaal misselijk.. hoe ze die borst omhoog trekken! IEUW :blink::wacko:

Ik zie dat het zo verschillend is wat iedereen doet na zijn bv. Ik mocht de volgende dag al meteen douchen, heb nog niet meteen mijn haren gewassen maar wel lekker gedoucht. Plat slapen?? Ik heb niet anders gedaan, ik wist niet eens dat het afgeraden word. Alles scheren deed ik ook al meteen. Autorijden en/of fietsen niet, dat durf ik echt nog niet en ook de zwaardere huishoudelijke karweitjes, daar begin ik ook nog even niet aan.

Ik heb de laatste dagen wel last van een soort van trekkend gevoel, ik hoop dat dat weggaat als de hechtingen eruit gehaald worden dinsdag want das echt een vervelend gevoel. Verder weinig last gehad gelukkig.

Groetjes Kelly

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey girls,

Het is idd bij iedereen verschillend.

Ik mocht de dag erna al douchen maar ben "zelf" gaan douchen na een 4-tal dagen. Autorijden heb ik nog niet gedaan, ben het nl aan het leren en nu is mijn pa met verlof ;)

Fietsen heb ik na 3 weken terug gedaan (om naar het werk te gaan) en dat was wennen want er waren opeens boobies die dat mee wiebelde, haha!

De eerste week moest ik "zittend" slapen en daarna mocht plat, pas vanaf deze week kan ik op mijn zij slapen..

Stofzuigen en strijken doe ik nog niet. Heb 1 keer gestofzuigd maar dan voelt het net of ik "zondig" omdat het de eerste 6 weken niet mag.

Link naar reactie
Delen op andere sites




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.