Ga naar inhoud

Sheel_88 : 10 augustus 2009 : Dr. Stevens : Medisch Centrum Scheveningen


Gast Sheel_88

Aanbevolen berichten

:D

Ik 'slaap' sinds een week of zo weer een btj op mn buik.. d.w.z. vlak voor het uit bed gaan, draai ik me op mn buik, maar echt confortabel ligt het nog niet.. :139:

Ik heb idd geen band gehad, maar of dat komt doordat ik op de spier heb, weet ik niet.. heb vlgs mij nog niemand gehoord over een band, die door mijn pc zijn geholpen eigenlijk.. :unsure:

Ik slaap wel op mn zij hoor, maar links zit nog wat meer in de weg dan rechts... gevoelsmatig dan, want rechts is een fractie groter haha!

De overgevoeliheid van je tepels zal bijna op zeker weer afnemen, hoor ;) Bij mij is het nu over... ik heb nog geen gevoel onder in mn borst, maar dat is ook normaal. Dat kan nog wel een paar maanden duren, daar maak ik me ook niet druk om :D.

De calendula werkte bij mij meer, doordat ik dan mn tepels masseerde en ze daardoor , voor ff dan, wat 'verzadigd waren 'en dus minder gevoelig.

Wat me opvalt hier, is dat het overgrote deel meer last heeft van links, dan rechts... Ik denk, dat ik maar een poll ga plaatsen, want ben eigenlijk wel nieuwsgierig of dat ook echt zo is haha!!

:119:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 136
  • Created
  • Laatste Reactie

Top Posters In This Topic

Jammer dat dat zo lang duurt voordat het weer lekker ligt op je buik!

Ik sliep eerst altijd op me buik.. Heeerlijk :rolleyes:

Wel apart dat niemand bij jou chirurg geen band heeft gehad, of plaatst die van jou alleen

anatomische protheses?

'Misschien dat het dan minder nodig is ofzo..

Ik lees wel heel veel bij meiden die hun prothese achter de spier hebben een band om hebben.

Ik moet hem nog een week alleen 's nachts, dan mag die af!

En dan hoef ik 's nachts ook geen sport bh meer aan, maar ik betwijfel of dat lekker ligt..

Beviel jou het zonder bh?

Ik ben maar gestopt met die zalf, bij mij helpt het niet en het aanbrengen doet ook ontzettend zeer..

Elke minste aanraking aan me tepel doet zeer.. Hoop dat dat wel gauw over gaat!

Ik was een paar dagen naar antwerpen en toen dacht ik nog na over dat links meer pijn doet dan rechts..

En toen bedacht ik me dat ik is heb gelezen of gehoord dat ondanks dat je rechtshandig bent je onbewust meer doet

met links..

En ik denk dat dat ook zeker het geval is, als ik erop let doe ik dat ook!

Dus misschien omdat je dan onbewust meer met links doet, je daarom meer last heb van links.

Mijn litteken rechts geneest sneller en mooier als links, bij links blijf ik soms het idee hebben dat ie scheurt :blink:

:116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey meiden,

Ik maak me een beetje zorgen en hopelijk zijn er mensen die mijn verhaal herkennen..

Ik heb namelijk al een tijdje dat aan de linkerkant bij bepaalde beweging de pijn eigenlijk meer naar richting me zijkant van me lijf gaat

ter hoogte van me borst..

Ik weet niet precies wat dit is en weet ook niet of het kwaad kan..

Verder is, na toch trouw dragen van de band, mijn rechter borst meer ingedaald dan me linker, eigenlijk zou ik vanaf vandaag de band helemaal

niet meer hoeven dragen, maar ik ben bang als ik dat niet doe dat me linker niet meer gelijk komt met de rechter.. :139:

Ook voelt me linker borst iets harder aan dan me rechter en is de rechter ook beweegelijker..

Kan dit kapselvorming zijn? :102:

Of herkend iemand deze dingen en is het bij diegene toch wel gewoon weer goed gekomen, of kan ik beter

morgen de kliniek even bellen?

Ik hoef namelijk pas 8 oktober op controle..

alvast bedankt voor de reactie

:116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Sheel

Mij is verteld dat je borsten allebei apart genezen. Dus de 1 kan bijv. nog zeer doen en de ander niet, of de 1 daalt al wat in en de ander niet. Bij mij voel ik wel es steekjes in de rechter borst, links heb ik helemaal nergens last van gehad. Mijn borsten voelen ook nog best wel hard aan.

De assistente van de kliniek zei dat ze bij haar na 1 jaar pas helemaal als eigen voelen en niets neps meer. Als ik mij douche en ik ga erover heen voelt het nog echt alsof ik over 2 ballen heen wrijf. Maar ik masseer wel elke dag, dus bij mij zijn ze ook nog wel hard hoor!

Over de pijn... geen idee! Maar als je het niet vertrouwd moet je gewoon bellen naar je kliniek.. je hebt wel een paar duizend euro betaald, dan mag je ook wel bellen voor dat geld ;)

:116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Excella,

Bedankt voor je berichtje!

Mij is het verhaal dat je borsten apart genezen nooit verteld.. En ondanks dat verhaal zit het me wel een beetje dwars..

Ik ben erug bang voor inkapseling, maar ook voor ongelijke borsten :139:

Daalde die van jou ook ongelijk in?

Heb jij nu ook nog pijn?

Hoe gaat het eigenlijk nu met jou, want jij bent alweer een tijdje verder, draag je al mooie bh's enzo?

Ik heb er wel 2 gekocht, erug mooi! :rolleyes:

Kan niet wachten ze aan te kunnen..

Maar ik heb toch vandaag me kliniek gebeld, die assistent begon gelijk over op controle komen, maar omdat Den Haag niet bepaald

naast de deur is voor mij, had ze beloofd dat me chirurg me eerst zou terug bellen om te kijken of die controle nodig is of dat hij

het normaal vind...

Even afwachten nog, heb nog niks gehoord van hem...

Wel erg bedankt voor je berichtje hoor!

Hopelijk gaat het ook goed met jou.

:119:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hey Sheel :D

Ik kom ff in je eigen topic antwoorden ;)

De reden, dat ze zo aan de 6 weken vasthouden, is omdat het lichaam deze tijd nodig heeft om de protheses in te kapselen. Wanneer je dit proces zou verstoren (door bijv teveel met je armen t bewegen, te zwaar te tillen enz) dan loop je het risico dat de kapselvorming heftiger wordt en dus teveel. De beha is bedoeld om je borsten zoveel mogelijk op hun plaats te houden, aangezien je toch wel wat moet bewegen ;) ( Met andere woorden: als je 6 weken in je bed zou blijven, zou je de beha waarschijnlijk niet of nauwelijks nodig hebben ;)) Nu zal het niet op een dag aankomen en wanneer je een goed ondersteunde 'normale' beha aantrekt en bijv na het festival wel weer een nachtje slaapt met je sportbeha, zal het niet zoveel kwaad kunnen. Daarentegen kan het wel tegenvallen, zo'n 'gewone' beha. Ik ben 1 dag voor ik 6 weken was mn Sapph gaan dragen. Ondanks, dat deze goed ondersteunt en ik niet zoveel bijzonder heb gedaan die dag, vond ik het toch minder prettig dan mn sportbeha. Voor mij was het dus wel weer even wennen ( mn boobies 'schudden' toch meer dan ik verwachtte).

Ik ben in 'mijn' 6 weken naar 2 feesten geweest: Awakenings festival en Sensation. Beide feesten heb ik gewoon mn sportbeha aangehouden, al was het idd maar voor het stoten van ellebogen ;) Nu heb je daar bij een festival minder last van, tenzij je in zo'n drukke tent staat, dat je je niet eens kan omdraaien. Mn eerste festival met 'gewone' beha was Decibel, maar het toen ook een sporttop aangehad.. Ik wilde nl wél ff flink stuiteren hahaha!!

Misschien kan je een gewone beha aantrekken voor een paar uurtjes, om te kijken hoe het aanvoelt. En dan voor jezelf beslissen of je denkt het vol te houden, een hele dag op een festival ;)

Liefs, Trici :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey Trici,

Ik moet ff bekijken wat ik aan wil zaterdag met dat festival, probeer het ook wel te vermijden hoor,

maja je kan niet ontkennen dat je borsten er toch leuker uitzien in een gewone bh :blush:

Moet zeggen dat dat festival van 6 uur ´s avonds tot 2 uur ´s nachts is, dus dat valt nog mee,

en ik moet daarvoor gewoon werken, dus ik zal dan sowieso die gewone bh niet lang aanhebben..

Oke, nooit geweten dat ze dus sowieso wel wat inkapselen..

Hoe weet jij het allemaal joh? :rolleyes:

Ben wel blij dat je over antwoord op heb :126:

Moet ook wel zeggen dat die sportbh lekkerder zit als een gewone, vond het passen van een gewone bh al

minder prettig als de hele dag een sportbh..

Denk dat dat wel weer moet wennen..

Draagt het nu wel lekker een gewone bh??

Bedankt iig voor je advies, ben er blij mee! :35:

Liefss Sheela :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh ok dus het feest is niet zo lang ;) Dan kan je het zeker proberen :D

Ik ben nu alweer helemaal gewend aan mn gewone beha's hoor, al draag ik mn sportbeha soms nog wel met werken. Maar dan merk je ook gelijk wat dat ding dus doet: je boobs worden gewoon tegen je aan gedrukt, haha!

En ja dan staat een gewone beha wel charmanter ;)

Dat je protheses inkapselen is idd normaal: Je lichaam ziet ineens iets onnatuurlijks en wil zichzelf beschermen tegen deze vreemde bollen. Dus gaat hij ze 'afschermen' van de rest van je lichaam, zodat ze verder geen kwaad meer kunnen doen. Dit is dan gewoon een vliesje, wat zich om de prothese vormt, zodat deze niet meer direct in aanraking is met de rest van je lichaam. Wanneer de protheses erg veel bewegen (binnen de 6 weken zeg maar) ziet je lichaam de protheses helemaal als een bedreiging: hoe meer ze bewegen, hoe meer je lichaam gaat voorkomen dat ze in aanraking komen met de rest. En gaat het vlies in veel rapper tempo aanmaken. Maar door het rappe tempo en wel aangemaakt in de volle 6 weken, wordt het vlies dus dikker dan bedoeld.

Gevolg: overmatig kapselvorming.

Na 6 weken is het lichaam 'klaar' met het inkapselen en zal ze de protheses niet meer als bedreiging zien. Vandaar de magische 6 weken grens. Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen, maar in grote lijnen werkt het dus zo, volgens mij haha!

En hoe ik dit weet?? Héééél veel gelezen en nog steeds lezen :D

Liefs, :119:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey Trici,

Ik moet je eerlijk zeggen... Ben wel geschrokken van je verhaal :139:

Ik ben bang nu in me 6 weken veel te veel heb gedaan..

Na 3 weken heb ik bv me bed verschoont en na 2 weken gekookt en dat soort dingen..

Ik ga denk ik idd wel proberen met dat feestje een gewone bh aan te doen, mocht ik tenminste

een topje aan trekken waarbij dat nodig is..

Met die sportbh zie je ook altijd als ik het koud heb :blush: en ik heb het altijd koud :141:

Ik hoop wel echt dat ik nu niet kapselvorming krijgt, ik dacht echt dat ik al weinig deed, maar ben bang

toch nu teveel gedaan te hebben!

Was het bij jou verder goed met je kapsel?

En wat heb jij allemaal gedaan kwa dingetjes doen binnen je 6 weken??

Liefs :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

meisie!! :D

Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken hoor!! Gelukkig denken we al gauw, dat we 'teveel' gedaan hebben ;)

Als je de 1e 3 weken gewoon goed je rust hebt gehouden en daarna ook nog goed naar je lichaam geluisterd hebt ( kan me niet voorstellen, dat je dat signaal zou negeren) is er niks aan de hand. Bij mij was alles goed, hoewel ik ook zo'n angsthaasje ben, net als de meesten denk ik. En geloof me, ik ging werken na 3 weken en moest gelijk 3 uur achter elkaar een beweging met mn armen maken, die te vergelijken is met ramen zemen!! Ik ben dan ook de 2e dag naar huis gegaan, om me 2 uur later weer ziek te melden, vanwege dat signaal dat mn lichaam gaf ( overmatig pijn in mn borstsper), plus dat ik met 7 weken PO echt keihard op mn borsten gevallen ben!! ( dus zonder opvang met mn armen, echt plat op mn boobs!!) maar vlgs mn pc, met de controle van vorige week, voelde alles gewoon goed aan: zacht, soepel, dus geen overmatig kapsel ;)

niet schrikken van mn verhaal: zo werkt t lichaam, maar de mate van beweging is in de meeste gevallen van kapselcontractie vele mate groter, dan wat jij nu gedaan hebt!! Als jij je bed verschoond hebt en daar verder geen overmatig last van heb gehad, zal je niks overbelast hebben. Maar probeer toch dit soort dingetjes nog ff lekker af te schuiven aan een ander ;) neem je 6 weken rust ;)

Luister vooral goed naar je lichaam en dan vooral naar je borstspieren: deze protesteren als 1e ;)

Liefs!! :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey trici,

Opzich gingen die dingen wel redelijk, maar achteraf had ik altijd wel last van me linkerborst..

Van die borstspier dan, maar het trok altijd wel snel weer weg..

Ik kan gewoon niet slapen als me bed niet goed is opgemaakt, daarom doe ik dat altijd liever zelf.

Maar dingen als stofzuigen, dweilen, strijken.. Dat doet me mannetje allemaal nog..

Vandaag heb ik gewerkt, maar heb ik toch al sinds een paar uur last van me linkjer borstspier terwijl ik niks geks heb

gedaan..

Het gaat met vlagen weg, maar komt wel telkens weer beetje terug..

Is dat gek?

Toch stelt jou verhaal van je val (sorry :blush: ) me wel gerust, omdat dat bij jou ook geen schade heeft aangericht..

Maar blijf wel bang dat me linker borst niet helemaal goed is, blijf daar ook meer last van houden :139:

Liefss :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meis!!

Het is normaal, dat je een zeurend gevoel hebt soms, hoor! Ik lees, dat je het voornamelijk links hebt... ben je toevallig linkshandig? Want ik ben nl wel links en dus ook van mn linkerborst het meest last! Zelfs vandaag weer hoor. Ik ben postbezorger en soms zijn de tassen met post best zwaar, 1 tas weegt al gauw 25 kg en ik til eigenlijk altijd met links. Dan gaat het wel weer zeuren. Maar dan kan echt tot een jaar PO duren! Eén iemand hier heeft zeker tot een jaar last gehad van steken, zeuren, jeuken enz. Dus maak je geen zorgen ;) Zolang jij gewoon netjes manlief het meest zware werk laat doen en jij lekker kalmpjes aan, gaat ht goed ;)

Liefs, xXx :D

Link naar reactie
Delen op andere sites




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.