Ga naar inhoud

Paling : 13 juli 2009 : Dr. Leeksma : Almelo


Gast paling

Aanbevolen berichten

  • Reacties 108
  • Created
  • Laatste Reactie

Top Posters In This Topic

Gast Daantje87

Hoihoi!

fijn dat alles goed is gegaan en dat je zo blij bent! :D

Rustig aan doen, laat je maar lekker vertroetelen de komende tijd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast mariannev

Hoi Paling,

Sorry, ik was te laat met je succes wensen, :blush: maar dan doe ik het nu met je herstel, heeeeel veeeeel succes!! hahaha

Ben benieuwd naar je verslag!

Groetjes,

Marianne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn verslag:

Maandagochtend was ik al om 4 uur uit bed (ben een slechte slaper) en eindelijk om 10 voor 7 uit huis gegaan.

Om half 8 mij gemeld op de afdeling en na even wachten kreeg ik een intakegesprek, met daarbij de operatietijd: 8.45!!

Dat viel me erg mee, dus even uitpakken op de zaal en toen gelijk operatiejasje aan en na een kwartiertje ofzo werd ik al opgehaald.

Op de pre-operatiekamer was het erg gezellig, dus infuus prikken en veel pilletjes slikken met te weinig water ging zonder problemen.

Toen kwam dokter Leeksma om af te tekenen.

En toen de operatiezaal in...

Om 12 uur werd ik weer wakker op de uitslaapkamer en rond 13-13.30 uur lag ik weer op de zaal.

Inmiddels wel erg misselijk en al 2 keer overgegeven.

De hele middag voelde ik me erg misselijk en lag maar te staren in bed, kon niet slapen.

Ik heb normaal altijd al last van rusteloze benen en dat gevoel werd heeel erg, heel veel gekriebel, net of ik in een bak met wormen lag, zo'n naar gevoel.

Ik kreeg een Diazepam (rustgevend middel)

Na het avondbezoek trok ik het echt even niet meer, lag te trillen in bed en moest veel huilen.

Ik was wel helder en heb uitgelegd dat ik in paniek raakte van het rusteloze gejaagde gevoel.

De zusters hielpen me even op de rand, ik mocht even op de po-stoel en toen ben ik weer huilend het bed ingegaan, gelukkig kreeg ik nog 2 rustgevende tabletjes en het voeteneinde van mijn bed deden ze omhoog, wat wel wat hielp tegen het gekriebel.

Het infuus werd wel afgekoppeld en de morfinepomp ook (die durfde ik toch niet te gebruiken omdat ik zo misselijk was).

De volgende ochtend ging het gelukkig wat beter, het jachterige gevoel was weg, de rusteloze benen nog niet, maar ja, daar heb ik altijd al last van, het is gewoon erg lastig als je veel in bed ligt.

Als ontbijt een half plakje brood naar binnen gewurgd, want ik was nog steeds misselijk.

Daarna nog thee met suiker en in de loop van de morgen zelfs nog 1 sultana-koekje gehad.

Als lunch was er tomatensoep en dat heb ik gehad (een halve kom) met een boterham met kaas, en toen was de ergste misselijkheid weg.

Na het middagbezoek moest ik mijn nest maar eens even uit, stukje rondgelopen en toen een half uurtje in een stoel (eerst een rotstoel, maar ik kreeg een fijnere)

En 's avonds heb ik lekker gegeten, een heel bord vol, met rijst, groentes en kip-ragout.

"s middags was dr Leekma langsgeweest om te vertellen dat hij er zelf niet was woensdag en dat zijn collega de drains ging verwijderen.

Na enig aandringen hadden de verpleegsters geregeld dat zij het mochten doen, en dat was maar goed ook.

Om 8 uur, net na het ontbijt, stonden ze al bij me, en binnen 5 minuten waren de drains eruit!

Mijn eerste reactie op mijn borsten was: wauw, zijn die van mij!!!!

Vriend gebeld (die was nog maar net uit bed) , mezlef even en beetje opgefrist en na een uurtje wandelde ik het ziekenhuis weer uit

Qua pijn valt het me erg mee, ik gebruik nu nog wel 4 keer per dag 2 paracetamols, dat kreeg ik in het ziekenhuis ook, en daar ga ik nog wel even een paar dagen mee door.

Slapen gaat wel moeizaam, ik krijg erg veel rugpijn van alleen maar op de rug slapen, dus ik ben flink met kussens in de weer geweest.

Borsten zijn mooi klein, ik draag nu een 75c, maar heb zelfs een 75 b bijgehaald en die ga ik vanavond passen.

Vandaag ben ik alleen thuis met de kinderen en mijn moeder komt om 16 uur om de kinderen op te halen, die blijven daar dan slapen.

Vanavond ga ik douchen, dan kan ik de gaasjes verwijderen die op de drain-wonden zijn geplakt en dan kan ik even rustig uitdrogen op het bed.

Straks wandel ik even met de kinderen naar de sportschool om koffie te drinken ,paar honderd meter, dat breekt de morgen even

Gr Paling

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Daantje87

Goedemorgen!

Heftig verhaal, herkenbaar ook, de misselijkheid, gelukkig kon je de dag erna weer gewoon eten!

En super dat je zo blij bent met het resultaat!

Is dat wel gelukt, dat wandelen? Moest ik niet aan denken, zo snel al, maar je hebt wel even afleiding...

Sterkte vandaag! Het wordt mooi weer, de rest van het weekend wordt het vreselijk, dus dan is binnenzitten geen probleem ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat wandelen ga ik straks doen hoor :rolleyes: , T is nu nog erg vroeg he...

De hele dag thuiszitten trek ik gewoon niet.

Ik heb hier 2 kleine kinderen rondlopen en die gaan etteren na een tijdje, dus dan moet ik af en toe even een time-out creeeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al weer 4 dagen geleden dat ik geopereerd ben!

En de wonden beginnen al flink te jeuken.

Gisteravond heb ik gedouched en toen heb ik ook de gaasjes die er nog op zaten van de drains weggehaald.

En toen kon ik eindelijk eens goed in de spiegel kijken, nou, ze zien er mooi uit!

Wel wat plat, maar dat is wel normaal denk ik.

De wonden zijn helemaal afgeplakt met tape, dus daar kan ik niks van zien (er zit wel opgedroogd bloed onder)

Volgende week vrijdag heb ik de afspraak met dr Leeksma.

Ik ben trouwens ook met de ankermethode geholpen.

De pijn valt me mee, ik doe nu nog 4 keer per dag 2 paracetamols.

Mijn rug doet wel erg pijn van het op de rug slapen, dus vannacht alweer iets op de zij gelegen, met een kussen in mijn rug, en een kussen stevig tegen mijn borsten aangedrukt.

Vandaag ben ik lekker alleen thuis, de kinderen zijn gistermiddag al naar mijn moeder gegaan en komen vandaag tegen de avond pas weer thuis, dus lekker rustig.

Volgende week zal het wel wat moeilijker worden, vriend is dan ook nog de hele week aan het werk, dochters vriendinnetje uit de straat gaat ook op vakantie, en ik ben natuurlijk nog niet zo mobiel.

Dus de kinderen maar een beetje paaien met het speeltuintje in het dorp en een ijsje halen ergens.

Gelukkig heb ik wel de winkels enzo op loopafstand, en lopen gaat goed.

Gisteravond nog even naar de Hema gelopen, de 75b was toch te klein, dus die even omgeruild voor een 75c, nu heb ik een witte en een zwarte sportbeha die niet zo heel lomp zijn en dus ook prima onder een hemdje kunnen.

Ik wou vanmorgen even naar mijn schoonvader lopen, maar het begint hier nu behoorlij donker te worden, dus dan doe ik dat vanmiddag maar (als het dan weer droog is iig)

Gr. Paling

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha ja als het droog is :P Hier in 'Dedemsvaart' staan de straten blank haha..

Dat platte word wel minder, je zit geloof ik pas na ongeveer een jaar pas het echte resultaat, dus weer het magische woord 'geduld', dat iedereen hier onderhand wel kent volgens mij hihi :P

Heb echt respect voor je als je volgende week al alleen met de kinderen op stap kunt. Zou ik niet kunnen volhouden :blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, op stap is een groot woord hoor, maar ja, ik moet toch een beetje de dagen doorkomen, en die kleintjes gaan gewoon etteren.

Speeltuintje is gewoon een gemeentespeeltuintje (heb zelfs keuze uit 2) en ligt halverwege ons huis en schoonvaders huis, dus dan kan ik dat combineren met daar koffie drinken.

En dan nog even via de Action voor een stickervelletje ofzo, dan zijn ze weer tevreden.

De hele dag op de bank is gewoon geen optie.

Momenteel is het hier, Twenterand, droog, maar nog wel donker

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben geloof ik de vierde of vijfde dag gestopt met de pijnstillers omdat ik wel eens wilde weten of het nog pijn deed. En dat viel heel erg mee. Dat van die jeuk heb ik niet, meer een soort van zwaar gevoel.

En je zal het niet geloven, maar dat op je rug slapen went.

Ga je ook nog foto's maken/plaatsen? Of wil je dat liever niet?

Hier in het noorden is het nu droog, maar nog wel druilerig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Paling,

Leuk om je verslag te lezen (ik ga de mijne er zo ook op zetten).

Lekker dat je alweer stukjes kan lopen hoor! Dat stilzitten/liggen vind ik nu al, na een ochtend, vervelend worden :S

Hier in de regio Leiden is het droog trouwens :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ik reageer misschien niet zo vaak, maar lees wel bijna alles.

Vooral jouw verhaal vind ik erg leuk omdat je te maken hebt met kids die vermaakt en verzorgd moeten worden.

Zoals je weet, heb ik er 3. En daar zie ik wel tegen op.

overigens; mijn borsten zijn nu aan het slinken. Zit nu op een cup 70 J.

ik vind jou wel heel knap hoor. dat je het zo volhoudt. Gaat het een beetje? Ze hebben ook nog vakantie.......zucht

groetjes,

Mac

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Foto's plaatsen weet ik nog niet of ik dat doe, maar even een keer kijken.

Ik heb gelukkig wel wat foto's gemaakt, ook van voor de operatie (maandagochtend om half 5 ofzo)

Mac, tja, die kinderen zijn wel een extra stoorfactor nu, maar ja , het is niet anders, he...

De moeilijkste tijd komt voor mij vanaf maandag t/m donderdag, vriend is dan wel gewoon werken, vriendinnetje dochter is op vakantie, de rest ook, sportschool is dicht, dus daar kan ik ook geen koffie opschooieren.

Niet mobiel genoeg om echt iets te doen met de kinderen.

Het zijn 4 dagen, die kom ik wel door, ik heb een potje valeriaan in huis om het een beetje relaxed te houden :blush:

Donderdagavond gaan ze weer naar mijn moeder (doen ze normaal ook altijd, ik werk op vrijdag normaal gesproken).

En vanaf vrijdagavond heeft vriend ook vakantie.

Nu scheelt het wel dat mijn kinderen toch al wat groter zijn, 5,5 en bijna 4.

Ze kunnen zichzelf aan-en uitkleden, zelf in bad stappen en de kraan aanzetten, iets uit de koelkast/kasten pakken, dingen voor mij doen, dus dat scheelt wel enorm.

Jij hebt ze nog een stuk kleiner he, nou ik moet er niet aan denken dat ik met een kind op de arm moet lopen.

Het handigste is toch als ze zichzelf iets of wat kunnen redden, dus de trap op, in bed klimmen, op de tafel klimmen om te verschonen etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Al weer bijna een week geleden dat ik ben geopereerd.

En het gaat best goed, veel last van jeuk en mijn borsten voelen ook wat beurs aan.

Verder zijn ze mooi geel, alleen rond de tepels.

Qua littekens kan ik nog niks zien, want het tape zit er nog op.

Wanneer ging dat er bij jullie eraf, deed je dat zelf of moet ik wachten tot de controle op vrijdag?

Mijn armen kan ik verder goed bewegen, weinig last van, ik kan ook gewoon een kopje uit het kastje boven het aanrecht pakken.

Vanmorgen mijn haar gewassen, dat ging best, ik heb wel eerst mijn beha aangehouden (die moest toch in de was)

Best moeilijk om rustig aan te doen, vooral de komende week word het wel moeilijk, vriend moet nog werken, bijna iedereen is weg op vakantie en ik heb de hele dag de kinderen om me heen.

Gelukkig loop ik makkelijk een kilometer weg, dus ik kan me hier in het dorp wel redden.

Gr, Paling

Link naar reactie
Delen op andere sites

De tape heb ik er uiteindelijk zelf afgehaald, anders zouden ze een week later door mijn pc afgehaald worden. Niet dat ik haar niet vertrouw hoor, integendeel, maar ik weet toch hoe ik ze er zelf beter af kan halen en dan niet alles in één keer. Maar als je ze er zelf af zou halen zou ik dat onder de douche doen, is wat minder pijnlijk en gaat wat makkelijker :)

Heb echt respect voor je dat je het allemaal aankan, die drukte. Ik kon al heel veel in het begin maar deed toch rustig aan, want ik moet het later betalen met flink wat pijn. Pas op wat je doet meid, vraag niet teveel van je lichaam! :119:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfff, word stapelgek van de kinderen, ze zijn strontvervelend....

Zo maar even op de bank, tv kijken en vanmiddag nog maar even naar de bieb lopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, ja, dat is ook een optie.

Ik zal d'r zo eerst eens wat voer in pleuren, zeer verantwoorde bibaboerderijbroodjes met chocola, en dan pedagogisch verantwoord tv-kijken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaja, super leuk hoor die kinderen :wacko:

Zit ik net ff buiten, met een tijdschrift (en ik ben helemaal geen lezer, maar ja, je moet wat he)..... regen..... gggrmmbl.

Link naar reactie
Delen op andere sites




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.