Ga naar inhoud

Paling : 13 juli 2009 : Dr. Leeksma : Almelo


Gast paling

Aanbevolen berichten

Een tijdje geleden had ik me ook al aangemeld op b..forum.nl, maar ik heb het idee dat het hier wat drukker is, dus bij deze mijn verhaal.

Begin februari eindelijk de knoop doorgehakt en naar de huisarts gestapt, voor een borstverkleining.

Ik heb inmiddels, na 2 zwangerschappen, maat 75E en ze hangen heel erg, ik hoop dat ik op een B/kleine C uitkom.

Op 26 februari kon ik bij de PC terecht en al op 10 maart had ik de goedkeuring van Menzis binnen!

Dus vanaf 10 maart op de wachtlijst, die zou zo'n 3 maanden zijn.

28 april ben ik al bij de anaestesist en de medisch fotograaf geweest, en laten bloedprikken.

Eind mei heb ik maar eens gebeld en toen kreeg ik als "principedatum" 13 juli door.

En aangezien dat aanstaande maandag is en ik nog geen definitief bericht heb gehad, heb ik vanochtend maar weer eens gebeld.

En de datum is wel definitief, dus over 6 dagen ga ik onder het mes, joepie!!!

Op mijn werk en op mijn partners werk hadden we al min of meer alles aangegeven en dat kan nu dus ook definitief worden, partner moet zorgverlof hebben, omdat we 2 kleine kinderen hebben (3 en 5).

Ik heb inmiddels al een ziekenhuislijstje liggen, en maar liefst 1 Hema-sportbeha gekocht (en ik laat gelijk door mijn moeder een bh bestellen bij wehkamp als ik geopereeerd ben, een mooiere sport-beha)

Dit weekend dus nog even goed het huis schoonmaken, ik ben al niet zo'n poetser, en vriend al helemaal niet.

Mijn moeder komt dan de komende weken een dag helpen, met de was, de douche, wc etc

Spannend nu, ik ben niet bang, maar ik denk dat vooral de laatste dag de zenuwen wel goed merkbaar worden.

Groetjes, Paling

3-2-2009 Huisarts

26-2-2009 PC Dr Leeksma, Almelo

10-3-2009 Goedkeuring Menzis en op wachtlijst

28-4-2009 Medisch fotograaf, anaestesist en bloedprikken

13-7-2009 BVK !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 108
  • Created
  • Laatste Reactie

Top Posters In This Topic

Gast Daantje87

Hoi! Welkom hier!

Jeetje, wat spannend!!!!!!!!! Dat is echt al snel!

Hoelang kan jouw vriend zorgverlof krijgen? Wel fijn dat je moeder ook kan komen helpen, want dat soort dingen kun je echt niet zelf in het begin...

Nou, lees rustig rond zou ik zeggen, ik ben nu 2 weken geleden geopereerd en er zijn hier een heleboel ervaringsdeskundigen ;) die je tips en adviezen kunnen geven!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoelang hij zorgverlof kan krijgen ligt eraan hoe hebt gaat, en hoe lang ik in het ziekenhuis lig.

Officieel 2 weken, maar dat is niet echt reeel, het is vakantietijd, dus elke dag dat ze hem moeten missen is het behelpen.

Vanaf de operatiedatum moet hij eigenlijk nog 2 weken werken en dan heeft hij vakantie, dus stel dat hij de eerste week de hele week bij huis kan blijven, dan moet ik daarna nog 1 week alleen doorkomen en dan is hij er weer.

We gaan op 1 augustus een weekje op vakantie, dat is al na 19 dagen!.

Niet zo spectaculair, nl een weekje Cadzand, in een appartementje aan de boulevard, met de auto.

Ik hoop dat ik dan wel weer een beetje goed te pas ben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom, het is hier niet alleen drukker maar ook gezelliger (mijn mening dan he).

Ik ben net als Daantje 2 weken geleden geopereerd (dag voor haar hihi), dus we zijn nog een beetje de newbies in dit vak haha. Maar inderdaad wel lekker snel aan de beurt!

En er is inderdaad ook niks om bang voor te zijn. Was ik wel in het begin, maar nergens voor nodig geweest achteraf.

Spannendddd!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Paling,

Wat spannend! Ik word 16 juli geopereerd, een paar dagen na jou dus ;). Kunnen we elkaar een beetje op de hoogte houden van het herstel :).

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Annemieke

Hoihoi!

Welkom op het forum! Ik ben 10 weken geleden geopereerd, dus alweer bijna helemaal hersteld. Als je vragen hebt, stel ze gerust! We beantwoorden graag je vragen. Als je foto's wilt zien, ga gerust je gang. De meesten van ons hebben een link in hun profiel staan. Daantje en ik hebben een wachtwoord ingesteld, dus als je onze foto's wilt zien, laat het even weten dan sturen we je het wachtwoord via een PB. Dmv welke methode wordt je geopereerd?

groetjes Annemieke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast mariannev

Hoi

Welkom op dit gezellige forum! Spannend hoor zo snel al aan de beurt.

Inderdaad genoeg ervaringsdeskundigen hier dus je vragen kun vast beantwoord worden als je ze hebt.

Zoals je in mijn onderschrift leest duurt het voor mij nog een tijdje voordat ik geopereerd wordt. Niet omdat de wachtlijst zo lang is, maar omdat mijn man dan zorgverlof kan krijgen. En het op mijn werk een stuk rustiger is dan nu.

Groetjes,

Marianne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Gelukkig ben ik nu al bijna aan de beurt, het wachten duurt me nu toch best wel lang :unsure:

Marianne, het is idd wel prettiger als je het niet zo druk hebt op je werk.

Heb je kinderen?

Ik ga in principe 6 weken de ziektewet in (lichamelijk zwaar werk, veel tilwerk, werk 1 dag per week), maar de week dat ik op vakantie gaat wordt wel als gewone vrije dag afgeboekt.

Dat is ook wel begrijpelijk, ik ga er van uit dat ik best lekker op vakantie kan, wel rustig aan doen, natuurlijk, maar beetje wandelen (fietsen zal wel niet gaan), op strand liggen, beetje rondkijken moet wel lukken, toch?

ik ben de verhalen van Daantje en Melissa al een tijdje aan het volgen, dus ik weet al een beetje wat me te wachten staat :P

Groetjes, Paling

PS het lukt me niet om een onderschrift bij mijn berichten te plaatsen, wat doe ik fout?...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ook, sta nu voor 6 weken in de ziektewet en daarna heb ik ook nog eens 3 weken vakantie (had ik al aangevraagd voor ik de datum van de operatie had dus pure toeval). Dus ga pas weer tegen eind augustus aan het werk, wel raar eigenlijk!

Die onderschrift, moet je eerst naar Instellingen gaan en dan links in het menu zie je ergens iets staan met handtekening. Dan moet het wel lukken als het goed is ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast mariannev

Hoi,

Dat is lekker 6 weken de ziektewet. Is denk ik ook wel nodig.

Ik heb een dochter van bijna 4. Die hoef ik gelukkig niet meer te tillen.

Groetjes,

Marianne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dit was op aanraden van de pc, ik doe maar wat hij zegt, hij is de deskundige. Denk dat ik met 6 weken wel voldoende hersteld zat zijn haha..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de meiden die al (net) geopereerd zijn:

Wat kun je allemaal direkt (zeg maar de eerste anderhalve week) na de operatie?

Kun je wel gewoon iets oppakken, kun je jezelf aankleden, naar de wc gaan,

zittend computeren, haar kammen, dat soort dingen?

Kun je (min of meer) eten koken (lees knakworsten of pak bami opwarmen :rolleyes: ) en de vaatwasser in-uitpakken?

Boodschapjes doen (wandelen naar supermarkt, ca 1kilometer)?

Mijn moeder komt in principe 1 dag per week langs, beetje de was wegwerken, douche + wc doen,

bedden verschonen, flink stofzuigen.

Vriend doet de dagelijkse dingetjes, de eerste week.

Ik ga er van uit dat vriend de tweede week wel weer gaat werken, en dan moet ik me dus alleen redden.

Groetjes, Anja

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Paling,

Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje als jij. Alleen ben ik nog lang niet zo ver.

Leuk om te zien dat er steeds weer nieuwe mensen bij komen. Ho eoud zijn je kids? Dus hoeveel zorg hebben die nog nodig?

Die van mij zijn 4, 2 en 4 maanden. De laatste krijgt nu nog borstvoeding. Maar als dat is afgelopen, wil ik kijken wat er overblijft v an mijn borsten. Nu heb ik nog een cup L, hoewel ik merk dat ze langzaam wat kleiner beginnen te worden. Daarbij is mijn omvang 70. Dus ik heb veel last van mijn schouders , nek en hoofdpijn.

Herken je dit ook?

groetjes,

mac

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Mac,

Mijn kinderen zijn vijfeneenhalf en bijna 4 , dus qua verzorging redden ze zich al best redelijk (zelf aankleden, zelf in bad kunnen stappen, traplopen, dingen uit de (koel)kast pakken etc etc

Cup L!!! Dat is grooooot zeg, haha, wat klaag ik dan nog ;) , zal zeker ook door de borstvoeding komen.

Ik heb dus een hangende E-cup, en heb idd last van nek en schouders, en waar ik ook erg last van heb is mijn decolette, de huid boven mijn borsten zeg maar, daar heb ik veel last van met bv sporten en fietsen.

Ik loop erg krom en als alles achter de rug is meld ik me nog maar even weer bij de fysio of cesar-therapie.

Nu wil ik met de kinderen naar een rommelmarkt, maar het regent.... grrr, leuk hoor, zomervakantie :wacko:

gr. Paling

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Daantje87
Voor de meiden die al (net) geopereerd zijn:

Wat kun je allemaal direkt (zeg maar de eerste anderhalve week) na de operatie?

Kun je wel gewoon iets oppakken Ja, zolang het niet te zwaar is, kun je jezelf aankleden tip: draag blousjes, vestjes in het begin, want shirtjes over je hoofd aandoen lukt alleen met hulp, naar de wc gaan Gelukkig wel ;),

zittend computeren No problem, haar kammen Arm omhoog is de eerste dagen nog ongemakkelijk, maar het is goed te doen, dat soort dingen?

Kun je (min of meer) eten koken (lees knakworsten of pak bami opwarmen :rolleyes: ) Die kleine dingetjes wel, niet te zware pannenen de vaatwasser in-uitpakken? Zolang je niet te erg hoeft te bukken en de pannen niet te zwaar zijn

Boodschapjes doen (wandelen naar supermarkt, ca 1kilometer)? Geen zware tassen! Wandelen is te doen, maar je voelt je na een korte afstand lopen al moe, dus rustig aan wandelen, het liefst met iemand erbij in het begin

Mijn moeder komt in principe 1 dag per week langs, beetje de was wegwerken, douche + wc doen,

bedden verschonen, flink stofzuigen.

Vriend doet de dagelijkse dingetjes, de eerste week.

Ik ga er van uit dat vriend de tweede week wel weer gaat werken, en dan moet ik me dus alleen redden.

Groetjes, Anja

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Annemieke

Ik sluit me aan bij Daantje! Wat ook verschil maakt voor wat je kan doen in het begin is dmv welke methode je wordt geholpen. Als dat namelijk dmv de sleutelgatmethode is, hebt je geen horizontaal litteken onder je borsten. Daardoor kun je je armen eigenlijk de dag van je operatie alweer normaal gebruiken. Je moet alleen opletten dat je niet te druk bent en dat je niet per ongeluk te zwaar gaat tillen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Paling,

ik wil je alvast succes wensen.

En als je mijn foto`s wil zien, kan dat. Ze staan gewoon in mijn album. Je kan er zo bij.

groetjes,

mac

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mac, ik heb je foto's gezien, indrukwekkend hoor!

Hopelijk slinkt eea nog een beetje.

Ben je al bij een PC geweest, heb je al goedkeuring van je zorgverzekeraar?

Met zware tassen sjouwen was ik echt niet van plan hoor, hahaha, maar ik wil me toch af en toe wel even buiten de deur wagen, anders vlieg ik tegen de muren op, met 2 (jengelende) kleuters.

Bloesjes en (dunne) vestjes heb ik niet zoveel, wel 1 pyamajasje, 1 dun vestje en 2 of 3 bloesjes.

Hemdjes dan, lukt dat wel (ruime spaghettihemdjes kun je van de onderkant af aantrekken nl)?

Heb ik in eerste instantie , in het ziekenhuis, aan 1 sport-beha genoeg? (Er is hier in het dorp een Hema en ik heb de verpakking nog, dus vriend kan tzt wel 1 bijhalen als het nodig mocht blijken)

En qua pijnstilling thuis, gewoon paracetamol?

Ik heb inmiddels de brief gekregen, moet me maandagochtend om 7.30 uur melden bij de opname.

En zondag tussen 13 en 14 uur moet ik me bij de receptie melden om "kruisbloed" te prikken, dit heeft geloof ik te maken met een eventuele bloedtransfusie, mocht dat nodig zijn.

Het wordt nu eindelijk allemaal echt definitief!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Annemieke

Hoi Anja,

ik heb ook gewoon shirtjes gedragen na m'n operatie. Als er maar genoeg strech in zit lukt dat wel, maar wel afhankelijk van sleutelgat of ankermethode. Ik heb geen pijn gehad, dus eigenlijk ook geen pijnstilling meer ingenomen. Eerste twee dagen preventief paracetamol. Qua sportbh kan ik je niet helpen, ik kreeg mijn bh in het ziekenhuis aangemeten. Maar er zijn hier meer dan genoeg dames die er zelf voor moesten zorgen, dus ik denk dat er wel iemand is die je daarover advies kan geven.

groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Daantje87

Gewone ruimvallende spaghetti bandjes shirtjes zijn idd ook prima!

Neem gewoon al je sportbh's mee, het vrschilt per persoon, ik had in het begin een soort van korset aan diei k nog een paar dagen aan heb gehouden totdat ik de sportbh ging dragen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik droeg ook gewoon shirtjes, ik had zelf namelijk niet zo'n moeite met armbewegingen. En de sportbh's, ik heb er eentje van het ziekenhuis gekregen (80D) en heb er uiteindelijk nog eentje laten ophalen bij de HEMA (75D). Vind het er wel fijn om twee te hebben, dan kan namelijk de ene in de was en dan heb je nog een sportbh over. Kun je de hele tijd afwisselen. Pijnstilling; ik kreeg als advies van het ziekenhuis 4 × 2 paracetamol per dag, en eventueel ibuprofen als het echt pijn begint te doen. Heb het in het begin niet nodig gehad, maar sinds een paar dagen heb ik toch wel pijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, het echte aftellen begint nu!!

De laatste boodschapjes zijn binnen en vandaag al veel wasjes gedraaid.

Heb op het balkon nog even een laag waslijntje gemaakt, zodat ik of de kinderen ook nog wat was kan ophangen (droog het normaal in de droogmolen, maar die is veel te hoog de eerste tijd)

Morgen nog even het huis een beetje aan kant maken.

Morgen moet ik tussen 13 en 14 uur ook nog naar het ziekenhuis, "kruisbloed" prikken, heeft geloof ik iets met een eventuele bloedtransfusie te maken, moesten jullie dat ook?

Echt zenuwachtig ben ik nog niet, heb er eigenlijk best veel zin aan!!

Ik laat het allemaal maar gewoon gebeuren.

Maandagochtend om 7.30 uur moet ik me melden op de afdeling, operatietijd weet ik nog niet.

Ik rij er zelf naar toe, met eigen auto (20 kilometer), en 's avonds als vriend op bezoek komt moet hij maar even wat regelen dat iemand anders mijn auto even weer terugrijdt.

Ik vind het niet prettig als mijn vriend en kinderen meegaan, zo vroeg op de ochtend.

Dan word het een drama, met huilende kinderen en een nerveuze moeder.

Dus ik neem liever rustig afscheid thuis en zie ze dan 's avonds weer op bezoek, voor de kinderen ook wat prettiger, denk ik.

Gr Paling

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kruisbloed hebben ze bij mij nooit geprikt geloof ik. Ze beloven mij dat ze geen bloed prikken (omdat ik daar een hekel aan heb..), hebben ze het gedaan terwijl ik onder narcose was.. sneaky bastards..

Grappig, als ik zo lees dat jij je helemaal aan het voorbereiden bent op de operatie, word ik alweer zenuwachtig, omdat ik gewoon terugdenk aan hoe ik me toen voelde haha.

Ik ga je aanmoedigen :43: op afstand, het is ook maar een uurtje rijden hier vandaan haha!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Daantje87

Spannend, spannend!

Verstandig om in je eentje naar het ziekenhuis te gaan. Het is aan de ene kant heel erg fijn om dierbaren bij je te hebben, maar ik werd er ook wel veel emotioneler en nerveuzer door!

Bij mij is dat bloed trouwens ook geprikt, meerdere malen volgensmij, ik weet niet eens meer wat waarvoor was, maargoed, ze hebben me flink lek geprikt hahaha!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey hey,

Oeh morgen al! Spannend! Ben heel benieuwd hoe het je afgaat, maar ik ga er vanuit dat alles natuurlijk gewoon helemaal perfect gaat ;).

Dat kruisbloed hoef ik geloof ik niet te prikken. Tenminste, ik heb ze daar niet over gehoord.. Misschien dat ze dat de dag zelf nog doen ofzo bij mij...

Iig heel veel succes morgen en ik zal aan je denken!

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.