Ga naar inhoud

PiP implantaten


Vlinder

Aanbevolen berichten

Beste Tinkerloos,

Weet je dat er vorig jaar ook al gewaarschuwd werd voor deze PIP implantaten ?

https://sites.google.com/site/klachtensiliconen/Alle-implantaten/van-de-markt-gehaald/pip-implantaten

Ik begrijp het advies : -wacht maar tot er iets gebeurt -dan ook niet.

Dar ga je toch niet op zitten wachten?

Je plastisch chirurg vindt het misschien normaal dat een gewone basisarts een borstvergroting uitvoert, maar het is toch de plastisch chirurg die daar een opleiding voor gevolgd heeft.

groet,

Ymkje

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 317
  • Created
  • Laatste Reactie

Ik wil er zelf natuurlijk ook niet op wachten.

Als ik ze er nu uit laat halen terwijl ze niet lekken is het niet medisch, wordt het niet vergoed..

Als ik wacht tot het te laat is wordt het wel vergoed, maar wie wil daar nou op wachten?

Ik heb niet een paar duizend euro in een ouwe sok,WHAAAA, ik weet het ook niet meer.

Het was niet mijn plastisch chirurg die de echo gemaakt heeft, het was een ...tja hoe heet zo iemand...een echoscopist?

Die zei dat het vrij normaal is dat een gewone arts operaties uitvoerd.

En ik heb net even gekeken in dat big register,R Schoemacher is idd. geen plastisch chirurg, hij is gewoon arts.

Krijg de pip zei ik vroeger altijd, dat is zoiets als krijg de hik, maar dat heeft nu een hele andere betekenis gekregen...

Getsie...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ook hier pip vanuit maldegem Body&Face door dokter Vercauteren.

Volgende week een afspraak in het ziekenhuis.

Zijn hier personen bij op het forum die weten of we ons samen kunnen bundelen om klacht in te dienen of iets kunnen bereiken met onze handen in elkaar te slaan? (klacht + media?) Want er zijn toch veel slachtoffers (ook die hier niet op het forum zijn).

Het is zeer nuttig om de nodige stappen of resultaten hier te delen. Ik laat hier terug een bericht na zodra ik vanuit het ziekenhuis meer nieuws heb.

MVG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ook hier pip vanuit maldegem Body&Face door dokter Vercauteren.

Volgende week een afspraak in het ziekenhuis.

Zijn hier personen bij op het forum die weten of we ons samen kunnen bundelen om klacht in te dienen of iets kunnen bereiken met onze handen in elkaar te slaan? (klacht + media?) Want er zijn toch veel slachtoffers (ook die hier niet op het forum zijn).

Het is zeer nuttig om de nodige stappen of resultaten hier te delen. Ik laat hier terug een bericht na zodra ik vanuit het ziekenhuis meer nieuws heb.

MVG

[/quo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Bij mij hetzelfde verhaal: operatie in Maldegem, 3,5 jaar geleden door dokter Vercautere. Ik weet helaas niet welke protesen ze gebruikt hebben (heb geen formulier of zo gekregen) maar als ik alle berichten hier (en op andere fora) lees dan weet ik dat er hoogst waarschijnlijk ook PIP gebruikt is bij mij. Kliniek dicht en dokter verdwenen, dat is ook al geen goed teken hé! Ik neem geen risico en laat de implantaten volgende maand vervangen. Ben wel heel ongerust over het risico dat we lopen ... ik volg alle berichten op de voet en leuk nieuws is dat niet! Ook de extra kosten en de operatie zijn geen pretje. indien er een gezamelijke klacht komt, doe ik zeker mee. Ik volg het hier wel op.

Voor alle zekerheid ga ik mijn 'geval' ook melden aan de beroepsvereniging.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft er iemand aub contactgegevens van dr Rik Vercoutere? Ik heb namelijk in oktober 2008 een BV ondergaan in de privékliniek Body and Face in Maldegem. Heb echter nul gegevens of info meegekregen over merk en type implantaten. Na het nieuws vandaag en de reacties van vele vrouwen die ik lees op de verschillende fora ben ik toch wel in paniek.

Ik heb sinds de operatie altijd steken in mijn borsten gehad, maar dacht dat dit normaal was.

Vind het heel frustrerend dat de kliniek niet meer bestaat en dat ik geen dossiers kan opvragen.

Kan iemand mij aub helpen.

Alvast bedankt!

Nikje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je link doet het niet

deze wel : ik neem aan dat je deze bedoelde!

http://www.rtl.nl/(/...implantaten.xml

tot en met 2007 zijn er in het Atrium Heerlen 350 operaties geweest met PIP implantaten!

Gelukkig heb ik in 1996 mijn 1ste BV gehad en heb ik toen Mentor gekregen: mijn 2de operatie was vorig jaar: toen werden ze dus al niet meer gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft er iemand aub contactgegevens van dr Rik Vercoutere? Ik heb namelijk in oktober 2008 een BV ondergaan in de privékliniek Body and Face in Maldegem. Heb echter nul gegevens of info meegekregen over merk en type implantaten. Na het nieuws vandaag en de reacties van vele vrouwen die ik lees op de verschillende fora ben ik toch wel in paniek.

Ik heb sinds de operatie altijd steken in mijn borsten gehad, maar dacht dat dit normaal was.

Vind het heel frustrerend dat de kliniek niet meer bestaat en dat ik geen dossiers kan opvragen.

Kan iemand mij aub helpen.

Alvast bedankt!

Nikje

Hoi Nikje,

Ook ik kreeg niks mee van pasjes of dergelijke in Maldegem

Vorige week MRI gehad en 2 scheuren, zit al volledig in m n Klieren, binnen 2 weken operatie, verwijdering van de implantaten en van de verschillende klieren waar de silliconen al inzitten,

laat je zo vlug mogelijk checken zou ik zeggen

veel moed alvast, groetjes Milo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dames, voor allen die in Maldegem hun bv hebben laten doen, laat jullie zo vlug mogelijk onderzoeken aub !!!

Ook ik had geen pasje, of andere gegevens

In 2008 laten doen, in 2009 al knobbeltjes laten wegnemen waar silliconen inzaten, toen implantaten niet verwijderd omdat er op MRI geen scheur te zien was

Jammer genoeg zweeft die vuiligheid nu al 2 jaar rond in mijn lichaam, want vorige week op MRI 2scheuren te zien

Binnen 2 weken operatie , verwijderen implantaten en verwijderen van verschillende klieren

We moesten die kwakzalvers verdorie moeten kunnen aanklagen, zij wisten tenslotte dat ze met minderwaardige implantaten werkten.

jammer genoeg kan je niets of niemand nog bereiken daar!!!

voor het verwijderen kan je terugvallen op de mutualiteit, voor het plaatsen van nieuwe niet, kostenplaatje 3500 euro

Milo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal mee eens aanklagen die artsen, een vriendin van mij heeft echt waar €6000 betaald voor borstvergroting bij schoemacher hoe je het ook schrijft en die kliniek die jaren geleden zo goed was (not) die heeft dus ook die pip implantaten, je zou toch denken dat ze betere implantaten gebruikte voor €6000 euries pfff hoop geld..

Heel veel sterkte gewenst voor de dames vind het echt heel vervelend en zo erg voor jullie bah denk je mooie boobs te hebben vind het echt schandalig...

liefs sporty

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nikje, Dr. Vercoutere ligt ergens met zijn miljoenen euro's onder een palmboom ondergedoken vrees ik. Deze blijkt van de aardbol verdwenen... hoe zou dat komen?

Ik kreeg twee kaartjes mee na de operatie, heb er moeten achter zoeken 2 weken terug, maar had ze nog! De grootte van een visitekaartje, maar dan dubbel dat je kan openvouwen. Er staat PIP op en een logo van PIP (lichtblauw en wit) en aan de binnenkant twee stickers met het type, aantal CC en naam chirurg erop.

Ik ging daar onder het mes de dag voor ik 30 werd (was cadeautje aan mezelf na een scheiding... van vergiftigd geschenk gesproken :s) nl. 4/7/2007

Groetjes,

Desdemona

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft er iemand aub contactgegevens van dr Rik Vercoutere? Ik heb namelijk in oktober 2008 een BV ondergaan in de privékliniek Body and Face in Maldegem. Heb echter nul gegevens of info meegekregen over merk en type implantaten. Na het nieuws vandaag en de reacties van vele vrouwen die ik lees op de verschillende fora ben ik toch wel in paniek.

Ik heb sinds de operatie altijd steken in mijn borsten gehad, maar dacht dat dit normaal was.

Vind het heel frustrerend dat de kliniek niet meer bestaat en dat ik geen dossiers kan opvragen.

Kan iemand mij aub helpen.

Alvast bedankt!

Nikje

Dag Nikje,

Bij mij net hetzelfde verhaal (zie boven)! De kliniek is midden vorig jaar plots gesloten en de dokter (die achteraf een hartchirurg blijkt te zijn!!) is niet meer te vinden. Ik heb ondertussen heel wat opzoekingswerk verricht en heb al verschillende vrouwen gevonden die in dezelfde kliniek, in dezelfde periode en door dezelfde dokter geopereerd zijn en die wel bevestiging hebben dat het over de PIP-implantaten gaat. Ik heb dus grote zekerheid dat ik ze ook heb. Ik heb contact opgenomen met een andere plastische chirurg en die heeft aangeraden om ze te verwijderen. Half februari laat ik de wissel doorvoeren. In België heb je echter geen recht op terugbetaling zodat ik de 3200 euro zelf moet ophoesten! Maar ook de onzekerheid en de nieuwe operatie maken dit alles heel zwaar om dragen.

Ik wens je veel sterkte toe want ik weet hoe je je voelt!

groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

dag iedereen met pip inplantaten,

,

ik heb hetzelfde lot ondergaan( toen vond ik het nog geen lot) nu wel dus . Ik heb mijn BV in april 2008 laten doen in Maldegem in B& F door dr vercoutere, Ik heb nog nooit last gehad , maar ben beginnen panikeren na het nieuws gisteren op de radio(zelf niet gehoord maar mijn echtgenoot wel) waarin de kliniek duidelijk vernoemd wordt. Morgen maak ik dus een afspraak bij 2 Plastische chirurgen en ook voor een echo en ev een MRI (normaal moest ik in nov voor een mammo) maar heb het uitgesteld ! Zijn er nog mensen die eventueel nog goede raad hebben, ik ben er het hart van in , ik kon voordien geen gewone bh of bikini dragen want mijn ene borst was veel groter dan de ander, mijn borstproteses waren ook 350 cc verschillend, Ik was nu gelukkig, akkoord je gezondheid gaat voor, maar we blijven toch maar in de kou staan hoor vind ik toch !!! Ik kan er enkel met lotgenoten over praten want anderen reageren met je moest maar geen bv laten doen hebben, ik heb zelfs maanden aan een stuk info opgezocht over bv en b&f hadden een goede naam ... en zelfs lang getwijfeld, echt erg!!!

groeten en aan alle lotgenoten veel sterkte

Link naar reactie
Delen op andere sites

dag iedereen met pip inplantaten,

,

ik heb hetzelfde lot ondergaan( toen vond ik het nog geen lot) nu wel dus . Ik heb mijn BV in april 2008 laten doen in Maldegem in B& F door dr vercoutere, Ik heb nog nooit last gehad , maar ben beginnen panikeren na het nieuws gisteren op de radio(zelf niet gehoord maar mijn echtgenoot wel) waarin de kliniek duidelijk vernoemd wordt. Morgen maak ik dus een afspraak bij 2 Plastische chirurgen en ook voor een echo en ev een MRI (normaal moest ik in nov voor een mammo) maar heb het uitgesteld ! Zijn er nog mensen die eventueel nog goede raad hebben, ik ben er het hart van in , ik kon voordien geen gewone bh of bikini dragen want mijn ene borst was veel groter dan de ander, mijn borstproteses waren ook 350 cc verschillend, Ik was nu gelukkig, akkoord je gezondheid gaat voor, maar we blijven toch maar in de kou staan hoor vind ik toch !!! Ik kan er enkel met lotgenoten over praten want anderen reageren met je moest maar geen bv laten doen hebben, ik heb zelfs maanden aan een stuk info opgezocht over bv en b&f hadden een goede naam ... en zelfs lang getwijfeld, echt erg!!!

groeten en aan alle lotgenoten veel sterkte

Echt erg hé Sandra,

Ik was ook heel tevreden van de vorm, maar heb wel van in het begin een knagende pijn, zoals een blauwe plek aanvoelt. En of het nu nodig was die BV of niet, iedereen zijn eigen mening, maar ik denk dat geen enkele vrouw voor haar plezier onder het mes gaat. Voor ieder van ons was het nodig om onze eigen persoonlijke reden. Zal echt blij zijn als ik morgen doorverwijs krijg van mijn arts. Ik ben vooral teleurgesteld in mijn eigen inschattingsvermogen. Had voor de operatie ook op heel veel plaatsen geïnformeerd. Voelde mij in Maldegem echt serieus genomen en had vertrouwen in die klote dokter. Goede raad heb ik zelf ook niet, enkel dat ik er ondertussen ook van overtuigd ben dat die dingen eruit moeten. Ik ben er ook wel voor te vinden om onze krachten te verenigen en die gasten aan te klagen.

Sterkte allemaal!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Nikje,

Ook ik kreeg niks mee van pasjes of dergelijke in Maldegem

Vorige week MRI gehad en 2 scheuren, zit al volledig in m n Klieren, binnen 2 weken operatie, verwijdering van de implantaten en van de verschillende klieren waar de silliconen al inzitten,

laat je zo vlug mogelijk checken zou ik zeggen

veel moed alvast, groetjes Milo

Bedankt! Ben echt mijnkluts kwijt. is de nieuwe operatie bij jouw wel geslaagd? Wat is het advies van je arts naar de toekomst toe? Moet je nog operaties ondergaan voor de siliconendeeltjes? Of is alles netjes verwijderd?

Ik ga morgen avond naar mijn huisarts en dan zien we wel verder. Zal blij zijn als het voorbij is.

Groetjes

Nikje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien kunnen alle ongelukkige pip-implantaat bezitters die geopereerd werden in Belgie , zeker door B&F in Maldegem zich samen voegen want samen staan we sterker en zeker als groep , wie ziet dat zitten???

grtjs

Ik doe mee, een kennis van mij is advocaat, ik zal eens bij hem informeren welke stappen we kunnen zetten!

Groetjes Nikje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe mee, een kennis van mij is advocaat, ik zal eens bij hem informeren welke stappen we kunnen zetten!

Groetjes Nikje

Das tof Nikje ,bedankt, laat je iets weten als je van meer weet?

grtjs

Ik wil ook mee doen! Laat maar horen Nikje als je meer info hebt over wat we eventueel kunnen doen.

Groetjes,

Desdemona

Leuk, hoe meer zielen, hoe sterker! Bedankt! grtjs
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dames, voor allen die in Maldegem hun bv hebben laten doen, laat jullie zo vlug mogelijk onderzoeken aub !!!

Ook ik had geen pasje, of andere gegevens

In 2008 laten doen, in 2009 al knobbeltjes laten wegnemen waar silliconen inzaten, toen implantaten niet verwijderd omdat er op MRI geen scheur te zien was

Jammer genoeg zweeft die vuiligheid nu al 2 jaar rond in mijn lichaam, want vorige week op MRI 2scheuren te zien

Binnen 2 weken operatie , verwijderen implantaten en verwijderen van verschillende klieren

We moesten die kwakzalvers verdorie moeten kunnen aanklagen, zij wisten tenslotte dat ze met minderwaardige implantaten werkten.

jammer genoeg kan je niets of niemand nog bereiken daar!!!

voor het verwijderen kan je terugvallen op de mutualiteit, voor het plaatsen van nieuwe niet, kostenplaatje 3500 euro

Milo

sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

toevallig in de krant vandaag : dr vercoutere van b&f werkzaam in quan clinic roeselare, ik kreeg daar te horen da hij zijn vroegre patienten opvolgt van b&f en kreeg een gsm nummer 0472 322984, ik heb dat nummer gebeld en kreeg iemand anders aan de lijn die idd bevestigde dat vercoutere daar zijn patienten een tijd opgvolgd heeft maar nu niet MEEr :102: . Wel een zeer goeie uitleg gekregen en ik raad iedereen aan om vanavond naar reyers laat te kijken op canvas , die persoon die ik aan telefoon kreeg spreekt vanavond , grtjs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.