Ga naar inhoud

PiP implantaten


Vlinder

Aanbevolen berichten

  • Reacties 317
  • Created
  • Laatste Reactie

Oke dat is gelukkig nog te overzien, was al bang dat ik weer duizenden euro's kwijt zou zijn dat had ik niet kunnen betalen. Ik baal hier erg van het is pas 3 jaar geleden voor mij en nu al weer een operatie! Zie er ook enorm tegen op! heb volgende week een afspraak bij de dokter. Hoop dat er nog geen lekkage is ontstaan maar heb wel al een paar weken last van me borsten. En vooral sinds het nieuws loop ik niet meer lekker rond. Dus hoop dat i zo snel mogelijk geholpen word.. Cyn bedankt voor je reactie dat is al 1 zorg minder..

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn paspoort niet meer maar gelukkig wel een briefje waar alles op staat : Cohesive gel ronde hight profile Rofil PIP dus ik ben heel erg geschrokken! Ik heb heel toevallig een tijdje terug een echo gehad van beiden borsten omdat ik een tijdje erg pijnlijke borsten had kon er niet eens op slapen dus was naar de dokter gegaan en die had me voor de zekerheid doorgestuurd! Volgens de echo was er niks aan de hand dus ik ben daar wel heel blij mee maar na dit gehoord te hebben wil ik natuurlijk geen risico nemen , maar wat belachelijk zeg dat ze wel even de verwijdering vergoeden maar wat denken ze dat wij dan geen nieuwe voor in de plaats willen?!! Ik heb ze toch niet voor niks laten vergroten en daar veel geld voor betaald!

Ik kan ook niet terugvallen op de kliniek aangezien die failliet gegaan zijn (silhouet Breda) dus dubbel pech voor mij! Ik heb ze 4 jaar en in die tijd heb ike cht goed geinformeerd naar de kliniek en er was toen niks negatiefs en consult ging ook allemaal goed! Siliconen heb ik toen verder niet naar gezocht op internet want je verwacht toch dat alles goed is!

Maar even afwachten waar ze morgen mee komen en kijken wat onze rechten zijn!We zouden met zn alle ervoor moeten vechten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook in silhouet kliniek Breda behandeld 3 jaar geleden. Ik vind dit heel erg net wat je zegt we hebben er veel geld voor betaald. Heb ook een vriendin die is ook in deze kliniek geweest ook 3 jaar geleden nou zijn al 3 slachtoffers. Heb contact gehad met het juridisch loket als het onderzoek afgelopen is want dat zouden we vandaag horen en er word echt een terugroep actie ingezet kunnen we hier een zaak van maken! Alleen voor ons het probleem die kliniek is dicht ze hadden er ook 1 in weerd maar ook gesloten al 2 jaar geleden maar er kan uitgezocht worden of ze onder een andere naam verder zijn gegaan en dan worden ze als nog verantwoordelijk gesteld. Maar ik neem hier geen genoegen mee ik ga hier echt achteraan en hopen dat we een zaak kunnen beginnen en hoe meer vrouwen hoe beter!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga dinsdag ook zeer zeker contact opnemen met het ziekenhuis , laat het hier ook niet bij zitten , kan alleen niet echt iets eruit opmaken wat ze volgens het igz van plan zijn , wel preventief verwijderen of niet ? Kan me toch ook niet voorstellen dat als ze in frankrijk preventief laten verwijderen op kosten van de overheid dat nl zegt van bekijk t maar met je handel ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook pip siliconen van de Silhouet kliniek uit Breda. Nu bijna 3 jaar geleden. Ik heb nergens last van, was eigenlijk erg tevreden met mijn borsten.

Ik ben erg geschrokken van dit nieuws, ga het nauwlettend volgen hier.

Mijn buurvrouw heeft een paar weken voor mij bij dezelfde kliniek haar borsten laten vergroten, en zij heeft met haar zorgverzekering gebeld, en die zeiden dat het niet vergoed word.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook in silhouet kliniek Breda behandeld 3 jaar geleden. Ik vind dit heel erg net wat je zegt we hebben er veel geld voor betaald. Heb ook een vriendin die is ook in deze kliniek geweest ook 3 jaar geleden nou zijn al 3 slachtoffers. Heb contact gehad met het juridisch loket als het onderzoek afgelopen is want dat zouden we vandaag horen en er word echt een terugroep actie ingezet kunnen we hier een zaak van maken! Alleen voor ons het probleem die kliniek is dicht ze hadden er ook 1 in weerd maar ook gesloten al 2 jaar geleden maar er kan uitgezocht worden of ze onder een andere naam verder zijn gegaan en dan worden ze als nog verantwoordelijk gesteld. Maar ik neem hier geen genoegen mee ik ga hier echt achteraan en hopen dat we een zaak kunnen beginnen en hoe meer vrouwen hoe beter!

Ja we moeten echt met een hoop tegelijk want in je eentje heeft het geen nut!Ik weet dat er bij niks aan de hand is omdat ik dus een echo heb gehad van mn borsten maar erg gerust ben ik niet en zou zowieso vaak zo'n controle willen hebben om te kijken of het goed blijft gaan! Ik ga zowieso niet akkoord met zelf de operatie betalen voor nieuwe zijn ze gek geworden ofzo!Alsof wij hierom hebben gevraagd , dat ze zoeits uberhaut durven te zeggen zo van de vrouwen die het om cosmetische redenen hebben gedaan moeten hetzelf maar uitzoeken want daar komt het wel op neer!

Ik denk niet dat we silhouet of andere klinieken kunnen aanklagen omdat die volgens een krantenartikel ook niet beter wisten dan dat het gewoon een oed product was! We moeten de ''maker'' van die troep aanklagen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De persoon die mij geopereerd heeft in de silhouet kliniek zei tegen mij dat de siliconen die ik zou krijgen absoluut niet konden lekken. Ik heb zelfs een halve prothese vast gehouden, en hij zei dat ze misschien wel door bijv. een auto ongeluk stuk konden fan, maar dat ze dan alleen maar stuk zouden zijn, en dus niet gingen lekken. Ik was overtuigd dat ik ook die siliconen had,tot ik vorige week hoorde dat ze dus wel lekken. Ik ben opgelicht, hij liet mij een ander product zien dan wat hij er in gestopt heeft. Ik baal als een stekker...als ik had geweten dat ze wel konden lekken had ik ze niet gewild.

Ik heb voor 10 Januari een echo gepland staan, om te kijken of ze lekken.

En ik probeer miin zorgverzekering te bellen, maar ik kom er niet doorheen...zeker erg druk met P.I.P slachtoffers...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De persoon die mij geopereerd heeft in de silhouet kliniek zei tegen mij dat de siliconen die ik zou krijgen absoluut niet konden lekken. Ik heb zelfs een halve prothese vast gehouden, en hij zei dat ze misschien wel door bijv. een auto ongeluk stuk konden fan, maar dat ze dan alleen maar stuk zouden zijn, en dus niet gingen lekken. Ik was overtuigd dat ik ook die siliconen had,tot ik vorige week hoorde dat ze dus wel lekken. Ik ben opgelicht, hij liet mij een ander product zien dan wat hij er in gestopt heeft. Ik baal als een stekker...als ik had geweten dat ze wel konden lekken had ik ze niet gewild.

Ik heb voor 10 Januari een echo gepland staan, om te kijken of ze lekken.

En ik probeer miin zorgverzekering te bellen, maar ik kom er niet doorheen...zeker erg druk met P.I.P slachtoffers...

Wat vreselijk zeg! Oplichters..

Ik hoop voor je dat je implantaten nog niet hebben gelekt, en dat de echo duidelijke resultaten geeft. Een MRI schijnt het beste uitsluitsel te kunnen geven.

Hopelijk kun je gauw in contact komen met je zorgverzekering! Het is nu natuurlijk heel druk omdat veel mensen op het laatste moment hun zorgverzekering wijzigen.

Groetjes en sterkte

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag te lezen in de krant 'Het Laatste Nieuws' (B) pagina 14,

Reeds in 2000 (jawel, 11 jaar geleden !!!) maakte het amerikaanse FDA gewag over de slechte kwaliteit van de goedkope PIP-prothesen.

Bij testen uitgevoerd door het FDA zijn toen 11 fouten aan het licht gekomen. Het FDA heeft de firma PIP daarvoor in een brief om een verklaring gevraagd.

Mijn vraag is echter: Als ze er toen al van wisten, waarom is het dan nog zo lang stilgehouden ?????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het schijnt toen al een zaak geweest te zijn maar de franse maker van pip heeft natuurlijk niet zomaar zijn fout towgegeven er zijn jaren over heen gegaan voor het echt doorgezet kon worden! dit heeft dr selms gezegt hij heeft er in 2000 al een melding van gemaakt maar het ging maar erg langzaam .. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kreeg vandaag een brief van Acura medisch centrum, dat ik bij hun terecht kan voor vervanging van mijn siliconen, omdat ze Silhouet hebben overgenomen, en dat het vergoed word door hun. De wissel dus..incl. de nieuwe siliconen. Ze gebruiken nu siliconen van het merk Mentor.

Ik weet alleen niet of ik dat nog wel wil bij hun... De directeur van Acura was ook mede eigenaar van Silhouet...dr Duijsters..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kreeg vandaag een brief van Acura medisch centrum, dat ik bij hun terecht kan voor vervanging van mijn siliconen, omdat ze Silhouet hebben overgenomen, en dat het vergoed word door hun. De wissel dus..incl. de nieuwe siliconen. Ze gebruiken nu siliconen van het merk Mentor.

Ik weet alleen niet of ik dat nog wel wil bij hun... De directeur van Acura was ook mede eigenaar van Silhouet...dr Duijsters..

Tja.. tough decision.. Anders moet je de implantaten zelf betalen maar wordt de operatie zelf meestal wel vergoed.

Ik zou even informeren wie de pc is die jou eventueel zou gaan opereren, en kijken of je je daarin kunt vinden.

Want Mentor implantaten zijn immers prima.

Sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ook een brief gehad van accura ook ik heb dus de pip implantaten heb mijn kaartje er bij gezocht en jawel daar stond het ook op .

Ik ben in maart 2008 geopereerd bij silhouet.

Ik baal er echt zo van.

in mijn brief stond alleen niet dat ik me moest laten opereren en nieuwe mentor implantaten kreeg.

Er stond in dat ik dus die implantaten had en of ik me door hun wou laten onderzoeken om te kijken wat mijn situatie was en dat als het beter was om nieuwe implantaten te nemen dit werd vergoed door hun en door mijn zorgverzekering.

ik baal er zo van.Ik ben flexwerker dus ik heb geen vast contract ik zou hierdoor weer een tijd uit de roulatie zijn,ook heb ik 3 kleine kinderen.

Ik was zo blij met mijn borsten en ben er behoorlijk overstuur van

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp uit de brief dat je eigen verzekering samen met hun verzekering alle kosten gaan dekken. Ik denk zelf dat je eigen verzekering het verwijderen gaat betalen, en dat Acura dan het terug plaatsen en de nieuwe implantaten voor hun rekening nemen. Ik zal ze binnenkort eens bellen om opheldering te vragen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb net een echo gehad in het ziekenhuis, ter controle op lekken.

Rechts was prima in orde, links was aan de onderkant een klein vlekje te zien, vocht, maar dat kon ook gewoon vocht zijn en volgende week weer weg zijn, het hoeft niet meteen te betekenen dat die silicoon lekt. Even in de gaten houden zei de man die de echo maakte, of ik last krijg daar, of dat ik een rare vorm borst krijg, of ergens anders last van krijg.

Hij stelde me wel gerust dat het in veel privé klinieken heel gewoon is dat de artsen daar gewoon arts zijn, en geen plastisch chirurg. Hij zei dat Schumacher (weet niet of ik het goed schrijf) ook geen plastisch chirurg is, en die doet ook borstvergrotingen enzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.