Ga naar inhoud

Unkown : 18 december 2009 : Dr. Jaquet : Zuiderziekenhuis


Aanbevolen berichten

Gast Daantje87

Jammer dat ze zo raar deed aan de telefoon, het scheelt dat je geen haast heb, ik had echt enorm doorgezeurd hihihi

Ik wilde ook graag nog afvallen voor de operatie, maar dat is helaas niet meer gelukt.. Ach, komt wel weer! Succes!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 111
  • Created
  • Laatste Reactie

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Ben ik weerr..

Haha.. ik had het niet meer geschreven maar net nadat ik haar had gebeld

belde ze daarna terug!. Ze zei dat mn ma net had gebeld, maar dat was ik natuurlijk.

Ze gaat/heeft me ingepland voor ergens net voor de kerst. En toen zei ze

dat ik het dan tegen die tijd wel weer hoor wanneer precies. Maar ik heb op mn werk nu ook

doorgegeven dat ik er 6 weken niet zal zijn, oid... dat ik verder geen idee heb hoe lang ik niet mag werken enzo. Maar ik ga denk ik vanmiddag maar even bellen om te kijken of ze al iets meer weet.

Ik weet niet goed hoe dat werk in een ziekenhuis, weten ze dat al zo lang van te voren

een precieze datum???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Daantje87

Het lijkt me niet dat ze al zo ruim van te voren een exacte datum weten? Lijkt me wel relaxed, dan weet je tenminste waar je aan toe bent!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee klopt. Maar ik ben verder ook nog nooit geopereerd en heb dus geen idee hoe dat in z'n werk gaat in

een ziekenhuis qua plannen enzo.

Maarr ik heb gebeld en ze zei me dat ze ongeveer 2 tot 3 weken van tevoren weet wanneer d-day is.

Dus dat ga ik melden bij mn werk en op school.

Toen vroeg ik nog of december dan ook wel zeker is, maar dat was ook niet zeker.

Wel hoogstwaarschijnlijk.. whaha..

Man ik wordt er helemaal zenuwachtig van, telkens als ik er mee bezig ben of ik moet bellen oid

dan wordt ik helemaal happy en hyper.

Ik heb ook nog om een afspraak gevraagd met de pc, gewoon omdat ik

verder goed wil weten wat er precies gaat gebeuren en ik zit nog met wat vragen enzo :)

En die afspraak is al over 3 weken.. dus gaat lekker snel! :)

jippie... nu nog afvallen haha!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

Hey allemaal..

Ook weer eens een berichtje van mij...

Er is in de tussentijd weinig gebeurd.

Ik ben nog een keertje langs geweest met een lijstje met allemaal vragen.

Het afvallen is best lastig.. pff want ik snoep nog steeds teveel!

Soms twijfelde ik ook nog wel even... want de littekens en wat er mis kan gaan spookt nog wel eens door

mijn hoofd. Maar als ik dan eens een foto maak zie ik toch wel weer waar ik het voor ga doen.

Ben ook begonnen met zonnebanken, ik wil graag een beetje bruin worden zodat ik na mijn operatie dat niet hoef te doen.

ivm de littekens enzo allemaal. Alleen vroeg ik me af of dat wel goed is voor de huid. Ik bedoel de pc zei tegen me dat ik nog een

goede huid heb om goed te kunnen herstellen en als ik ga zonnebanken zou dat dan de huid zo aantasten dat het misschien

niet goed kan herstellen/slechter herstelt na de bvk?

Ik ben trouwens even aan het bijlezen op al jullie pagina's... poehee.. ik moet echt beter bijblijven!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Unknown, ik ken je nog niet ;) Maar zal ook even reageren. Ik ben zelf wat getint, en was ook van plan 'voor te bruinen' maar schijnt niet echt goed te zijn voor je littekens, op zich maakt het qua herstel niet uit, maar wel voor de kleur van de littekens. Ik heb er namelijk speciaal naar gevraagd afgelopen week bij mijn toekomstige PC. Als je bruiner gaat worden is je huid ook donkerder en als die huid dan littekens gaan worden over een tijdje en de rest van je lichaam weer wat lichter wordt waarschijnlijk kan het zo zijn dat de littekens bruiner blijven zeg maar. Hoop dat ik het goed uit leg. Mij is geadviseerd dus zo 'wit' mogelijk onder het mes te gaan.

Nou ja dat wilde ik even met je delen dus. Hoop dat het nog een beetje gaat met afvallen de komende tijd. Het blijft STOM om te doen! Ik doe t niet meer ;)

Groetjes! Adies147

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Unknown, ik ken je nog niet ;) Maar zal ook even reageren. Ik ben zelf wat getint, en was ook van plan 'voor te bruinen' maar schijnt niet echt goed te zijn voor je littekens, op zich maakt het qua herstel niet uit, maar wel voor de kleur van de littekens. Ik heb er namelijk speciaal naar gevraagd afgelopen week bij mijn toekomstige PC. Als je bruiner gaat worden is je huid ook donkerder en als die huid dan littekens gaan worden over een tijdje en de rest van je lichaam weer wat lichter wordt waarschijnlijk kan het zo zijn dat de littekens bruiner blijven zeg maar. Hoop dat ik het goed uit leg. Mij is geadviseerd dus zo 'wit' mogelijk onder het mes te gaan.

Nou ja dat wilde ik even met je delen dus. Hoop dat het nog een beetje gaat met afvallen de komende tijd. Het blijft STOM om te doen! Ik doe t niet meer ;)

Groetjes! Adies147

Ik snap helemaal wat je bedoelt. Ik ga dan van de week maar eens naar de pc bellen en vragen wat hij adviseert. Heb nu 2 keer onder de

zonnebank gelegen.. en al beetje bruin geworden zelfs:|... dus moet maar ff kijken of ik dan wel verder ga! :S Ik heb namelijk wel zo'n strippenkaart gekocht en dus ben ik dat geld dan wel kwijt. Maarja, bruine littekens wil ik ook niet!

Wat vindt je stom om te doen, afvallen? Ik vind het echt niet leuk, ben net bij de diëtiste geweest en ben eigenlijk weer aangekomen.

Nu ben ik ook ongesteld, dus ik houd ook wat vocht vast e.d. Maar ik zit nu dan weer op het gewicht waarmee ik begon.

Eerst was 't 86,5 toen 85,1 (jeeej) en nu dus weer 86,7 !!!!!!!!!!!!!!!! aaaarghh...

ik wordt gek, over paar maanden al mn operatie. Ik wil echt wel veel afvallen voor de operatie maar da's nog maar 3 maanden weg.

Dat ga ik nooit halen!?!?!?!?!?! En afvallen na de operatie is niet handig, dan worden t rare zakjes toch?

Zit zelfs stiekem al te denken de operatie uit te stellen..... :S:S:S

Zit beetje in de put nou...

Link naar reactie
Delen op andere sites

He unknown,

Als je gemotiveerd bent om af te vallen dan moet het lukken. Probeer eens zonder dieetist en gewoon is Sonja Bakker.

Je mag gewoon eten, maar wel gematigd en de eerste week is even wennen. Maar je gaat als een trein weet ik zeker.

Teminste als je je er echt aan houdt, kun je wel 1 a 2 kilo per week afvallen. Ik ben 3 jaar geleden 14 kilo afgevallen in 12 weken tijd.

Dat heb ik helaas door weer teveel snoepen en weer meer te gaan eten (lees grotere porsies) niet volgehouden 8 kilo er aangegeten.

Maar nu ben ik weer meer dan 9 kilo afgevallen zie mijn ticker onderaan mijn bericht. Er staat dat ik nog 0,8 wil afvallen, maar ik laat het hierbij.

Het lukt me namelijk nu prima om op een gemiddeld gewicht te blijven tussen de 71,5 en 70,8 kg. Maar dan moet je wel houden aan het eetpatroon wat zij aangeeft. Nu mag ik dus iets meer eten dan toen ik wilde afvallen. Je krijgt gewoon hele weekmenu's per dag uitgeschreven dus het is heel makkelijk.

Voor mij is dit een hele fijne eetgewoonte geworden. Hoop dat je er wat aan hebt!

En niet te vergeten sporten dat is natuurlijk ook heel belangrijk. Ook een aanrader, Zumba, erg leuk en een echte calorieenkiller!!!

Je kan inderdaad beter van te voren afvallen. Als je teveel erna afvalt krijg je spijt! Kijk 1 of 2 kilo zal geen kwaad kunnen na de tijd, maar meer ik zou het niet doen.

Succes!

groetjes,

Marianne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Dankje voor de peptalk, haha!

Ik zag ook op internet een 10 dagen dieet, misschien probeer ik dat. Als 't niets is zijn er maar 10 dagen verloren iig.

En Sonja Bakker lijkt me ook wel wat, ik ga het eens voorstellen aan m'n ma. Want ik woon nog thuis, dus heb niet

veel in te brengen in wat we eten, haha!

En Zumba is inderdaad leuk! Heb het al eens gedaan enkele weken terug. Samen met een vriendin, maar omdat ze

aan haar spataderen moest worden geholpen kon ze tijdje niet. En alleen had ik geen zin.

Maar ik zit te denken om toch maar eens te gaan, is erg leuk en idd je beweegt heel veel -> calorieenkiller!

edit: ik zit dit berichte je schrijven en op de tv is nét iets over zumba!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb trouwens gewoon gegeten s'avonds dus niet volgens het Sonja Bakker boekje. Alleen overdag hield ik me er erg streng aan.

Waar ik wel op lette is dat ik een paar keer in de week echt mijn vlees in de olijfolie bakte en mager vlees te eten, zoals tartaartjes, kip en eigenlijk geen varkensvlees, maar altijd rund. O ja en ik woog de portie avond eten wel altijd netjes af.

Nam gewoon nog suiker in mijn thee en koffie, want ik wist toch dat ik het niet altijd ging volhouden zonder suiker. Ik denk dat je bepaalde dingen die je weet van jezelf ook gewoon moet blijven doen, want anders val je eerst heel veel af en ga je daarna bijvoorbeeld weer suiker gebruiken dan komen die kilo's vanzelf weer.

En nu ik op gewicht ben sta ik mezelf toe op in het weekend lekkere snacks te nemen zoals een keer pizza of patat etccc en door de weeks gaat het weer vrij streng.

Groetjes,

Marianne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha nu al nerveus meis! Ik weet nog niet eens wanneer ik kan en heb ook al kriebels. Als ik bijv de operatieverslagen van de meiden hier op t forum lees krijg ik t gewoon benauwd van de spanning. Pfoe en t duurtt zo lanngggg... :rolleyes:

Ik weet ook nog niet wanneer de operatie precies is.... alleen dat het érgens in december is! :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me ook lastig zeg, kunnen ze binnenkort niet al een datum vastleggen, dit is toch onhandig?

Ja dat is ook ergg lastig, zeker ivm school en m'n bijbaantje.

Maar heb paar weken terug al paar keer gebelt, en daarvoor ook al een keertje

of ze niet al een datum kunnen zeggen. En toen ik van de zomer nog op gesprek was zei de pc dat hij

zou zorgen dat ik niet 2 weken van te voren een datum zou krijgen.

Maargoed, denk niet dat ik een datum kan eisen. Hoe ging dat bij jullie!?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ook, anderhalve maand van tevoren, sneller dan ik had verwacht. Wou het zelf ook eigenlijk wel voor ik weer naar school moest, maar had dat niet doorgegeven. Had gewoon geluk :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Hey Unknown,

Gefeliciteerd met je datum! Begint nu zeker extra spannend te worden? Als je echt nog wat kilo's kwijt wil, kan ik je het South Beach dieet aanraden. Dat is ontwikkeld door een hartchirurg en super lekker en gezond eten ;). Tis ook heel makkelijk vol te houden omdat je echt veel móet eten.

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.