Ga naar inhoud

Insmeren of litteken massage...en wanneer


Adriaantje

Aanbevolen berichten

Het is mij niet helemaal duidelijk wanneer je nu litteken crème moet gebruiken en wanneer olie o.i.d. om de littekens te masseren.

Als de littekens helemaal dicht zijn, mag je ze dan met die litteken crème masseren en hoe moet je dat precies doen?

Of moet je naast je litteken crème, die je er alleen op hoeft te smeren, óók twee maal daags je littekens masseren met olie of crème om ze soepel te houden en wanneer moet je daar dan mee beginnen.

 

En wat zijn de ervaringen met litteken pleisters?  Vervangt dat het masseren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, ik heb vandaag controle gehad en ben bijna 2 weken po. De pleisters zijn eraf en het knoopje van de hechting eruit. Ik mag vanaf nu de littekens met vaseline insmeren om ze soepel te houden. Heb ook een tube meegekregen daarvoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk miste ik een 'topic' met dit onderwerp. Vandaar dat ik er een heb aangemaakt. 

Ik heb het idee dat er verschillende adviezen zijn over littekenbehandeling vanuit klinieken.

Het lijkt mij erg handig om allerlei ervaringen onder één topic te laten vallen.

Eigen ervaringen zijn goud waard.

Dus ..dames..brand maar los?

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden, Adriaantje zei:

Gewone vaseline @Anns.?

Wat een verschil in benadering hè?

 

Ben benieuwd of er ook mensen zijn met ervaringen met littekenpleisters.

Hoi, op mijn tube staat 'witte vaseline', maar volgens mij mocht alle vaseline, zo puur mogelijk.

Ik voeg even een foto toe van de tube die ik erbij kreeg.

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, Adriaantje zei:

Dat lijkt me een bijzondere crème. Ook voor brandwonden e.d. las ik op internet.

Hoe beviel deze crème @Nog even wachten ?

De crème is ontwikkeld door plastisch chirurgen die ook voor het brandwonden centrum werkt.

Ik vind het een fijne crème. Ik.kreeg deze mee vanuit de kliniek (Joost Staudt is 1 van de pc's daar)

Mijn rechterlitteken is nu 8 maanden oud en begint inmiddels wat lichter te kleuren 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meiden! Ik heb van boerhaave een littekencreme gekregen en daarmee mag ik beginnen bij 4 weken PO. als de knoopjes dan nog niet helemaal opgelost zijn, moet ik die stukjes even laten. Over masseren heb ik niks gehoord vanuit Boerhaave. Ik denk dat hydratatie en het soepel houden van de littekens het belangrijkste is

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, Adriaantje zei:

Inmiddels heb ik de Staudt crème besteld. De ingrediënten bevallen me wel en de prijs ook. Omgerekend is de crème die ik bij de kliniek kan kopen en waar ik een kleine proeftubetje van mee kreeg meer dan 10x zo duur!! 

Ow wow dat is echt wel heel veel duurder. Ik vind het een fijne crème, hopelijk bevalt ie jou net zo goed. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weeks later...

Net dit topic gevonden! Fijn, want ik vroeg me ook af hoe jullie dit doen.

 

Ik had 12 dagen PO m'n controle bij de PC en de hechtingen zien er goed uit. Ik geloof zelf oplosbaar dus hoef er niets meer aan te doen (?). Ik kreeg Dr Staudt créme mee en mocht direct gaan smeren. Op de verpakking staat ook geadviseerd zsm na het dicht gaan van de wond te beginnen met smeren. Maar toch voelt het raar, als ik hier lees dat sommige dames 6 weken moeten wachten...

@Nog even wachten Ik lees dat jij je hele borsten insmeert met Jacob Hooy vitamine e crème. Ik overweeg ook zoiets te gaan doen, om de hele huid wat meer te voeden. Merk jij een verschil sinds je de borsten zo insmeert? En hoe masseer jij je borsten? Waar leg je druk op, en waar misschien juist niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden, MiaMae zei:

Net dit topic gevonden! Fijn, want ik vroeg me ook af hoe jullie dit doen.

 

Ik had 12 dagen PO m'n controle bij de PC en de hechtingen zien er goed uit. Ik geloof zelf oplosbaar dus hoef er niets meer aan te doen (?). Ik kreeg Dr Staudt créme mee en mocht direct gaan smeren. Op de verpakking staat ook geadviseerd zsm na het dicht gaan van de wond te beginnen met smeren. Maar toch voelt het raar, als ik hier lees dat sommige dames 6 weken moeten wachten...

@Nog even wachten Ik lees dat jij je hele borsten insmeert met Jacob Hooy vitamine e crème. Ik overweeg ook zoiets te gaan doen, om de hele huid wat meer te voeden. Merk jij een verschil sinds je de borsten zo insmeert? En hoe masseer jij je borsten? Waar leg je druk op, en waar misschien juist niet?

Ik mocht littekencreme pas na 6 weken gebruiken, zo zie je maar weer.

Ik masseer alleen licht mijn littekens in als ik ze insmeer. Ik vond het echt masseren niet prettig. De hele borst met vitamine e creme een paar keer per week. In het begin wel vaker, maar ben nu bijna 11 en 7 maanden po dus de huid is verder soepel en ik ben ook geen fanatiek bodylotion smeerder. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi! Lees ook net dit topic. Bij mij zijn dinsdag de pleisters eraf gehaald en knoopjes weggeknipt. Vpk zei dat ik ook meteen mocht smeren en masseren, ookal heb ik nog korstjes. 

 

Ik doe dat masseren wel, al wordt ik er echt helemaal naar van.. Insmeren wacht gewoon mee tot die korstjes er helemaal af zijn! Heb liever een lelijk litteken dan dat ik troep in die wond krijg en daardoor een ontsteking oid...

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minutes ago, veel said:

Hoi! Lees ook net dit topic. Bij mij zijn dinsdag de pleisters eraf gehaald en knoopjes weggeknipt. Vpk zei dat ik ook meteen mocht smeren en masseren, ookal heb ik nog korstjes. 

 

Ik doe dat masseren wel, al wordt ik er echt helemaal naar van.. Insmeren wacht gewoon mee tot die korstjes er helemaal af zijn! Heb liever een lelijk litteken dan dat ik troep in die wond krijg en daardoor een ontsteking oid...


Het wondje insmeren voelt in principe wel goed bij mij, heb het idee dat het echt al goed dicht zit en de PC heeft er goed naar gekeken. Hoe masseer jij je borsten? Ik dacht eerst bij masseren echt meer aan kneden enzo, maar heb het idee dat het meer de bedoeling is dat je je implantaat naar een bepaalde kant toe drukt...?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, MiaMae said:


Het wondje insmeren voelt in principe wel goed bij mij, heb het idee dat het echt al goed dicht zit en de PC heeft er goed naar gekeken. Hoe masseer jij je borsten? Ik dacht eerst bij masseren echt meer aan kneden enzo, maar heb het idee dat het meer de bedoeling is dat je je implantaat naar een bepaalde kant toe drukt...?

Heb net op je eigen topic gereageerd! Ik masseer mijn borstel zelf niet echt.. Zou niet weten hoe ik dat aan moet pakken hahah

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minutes ago, veel said:

Heb net op je eigen topic gereageerd! Ik masseer mijn borstel zelf niet echt.. Zou niet weten hoe ik dat aan moet pakken hahah


Ah, gezien! Heb daar weer op jouw reactie gereageerd. Maar voor de volledigheid hier: ik ben er nu achter dat je dus niet je borsten maar je littekens moet masseren 😂 En dat huidolie kan helpen tegen droge huid tussen borsten of vervel(l)ende tepels. 

 

Als er dames zijn die fysio achtige oefeningen hebben meegekregen, daar ben ik ook erg benieuwd naar. Wat voor oefeningen dat dan zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is bij mij ook zo @veel.  Een heel klein puntje aan het einde van de borstplooi smeer ik in met litteken crème. Maar er zitten overal nog kleine wondjes en stukjes hechting, daar mag die crème vast niet op komen.

Tussen mijn borsten smeer ik Arnica zalf, omdat daar een bobbel zit.

En op de wondjes smeer ik wondzalf als ze erg beginnen te trekken.

Ik moet de tubes wel goed uit elkaar houden..🤪

En uitkijken dat het niet op de verkeerde plek terecht komt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.