Ga naar inhoud

fie123 : 11 februari 2020 : Dr. Bosselaers: Heilig Hartziekenhuis: Lier


Aanbevolen berichten

Gisteren een borstverkleining en -lift ondergaan van F-cup naar C-cup. Ik was bloednerveus, vooral bang om geen gevoel meer te hebben. Na het wakker worden direct gevoeld en ik was gerustgesteld. De eerste nacht amper geslapen door het strakke verband, de pijn van de operatie viel eigenlijk goed mee. 's Ochtends 'de meisjes' voor de eerste keer gezien en het ziet er echt goed uit. Netjes genaaid, precies de grootte die ik wilde. Ik heb overal gevoel in mijn borsten, dus ik ben supercontent. De band over mijn borsten mocht na de eerste verzorging minder strak (enkel ipv driedubbel), maar ik moet hem nog wel dragen tot dit weekend. Deze namiddag heel goed geslapen: met een borstvoedingskussen in mijn eigen bed. Vanaf deze middag geen pijnstillers meer nodig gehad, ik voel wel dat er 'iets' is gebeurd, maar verder kan ik eigenlijk vrij vlot bewegen. Ben wel nog opgeblazen van de narcose/ operatie, hopelijk morgen terug wat 'platter'. Ik neem vitamine C en E en vanaf morgen ga ik één à twee keer een toertje wandelen om de wondjes beter te laten genezen (en om snel van die ellendige flebitkousen verlost te zijn). Ben tevreden over dr. Bosselaers, ze begreep wat ik wilde en waar ik bang voor was. Tot nu toe heel blij met het resultaat.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag 2 na de ingreep. Thuisverpleging is net langgewenst, alles geneest prima. Ik heb ook echt geen pijn, hoef dus nog steeds geen pijnstillers te  nemen. Heb vooral last van een opgezette buik, meer eigenlijk dan van de wondjes. Wat is me dat, zeg! Ik lijk wel zwanger, zo opgeblazen. Voor de rest overal gevoel in beide borsten, ook in de tepels (mijn grootste schrik). Voorlopig dus een 'walk in the park'. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd @fie123:43::1boobs::43:

En welkom bij de club.

Goed dat we nu weer wat  nieuwe info hebben over een PC die een BVK heeft gedaan.

Wij BVK-tjes zijn nog steeds in de minderheid hier.

Ben je nog van plan een operatieverslag te schrijven om toekomstige BVK'ers een hart onder de riem te steken? Dat zou leuk zijn.

Ik wou toen ook alles van naadje tot draadje (letterlijk en figuurijk)weten.

 

Fijn dat je de stap hebt durven zetten en veel succes met je herstel.

:91::71: 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoihoi, ik ben van plan om regelmatig een update te doen. Tot nu toe heel content, alleen het laatste uur last van een 'slapende' linkerborst. Heb mijn beha nu wat losser gezet en het lijkt te beteren!

Het is nu Dag 4 na de ingreep en ik heb vooral vreselijke last van de plakkers. Langs de randen irriteert en jeukt het wreed en ik moet me constant bedwingen om niet te gaan zitten krabben. Elke dag komt er iemand van het Wit-Gele Kruis langs en die zeggen dat het heel netjes geneest. Ik doe ook altijd effe een 'tepeltest' en er zit evenveel gevoel in als voordien.

Slapen lukt niet zo heel goed, dan moet de band nog eens bij rond de beha, net een bankschroef. Verder ben ik ondertussen grotendeels ontzwollen. Mijn buik was na de operatie echt dik en opgeblazen, enfin, eigenlijk was ik helemaal opgezwollen. Dat is nu zo goed als normaal terug. Ik probeer elke dag 's morgens en 's avonds een halfuurtje te wandelen om het bloed goed rond te zetten, in ruil mogen die afschuwelijke steunkousen uit :). 

Het is keitof om in de spiegel te krijgen, zeker in profiel eindelijk een normaal silhouette!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13-2-2020 om 15:57, Recidiva zei:

Wat heerlijk voor je dat het zo meevalt en alles zo naar je zin is. Blijf nog wel voorzichtig aan doen hoor want zeker als het zo lekker gaat heb je gauw de neiging om teveel te gaan doen.

 

Ja, daar moet ik constant op letten, want ik heb eigenlijk geen pijn. Het trekt hooguit een beetje. En af en toe mispak je je dan aan een beweging!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag 10 na de ingreep: alles verliep prima en geneest heel mooi. Een week geleden kwam mijn jongste zoontje thuis met 39° koorts en een hoestje, dag daarna de oudste overgeven. Resultaat: de kinderen zijn al een hele week thuis. En, guess what, ik ben ziek sinds maandag, een griep/ sinusitis (?) uit de hel. Sinds gisteren ben ik ook heel erg aan het hoesten. Vannacht echt veel hoestsiroop ingenomen, want ik was ongerust dat mijn 'naadjes' zouden loskomen. Vanochtend misselijk van de codeïne. Gelukkig moest ik papieren ophalen bij Dr. Bosselaers en ze heeft het even nagekeken. Alles ok voorlopig. Ik krijg niet echt hoogte van deze dame. Enerzijds is ze erg moeilijk bereikbaar (bv. voor bijkomende info e.d.). Anderzijds is ze echt heel vriendelijk eens ze met je bezig is. De 'meisjes' zitten voor de zekerheid nog stevig bij in het tubeverband, om de hoestbuien te doorstaan. Ondertussen ben ik het stilzitten echt beu en snak ik naar een warm bad. Zo, dat moest er even uit....

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt bij mij allemaal prima te herstellen. Ik heb wel ook liposuctie van mijn oksels gehad en had echt een giga bloeduitstorting. Mede daardoor is het nog wel enorm hard aan met name mijn linker kant maar ik merk per week dat ik beweeglijker word, dat ik wat meer op m’n zij kan draaien etc. en ook de littekens genezen mooi. Ik ben nog wel voorzichtig hoor want ‘Doe ik het of niet’ kreeg ook pas met 4 weken een gaatje op het ‘drielandenpunt’ !

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...
  • 3 weeks later...

Ik kreeg sinds vrijdag aan elke kant een wondje halverwege het verticale litteken. Ben al drie keren doorverbonden en de chirurg is niet bereikbaar tot 16 juni. Die corona heeft hier al serieus het spel op zijn kop gezet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, fie123 zei:

Ik kreeg sinds vrijdag aan elke kant een wondje halverwege het verticale litteken. Ben al drie keren doorverbonden en de chirurg is niet bereikbaar tot 16 juni. Die corona heeft hier al serieus het spel op zijn kop gezet!

Hey meid

Ik wil wel even met je meekijken als je wilt, dan stuur je me een foto van je borsten in pb.
Ben geen arts, ben verpleegkundige en heb veel te maken gehad met wondverzorgin.  Als je dus niemand kunt bereiken, kan ik wel even met je meekijken of je verder actie moet ondernemen, mijns inziens....
Wondjes komen vaker voor bij borstliften en -verkleiningen, maar heb je toevallig ook je temperatuur opgemeten? Neem je nog paracetamol? Lekt er wondvocht uit je wonden?

 

Stuur me de antwoorden en wat foto's liefst in pb, dat is fijner en overzichtelijker.

 

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden, fie123 zei:

Ik kreeg sinds vrijdag aan elke kant een wondje halverwege het verticale litteken. Ben al drie keren doorverbonden en de chirurg is niet bereikbaar tot 16 juni. Die corona heeft hier al serieus het spel op zijn kop gezet!

Hey @fie123 wat vervelend dat dit gebeurt. 😢 Ik wou je voorstellen om best_boobie te contacteren, maar ik zie dat ze al gereageerd heeft. Je zou je chirurg ook een foto kunnen sturen. Zo heb ik het toen gedaan. Ik hoop dat het snel in orde komt. Maar best_boobie heeft mij toen ook goed geadviseerd. Veel sterkte en kracht, meid. 💪🍀

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.