Recommended Posts

Hi lieve mensen,

Kan hier weinig info vinden over een plek waar ze goed zijn met lipofilling. 
Denk dat dit toch het beste is voor mij, kan iemand mij hiermee helpen ?

op internet vind je ook niet echt veel:)

alvast bedankt.  

Hallo @ImmY, Wouter van der Pot (Blooming Plastische Chirugie, Haarlem) doet aan lipofilling en is een goede plastische chirurg. Kijk maar eens op zijn instagram; hij combineert Motiva implantaten vaak met lipofilling, maar ook alleen lipofilling zonder implantaten.

• Upvote 1

Wat zijn je verwachtingen van lipofilling?

het is perfect om volume toe te voegen naast een implantaat om zo goede bedekking te krijgen. 
Als de enige bv die je neemt van LF moet komen hoop ik dat je wens beperkt is tot een halve cup. 

zelf heb ik LF via de wellnesskliniek gehad en daar vind ik van alles van, maar bij het consult voor m’n bv (andere kliniek met andere arts) was deze vol lof over het resultaat. De arts in België verstaat klaarblijkelijk wel z’n vak. 

maar toch ga ik nu voor een prothese omdat het resultaat groter is dan het beginpunt maar niet groot genoeg om mij blij te maken. Wel is de vorm en stevigheid van m’n borsten enorm verbeterd. 

overigens raadde de arts die het heeft gedaan het ook niet aan hoor. Hij zei zelfs dat hij niet wist of hij z’n eigen vrouw de behandeling zou aanraden. Het levert best veel pijn op van de lipo (echt niet onderschatten, ik liep 2 weken krom) en voor wat eigenlijk?

just my 2 cents. 

@Robijntje02 hartelijk dank voor de tip! Heb je het daar een lp laten doen? 

@Spookbewoning12 super fijn je uitgebreide uitleg. Reden dat ik een lp wil is doordat ik de litteken na een borstvergroting niet mooi vindt. Grootste reden is eigen mijn gezondheid, ik heb fibro, chronische vermoeidheidssyndroom en torsio scoliose. Tijdens mijn intake bij dr Parys van de wellness kliniek heeft hij mij sterk afgeraden om een borstvergroting met implantaten te gaan doen, dus leek dit een betere optie. Daarnaast krijg ik nu al bijna een paniek aanval bij de gedachten aan een operatie.

ik heb begrepen dat het resultaat niet zo goed is na 1x, daarom wilde ik het 2x doen. Zonder een implantaten een lf wil ik dus...

ik dacht idd ook dat de pijn minder zou zijn, jammer dat je het minder goed hebt ervaren.

Ik praat even m’n chirurg na. “ een borstvergroting met siliconen stelt niks voor, een lipofilling zijn 2 losse operaties die gelijktijdig worden uitgevoerd. Toch anders”. 

als je geen operatie wil is een LF ook geen optie; maar misschien bedoel je volledige narcose of lokaal verdoofd? Hangt denk ik van t donor gebied af. Dat was bij mij de buik en dat doen ze niet lokaal, maar de benen (rijbroek) misschien wel. 

Ik wilde ook geen invasie ingreep, hoewel dit ook 4 littekens van zeker een cm geeft hoor;

2x zul je nodig hebben voor een fatsoenlijk resultaat. Bij sommige klinieken is dat goedkoper (de 2e behandeling) dus let daar op. Want  t gaat wel kosten. 

de chirurg zei dat hij z’n eigen vrouw de ingreep niet zou aanraden.

- operatie onder volledige narcose met bijpassende risico’s 

- veel pijn door de liposuctie

- onvoorspelbaar resultaat 

vooral dat laatste. Een Vetcel heeft een andere vetcel nodig om te overleven. Als je nu dus weinig vet hebt zul je weinig vet levend houden. En dan heb je na de ingreep prachtige borsten, beetje strak want gezwollen; en na een week is de zwelling weg en dan is het wachten op je lichaam om de dode cellen af te voeren. 
In mijn geval, week 2 en 3 was ik echt super blij met m’n mooie c cup, daarna werd t al wat minder maar ook nog zeer tevreden maar daarna werd t zodanig minder dat ik ontevreden ben geworden met m’n borsten terwijl ik bij het consult voor LF al heel blij geweest was met 100cc erbij. 
inmiddels zit ik op een b cup die niet altijd de cup volledig vult; ik kom van een a/b tje dus heb een half cupje erbij denk ik. En in april, een half jaar na de LF, ga ik ‘gewoon’ voor siliconen. Wel 7500 euro verder. 

• Upvote 1

@Spookbewoning12 dit zijn dus de dingen die ik graag wilde weten en helaas nooit ergens last! Echt super fijn.

Uiteraard vervelend voor jou... eigenlijk is het toch beter om voor implantaten te gaan dus. Als zelfs de arts LF afkeurt..

had niet verwacht dat je door LF 4 cm litteken zou krijgen..

Ik waardeer dit enorm!:)

4 cm verspreid over je lichaam hè ;-). Ik heb 2 streepjes onder m’n borsten voor t inspuiten en 2 net zulke streepjes op m’n buik voor t oogsten. De streepjes zijn iets langer dan een cm maar zeker wat dikker dan de littekens die ik op dit forum tegenkom. 

laat je goed voorlichten. Ik heb best veel onderzoek gedaan vooraf dus ik wist echt wel waar ik aan begon. En was ik wakker geworden met de borsten die ik nu heb was ik denk ik gewoon tevreden geweest. Het zijn mooie borsten, geen lege zakjes (waren t ook niet hoor) en nu iets steviger. Maar ja, loop maar eens 3 weken met grotere borsten.....

succes met je keuze! 

Wat ik me afvraag bij LF.. is het niet mogelijk dat bij het afsterven en afvoeren van de vetcellen die verplaatst zijn naar je borsten, deze niet gelijkmatig afsterven waardoor je ongelijke borsten krijgt?

@ImmY Ik ben vorig jaar op consult geweest bij Van der Pot omdat ik toen ook geen implantaten wilde, maar alleen lipofilling icm een borstlift. Zou 6000 euro gaan kosten. Uiteindelijk toch vanaf gezien omdat ik toch twijfelde en een andere pc die ook lipo toepast t afraadde; zou bijna niets van te zien zijn en dus zonde van mn geld. Plus ik ben slank ( toen helemaal; toen was ik heel mager; maatje 34) dus heb te weinig vet om te oogsten... 

Dus idd heel duur en idd maar max halve cupmaat groter... 

@Ringaroundtherosie dat is een goeie. Denk niet dat er evenveel vet afsterft, dus het zou zeker wel kunnen dat de een groter is dan de ander :p

@Robijntje02 ik wist idd al dat als

je LF wilt wel wat voor moet betalen helaas.. ik heb wel wat meer vet, dus dat zou wel kunnen bij mij hehe. Dankje!

@Spookbewoning12 nogmaals bedankt ! Ik vind het super lastig om te kiezen wat ik precies wil. Maar ik heb nu toch geen geld meheheheh. Hopelijk staat er meer  info in de toekomst over LF.

@Ringaroundtherosie dat is een goeie. Denk niet dat er evenveel vet afsterft, dus het zou zeker wel kunnen dat de een groter is dan de ander :p

@Robijntje02 ik wist idd al dat als

je LF wilt wel wat voor moet betalen helaas.. ik heb wel wat meer vet, dus dat zou wel kunnen bij mij hehe. Dankje!

@Spookbewoning12 nogmaals bedankt ! Ik vind het super lastig om te kiezen wat ik precies wil. Maar ik heb nu toch geen geld meheheheh. Hopelijk staat er meer  info in de toekomst over LF.