Ga naar inhoud

Extreme zwelling, gaat borstband werken?


Nova28

Aanbevolen berichten

17 december ben ik geopereerd. Motiva rond, mid profile, 245 cc. Er is mij vooraf verteld dat ik flink zou zwellen omdat ik tenger ben (of althans het zou flink opvallen). Dag 2 na mijn operatie zwol mijn rechterborst op tot aan mijn sleutelbeen. Dat is tot op heden niet veranderd. Gister had ik mijn controle en heb ik een borstband gekregen. Mijn linkerborst begint netjes onder de borstband, mijn rechter is een ander verhaal. Mijn zwelling begint net onder mijn sleutelbeen en met de borstband heb ik nu dus een soort S vorm als borst (overdreven uitgedrukt natuurlijk). Bol bij mijn sleutelbeen, plat gedrukt onder de borstband en dan een stuk borst er onderuit. Ik maak mij zorgen dat dit gaat zorgen voor een misvormde borst. Iemand ervaring met deze extreme zwelling en dergelijke? Ben ook benieuwd of iemand een zwelling als deze had en hoe lang dit bleef. 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, Nova28 zei:

17 december ben ik geopereerd. Motiva rond, mid profile, 245 cc. Er is mij vooraf verteld dat ik flink zou zwellen omdat ik tenger ben (of althans het zou flink opvallen). Dag 2 na mijn operatie zwol mijn rechterborst op tot aan mijn sleutelbeen. Dat is tot op heden niet veranderd. Gister had ik mijn controle en heb ik een borstband gekregen. Mijn linkerborst begint netjes onder de borstband, mijn rechter is een ander verhaal. Mijn zwelling begint net onder mijn sleutelbeen en met de borstband heb ik nu dus een soort S vorm als borst (overdreven uitgedrukt natuurlijk). Bol bij mijn sleutelbeen, plat gedrukt onder de borstband en dan een stuk borst er onderuit. Ik maak mij zorgen dat dit gaat zorgen voor een misvormde borst. Iemand ervaring met deze extreme zwelling en dergelijke? Ben ook benieuwd of iemand een zwelling als deze had en hoe lang dit bleef. 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Hoi hoi

 

Hm, dat is idd flink gezwollen. Is dit de manier waarop ze jou de borstwand aan gedaan hebben?

Hij lijkt mij ietsje te laag te zitten om de zwelling te laten wegtrekken. Lijkt nu juist of de zwelling boven de band blijft zitten. 
Is je pc diegene geweest die dit zo geadviseerd heeft? Of een assistente?

 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden, Nova28 zei:

Dankjewel voor de reacties! Heb hem hoger trokken, zo hoog als kan maar alsnog zit er een stuk zwelling boven :(

 

Voel ook druk op mn litteken door de band, is dat normaal?

Te hoog is ook niet goed natuurlijk, daarom mijn vraag wie je geadviseerd heeft in de kliniek.....

anders stuur me in pb ff een foto hoe je hem nu hebt, dan kijk ik daar ff met je verder. 
 

Druk op je litteken is normaal door de band ja

 

xx
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
Op 31-12-2019 om 16:21, Nova28 zei:

Dankjewel voor de reacties! Heb hem hoger trokken, zo hoog als kan maar alsnog zit er een stuk zwelling boven :(

 

Voel ook druk op mn litteken door de band, is dat normaal?

Ik heb je toen voorbij zien komen met deze vragen. Benieuwd hoe het nu met je gaat? Heeft de band geholpen?

groetjes! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

✔️Borstband moet inderdaad iets hoger geplaatst worden en wel in combinatie met sport bh.

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Lady.D ik heb een tweede operatie moeten ondergaan voor mijn rechterborst omdat ik door een hematoom een borst vol bloed had die het implantaat plat drukte. Borstband had nooit geholpen dus. Nu operatie gehad en weer borstband om (een veel fijnere, wist niet dat daar verschil in zat!). Nu dus maar afwachten :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden, Nova28 zei:

@Lady.D ik heb een tweede operatie moeten ondergaan voor mijn rechterborst omdat ik door een hematoom een borst vol bloed had die het implantaat plat drukte. Borstband had nooit geholpen dus. Nu operatie gehad en weer borstband om (een veel fijnere, wist niet dat daar verschil in zat!). Nu dus maar afwachten

Jeetje wat heftig zeg! Hopelijk gaat het nu goed. Ziet het er voor nu al anders uit. 
haha wist ook niet Dat daar verschil in zat  

hopelijk heb je een goed herstel nu!

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden, Peeuwke zei:

@best_boobie

Een vraag over de borstband dus ik stel ze onder dit topic als het mag.

De borstband draag je die best over de bh of er onder? Ik draag hem nu steeds er onder maar weet niet als dat ook het beste is. 

Groetjes 

De meesten dragen hem over de bh. Dat is ook de manier waarop hij meestal geadviseerd wordt. Ik kan me echter voorstellen dat het niet uitmaakt of hij erop of eronder gedragen wordt. Zolang de band maar druk uitoefent op de prothese en de bh ruimte biedt om de prothese zich te laten ontplooien. 
 

xxx

  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uur geleden, Peeuwke zei:

@Nova28 heftig! En zijn ze daar achter gekomen bij de controle of was je zelf extra naar de dokter gegaan?

Ik ben zelf er extra achteraan gegaan omdat in het niet vertrouwde. Zodra alles goed is zal ik mijn hele verhaal delen, voor nu beter om dat nog even niet te doen. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden, Lady.D zei:

Jeetje wat heftig zeg! Hopelijk gaat het nu goed. Ziet het er voor nu al anders uit. 
haha wist ook niet Dat daar verschil in zat  

hopelijk heb je een goed herstel nu!

Nu al een wereld van verschil. Mijn borst begon eerst bij mijn sleutelbeen, dat bleek dus het implantaat te zijn dat zo hoog werd gedrukt door het bloed. Nu begint hij gewoon waar hij hoort! 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden, Nova28 zei:

Nu al een wereld van verschil. Mijn borst begon eerst bij mijn sleutelbeen, dat bleek dus het implantaat te zijn dat zo hoog werd gedrukt door het bloed. Nu begint hij gewoon waar hij hoort! 

 

Fijn om te horen! Dat klinkt een stuk beter dan de eerste keer. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17-1-2020 om 07:15, Nova28 zei:

Nu al een wereld van verschil. Mijn borst begon eerst bij mijn sleutelbeen, dat bleek dus het implantaat te zijn dat zo hoog werd gedrukt door het bloed. Nu begint hij gewoon waar hij hoort! 

 

Gelukkig meid!!
Nu goed herstellen en dan ben jij ook helemaal klaar voor de zomer ;) 

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15-1-2020 om 23:10, MACOM.be zei:

✔️Borstband moet inderdaad iets hoger geplaatst worden en wel in combinatie met sport bh.

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.


hoezo met sport bh? Heb vorige week het advies gekregen deze zonder te dragen? 
Hoor het heel graag?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bent001

 

Heeft uw PC dit advies gegeven?

 

Iedere chirurgische ingreep aan de borsten kan ervoor zorgen dat er behoorlijk wat zwelling ontstaat. Een Post-chirurgische bh zorgt ervoor dat deze zwelling zoveel mogelijk gecomprimeerd wordt. Het is belangrijk dat er rond de prothese gecomprimeerd wordt en niet op de prothese zelf. De bh zorgt ervoor dat de prothese mooi op zijn plaats blijft zitten en dat het vocht beter wordt afgevoerd, hierdoor daalt de kans op complicaties aanzienlijk.

 

Afhankelijk van de manier van aanbrengen van de prothese is het wenselijk dat er bovenop de bh nog een borstband komt omdat de prothesen de neiging kan hebben om naar boven te komen.

 

Soms wordt verkeerdelijk gedacht dat de bh de prothesen mee omhoog duwt maar bij een post chirurgische bh is dit niet het geval. Er wordt geen druk naar boven uitgeoefend, enkel naar het lichaam toe en die is nodig voor het goede herstelproces.

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27-1-2020 om 19:48, MACOM.be zei:

Bent001

 

Heeft uw PC dit advies gegeven?

 

Iedere chirurgische ingreep aan de borsten kan ervoor zorgen dat er behoorlijk wat zwelling ontstaat. Een Post-chirurgische bh zorgt ervoor dat deze zwelling zoveel mogelijk gecomprimeerd wordt. Het is belangrijk dat er rond de prothese gecomprimeerd wordt en niet op de prothese zelf. De bh zorgt ervoor dat de prothese mooi op zijn plaats blijft zitten en dat het vocht beter wordt afgevoerd, hierdoor daalt de kans op complicaties aanzienlijk.

 

Afhankelijk van de manier van aanbrengen van de prothese is het wenselijk dat er bovenop de bh nog een borstband komt omdat de prothesen de neiging kan hebben om naar boven te komen.

 

Soms wordt verkeerdelijk gedacht dat de bh de prothesen mee omhoog duwt maar bij een post chirurgische bh is dit niet het geval. Er wordt geen druk naar boven uitgeoefend, enkel naar het lichaam toe en die is nodig voor het goede herstelproces.

Zou u zo vriendelijk willen zijn mensen hier niet onzeker te maken en tegen het advies van de pc in, advies te geven?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27-1-2020 om 13:12, bent001 zei:


hoezo met sport bh? Heb vorige week het advies gekregen deze zonder te dragen? 
Hoor het heel graag?

Meid, jij moet gewoon doen wat je pc adviseert he. Nio weet heel goed waar hij het over heeft.

Die Macom is een bedrijf dat hier reclame lijkt te willen komen maken. Even kijken of we dat wel gaan accepteren, want mensen hier onzeker maken door hun producten aan te prijzen, vind ik wat ver gaan....

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, best_boobie zei:

Meid, jij moet gewoon doen wat je pc adviseert he. Nio weet heel goed waar hij het over heeft.

Die Macom is een bedrijf dat hier reclame lijkt te willen komen maken. Even kijken of we dat wel gaan accepteren, want mensen hier onzeker maken door hun producten aan te prijzen, vind ik wat ver gaan....

xx BB


Hi Best Boobie,

 

Dat idee had ik ook al, niet handig dat zij nu dingen gaan adviseren.

Ik hou mij zeker aan wat Dr.Nio zegt maar aangezien de meeste nu ook zo lekker onzeker zijn helpt dit soort berichten zeker niet.

Goed dat je hier even wat dieper op induikt!

 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

Er is zeker geen reden om je onzeker te voelen. Als het idd uw PC is die u dit heeft aangeraden dan heeft hij daar een reden voor. Namelijk beter geen bh dragen dan een verkeerdelijke (niet post chirurgische dus). Dan bestaat er zeker geen kans op opwaartse push.

Ik vind het jammer dat we hier gezien worden als een bedrijf die mensen zou onzeker maken om toch maar hun producten aan te prijzen. We zijn een bedrijf die sinds 1990 in samenspraak met PC's uit Brazilië en de UK producten ontwikkelt om patiënten beter van dienst te zijn, niet om ze onzeker te maken.

Mvg,
 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.