Ga naar inhoud

28 oktober : Dr. Van Onselen : Aklinieken


Aanbevolen berichten

Hey allemaal! Hierbij mijn operatieverslag.
Pre-op: 1,75. 64kg. 75B

Implantaat: polytech HP, dual plane, 375cc
 

Vandaag was het EINDELIJK zo ver! Ik zou een borstvergroting krijgen!!! :D  Vanaf mijn 18e merkte ik al dat ik mijn borsten niet in verhouding waren met mijn lichaam en dat heb ik altijd erg jammer gevonden. Ik vond ze echt lelijk en was hier super onzeker over. Na lang het geld bij elkaar gespaard te hebben en met moed het aan mijn moeder verteld te hebben durfde ik het aan.


Om 9.15 moest ik aanwezig zijn in Vlaardingen voor de operatie en ik kom zelf uit het noorden van het land dus mijn moeder en ik zijn om 6u in de ochtend vertrokken! haha Door alle file's gelukkig toch nog op tijd aangekomen (was best wel stressen, ik zat de hele tijd google maps te checken voor file's en of we wel op tijd zouden komen). Eenmaal daar moest ik wat papierwerk inleveren en nog wat vragen beantwoorden over nuchter zijn, piercings etc. 
Kwart voor 10 mocht ik me omkleden in een mooi blauw OK pakje en zag ik de chirurg en anesthesioloog die nog wat extra vragen stelde en toen was het wachten opdat ik de OK inmocht. Ik kreeg ondertussen een lekkere warme deken om me heen en even later mocht ik al meelopen.
In de OK kreeg ik allerlei stickers opgeplakt, van het ecg (hartflmpje) en bloeddrukband. Ook werd er een infuus geprikt waarover ik antibiotica kreeg en daarna gelijk propofol (the stuff that knocks you out hahah). Ik was nog kort in gesprek met de anethesist over het feit dat ik zelf geneeskunde studeer, ondertussen kreeg ik een zuurstofkapje op en zei de verpleegkundige dat ik maar een leuke droom uit moest zoeken.
Voor mijn gevoel was ik echt in 2 tellen weg hahaha.

 

Ik werd wakker in de uitslaapkamer en had toen nauwelijks pijn. De operatie had ongeveer 30-45min geduurd. Daar had ik wat gegeten en gedronken en toen mocht ik ook algauw weer naar huis. Meestal is dat na 1-2uur.
Heb nog wel even kunnen spieken in de spiegel die op de wc hing en heb toen echt moeten huilen. Ik vind ze zo mooi geworden en ben ZO blij met het resultaat!! Ik zal nog wat foto's toevoegen :)

 

Nu vraag ik me wel af hoe het recovery process bij anderen ging. Welke dag was het zwaarst?

En hoe voorkom je het beste om je armen niet te veel te gebruiken/spieren te ontspannen??
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meid! Wat een leuk verhaal!!

 

Ik vond de dag na de operatie het zwaarst. Daarna die 2 weken was gewoon te doen met een goede medicijnspiegel. 
 

Vooral de laatste 4 weken waren mentaal zwaar, ik raad je aan echt je rust te houden in die weken! 
 

Beterschap nog!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd met je boobs.  

Ik ben 22 juli door dokter van Onselen in vlaardingen geopereerd.

Dus ik ben alweer over de 3 maanden grens... morgenmiddag mijn controle. 

De eerste 3 dagen waren t ergst en daarna ging t steeds beter.

Neem nauwkeurig je pijnstillers in.  

Bij elke beweging je armen langs je
Lijf houden.   Bewegen vanuit je onderarmen dus echt.  
Om je borstspier te ontspannen  kan je elk halfuur of uur je armen naar achteren brengen met je handpalmen op je billen en zo even blijven zitten of staan. 
het helpt echt.  Ik had dit advies van aklinieken gekregen.

 

Xx


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 hours ago, Nog even wachten said:

Wat fijn dat je zo snel naar huis kon. En wat is de operatie ook snel gegaan zeg. Fijn dat je al zo blij bent met het resultaat. Ik ben benieuwd naar de foto's

Jaa ook echt super blij mee! Ik heb inmiddels een album weten aan te maken :D! Zal vast nog wel super veel aan veranderen.. Hoe is dat process bij jou gegaan? 

 

16 hours ago, tiffsklein said:

Hey meid! Wat een leuk verhaal!!

 

Ik vond de dag na de operatie het zwaarst. Daarna die 2 weken was gewoon te doen met een goede medicijnspiegel. 
 

Vooral de laatste 4 weken waren mentaal zwaar, ik raad je aan echt je rust te houden in die weken! 
 

Beterschap nog!

Gisteren had ik ook idd best wel een zware ochtend met veel steken in mijn rechterzij.. Maar het helpt wel goed om gewoon een wekker te zetten en je medicatie midden in de nacht in te nemen.
Oeff dat kan ik me best voorstellen dat die laatste paar weken zo zwaar zijn! Waarom waren ze voor jou zo zwaar??
 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 hours ago, MW1986 said:

Gefeliciteerd met je boobs.  

Ik ben 22 juli door dokter van Onselen in vlaardingen geopereerd.

Dus ik ben alweer over de 3 maanden grens... morgenmiddag mijn controle. 

De eerste 3 dagen waren t ergst en daarna ging t steeds beter.

Neem nauwkeurig je pijnstillers in.  

Bij elke beweging je armen langs je
Lijf houden.   Bewegen vanuit je onderarmen dus echt.  
Om je borstspier te ontspannen  kan je elk halfuur of uur je armen naar achteren brengen met je handpalmen op je billen en zo even blijven zitten of staan. 
het helpt echt.  Ik had dit advies van aklinieken gekregen.

 

Xx


 

Dankjewelll!! Oehh ook alweer een heel eind met het herstel! Ik lees veel over drop and fluff haha is dat bij jou al gebeurd?? Heb je ook nog steeds last van pijn oid?
Goede tip! Haha ik ga het proberen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, BriannaBB zei:

 

 

Gisteren had ik ook idd best wel een zware ochtend met veel steken in mijn rechterzij.. Maar het helpt wel goed om gewoon een wekker te zetten en je medicatie midden in de nacht in te nemen.
Oeff dat kan ik me best voorstellen dat die laatste paar weken zo zwaar zijn! Waarom waren ze voor jou zo zwaar??
 

 

 

 


Ik werd na het verwijderen van de hechtingen ineens superbang voor infecties haha! Uiteindelijk loste er bij mij een knoopje van mijn hechting niet goed op, waardoor ik nu (6 weken po) nog steeds wel niet helemaal hersteld ben. Is verder niet supererg natuurlijk, maar je moet ineens toch weer heel rustig aan doen en heel goed op de hygiene etc letten. Dus waar ik hoopte maar 4 weken echt heel bewust te zijn van mijn herstel, zijn het er nu precies 6 haha! Maar het einde is wel eindelijk in zicht qua herstel :) Links is al goed gezakt nu en rechts mag wel volgen wat mij betreft. Maar daar zit dat gaatje dus ik hoop dat het daardoor wat langer duurt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 hours ago, Nog even wachten said:

Ja 3 september bij Wouter van der Pot bij Blooming. Ik word eind februari geopereerd. Krijg 550 of 625cc voor de spier, Motiva Ergonomix full. 

Oehh haha nog even wachten dus! Ondertussen gewoon lekker meelezen met alle verhalen haha!

 

20 hours ago, tiffsklein said:


Ik werd na het verwijderen van de hechtingen ineens superbang voor infecties haha! Uiteindelijk loste er bij mij een knoopje van mijn hechting niet goed op, waardoor ik nu (6 weken po) nog steeds wel niet helemaal hersteld ben. Is verder niet supererg natuurlijk, maar je moet ineens toch weer heel rustig aan doen en heel goed op de hygiene etc letten. Dus waar ik hoopte maar 4 weken echt heel bewust te zijn van mijn herstel, zijn het er nu precies 6 haha! Maar het einde is wel eindelijk in zicht qua herstel  Links is al goed gezakt nu en rechts mag wel volgen wat mij betreft. Maar daar zit dat gaatje dus ik hoop dat het daardoor wat langer duurt..

Ahh op die manier! Hopelijk gaat met rechts ook alles goed straks! Gelukkig is het einde in zicht :) Nog even volhouden. Heb je ook foto's die ik zou mogen zien??
 

19 hours ago, Imker said:

Ik ben ook afgelopen maandag geopereerd. Maandag en gister waren echt prima te doen, maar vannacht had ik opeens helse pijn.

Dus ik zit nu toch aan de iets zwaardere medicatie om toch iets comfortabeler te zijn.

Gelijk lekker duf haha

Haha allebei dezelfde dag geopereerd! Jij ook gefeliciteerd met je nieuwe boobies :D!
Ja die schommeling herken ik wel. Ene moment van de dag gaat het goed en dan in de avond opeens flink pijn. Hopelijk zakt dat gauw af wil niet graag lang aan de wat zware medicatie zitten... :( 
 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30-10-2019 om 09:45, BriannaBB zei:

Dankjewelll!! Oehh ook alweer een heel eind met het herstel! Ik lees veel over drop and fluff haha is dat bij jou al gebeurd?? Heb je ook nog steeds last van pijn oid?
Goede tip! Haha ik ga het proberen :)

Ja maar het definitieve eindresultaat is er pas tegen een jaar po is mij gisteren verteld. 
Nee geen pijn ze worden ook steeds meer eigen en zachter. Kan ze inmiddels kneden en eigenlijk kan ik er alles mee al. 
Af entoe is een steekje of  prikje of ander nieuw gevoelletje, maar dat blijft komende maanden nog wel.  
 Heb zowieso niet extreem pijn gehad.  Zoals ik zij, die eerste paar dagen waren heftig.  Het meest last heb ik gehad van het niks kunnen en mogen.  Dat was geestelijk erg zwaar voor mij en werd daar echt emotioneel van ook.

van een druk bezig bijtje naar hulpbehoevend zijn, niks kunnen en mogen?

Dat vond ik het aller ergste... qua pijn doe ik het zo over hoor.   Eenmaal die eerste dagen voorbij gaat het zoveel beter en je bewegingen ook. 
Mijn borsten zijn wel wat gezakt, maar ik kom van tubulaire borsten dus dat is al een ander proces. 
En heb je Microthane?  (Polyurethaan)

Hoorde gisteren dus ook dat die protheses sowieso veel langer nodig hebben met zakken en settelen als geruwde en gladde protheses.

duurt ook langer voor die protheses echt zacht zijn.  
 


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden, BriannaBB zei:


 

Haha allebei dezelfde dag geopereerd! Jij ook gefeliciteerd met je nieuwe boobies !
Ja die schommeling herken ik wel. Ene moment van de dag gaat het goed en dan in de avond opeens flink pijn. Hopelijk zakt dat gauw af wil niet graag lang aan de wat zware medicatie zitten... :( 
 

 

 

Ja, ik krijg ook vooral ‘s avonds er last van. Probeer nu wel elke dag 1 a 2 keer per dag buiten te komen. Loop ik daar als een ma flodder over staat? maar het lucht wel op!

 

merk ook dat de kortademigheid een stuk minder is, dus dat vind ik echt een verademing (letterlijk).

 

hoe gaat die nu bij jou?

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 hours ago, MW1986 said:

Ja maar het definitieve eindresultaat is er pas tegen een jaar po is mij gisteren verteld. 
Nee geen pijn ze worden ook steeds meer eigen en zachter. Kan ze inmiddels kneden en eigenlijk kan ik er alles mee al. 
Af entoe is een steekje of  prikje of ander nieuw gevoelletje, maar dat blijft komende maanden nog wel.  
 Heb zowieso niet extreem pijn gehad.  Zoals ik zij, die eerste paar dagen waren heftig.  Het meest last heb ik gehad van het niks kunnen en mogen.  Dat was geestelijk erg zwaar voor mij en werd daar echt emotioneel van ook.

van een druk bezig bijtje naar hulpbehoevend zijn, niks kunnen en mogen?

Dat vond ik het aller ergste... qua pijn doe ik het zo over hoor.   Eenmaal die eerste dagen voorbij gaat het zoveel beter en je bewegingen ook. 
Mijn borsten zijn wel wat gezakt, maar ik kom van tubulaire borsten dus dat is al een ander proces. 
En heb je Microthane?  (Polyurethaan)

Hoorde gisteren dus ook dat die protheses sowieso veel langer nodig hebben met zakken en settelen als geruwde en gladde protheses.

duurt ook langer voor die protheses echt zacht zijn.  
 


 

Snap ik! Dat is ook best lastig hoor altijd hulp nodig hebben met douchen, omhoog komen uit bed, kleren aandoen.. Begin er ook beetje doorheen te zitten at the moment :l en ik ben nog maar 4 dagen post-op nu..
Vind het wel echt fijn dat dit forum er is zodat ik kan lezen dat andere mensen precies hetzelfde doormaken en alles goed is gekomen bij hun haha.

Oeh ben best wel benieuwd! Heb je een album toevallig waarin ik kan meekijken?

Ja ik heb ook polyurethaan. De dokter zei al dat het langer zou duren daardoor dus ben benieuwd hoe lang dat precies is. Ben nu natuurlijk nog echt helemaal aan het begin van het herstel.

 

18 hours ago, Imker said:

Ja, ik krijg ook vooral ‘s avonds er last van. Probeer nu wel elke dag 1 a 2 keer per dag buiten te komen. Loop ik daar als een ma flodder over staat? maar het lucht wel op!

 

merk ook dat de kortademigheid een stuk minder is, dus dat vind ik echt een verademing (letterlijk).

 

hoe gaat die nu bij jou?

Hahahaha ik ga met je meelopen! Zie er ook uitermate sexy uit namelijk ??
Oh dat scheelt al wel heel veel, gelukkig is dat beter geworden!
Ik hou echt elke dag steeds meer vocht vast in mijn buik en borsten haha maar las dat dat nog wel even duurt voordat dat weer afneemt. Wil vandaag proberen minder pijnstilling te nemen! Dus we gaan het zien :) Hoe is het vandaag bij jou?

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, BriannaBB zei:

 

 

Hahahaha ik ga met je meelopen! Zie er ook uitermate sexy uit namelijk ??
Oh dat scheelt al wel heel veel, gelukkig is dat beter geworden!
Ik hou echt elke dag steeds meer vocht vast in mijn buik en borsten haha maar las dat dat nog wel even duurt voordat dat weer afneemt. Wil vandaag proberen minder pijnstilling te nemen! Dus we gaan het zien Hoe is het vandaag bij jou?

Ik neem sinds gister minder medicatie. Vandaag nog geen ibuprofen nodig gehad. 

 

Opstaan uit bed alleen is nog steeds het pijnlijkste. Dan brandt het even bij de littekens, maar verder valt dat heel erg mee. Kan zelf naar de wc, zelf van de bank en voel mij best fit.

 

alleen op het moment dat ik buiten ga rondlopen, doet het pijn en moet ik ze echt ‘tillen’? maar ik probeer het wel vol te houden!

 

mijn buik is nog steeds een ballon, dus avondeten valt heel zwaar.  Heb jij dat ook?

 

En het verband dat er omheen zit, jeukt aan alle kanten. Kan niet wachten tot dat het er volgende week af mag en ik kan douchen haha.

 

hopelijk lukt het je vandaag om minder medicijnen te nemen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat opstaan is echt rot! Dan voel je even weer hoe stijf alles is en idd het litteken gaat dan bij mij ook branden. Maar dit is het allemaal waard zodra het genezen is! ?
Ja avondeten bij mij valt ook zwaar, zit ook super snel vol ook. Denk dat dat ook door het vocht komt. Lees dat veel drinken en bewegen het beste helpt dus dat gaan we maar eens uitproberen vandaag haha

  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.