Ga naar inhoud

Dual plane of voor de spier plaatsen?


Aanbevolen berichten

Hallo dames! Ik ben op zoek naar wat ervaringen mbt dual plane plaatsen of voor de spier. 

 

Ik ben op consult geweest bij van straten via heyendaal omdat ik daar zoveel positieve verhalen over lees! Volgens mij een zeer kundige arts. Tijdens het consult werd mij duidelijk dat zijn voorkeur gaat naar dual plane plaatsen. Dat is in eerste instantie ook mijn voorkeur geweest omdat ik dacht dat dat het meest natuurlijk is (niet feitelijk onderbouwd, ben redelijk nieuw in informatie opzoeken over een borstvergroting). Dus dat kwam mooi overeen met mijn wens.

 

Nu zat ik gister verder te lezen op dit forum en kwam ik ook informatie tegen dat sommige pc juist een voorkeur hebben voor het plaatsen vóór de spier. Zoals bijvoorbeeld vd Weij bij Boerhaave.

 

Nu komt het dus.. Ik als grote twijfelaar die nu ineens een keuze moet maken begin ik te twijfelen wat nu het mooist is! En natuurlijk is elke borst weer anders.. Maar ik ben gewoon heel benieuwd naar jullie ervaring hiermee! 

 

Advies wat ik bij heyendaal heb gekregen is 320 of 340 cc mentor memorygel Xtra high profile. 365 kon ook maar zou net iets breder worden? Zelf heb ik nu een kleine a cup, ben 163 lang en weeg 58 a 59 kilo.

 

Volgende week heb ik sowieso nog een consult bij bergman, maar ergens neig ik er ook nog naar een consult in te plannen bij en pc die voorkeur heeft voor het plaatsen vóór de spier.

 

Twijfel komt overigens omdat ik gister niet gelijk het halleluja gevoel had bij het passen. Weet niet zo goed waar dit in zit. Ik had ergens het gevoel dat ik meer geadviseerd zou worden en kreeg nu het beeld dat de keuze echt van mij moet afhangen zoals de maat (320, 340 of 360, rond of anatomisch) terwijl ik eigenlijk niet zo goed weet wat nu het mooist bij mij zou staan.. en dit snap ik ergens ook wel omdat het mijn borsten worden maar hierdoor heb ik nu nog veel vraagtekens of dit nu de juiste keuze bij mij zou zijn. Help! :)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de spier kan ook niet altijd hè. Je moet voldoende weefsel en huid hebben. Ik had me ingesteld op dual plane en toen werd mij dus voor de spier geadviseerd. Dat was wel even een omslag. Maar beide methodes hebben voor en nadelen, maar is dus ook afhankelijk van je voorsituatie en ook wel de voorkeur van de arts. Er zijn artsen die wat groter gaan en artsen die hun voorkeur hebben voor zo natuurlijk mogelijk.

ik zou zeggen wacht in ieder geval volgende consult af, wellicht dat dan meer wijzer wordt en wel het goede gevoel krijgt. Neem foto’s mee wat je mooi vindt. Zelf wil ik ook overal controle over hebben en tot de bodem uitzoeken en uitpluizen, maar de artsen hebben er voor geleerd. Uiteraard moet je wel een klik hebben met de arts. En inplannen van een 3e consult kan natuurlijk altijd. Het is geen pakje boter wat je koopt

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden, Es1234567 zei:

Hallo dames! Ik ben op zoek naar wat ervaringen mbt dual plane plaatsen of voor de spier. 

 

Ik ben op consult geweest bij van straten via heyendaal omdat ik daar zoveel positieve verhalen over lees! Volgens mij een zeer kundige arts. Tijdens het consult werd mij duidelijk dat zijn voorkeur gaat naar dual plane plaatsen. Dat is in eerste instantie ook mijn voorkeur geweest omdat ik dacht dat dat het meest natuurlijk is (niet feitelijk onderbouwd, ben redelijk nieuw in informatie opzoeken over een borstvergroting). Dus dat kwam mooi overeen met mijn wens.

 

Nu zat ik gister verder te lezen op dit forum en kwam ik ook informatie tegen dat sommige pc juist een voorkeur hebben voor het plaatsen vóór de spier. Zoals bijvoorbeeld vd Weij bij Boerhaave.

 

Nu komt het dus.. Ik als grote twijfelaar die nu ineens een keuze moet maken begin ik te twijfelen wat nu het mooist is! En natuurlijk is elke borst weer anders.. Maar ik ben gewoon heel benieuwd naar jullie ervaring hiermee! 

 

Advies wat ik bij heyendaal heb gekregen is 320 of 340 cc mentor memorygel Xtra high profile. 365 kon ook maar zou net iets breder worden? Zelf heb ik nu een kleine a cup, ben 163 lang en weeg 58 a 59 kilo.

 

Volgende week heb ik sowieso nog een consult bij bergman, maar ergens neig ik er ook nog naar een consult in te plannen bij en pc die voorkeur heeft voor het plaatsen vóór de spier.

 

Twijfel komt overigens omdat ik gister niet gelijk het halleluja gevoel had bij het passen. Weet niet zo goed waar dit in zit. Ik had ergens het gevoel dat ik meer geadviseerd zou worden en kreeg nu het beeld dat de keuze echt van mij moet afhangen zoals de maat (320, 340 of 360, rond of anatomisch) terwijl ik eigenlijk niet zo goed weet wat nu het mooist bij mij zou staan.. en dit snap ik ergens ook wel omdat het mijn borsten worden maar hierdoor heb ik nu nog veel vraagtekens of dit nu de juiste keuze bij mij zou zijn. Help! :)

 

Hoi hoi

 

Ik weet niet precies wat je wens is qua volume na de bv, maar dat zal mede bepalen, in combinatie met je voorsituatie, of je beter voor duel plane of voor voor de spier kunt gaan. 
Ik wil daar best wat meer info over geven, iets specifieker, maar dan wel graag in pb. 
Stuur me ff een pb als je wilt, met de info van je postuur en geadviseerde prothesen. Ook je wens qua maat en dan kan ik misschien ff met je meedenken :)

 

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Es1234567 voor de spier plaatsen kan niet bij iedereen dus hou hier wel rekening mee..

Ik denk niet dat dit echt een goede keuze is met jouw voorsituatie. Ik denk dat je beter af bent met dual plane maar ik ben natuurlijk ook geen chirurg.. 

Aangezien je zegt dat je dacht groter geadviseerd te worden vermoed ik dat je groter wilt qua volume?

Als dat het geval is zou als ik jou was (weet wel niet waar je juist woont) eens op consult gaan bij Dr. Nio. 

Hij zal wel kunnen aangeven wat exact mogelijk is bij jou en wat niet.

Ook idd even een berichtje sturen aan BB zij kan je ook echt goed verder helpen en advies geven! 

 

Veel succes! xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Anon! Ok, ik zal woensdag bij mijn 2e consult nog even goed vragen wat ze daar adviseren met mijn voor situatie en postuur!

 

Ik hoef niet perse groter, mijn wens zit eigenlijk op een mooie c cup en ik kom van een a cup. Met meer geadviseerd bedoelde ik op mij als persoon, ik kreeg nu juist veel informatie en ligt vervolgens de keuze echt bij mij, wat ik ook wel snap. Maar ergens had ik gehoopt dat ze zouden zeggen... We adviseren deze maat en deze prothese! En aangezien ik zo'n grote twijfel kont ben twijfel ik of ik wel het juiste heb gekozen ? 

 

Yes heb een berichtje gestuurd naar BB! thnx :))

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Hi @Es1234567,

 

Zoals je misschien hebt vernomen ben ik bij Zaal beland. Ik ben ook een enorme twijfelaar en heb mezelf na beide consulten streng toegesproken. Een derde consult mocht van mezelf niet meer.

Een echte klik met Dr Zaal had ik niet, maar ze is wel goed in wat ze doet en het lijkt erop dat zij met de anatomische het meest natuurlijk kan plaatsen. Daarnaast gaf ze me toen ook maar 1 keuze, wat ik ook wel grappig vond.. 

 

Mijn keuze heb ik uiteindelijk gemaakt doordat ik alle voors en tegens mbt beide types protheses af heb gewogen. Anatomische bleken de winnaars, en dus dokter Zaal. 
 

Toen maar meteen de knoop doorgehakt en dat gaf best een euforisch gevoel! Nu nog 2 maanden wachten maar da’s prima. Beetje mentaal op voorbereiden enzo. 
 

Ik weet niet of deze mede-twijfelaar je hiermee helpt, maar voor mij kwam dus de zekerheid pas nadat ik gekozen had. Misschien ook voor jou?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Marlies84

 

Bedankt voor je berichtje! Fijn dat ik er iig niet alleen in sta! En wat super om te horen dat jij dat euforische gevoel later wel kreeg :) waar heb je uiteindelijk precies hoor gekozen? (Xx, type en anatomisch dus?) super spannend dat je er nu naar toe kan leven! 

 

Nou ik ben inmiddels wel wat verder gekomen maar er nog niet helemaal over uit.... Nu moet ik zeggen dat ik waarschijnlijk pas eind februari geopereerd wil worden dus dat zorgt ervoor dat ik nog geen druk voel om een keuze te maken.. Of dat nu perse goed of slecht is weet ik niet ?

 

Mijn adviezen zover zet ik even hieronder :

 

Straten, Heyendael : 325 of 340 cc, mentor memory gel Xtra high profile, rond

 

Van Engeland, Bergman : 250 cc, mentor  moderate plus, rond 

 

Zaal, Velthuis : 295 cc, mentor moderate plus profile Xtra, rond (zij noemde eerst anatomisch maar ivm mijn voorkeur voor rond toch dat besproken)

 

Kortom, het gaat alle kanten op! ? waar ik inmiddels wel overuit ben is dat ik ze dual plane geplaatst wil hebben! En rond, niet anatomisch. Maar vind het heel moeilijk in te schatten waar ik voor moet kiezen mbt Xtra high profile of moderate. Daar zit nogal een verschil in projectie in! Ik laat bergman iig afvallen omdat ik denk dat dat advies te voorzichtig is. Ook al was het gesprek met van Engeland wel echt heel prettig! 

 

To be continued iig :) en zal jouw ontwikkeling wel even volgen! Leuk!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi @Es1234567,

 

Leuk, dat vorige berichtje van mij over dat niet meer mogen twijfelen van mezelf, maar ik ben mooi vanochtend toch nog weer even langsgeweest hoor ?. Ik weet nu vrij zeker dat ik toch de 295 wil. Dr Zaal was begripvol, hoor. Beter 2x passen dan maanden in twijfel! 
 

Top dat je jezelf zoveel tijd geeft. Is ook belangrijk. Zoiets moet mentaal echt even bezinken. Plus het lijkt erop dat je daardoor bijzonder geduldig van aard bent, en dat is een goede eigenschap in dit proces. Zeker post-operatie. Ben benieuwd hoe dat bij mij gaat...
 

Qua type prothese weet ik dat ik 295 anatomisch van Mentor krijg. Maar meer ook niet. Volgens mij is er maar 1 type van mijn ‘breedte’maat.

 

Succes met het maken van je keuze!

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.