Ga naar inhoud

Truus : 26 augustus 2019 : Dr. Meesters : Mooi Kliniek


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Lees nu al een tijdje hier mee en nu ben ik aan het wachten op bericht van Zuyderland. Ik ga binnenkort een prothese wissel krijgen. Ik ben bijna 60 en heb 19 jaar lang zonder enig probleem de monobloc hydrogel gehad, 260 cc. Dat blijkt dan achteraf een goede beslissing geweest. Want na constatering van een knobbel in de borst, kreeg ik na onderzoeken de uitslag dat het geen kanker was, maar dat ik wel een lekkage had. Dus geen vloeibare siliconen in mijn lijf, maar zoutwateroplossing.  Hier had ik zelf weinig van gemerkt, maar daardoor voelde ik wel de oneffenheid. Toen een gesprek gehad met de PC, een fijne arts. Dr. Derks die ook al heel wat jaren in de mooi kliniek heeft gewerkt. Ze nam zich uitgebreid de tijd voor me en dat was plezierig. Nu volgt er dus een prothesewissel en eveneens wordt de knobbel ook nader bekeken en onderzocht wat het precies dan wel is. Hier zijn de meningen over verdeeld. Dus wel zenuwachtig geweest en heeft ook onrust veroorzaakt. Maar heb me herpakt en de beslissing genomen voor herstel en voor de motiva soft ergonomix. En dan 375 cc. Afhankelijk van wat de PC tijdens de operatie vind, kan het ook nog iets meer als 400 worden. Voor zover mijn introductie hier en een woord van dank aan de vrouwen hier, die ook hun verhaal willen delen. Wordt vervolgd zodra ik een definitieve datum heb gekregen. Warme groetjes van "Truus"

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Nou weet ik meer, volgende week de 28e is het zover. En overal in de media de bijwerkingen over siliconen pfff. Krijg ik nu operatievrees? Terwijl ik al zolang hierop voorbereid ben. Een groot geluk, ik krijg toch dr. Meesters. Daar ben ik dan blij mee. Van de week een gesprek nog met de Anesthesist. Het voorbereidingsgesprek. Heeft iemand nog een goede tip van BH na de operatie? Ik las hier wel een paar ideeen. Maar hulp is welkom. Groetjes en bedankt alvast 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hallo allemaal,

Gisteren was het dan zover, eerder als gepland en toch bij dr. Meesters waar ik in eerste instantie me zou melden. Maar vanwege drukte kwam ik bij dr. Derks terecht. Dat was ook een hele fijne arts en heel goed kon ze luisteren en advies geven. Een warm mens. Maar vorige week belde het ziekenhuis of ik eerder kon er was eerder plaats, dus toch naar dr. Meesters. Dus maandag was het zover. Me gemeld om 8.15 uur en werd mee genomen naar een zaal. Hele lieve mensen die elke keer me weer dingen uitlegden en rustig begeleiden. Tot 11 uur heb ik op bed gelegen, voordat ze me kwamen halen en ik naar onder kon gaan voor de operatie. Daar trof ik dan dr. Meesters. Ook haar heb ik gevraagd om nog eens goed naar de knobbel te kijken wat het precies is en had dit ook zelf nog eens afgetekend op de borst. Ook heb ik haar om advies gevraagd om nog eens te kijken voor 380 of 425 cc van de Motiva. Ik heb 19 jaar de monobloc gehad 260 cc. En altijd heel blij mee geweest en ging ook perfect. Wel eens tussendoor de Boerhaave kliniek gebeld of ik de prothese niet moest vervangen. En kreeg elke keer als antwoord, zolang ik geen klachten heb is alles ok. Maar nu had ik wel klachten. Ik heb dus dan ook een gedeelte van zorgverzekeraar vergoed gekregen voor deze operatie. Want bij de onderzoeken naar de knobbel kwam het lek naar voren. Dus 2 dingen tegelijk. Dus operatie. En die was gisteren zoals je leest. Alles is goed verlopen, en de pijn is niet te vergelijken met de eerste keer. Wel heel indrukwekkend zoals ik op de operatiekamer ben ontvangen. Wat was eenieder aldaar zorgzaam en vriendelijk. Ik voelde me veilig. Want de zenuwen gingen op dat moment wel opspelen een beetje. Maar binnen een paar tellen was ik weg. Om 14 uur werd ik wakker en legde men mij het een en ander uit. Wat daarna nog eens is gedaan want veel ging langs me heen. Ik heb dus de 380 gekregen omdat ik in het verleden ook altijd een natuurlijke look wilde en dit het beste aansluit volgens dr Meesters. Waarin ik haar ook de vrije hand gaf. Nu ben ik een dag later thuis. Goed en veel geslapen. Niet misselijk want dat had ik van te voren aangegeven. Thuis alles in orde gebracht en de nodige voorbereidingen getroffen. Onder andere het bed aangepast voor de komende tijd met standaard voor tv en laptop hihi.... Wel letten op de houding en het opstaan. Dus bewust bewegen en rekening ermee houden. Mijn partner heeft verlof een week, als alles dan zo doorzet zoals nu dan gaat dat lukken. En hopelijk kan ik van deze implantaten net zo genieten als de vorige. En voor de degene die het niet weten, het lekken van de vorige zat zout water oplossing in, dus geen siliconen. De implantaten die ik nu heb, hebben geen vloeibare inhoud maar wel soft gel vorm. Geven dus een natuurlijke vorm. Voor zover mijn verslag en op naar het volledige herstel. Groetjes 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig dat het goed is gegaan Truus.

Hoe gaat het met de pijn? Doet me goed om te lezen dat je lang hebt genoten van je vorige borsten. Neemt al een stuk onzekerheid bij mij weg. Doe lekker rustig aan! En succes met het slapen op je rug een poosje.. ik kan er echt niet aan wennen nog steeds slechte nachten. Vooral met deze warmte ??

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@soutje Hoi hoi, bedankt voor je lief bericht. Het gaat boven verwachting heel goed, ben echt verbaasd. Zeker vergeleken met de eerste keer. Wel emotioneel af en toe, maar het is dan ook niet niks. En heel blij. De mensen die het niet weten zullen geen verschil zien met voorheen en nog steeds zijn het mooie meiden :) Heel gelukkig ermee en het slapen op de rug heb ik opgelost met een speciale ruggesteun welke ik voorheen online heb gekocht. Hier liggen de lekkerste kussens voor mij op en zo slaap ik. Vannacht even wakker gelegen maar dat kwam omdat ik overdag teveel had geslapen voor mijn doen. Door de medicijnen wat duizelig, want ben geen medicatie gewend. Maar dit moet dan toch maar even, is wel de moeite waard. En zeer aangenaam om zo te herstellen. Ook lijkt het of ik helderder ben in mijn hoofd qua denken, ben toch blij dat die oude implantaten eruit zijn en nu nieuwe heb. En zal beslist deze keer me aan het termijn houden. Wat anderen ook zeggen. Tuurlijk spaar je dan een ingreep uit, maar geld is niets ten opzichte van de gezondheid en die vind ik ook heel belangrijk. De BH welke ik op advies van de Mooi Kliniek had gekocht is ook erg fijn en veel fijner als destijds dat intapen en die vervelende drains. Dat heb ik nu allemaal niet en is totaal anders. Zo zie je maar hoe verschillend het is van kliniek tot kliniek en situatie tot situatie. Hier ook gelukkig airco dus dat helpt ook mee om de nacht goed door te komen, godzij dank.... pfffffffff. Groetjes??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen, even een update na drie dag PO. Het gaat goed met me en heel fijn om met iemand van het forum de ervaringen uit te wisselen omdat we bij bijna synchroon lopen. Wel apart hoe verschillend de afhandeling is, qua medicatie. Ik had zelf een infuus in het ziekenhuis gehad en daarna voor 7 dagen anti biotica en pijnstillers. Ik gebruik dit ook zoals is voorgeschreven. Alleen met de pijnmedicatie ga ik vandaag geleidelijk afbouwen omdat het goed gaat. En als het ietsje pijn doet ben ik zelf alerter met bewegen en kunnen vergissingen voorkomen worden. Heel apart dat niet iedereen zoveel anti biotica krijgt. Maar daar zullen ze hun reden voor hebben. Bij mij is tijdens de operatie iets van onregelmatigheid in het hart ontdekt en over 2 weken moet ik daarvoor op onderzoek. Nee ik hoefde me geen zorgen te maken. Wel lief dat ze me geruststellen, maar kom niet uit een ei.... hihi. Maar ik laat het allemaal zijn beloop en ben voorlopig blij dat alles zo positief verloopt als tot nu toe en het 100 procent is meegevallen. Ook heeft de arts me uitgelegd geen zorgen te maken vanwege de knobbel die er zat. Alles was ook....pfffffffff.... Hou me toch goed aan de voorschriften en neem tijdig mijn rust en geniet van het nieuwe resultaat. Net zo mooi als de vorige, alleen een jongere generatie die voller zijn. Heeeeeeeeeel blij ermee en nu op naar het volledige herstel. En ook reuze blij met het bh advies van de Mooi Kliniek, die doen het prima. Vele malen beter als dat intapen bij de vorige en met die drains. Het is echt heel netjes gedaan en oh oh wat waren die allemaal lief voor me aldaar. Nog steeds dankbaar ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook nu 8 dagen PO en het ziet er allemaal fantastisch uit. Ook het herstel gaat goed en ben al vanaf dag 3 geen pijnstillers meer aan het gebruiken. Ik moet echt goed opletten dat ik me hou aan de voorschriften. Zo goed voel ik me ermee en blij ermee. Ook de zwelling van 1 borst is al weg, omdat daar het lek zat en er alles in is schoongemaakt. De eerste dagen dacht ik, oh wee als dat maar goed komt. Want was duidelijk grootte verschil. Dat is nu gelijk pfffffffffff. Ook geen harde borsten die worden al zachter. Ik vind het echt ongelooflijk , wat een verschil met de eerste keer.  Nu nog zorgen dat ik me aan de voorschriften hou en volgende week de knoopjes van hechtingen eraf laten knippen en alles laten nakijken. Ook al gewandeld en ook dat voelt niet raar, geen steken of rare dingen. Wel wat gevoelig, maar niet vervelend. Voor zover mijn update en groetjessssssss ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De volgende ontdekking heden morgen. Ik had voor de ingreep een 90 D met monobloc 260 cc. Na 20 jaar was het verslapt  en ouderdom speelde parten. Ook ben ik nog eens 7 kg afgevallen, al een paar jaar  De zwaartekracht ging werken ;) Nu na de ingreep 380 cc en wat schetst mijn verbazing? De motiva soft ergonomics 380 cc heeft mijn borsten gelift in natuurlijk opzicht en voller gemaakt. Maar mijn oude bh s passen! Wel moet ik eerlijkheids halve vermelden dat die voorheen ook wat leger waren. Maar vanwege de omvang en breedte van de borsten kon ik geen kleinere maat dragen. Dat ging dan pijn doen. Dus nu al heeeeeeel trots dat alles weer past en er zo uit ziet. Nou met 60 weer borsten als 40 dus op naar de 80. Wel wil ik dames ook hiermee aangeven dat het vaak klinkt als veel groter maar in de praktijk toch heel normaal uitziet. Het is maar wat je wilt. Ik ben dus met 40 jaar van 85B naar 85D gegaan en naarmate ik ouder werd, werd het 90D je lichaam verandert. En hoeft niet altijd gewicht gerelateerd te zijn. Nu na de 2e BV  een volle 90 of 95D afhankelijk van het type en merk Bh. En dat na anderhalve week! Nooit gedacht dat het herstel zo zou verlopen. En nu tevreden met alles en hopelijk zet het de komende weken zo voort. Met natuurlijk mijn bh van de kliniek. Maar wilde wel ff passen en kijken :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Nog even wachten zei:

Wat super Truus! En ook praktisch als je bh's gewoon passen na de wissel. Scheelt weer in aanschafkosten, kun je weer aan andere dingen besteden dan. Goed je verhaal te lezen, ik ben ook (bijna) 40 en ga wsl in februari geopereerd worden. 

Ohhhh spannend dan en ik vond het de tweede keer niet te vergelijken met de eerste keer. Wat een verschil en wat een luxe qua herstel. Toi toi toi 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag 2 weken PO en de knoopjes van de hechtingen zijn in het ziekenhuis eraf geknipt. Alles ziet er keurig uit en de wonden helen goed. Wel nog een week een soort pleisterstrip over de hechtingen (rest lost vanzelf op) en me houden aan de voorschriften. De borsten zijn al zacht en de protheses voelen nu al als eigen aan. Ook de zwelling aan 1 borst is zo goed als weg en de pijn na de operatie is niet te vergelijken met de 1e keer. Echt zooooooo fijn gegaan en hopelijk blijft dat zo. Af en toe wat steekjes maar dat hoort erbij en kan ook nog een hele tijd aanhouden. Dat weet ik uit ervaring. Voor zover mijn update na 2 weken PO. Groetjes van Truus ?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden, Truus zei:

Vandaag 2 weken PO en de knoopjes van de hechtingen zijn in het ziekenhuis eraf geknipt. Alles ziet er keurig uit en de wonden helen goed. Wel nog een week een soort pleisterstrip over de hechtingen (rest lost vanzelf op) en me houden aan de voorschriften. De borsten zijn al zacht en de protheses voelen nu al als eigen aan. Ook de zwelling aan 1 borst is zo goed als weg en de pijn na de operatie is niet te vergelijken met de 1e keer. Echt zooooooo fijn gegaan en hopelijk blijft dat zo. Af en toe wat steekjes maar dat hoort erbij en kan ook nog een hele tijd aanhouden. Dat weet ik uit ervaring. Voor zover mijn update na 2 weken PO. Groetjes van Truus ?

Fijn te horen Truus dat alles er goed uit ziet. Wat zijn nu nog de voorschriften? Zijn er al dingen die je nu wel mag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Forensica de voorschriften zijn zoals we die allemaal krijgen voor de eerste 6 weken. Ook nu de hechtingen bijna eruit zijn toch voorzichtig zijn, met tillen. Het douchen niet volledige straal op de plekken, niet zwaar tillen etc. etc. Is verleidelijk zeker als je je goed voelt. en schuin slapen op de rug blijf ik doen tot 6 weken PO

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 months later...

Hoi Truus, ik ben benieuwd hoe het nu met je gaat? Is je verdere herstel ook zo goed verlopen? Komt dit omdat het je 2e keer was dat het zoveel beter ging?

 

Ik heb nog een paar vragen omdat ik ook bij dezelfde arts kom. Welke bh voor na de operatie werd aangeraden en hoe lang moest je hem dragen? Welke pijnstillers kreeg je? En hoe lang moest je van de dr. op de rug slapen? Ik heb rugklachten en heb het een paar keer op verschillende manieren uitgeprobeerd, maar het lukt me gewoon niet om dan in slaap te komen en er na ook veel rugpijn.

Sorry voor alle vragen, maar miss ongeduld hier wil graag ruim op tijd alles weten en ik krijg alleen te horen dat ik na de operatiedatum meer info krijg. ? Bedankt alvast!

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Whisper ik heb de bh van de kliniek gebruikt en me hieraan ook gehouden. Ik had er 2 ivm verschoning en de bh irriteerde soms bij de littekens. Maar mijn inziens is dat bij elke bh die op de littekens natuurlijk elke keer drukt en of beweegt. Ik heb maar 3 dagen naproxen gebruikt en daarna niets meer zo goed ging het. Het herstel in zijn geheel is echt naar wens verlopen. De eerste dagen na 6 weken een gewone bh dragen was ff wennen. Ook de spieren na 6 weken gaven de signalen van spierpijn. Omdat ik me aan de regels had gehouden. Het was niet te vergelijken met de eerste keer. Ik slaap sinds de operatie alleen nog op de rug of ietsje op de zij. Ook ben rugpatient en heb artrose waardoor ook ik weet wat t met je kan doen. Heb een goed bed en behelp en behielp me steeds met goede kussens. En had een steun voor in de rug gekocht voor de 1e 6 weken, die verstelbaar is. Daar had ik veel profijt van.  Het went steeds beter. Hou moed het komt goed. Het vraagt geduld maar dan heb je ook wat. Succes en heb vertrouwen in dr. Meester haar kunde. Warme groetjes van Truus xxx 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.