Ga naar inhoud

Moeite met arm optillen aan 1 kant (krachtverlies)


Aanbevolen berichten

Hallo dames,

 

Vraagje; 6 dagen geleden heb ik een borstvergroting gehad (dual plane). Nu ervaar ik echter een soort krachtverlies in mijn rechterarm (moeite met arm optillen, doet geen pijn maar gaat nauwelijks). Nu is er natuurlijk gerommeld, maar maak mij er toch Een beetje druk om. Ik vroeg mij af of dit misschien voor sommige herkenbaar is.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet je armen ook nog helemaal niet optillen?‍♀️

Heffen, strekken, tillen en repeterende bewegingen laten voor 6 weken.  

Armen langs je lijf houden en vanaf die positie je (onder)armen gebruiken.  

Dan ontzie je je borstspieren.  

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, MW1986 zei:

Je moet je armen ook nog helemaal niet optillen?‍♀️

Heffen, strekken, tillen en repeterende bewegingen laten voor 6 weken.  

Armen langs je lijf houden en vanaf die positie je (onder)armen gebruiken.  

Dan ontzie je je borstspieren.  

 

Alleen bij sommige pc’s moet je je armen langs je lijf houden :)

De meesten mogen de armen optillen (zonder extra gewicht boven de 1-2 kg) tot de ellebogen op schouderhoogte zijn :)

 

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur geleden, T1rz@ zei:

Hallo dames,

 

Vraagje; 6 dagen geleden heb ik een borstvergroting gehad (dual plane). Nu ervaar ik echter een soort krachtverlies in mijn rechterarm (moeite met arm optillen, doet geen pijn maar gaat nauwelijks). Nu is er natuurlijk gerommeld, maar maak mij er toch Een beetje druk om. Ik vroeg mij af of dit misschien voor sommige herkenbaar is.

Hoi @T1rz@

Helaas voor mij herkenbaar, ik zelf ben ik 2 weken geleden geopereerd borstvergroting en ook duel plane! 

 

Ik heb ook last van mijn rechterarm maar ook met echt vaak veel pijn een soort zenuw pijn van binnen, ook kracht verlies in mijn duim en andere vingers doen soms ook soms mee, vooral als ik moe word of teveel doe met die arm word het erger maar ook stil liggen in de zelfde houding kan bij mij de pijn versterken! 

 

Ik ben na 1 week op controle geweest en heb dit ook meteen aangegeven, mij werd gezegd hou dit in de gaten en geef het ook even de tijd, dit komt zeker vaker voor bij borstoperaties heb ik zelf gelezen. 

 

Gelukkig heb jij geen pijn maar meld dit wel even bij de verpleging, je arts die je heeft geopereerd. 

 

Heel Veel Succes met je genezing want duel plane is toch even iets anders dan voor de borst spier?

 

Groetjes Assie ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, MW1986 zei:

Je moet je armen ook nog helemaal niet optillen?‍♀️

Heffen, strekken, tillen en repeterende bewegingen laten voor 6 weken.  

Armen langs je lijf houden en vanaf die positie je (onder)armen gebruiken.  

Dan ontzie je je borstspieren.  

 

Ik houd mij netjes aan de richtlijnen :). Met twee kids thuis ben ik ook zogenaamd ‘ziek’ boven om mij te behoeden voor teveel doen (partner zorgt uiteraard voor de kids ?).

 Met tillen bedoel ik  bv beker aan mijn mond zetten, vork naar mijn mond brengen, enz.

 

Morgen heb ik een controle afspraak en geef het zeker even aan. Voor nu geeft het rust te lezen dat het herkenbaar is. Ze zijn al super mooi, maar je wilt gewoon graag dat er geen complicaties optreden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, T1rz@ zei:

Ik houd mij netjes aan de richtlijnen :). Met twee kids thuis ben ik ook zogenaamd ‘ziek’ boven om mij te behoeden voor teveel doen (partner zorgt uiteraard voor de kids ?).

 Met tillen bedoel ik  bv beker aan mijn mond zetten, vork naar mijn mond brengen, enz.

 

Morgen heb ik een controle afspraak en geef het zeker even aan. Voor nu geeft het rust te lezen dat het herkenbaar is. Ze zijn al super mooi, maar je wilt gewoon graag dat er geen complicaties optreden. 

Ohhh zoo?

Dat herken ik helemaal... alles voelt zwaar ofzo.   Na eten en je arm gebruiken is gelijk je arm verzuurd haha.

Komt allemaal goed hoor?

 

@best_boobie  Dan heb ik nikssssss gezegd?

Wat ik gisteren dus al zij tegen je, die verschillende adviezen en richtlijnen van de pc’s.

Blijf lekker op een lijn ofzo??

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.