Ga naar inhoud

Nabloeding 6dagen p.o


MaaikeB

Aanbevolen berichten

Hey lieve meiden,

6dagen geleden geopereerd in de Janssen kliniek. 

4 dagen redelijk wat pijn gehad.

5e dag p.o voelde ik me super! Kon weer redelijk normaal zelf omhoog komen en voelde me weer wat fitter,heerlijk!

Lekker optijd naar bed gegaan en begin van de nacht nog een keertje wakker geworden,2 paracetamol ingenomen om de spiegel hoog te houden,had wel weer wat pijn Maar niet anders dan normaal.

Tegen de ochtend rond 0600 werd ik weer wakker,en ik had pijn! 

Eruit gegaan,naproxen genomen,wat gelopen. Het zakte niet,voelde gelijk dat t mis was.

Ik keek in de spiegel en mn borst was heel erg gezwollen. Ik heb gelijk t 24/7 nr gebeld wat op mn kaartje stond van Diana gabriels. Na ongeveer 10min kreeg ik een verpleegster aan de telefoon. Zij verbinden me door met de plastisch chirurg dokter A Damen. Hij dacht gelijk aan een nabloeding en hij ging zijn collega's bellen want hij was zelf in Barcelona. Momentje later belde hij terug. 11.00 moest ik in Vlaardingen zijn het mfiv.

Ik weer terug naar boven,mn vriend wakker gemaakt hij schrok zich dood. Mn vader gebeld of hij de kids op wou halen. Maar het geen steeds meer en meer pijn doen dus ik belde weer het 24/7 nummer van diana maar stond zeker 15min in de wacht dus heb de stoute schoenen aangetrokken en mfiv zelf gebeld of ik alsjeblieft eerder mocht ik werd gek van de pijn. Nou zei ze kom maar hierheen dan ben je er alvast en kan je misschien wat krijgen voor de pijn. Helse rit van 45min later waren we om 900 daar. Ik mocht gelijk mee,kreeg gelijk mn operatiekleding aan en ik werd alvast naar de uitslaapkamer gebracht, daar kreeg ik een infuus geprikt en de anesthesist kwam zich voorstellen en ik vroeg hem wat tegen de pijn gezien ik nog wel even moest wachten tot ik aan de beurt was. Dat kreeg ik gelukkig en ook wat tegen de misselijkheid. Bloeddruk werd gemeten en zuurstofgehalte in mn bloed. Zo'n lieve verpleger had ik. Hij kwam letterlijk elke 5min vragen of ik me al wat beter voelde. Nou nee..pas na een half uurtje trok de pijn wat weg,wat een verademing! Het laatste half uurtje zelfs nog een beetje liggen appen met mn vriend en ouders. Toen kwam dokter hupkens even kijken,hij zei geen zorgen meisje we gaan er zo wat aan doen. Er was nog 1 iemand voor mij van 40min. 10.45 was ik aan de beurt! Yes! Was zo blij wou zo graag van die pijn af. Super lieve anesthesist vroeg waar ik over ging dromen. Ik zei: van mooie borsten zonder pijn. Dat is wel een mooie droom ja zei hij..Ik kreeg een kapje op met zuurstof (weet niet waarom?) En er werd wat in mn infuus gespoten. Al heel snel voelde ik mn hele lijf warm worden. Daarna zei ze adem nog maar een keer goed in door het kapje en toen rook ik iets heel raars en viel ik in slaap. Toen ik wakker werd was ik gelijk helder,pijnvrij en wou heel graag de arts spreken. Hij kwam na 10 minuutjes zeggen dat het gelukkig geen infectie was,maar een bloeding. Geen actieve bloeding,dus het bloeden was inmiddels gestopt. Een gescheurd bloedvaatjes,wat dus door domme pech of een verkeerde beweging (ik moest gisteren wel hard niesen) is ontstaan. Prothese is eruit gehaald,borst is gespoeld.antibiotica gekregen en borst is weer dichtgemaakt. 

Nu heb ik wel een drain. Echt super irritant die slagen aan je lijf en heb zo'n grote fles niet een zakje tegen je zij aan dus het ligt zo open en bloot in een kotabakje naast me? gadver.

Mijn eigen pc dr samen neemt morgen contact met me op over wanneer de drain eruit mag.

En moet dus nu weer een week langer herstellen! Balen! Had 3 weken vakantie en nu dus nog maar 2.. 

Ik werk gelukkig voor mezelf dus kan als het nodig is de eerste dagen de klanten verzetten.

Wil echt niks meer riskeren nu. En ik doe echt niks meer. Behalve beetje lopen dan maar laat me nu echt even vertroetelen. Wil echt niet weer terug! 

Ik heb nu wel een heel erg brandend gevoel als ik opsta in mn borst, echt vreselijk! Wat kan dit zijn? Ter hoogte van mijn tepel,durf amper op te staan zo'n rotpijn is het!

Ik kan een foto toevoegen voor jullie zodat jullie kunnen zien hoe het eruit zag. En het verschil tussen mijn normale borst en de borst met de bloeding. @best_boobie zou je voor mij een nieuw schema willen maken? maken nu naproxen paracetamol en oxycodon. liefs

 

Hopelijk hebben jullie nog wat antwoorden over dat branderige gevoel?

Liefs maaike

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de eerste plaats van harte beterschap en heel veel sterkte en succes Maaike. En wat je schrijft over wat je voelt, overleg heel goed met de arts en ja die drains zijn zeker in het begin vervelend en is heel ingrijpend wat er met je gebeurd is. Gelukkig geen ontsteking. Dus neem de tijd om te herstellen en zal je zeker volgen hier online. Volgende week ben ik zelf aan de beurt.............owaja..... Warme groetjes van mij en dikke beterschapknuffels 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel lieve @Truus voor je berichtje!

Morgen word ik als het goed is door hem gebeld. Dan ga ik nog even wat vragen stellen.

Hoop dat die branderige pijn weer weg is over een paar dagen want dat is echt pijnlijk!

Wat spannend voor je! Wat ga je doen? En voor welke kliniek heb je gekozen?

Liefs maaike

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja herinner me die drains wel, was echt geen pretje......Maar ja voor wat hoort wat. Goed dat je morgen gebeld wordt en schrijf je vragen op (anders vergeet je t misschien, ik wel ;) ) Ik krijg een wissel en ga naar Zuyderland via Mooi Kliniek. Weer de bibbers. Voor anderen het weten, totdat je zelf aan de beurt bent whahaha... Had na 19 jaar lekkage.......gelukkig zoutoplossing. Daar had ik bewust voor gekozen. Ben al ouder en bij controle was steeds alles goed, tot onlangs .............tja ... kijk maar bij mijn voorstel ... Jij bent nu herstellende en dat is het belangrijkste. Zorg echt goed voor jezelf en let er heel goed op. Dan heb je op de lange termijn er het voordeel. Hopelijk kun je redelijk slapen. Tot schrijfs en liefs 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg de motiva soft ergonomics, de PC was geen voorstander ervan om weer monobloc te plaatsen. Maar de techniek is dermate verbeterd en ben me maar eerst gaan inlezen.........Die drains blijven er zo ongeveer tussen de 5 a 7 dagen in. Tenminste dat is wat ik me herinner. Was destijds reuze blij dat die dingen eruit gingen. En al die dagen half rechtop geslapen. Dus hoofdgedeelte omhoog gesteld. Waardoor ook de zwellingen snel verdwenen, dat moet ik ook eerlijkheidshalve erbij vermelden. Hopelijk verloopt verder voor jou alles nu naar wens.

Liefs van Truus 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Truus.

Mwah vandaag echt een rotdag. Veel last van de drain. 

Morgen mag hij er hopelijk uit. ? 

Wel heel goed geslapen vannacht. Met behulp van oxycodon en ik was gewoon heel erg moe van alles. Nu ga ik weer lekker mn bedje in. Des te eerder is het morgen en kan ik die rot drain eruit laten halen. Mits er niks meer is bijgekomen  maar dat verwacht ik niet er is sinds gisteren niks meer bijgekomen. Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meiden!

Drain is eruit! Wat een opluchting! 

Nu hopen op een spoedig herstel zonder complicaties. We gaan vrijdag een weekje naar Limburg met de kinderen. Hopelijk kunnen we zorgeloos genieten,ben nu wel een beetje bang geworden door die nabloeding en nog voorzichtiger met alles.

Liefs maaike

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje wat een pech Maaike!

Ik hoop dat je lekker kan herstellen zonder complicaties.

Doe maar rustig aan! 

 

Ik ben ook in het MFIV Vlaardingen geopereerd.   

Het team daar is zorgzaam en vriendelijk.  

Op de OK ook gewoon echt gezelligheid. 

Werd jou anesthesie ook door een man met een bril gedaan en een donkere man? 

 

?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmmm... nee die wie ik had was wel

iets ouder.

Een forse man met bril en een leuke en directe babbel.  

 

Sterkte meid??

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Maaike wat fijn om te lezen dat de drains eruit zijn. En wat leuk dat je naar Limburg gaat, ik woon er namelijk. Doe het aub rustig en echt voorzichtig aan. Je hebt al genoeg gehad. Verder wens ik je een heel voorspoedig verloop van het herstel. En warme groetjes uit het zuiden 

Liefssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21-8-2019 om 15:20, MaaikeB zei:

Hoi meiden!

Drain is eruit! Wat een opluchting! 

Nu hopen op een spoedig herstel zonder complicaties. We gaan vrijdag een weekje naar Limburg met de kinderen. Hopelijk kunnen we zorgeloos genieten,ben nu wel een beetje bang geworden door die nabloeding en nog voorzichtiger met alles.

Liefs maaike

@MaaikeB Fijn dat de drain eruit is! Veel plezier in Limburg.

Mag ik vragen hoe het eruit zag met zo'n drain? Ik ben er ook zo bang voor dat ik het krijg na de operatie en wil me er graag op voorbereiden in hoeverre mogelijk, maar ik weet niet eens hoe en waar dat dan zit. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Evelien86 

 

Ik heb niet waar de incisie zit,onder mijn borst maar meer aan de zijkant van mijn borst 2 kleine gaatjes van de drain.

Daar moet ik nu elke dag wat betadine zalf opdoen en een pleister maar is echt maar minuscuul hoor. Als t een korstje is dan stop ik ermee. 

Waarom denk je dat je ook een drain krijgt?

Liefs Maaike 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

@MaaikeB hi! Heb net je verhaal gelezen, heftig hoor! Zou ik misschien je foto’s mogen zien? Ik heb een linker borst die echt niet mee wil werken en ook steeds zwelt maar zou me helpen als ik zie hoe een nabloeding eruit ziet. Ze zeggen elke keer ja als het 1/1,5 cupmaat groter wordt dan moet je opletten. Dat is het bij mij dan wel maar ik heb geen extra (hele erge) pijn of koorts of wat dan ook, dus dat maakt het “lastig”. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.