Ga naar inhoud

Sylver : 21 mei 2019 : Dr. Schots : Velthuiskliniek


Aanbevolen berichten

Drie dagen geleden om 10.15 uur mocht ik me melden bij Velthuis Kliniek Eindhoven. Mijn man ging even de stad in, ik mocht een kamertje in waar ik ‘schoentjes’ om mijn schoenen kreeg en een operatie muts op. Hartstikke lief ontvangen door de verpleegkundige. Het bed stond al klaar met daarop een operatie/badjas en slippers. Omkleden en onder de dekens. Vervolgens aangesloten op apparatuur om de bloeddruk te meten en nog wat slangetjes, wellicht om het hart in de gaten te houden? Hetgeen waar ik bang voor was, was het zetten van een infuus, dat lukte niet door de verpleegkundige ( mijn aders werden niet goed zichtbaar)  en werd even later door de anesthesist gezet. Pijnloos en in één keer goed,yes! 

5 minuutjes later kwam de chirurg mét mijn nieuwe borsten, pc tekende het eea op mijn lichaam, de nieuwe borsten waren goedgekeurd en om 11.03 uur werd ik de ok in ‘mijn’ bedje gereden.

Ik werd netjes naast de operatietafel afgezet dus ik kon zo overstappen op de heerlijk verwarmde operatietafel. Kreeg nog een warm dekentje eroverheen, lekker zeg! Nog wat doorgenomen en de anesthist spoot de narcose door het infuus en weg was ik. Rond 12.45 uur werd ik wakker en ik vond iedereen lief en was heel dankbaar. Natuurlijk meteen gekeken voordat de bh aan ging. Vond ze vanaf de bovenkant klein ogen en nog niet zo heel mooi. Maar ik heb ineens een bolling, dat was al heel wat!

Eenmaal goed wakker kreeg ik een verwarmingsbuis onder de deken, een theetje en beschuitjes. Voelde me verrassend goed; beetje drukkend gevoel op mijn borst en totaal niet misselijk. Zelfs fit genoeg om naar huis te gaan dus na het plassen ging het infuus eruit en mocht ik naar huis. Om 14.45

uur lag ik thuis in mijn eigen bed.

In de avond toen de verdoving uit begon te werken kwamen de pijntjes, spierpijn en erg drukkend gevoel. Voordat ik ging slapen heb ik wel een oxycontin genomen. Niet veel geslapen vanwege de houding en de pijn.

Dag 1 po: vond ik tot nu toe de zwaarste dag. Werd wakker met onwijze spierpijn, kwam amper omhoog. Ondanks de medicatie ( 2x naproxen, 2x oxycontin en 4x paracetemol) had ik best wel last. Hevige spierpijn en vrijwel elke beweging van mijn bovenlichaam was gevoelig.. Ook nog per ongeluk mijn telefoon op m’n borst laten vallen.. best wel gevoelig ?

Dag 2 po: dezelfde medicatie genomen en hele goede nacht gehad. De druk op mijn borst is bijna weg. Enige waar ik last van heb zijn de hechtingen; erg trekkend gevoel en voelt alsof daar schaafwonden zitten. Zolang ik rustig lig is het allemaal te doen. Uit bed gaan gaat iets beter en loop af en toe een klein rondje naar de badkamer en weer terug naar bed.

Dag 3 po: weer een goede nacht, zelfde medicatie en de pijn wordt echt minder! Af en toe vergeet ik zelfs de pijn. Moet ook zeggen dat ik echt wel mijn rust neem, ik lig voornamelijk in bed en ga er soms uit om wat te lopen, naar de wc te gaan en beneden te eten. Het scheelt enorm dat de kinderen niet thuis zijn, ondanks dat ik ze mis geeft dit wel meer rust.  

 

Nu ben ik nog niet tevreden over het resultaat maar heb daar alle vertrouwen in dat dat goed gaat komen! Mijn borsten stonden van nature erg uit elkaar én ook vanwege een bolle borstkas, nu met protheses erin is dat alleen maar uitvergroot. Buiten dat zitten ze nu nog hoog en zijn ze opgezwollen. Als de protheses eenmaal zakken en zachter zullen worden dan weet ik zeker dat ze prachtig zullen worden en helemaal bij me passen. 

Jeroen Schots heeft prachtwerk geleverd, is netjes met me omgegaan ( ik ben niet blauw ) en heeft echt naar mijn wensen geluisterd en het juiste advies daarbij gegeven. Bovendien voelde ik me bij hem helemaal op mijn gemak, hij hoefde daar niet eens moeite voor te doen, oprecht een fijne man! Blij dat ik de bv bij Velthuis en door hem heb laten doen!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey hey,

ik was al erg benieuwd hoe het je ging! Gaat goed zo te lezen. Zou ik in je album mogen kijken ben erg benieuwd. Ik zal vannavond ook even mijn voor en na foto's gaan plaatsen voeg ik je ook toe (nog even uitzoeken hoe het werkt).

Goed dat je je rust pakt!! Je kan het maar 1 keer goed doen. Ik was dinsdag te enthousiast en kreeg dat meteen volgende dag terug door harde borsten enzo. Dus laat je maar goed verwennen!!

 

Liefs Nans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja natuurlijk mag jij kijken! Ik voeg je toe. Komt nog een foto van dag 3 eraan maar krijg continu een foutmelding. Grappig dat je per dag verschilt gaat zien!

 

Hoe gaat het herstel bij jou? Klaar om na het weekend te werken? Liefs s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag 10 po en het gaat hartstikke goed. Vanaf de vierde dag geen oxycontin en naproxen genomen omdat ik meer last had van die bijwerkingen dan van de borstvergroting.

Na een week po zijn de knoopjes eraf geknipt. De verpleegkundige gaf aan dat het litteken precies in de plooi zit en dat alles er keurig uitzag. ( durfde niet te kijken want daar ben ik niet zo een held in ) Nog wel veel vocht in mijn borsten waardoor ze heel strak staan maar dat zal vanzelf wel minder worden.

Met de dag zie ik mijn borsten veranderen en kan niet anders zeggen dat ik helemaal blij ben met het resultaat. Elke dag steeds mooier! 

Ik probeer zoveel mogelijk de veranderingen vast te leggen want ik ben zelf heel benieuwd naar de drop and fluff, de verloop daarvan. In mijn album alvast een klein begin gemaakt.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat fijn dat het zo goed gaat!! Ik had hetzelfde met de medicatie vreselijke last van maag en darmen pfff vreselijk.

Ik durfde ook niet goed naar mijn littekens te kijken?

Wat gaat je herstel goed zeg. Je zou brandnetel thee kunnen drinken dat helpt heeft een vocht bedrijvende werking. Heeft mij goed geholpen iig 

 

ik heb een paar dagen thuis gewerkt dat ging prima. Rustig aan maar dacht ik.

Wanneer ga jij beginnen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Brandnetelthee, goeie tip! Vanmiddag maar eens kopen. Vind het ook heel fijn dat het herstel goed gaat, had zelf de meest pijnlijke scenario’s voorgesteld dus dan valt dit achteraf allemaal wel mee ?.

 

Goed dat je het thuiswerken hebt kunnen regelen. Lijkt me fijn om zo rustig op te kunnen starten. 

Ik werk parttime vanuit huis en ben huismoeder; heb rekening gehouden met drie weken rustig aan doen. Voor de kindjes ( 8,3 en 2 jaar ) hebben we oppas geregeld en het werk begin ik langzamerhand op te pakken. Met een laptopje op de bank is dat helemaal prima te doen.

 

Wat ik me afvraag, we hebben beide mentor xtra, hoe voelt het bij jou qua zachtheid? Bij mij is het nog tamelijk hard, logisch natuurlijk na 11 dgn po en door het vocht. Ben gewoon heel benieuwd wanneer de boel wat zachter gaat worden. 

Had jij ook last van vocht in je borsten? Wanneer wordt dat minder? 

 

Fijne zonnige dag ☀️ 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Sylver zei:

Brandnetelthee, goeie tip! Vanmiddag maar eens kopen. Vind het ook heel fijn dat het herstel goed gaat, had zelf de meest pijnlijke scenario’s voorgesteld dus dan valt dit achteraf allemaal wel mee ?.

 

Goed dat je het thuiswerken hebt kunnen regelen. Lijkt me fijn om zo rustig op te kunnen starten. 

Ik werk parttime vanuit huis en ben huismoeder; heb rekening gehouden met drie weken rustig aan doen. Voor de kindjes ( 8,3 en 2 jaar ) hebben we oppas geregeld en het werk begin ik langzamerhand op te pakken. Met een laptopje op de bank is dat helemaal prima te doen.

 

Wat ik me afvraag, we hebben beide mentor xtra, hoe voelt het bij jou qua zachtheid? Bij mij is het nog tamelijk hard, logisch natuurlijk na 11 dgn po en door het vocht. Ben gewoon heel benieuwd wanneer de boel wat zachter gaat worden. 

Had jij ook last van vocht in je borsten? Wanneer wordt dat minder? 

 

Fijne zonnige dag ☀️ 

@Nanskie

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Sylver zei:

Hey Sylver 

 

je hebt je zeker goed voorbereid met de kindjes ook. We kunnen het maar 1x goed doen toch?

Ja echt fijn dat ik thuis kan werken dan pak je toch wat meer rust. Ben blij dat ik nu ook weer mag fietsen dan fiets ik lekker naar de trein en ga vanaf dinsdag weer lekker met trein naar het werk.

 

De zachtheid begint nu wel te komen moet ik zeggen maar dat duurde zeker wel 2 weken. Verder hoorde ik van mijn zusje dat het wel tot een jaar kan duren tot ze echt het uiteindelijke resultaat hebben berijkt. Dus we hebben wat geduld nodig. Merk wel al dat ze wat meer eigen worden nu. Kan niet wachten tot ik een mooie bh kan kopen?

Heb veel last gehad van vocht maar door brandnetel thee werd dat meteen minder. Is nu zo goed als weg. Maar zal schelen dat ze bij mij niets met de spier hebben hoeven doen.

 

Ik vind je foto's echt mooi. Je ziet echt de veranderingen! 

 

Jij ook een hele fijne zonnige dag ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Vier weken po..

Dit is echt één van de beste keuze die ik ooit heb gemaakt. Ik ben zo ontzettend blij met mijn nieuwe borsten. In de eerste week vond ik ze te hoog, ver uit elkaar staan, hard en nog niet rond. Elke dag zie ik ze veranderen en mooier worden. De protheses zijn zichtbaar aan het zakken en zachter aan het worden. 

De eerste week vond ik het pijnlijkst, verschillende soorten pijntjes wel gehad. Steken, druk, schaafwond gevoel en de nare bijwerkingen van naproxen en oxycontin. Na het stoppen van deze pijnstilling na vier dagen ging het gelukkig stukken beter. De eerste twee weken veel rust gehouden. 

Week drie tot vier zijn echt goed gegaan, vrijwel geen pijn op af en toe wat steekjes na. Doe alles ook weer behalve zwaar tillen en stofzuigen. 

 

 

Heel blij mens hier ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, Maria87 zei:

Haha ik snapte hem! Wanneer mag je Bh’s en bikini’s kopen? Dat lijkt me ook fantastisch om te doen met nieuwe borsten:) 

Mag over 2 weken een normale bh aan. Ik heb alleen nog geen idee wat voor maat ik nu heb - en of dat nog gaat veranderen- dus ik durf nog niks te kopen. Sport bh die ik nu aan heb is 80c.

Kan ook niet wachten om bh’s te shoppen hoor, mét borsten hahaha

 

En jij trouwens, ook bv gehad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, Sylver said:

Mag over 2 weken een normale bh aan. Ik heb alleen nog geen idee wat voor maat ik nu heb - en of dat nog gaat veranderen- dus ik durf nog niks te kopen. Sport bh die ik nu aan heb is 80c.

Kan ook niet wachten om bh’s te shoppen hoor, mét borsten hahaha

 

En jij trouwens, ook bv gehad?

Mag ik ook even meekijken in je album? Ik ben zelf 3 weken PO en volg je evolutie graag mee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wauw, ik lees deze topic en ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn in een andere kliniek dan Veldhoven.

 

ik ben vorig jaar daar op consult gegaan, arts raadde me toen 340cc. Direct een datum geprikt. Uiteindelijke verliep de communicatie zo uitermate slecht dat ik de boel heb afgeblazen.

op aanraden van een kennis terecht gekomen bij Belgian Beauty clinic in Biest(België). Dit consult bij dokter Verdonck verliep zoveel anders als in Veldhoven! Zo fijn, geduldig. Hier kwam

ook ter sprake dat ik een afwijking heb aan mijn tepels. Deze horen op de hoogte 17/18 cm te zitten en de mijn zitten op 23 en 22,5cm. Al met al als ik hier niets aan zou laten doen had ik nog hangtieten, alleen groter! 

Ik baalde er ergens wel van want woon in Eindhoven, 10 minuten van kliniek veldhoven vandaan en nu moest ik 1,5 uur reizen.

ik ben gisteren geopereerd. Heb Motiva ergonomix 315cc dual plane. Deze inplantaten zijn rond maar door de gel vallen ze anatomisch. Ik ben heeeeel erg blij dat ik uiteindelijk voor deze kliniek heb gekozen! Succes dames!! Ben benieuwd naar jullie verhalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, Sylver zei:

Mag over 2 weken een normale bh aan. Ik heb alleen nog geen idee wat voor maat ik nu heb - en of dat nog gaat veranderen- dus ik durf nog niks te kopen. Sport bh die ik nu aan heb is 80c.

Kan ook niet wachten om bh’s te shoppen hoor, mét borsten hahaha

 

En jij trouwens, ook bv gehad?

 

Super leuke, dus nog even geduld voor jou!

 

Ik heb nog geen bv gehad. Ik ben al een tijdje aan het oriënteren en heb besloten een BV te laten doen bij dr. Luijendijk in het Diakonessenziekenhuis in Utrecht. Waarschijnlijk pas in januari 2020 aangezien hij een wachtlijst heeft en het voor mijn werk ook beter uitkomt om het in januari te laten doen. Spannend!

Volgende week heb ik een afspraak bij de pre operatieve screening en kom ik op de officiële wachtlijst. Ik weet dat ik dual plane wil, anatomisch maar zit vooral nog erg te twijfelen over de hoeveelheid cc en over de verschillen in moderate en high profiel en dergelijke. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden, Mjcls zei:

Dankjewel!

Heel mooi resultaat ??

 

Zit er bij jou al wat “beweging” in? Dat vind ik zelf namelijk het lastigste, dat ze stokstijf zijn ?

Ja! Een paar dagen geleden realiseerde ik ineens tijdens het lopen dat mijn borsten mee bewogen. Heel subtiel, maar toch ? Vond het harde ook lastig hoor, keek echt uit naar het moment dat de protheses zachter zouden worden. Vanaf 2,5 / 3 weken po zijn ze zachter geworden bij mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier 2 weken PO vandaag. 

Ze voelen hier ook nog als harde ballen waar geen beweging in zit. 

Verder ben ik dan ook nog eens bont en blauw/geel. 

De pijn is af en toe aanwezig en vooral als ik een dag gewerkt heb, zijn mijn borsten hard en helpt het om te koelen met een coolpack.

Ze zakken wel mooi, maar kan mij niet snel genoeg gaan allemaal. 

Geduld...

Volgende week voelen ze hopelijk weer een stukje zachter. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sylver

 

Hoi,

10 juli as word ik geopereerd en heb ook gekozen voor Mentor Xtra. Ik wil graag meer vulling aan de bovenkant en heb nu een lege 75 A/B cup. Ik kan kiezen tussen 340 of 365cc. Heb jij een album waar ik in kan kijken?

Zo te lezen verloopt bij jou het herstel goed en ben je er heel blij mee.

 

Groetjes Nmk

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden, nkm zei:

@Sylver

 

Hoi,

10 juli as word ik geopereerd en heb ook gekozen voor Mentor Xtra. Ik wil graag meer vulling aan de bovenkant en heb nu een lege 75 A/B cup. Ik kan kiezen tussen 340 of 365cc. Heb jij een album waar ik in kan kijken?

Zo te lezen verloopt bij jou het herstel goed en ben je er heel blij mee.

 

Groetjes Nmk

 

hoi Nmk 

 

net als Sylver heb ik ook mentor xtra. Krijg je ze dual plane?

ik heb zelf op de spier en 240cc. ook ik wilde vulling aan bovenkant (ik had een aa cup dus werkelijk niets). Ben er heel blij mee. waar wordt jij geopperd?

Succes de 10e 

 

groetjes

Nanna

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden, Patries78 zei:

Hier 2 weken PO vandaag. 

Ze voelen hier ook nog als harde ballen waar geen beweging in zit. 

Verder ben ik dan ook nog eens bont en blauw/geel. 

De pijn is af en toe aanwezig en vooral als ik een dag gewerkt heb, zijn mijn borsten hard en helpt het om te koelen met een coolpack.

Ze zakken wel mooi, maar kan mij niet snel genoeg gaan allemaal. 

Geduld...

Volgende week voelen ze hopelijk weer een stukje zachter. 

Nou wat een proces hè? Eentje wat best wel lang duurt en waarbij de tijd heel snel voorbij mag gaan ? De eerste twee weken zijn voorbij dus het ergste heb je al achter de rug.

Vanaf nu gaat het echt alleen maar mooier worden en worden je borsten vanzelf zachter. Bij mij ook echt knoerthard hoor de eerste twee weken en zoveel spanning op de borsten. Zat

blijkbaar ook veel vocht in, kreeg toen de tip om brandnetelthee te drinken. Hielp zowaar! Fijn dat je verlichting kan vinden dmv een coolpack. 

In de ochtend heb ik trouwens nog wel last van harde borsten, ‘s avonds af en toe als ik overdag teveel heb gedaan. Maar ook dat zal vanzelf minder worden, hoort er even bij ? Je krijgt ze niet voor niks hihi? 

Ik heb je toegevoegd aan mijn album, dus als het je leuk lijkt kan je een kijkje nemen. Kan je zien dat ze echt gaan zakken en zachter worden ( zover dat te zien is op een foto maar goed gaat om het idee ) 

Wens je nog een goed herstel toe!

 

liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden, nkm zei:

@Sylver

 

Hoi,

10 juli as word ik geopereerd en heb ook gekozen voor Mentor Xtra. Ik wil graag meer vulling aan de bovenkant en heb nu een lege 75 A/B cup. Ik kan kiezen tussen 340 of 365cc. Heb jij een album waar ik in kan kijken?

Zo te lezen verloopt bij jou het herstel goed en ben je er heel blij mee.

 

Groetjes Nmk

 

Hi Nmk,

 

Goeie keuze ? Ik ben er ontzettend blij mee!

Ooit had ik een 75b en na drie zwangerschappen en twee borstvoedingen was er niets meer over dan een lege 75a. Vulling aan de bovenkant, een subtiele decolleté was mijn wens. Ik voeg je toe aan mijn album dan kan je mijn voorsituatie bekijken en hoe het er nu uitziet. Ik heb 325cc, mentor xtra, dual plane.

Waar laat jij je opereren? 10 juli, dat is over drie weekjes al ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.