Ga naar inhoud

Twijfelaartje: 29 augustus 2011 : Dr. Plovier: BeClinic


Aanbevolen berichten

  • Reacties 118
  • Created
  • Laatste Reactie

Kijk het vandaag nog aan :).. Ik zou het gewoon goed ontsmetten en afdekken. En ik zou het ook zeker bedekken als ik van jou was om te douchen ( zo komt er zeker geen zeep of andere dingen naar binnen ). Als je nu koortsig wordt of onwel zeker weggaan.

En als je je er niet gerust in voelt, ga dan langs de huisarts al is het alleen al maar om jezelf een gerust gevoel te doen geven !!! :)

Veel succes !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

JA dat van dat afdekken in de douche deed ik niet (vandaag wel), misschien daarmee dat het altijd opnieuw openging... Heb net gekeken en ziet er nu al wat 'opgedroogd' uit. Zal nog enkele daagjes afwachten. Ik zit me net te bedenken dat het misschien door die siliconenpleisters komt, misschien heb ik ze er te snel opgedaan en met het aftrekken een wondje gemaakt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

JA dat van dat afdekken in de douche deed ik niet (vandaag wel), misschien daarmee dat het altijd opnieuw openging... Heb net gekeken en ziet er nu al wat 'opgedroogd' uit. Zal nog enkele daagjes afwachten. Ik zit me net te bedenken dat het misschien door die siliconenpleisters komt, misschien heb ik ze er te snel opgedaan en met het aftrekken een wondje gemaakt...

Ik weet persoonlijk niet veel van borstvergrotingen ik leer het ook enkel maar van op het forum hier. Maar ik studeer verpleegkunde dus spreek ik uit men ervaring van de wondzorg dan :P..

In ieder geval, ik moet mijn verband 12dagen dicht laten. En ik mag ook dan nog 4 weken niet zwemmen of in bad liggen ( er zijn altijd miniscule openingetjes die toch wel iets kunnen veroorzaken niet altijd bij iedereen maar er zijn natuurlijk uitzonderingen :) )..

Het is wel zo als het wat week is gaat het sneller open.. En die silliconenpleisters kunnen dan wel eens de oorzaak zijn hihi.. Maar je wondje mag best een beetje vochtig zijn dan geneest het goed maar zolang het open is zou ik het mss toch maar wat onstmetten dan :).. En die littekenolie mag je dan ook niet gebruiken denk ik ? :)

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet persoonlijk niet veel van borstvergrotingen ik leer het ook enkel maar van op het forum hier. Maar ik studeer verpleegkunde dus spreek ik uit men ervaring van de wondzorg dan :P..

In ieder geval, ik moet mijn verband 12dagen dicht laten. En ik mag ook dan nog 4 weken niet zwemmen of in bad liggen ( er zijn altijd miniscule openingetjes die toch wel iets kunnen veroorzaken niet altijd bij iedereen maar er zijn natuurlijk uitzonderingen :) )..

Het is wel zo als het wat week is gaat het sneller open.. En die silliconenpleisters kunnen dan wel eens de oorzaak zijn hihi.. Maar je wondje mag best een beetje vochtig zijn dan geneest het goed maar zolang het open is zou ik het mss toch maar wat onstmetten dan :).. En die littekenolie mag je dan ook niet gebruiken denk ik ? :)

groetjes

Mijn verbandjes zijn 14 dagen dicht geweest dus dat zit wel goed denk ik. En zwemmen/sauna/bad/... mag 6 weken niet. Volgens mij lag het ook aan die pleisters, heb ik daardoor een korstje afgetrokken en dan in de douche niet afgedekt enzo... Maar het is niet echt een open wondje hoor, het ziet gewoon wat wit/geel. Maar daarstraks leek het alsof het terug een korstje word dus komt hopelijk vanzelf terug goed. En littekenolie gebruik ik niet, enkel die siliconenverbanden :)

Bedankt voor al jullie reacties :7:

M'n borsten zijn vanavond weer serieeeuuus aan het borrelen geslagen hihi

Link naar reactie
Delen op andere sites

En is dat gevaarlijk, dat vocht? Hoe kan je het wegkrijgen?

xx

hihi nee is niet gevraarlijk ;) Dat is wondvocht, nog een gevolg van de operatie. Iedereen heeft het, alleen de 1 wat langer als de ander.

Zoals hierboven staat voert je lichaam het zelf af.

Zorg dat je je gaasje vaak genoeg vervangt op een dag dat je wondje droog blijft, en na het douchen even lekker een uurtje of zo tv kijken op je bed en je borsten aan de lucht laten drogen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Ik weet alleen dat je pas met silliconenpleisters mag beginnen als de wond echt helemaal dicht is en alle korstjes eraf zijn. Ik zou er wel gewoon mee onder de douche gaan (uitkijken met shampoo), ff de sproeier erop richten, en dan voorzichtig droogdeppen, en dan deppen met een watje met isobetadine, en aan de lucht laten opdrogen.

Bij mij kwamen er op een gegeven moment trouwens ook een paar draadjes naar buiten, en de knoopjes waren ook al verwijderd. Als je het ziet, dan mag je die met een pincet gewoon eruit trekken (doet geen pijn).

Groetjes van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik dacht dat ze dichtwaren, daarmee dat ik begonnen was (valerie zei trouwens dat ik 2 dagen moest wachten en dan mocht beginnen). Maar idd alle korstjes waren nog niet weg. Maar ik lees nergens dat ze moeten wegzijn, enkel dat je wondjes dicht moeten zijn. Ik ga ze in ieder geval afplakken voor onder de douche, want ze zijn nu net opgedroogd en het is weer een korstje... Vanaf wanneer zou ik dan terug die verbanden beginnen kleven?

O ja, en als ik nu bvb veel thee zou drinken (vochtafdrijvend) zou dat borrelen dan sneller weggaan? Of kan je daar niets aan doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn verbandjes zijn 14 dagen dicht geweest dus dat zit wel goed denk ik. En zwemmen/sauna/bad/... mag 6 weken niet. Volgens mij lag het ook aan die pleisters, heb ik daardoor een korstje afgetrokken en dan in de douche niet afgedekt enzo... Maar het is niet echt een open wondje hoor, het ziet gewoon wat wit/geel. Maar daarstraks leek het alsof het terug een korstje word dus komt hopelijk vanzelf terug goed. En littekenolie gebruik ik niet, enkel die siliconenverbanden :)

Bedankt voor al jullie reacties :7:

M'n borsten zijn vanavond weer serieeeuuus aan het borrelen geslagen hihi

Reageer even op Katrien. Ben nu 3 wk po en lig bijna elke dag in bad!!! Help mag dit niet dan? Ik vind het ontspannender dan douche en de borsten zijn in het water niet zo zwaar. Littekens izjn nog wel dik maar wel goed dicht. Ik smeer ze met Bergman serum 2 x daags vanaf 2wk PO (mocht niet eerder).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij borrelt er ook n0g van alles, vooral al er kou op komt. Jeuk is nu een beetje weg en volgens mij het meeste vocht ook wel.

Tipje: ik gebruik selderijzaad tabetten van De Tuinen om vocht af te drijven (had ze oorspronkelijk voor mijn ochtendwallen gekocht haha - en volgens Elzen Kliniek moest ik deze dan gebruiken). Volgens mij helpt het wel. Je kunt ook verse seldrij halen maar dan moet je daar best veel van eten en niet iedereen is er gek van. :134:

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** ik ging gewoon in bad hoor, na 3 weken ofzo, ik zorgde alleen dat de littekens boven water bleven (had ook buikwandcorrectie, dus was niet al te veel water ;-) Maar gewoon t gevoel van ff lekker te kunnen badderen!

Groetjes van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** ik ging gewoon in bad hoor, na 3 weken ofzo, ik zorgde alleen dat de littekens boven water bleven (had ook buikwandcorrectie, dus was niet al te veel water ;-) Maar gewoon t gevoel van ff lekker te kunnen badderen!

Groetjes van Ingrid.

Hoi Ingrid, bedankt voor je reactie. Zo deed ik het inderdaad ook toen mijn verband er nog om heen zat, ga ik dat maar weer doen!

Prettige dag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.