Ga naar inhoud

latoya : 5 februari 2011 : Quan Clinic : Roeselare


Aanbevolen berichten

hallo iedereen,

Ben hier nog maar nieuw dus het is allemaal een beetje zoeken hoe dit hier werkt :48:

Nu zaterdag ga ik naar de Quan clinic in roeselare om alles een keertje te bespreken en wat er mogelijk is... ben blij dat ik de stap genomen heb om een afspraak te maken want zit er al een tijdje mee in m'n hoofd...

Ben wel al gerustgesteld door hier allemaal jullie verhalen te lezen , maar toch ken er niets van en kan iemand mij nog tips geven of welke prothesen het beste zijn ???

dank u wel xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 52
  • Created
  • Laatste Reactie

Welkom hier !

Ik klikte op je berichtje omdat ik van de Quan Clinic precies nog niet veel gehoord heb en dus nieuwsgierig ben :rolleyes:

Wat de protheses betreft : tegenwoordig zijn er geen 'slechte' meer hoor (als je de zoutwatergevulde maar niet gebruikt) .

In de Quan Clinic werken ze blijkbaar met Cereform/Allergan : geen onbekende protheses , die worden door verschillende klinieken gebruikt . Hier een stukje dat op hun websitestaat :

Wij maken gebruik van A-merk protheses (Cereform, Allergan) met levenslange garantie door de fabrikant.

Lekkage komt nog zelden voor. Zijn er geen klachten van verslapping of kapselvorming, dan moet in principe het implantaat niet vervangen worden.

Na 10 jaar of meer kan een groter volume van prothese nodig zijn omdat de borst, ook zonder implantaat, onderhevig is aan verslapping door veroudering

We onderscheiden ronde en anatomische (druppelvormige) implantaten.

De meeste centra gebruiken cohesive silicone gel implantaten. De wand van de prothese bestaat uit 16-18 lagen silicone en binnenin bevindt zich silicone gel (gelei).

Siliconen gel implantaten geven vaak het meest natuurlijke resultaat en voelen natuurlijk aan door de interactie met borstklier en evt borstspier.

Meestal wordt gekozen voor ruwe implantaten ipv gladde omdat deze meer bescherming bieden tegen kapselvorming.

Lijkt me dik in orde !

Wat je consult betreft : maak je wensen duidelijk en ook wat je niet wil en schrijf (eventuele) vragen op want je gaat onder de indruk zijn én tijd genoeg nemen om 'te passen' . Veel meer tips kan ik je niet geven aangezien je je naar eigen zeggen al goed ingelezen hebt hier :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom hier !

Ik klikte op je berichtje omdat ik van de Quan Clinic precies nog niet veel gehoord heb en dus nieuwsgierig ben :rolleyes:

Wat de protheses betreft : tegenwoordig zijn er geen 'slechte' meer hoor (als je de zoutwatergevulde maar niet gebruikt) .

In de Quan Clinic werken ze blijkbaar met Cereform/Allergan : geen onbekende protheses , die worden door verschillende klinieken gebruikt . Hier een stukje dat op hun websitestaat :

Wij maken gebruik van A-merk protheses (Cereform, Allergan) met levenslange garantie door de fabrikant.

Lekkage komt nog zelden voor. Zijn er geen klachten van verslapping of kapselvorming, dan moet in principe het implantaat niet vervangen worden.

Na 10 jaar of meer kan een groter volume van prothese nodig zijn omdat de borst, ook zonder implantaat, onderhevig is aan verslapping door veroudering

We onderscheiden ronde en anatomische (druppelvormige) implantaten.

De meeste centra gebruiken cohesive silicone gel implantaten. De wand van de prothese bestaat uit 16-18 lagen silicone en binnenin bevindt zich silicone gel (gelei).

Siliconen gel implantaten geven vaak het meest natuurlijke resultaat en voelen natuurlijk aan door de interactie met borstklier en evt borstspier.

Meestal wordt gekozen voor ruwe implantaten ipv gladde omdat deze meer bescherming bieden tegen kapselvorming.

Lijkt me dik in orde !

Wat je consult betreft : maak je wensen duidelijk en ook wat je niet wil en schrijf (eventuele) vragen op want je gaat onder de indruk zijn én tijd genoeg nemen om 'te passen' . Veel meer tips kan ik je niet geven aangezien je je naar eigen zeggen al goed ingelezen hebt hier :)

bedankt voor de info :) ben nu nog meer gerustgesteld...

oke zal ik zeker doen maar heb al veel vragen zu :)

grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo iedereen,...

eindelijk heb ik de stap gezet om een bv te laten doen en ben blij dat de datum vast staat.

5 februari om tien uur moet ik daar zijn...

kga eerlijk zijn ben toch wel een beetje nerveus , het is de eerste keer dat ik onder narcose ga gebracht worden en dat geeft me wel een raar gevoel, maar het zal allemaal wel meevallen zeker???

ben allesinds al aan het aftellen hoor!!

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat wel lekker snel , amper 2 weken aftellen .

Dan hoef je niet te lang te piekeren :1:

Ben wel benieuwd wat men jou aangeraden heeft ivm plaatsing , hoeveel cc en welke chirurg jou gaat opereren .

Narcose lijkt eng maar is het niet hoor . Als ze zeggen 'u gaat zich meteen slaperig voelen' ben je al terug wakker , 't lijkt maar een seconde ook al lig je 2u op de operatietafel .

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey,

ja e snel e ben blij dat het snel gaat, had er beetje op gerekend ook want wilde het nog laten doen nu ik nog thuis ben met de kleinen, moet maar tegen 20 april terug gaan werken dus ja we hebben dan nog genoeg tijd om te herstellen e :P

euhm het wordt achter de borstspier gestoken via de borstplooi en ga voor 285cc gaan nu heb ik een A75 en dan ga ik uitkomen op een gemiddelde , volle C :) wie het gaat doen weet ik niet ... was zodanig tevreden over hoe ik geholpen ben en de vriendelijk heid dat ik er niet aangedacht heb om het te vragen hoe hij noemt :s...

het zal daar snel genoeg zijn kan niet meer wachten :)

de chirurg zei dat het een uurtje werk zal zijn :)

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo,

heb toch nog een paar vragen voor jullie...

het herstel achteraf hoe lang duurt dat en wat houdt dat in???

want ik zit met een kindje van 3 maand en een half en achter een week moet ik er zelf terug voor zorgen , zou dat lukken???

kan iemand mij helpen op deze vragen te beantwoorden???

groetjes xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Latoya

een kindje van 3,5 maand,hihi dat is nog erg jong,mijn arts zou pas een bv ondernemen bij me,mits ik echt wel zeker een 6mnd ontzwangerd was,liever een jaar zelfs.

je herstel houd toch wel in dat je niet mag tillen boven de 10kilo,niet de ellebogen boven schouderhoogte uitkomen,en ellebogen tegen het lichaam houden als je tilt,kliniek/sportbh dragen enz enz dit allen 4a6weken,ligt aan advies van je arts :rolleyes:

heb je dit niet meegekregen aan info voor de nazorg? is wel zo belangrijk dat je goed op de hoogte bent van alles ervoor,maar zeker ook erna.

nog sucses met aftellen tot 5februari,en nog veel lees en post plezier op het forum...

greetzz moontje

p.s heb even je 2topics samengevoegd :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey moontje,

ja inderdaad hij is nog klein e :), toen ik zei dat m'n kindje nog maar 3,5 maand was zei hij er zelfs niets op dat ik moet wachten.... heb er eigenlijk niet verder achter gevraagd ook omdat ik het dan zo snel mogelijk kon laten doen e :)

heb niet echt achter nazorg gevraagd omdat ik hier ook wel al veel gelezen heb ervan dus had ook niet zoveel vragen meer...

wel je mag niet boven de tien kilo opheffen dan kan da geen probleem zijn , m'n kindje weegt zo een 6 kilo dus da moet toch lukken he ?

en m'n ventje heeft heel die week erna verlof genomen dus hij zal dan voor de kleinen kijken voor m'n eigen gemak en tegen dan zijn we al een grote week terug verder...

ja moet nog om een sportbeha gaan denk dat ik naar de hema er om zal gaan, heb er al veel goeds over gelezen hier op het forum :)

inderdaad niet boven je schouders gaan (best dat ik niet moet werken :) ben kapster dus da zou minder goed gaan e) ben nog thuis tot 20 april dus tegen dan zal het allemaal al terug goed zijn hé :)

dus na een goede6 weken mag je terug een gewone bh aan doen?

ik zal zeker hier iets laten weten na de operatie,...vind het allemaal wel heel spannend wou dat ik ze al had :) kon is ze al showen in kleren hihihi want nu is er nie veel te zien zu :P

nog keer bedankt voor alles hier samen te zetten e .

groetjes xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

idd lang leve de mooie boezem hihi :)

het is niet lang meer maar het mag daar snel gaan zijn...

zal het zelf wel voelen zeker als ik iets doe wat niet goed is , hoop het toch :)

oke zal het zelf wel zien zeker vanaf wanneer ik gewone bh zal kunnen verdragen

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo allemaal ,

ben hier nog een keertje terug.

binnen drie dagen is het zover, maar toch twijfel ik nog over de aantal cc kan mij daar iemand bij helpen???

ik heb nu een kleine B en we zouden 285cc er insteken zal ik dan op een volle c komen???

en ik laat het achter de spier steken heb hier al gelezen dat je daarmee een aantal cc verliest is dat waar??

graag had ik hier antwoord op gehad voor ik onder het mes moet :)

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk wel dat je dat gaat redden hoor, en ff duidelijk zeggen dat het echt niet kleiner mag zijn dan een volle C ! dat verschild echt per persoon maar bij voor de spier kunnen ze ook verdwijnen dat is bijv bij moontje ook zo die heeft veel meer cc nodig en bij roosie ook maar die heeft achter de spier, bij achter de spier moeten ze wel nog wat gaan meegeven maar dat is alleen in het begin ! ik zou me geen zorgen maken komt vast goed ff nog een x heel duidelijk zeggen:D

xxx alvast veel succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey bambie,

thx om mij gerust te stellen, want ja als het de eerste keer is kan je da zo moeilijk inschatten hé hoe groot ze dan gaan zijn.

ik ga zaterdag voor de zekerheid nog een half uurtje vroeger naar daar om alles nog een keertje te bespreken en dan ga ik het hem zeggen dat het zeker een volle c mag zijn, maar wil wel geen D maar ja we zien wel hé.

heb hier ook al gelezen dat de meeste ze toch achteraf ietsjes groter wouden en daardoor ben ik eigelijk gaan twijfelen.

maar als jij zegt dat het op een volle c zal uitkomen zal dat wel e

ben een 1m70 en weeg 55 kilo en de chirurg zei dat het mogelijk is qua grote dat ik 285 kan nemen dus ik vertrouw de pc wel :)

bedankt alvast hé, en mercitjes voor het succes wensen :)

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Latoya,

Als je nu al een B hebt van jezelf zul je zeker wel op een volle C uitkomen hoor, mogelijks zelfs toch een D met 285cc (ook al verdwijnt er zo'n 40cc bij achter de spier). Komt goed hoor, gewoon op je pc vertrouwen, hij heeft je ook gezien en kan dus beter inschatten wat jij nodig hebt voor de cup die je wilt.

Liefs, :54:

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ p&s bij mij wordt het achter de borstspier gestoken, wellicht omdat ik niet genoeg borstweefsel heb en omdat je het dan beter zou zien , want ik wilde het zo natuurlijk mogelijk hebben... tegen mij hebben ze daar niets over gezegd hij zei meteen dat we het achter de borstspier gingen doen meer weet ik ook nie...

@ eefje hopelijk hé ja vertrouw m'n pc wel hoor , ga allesinds nog een half uurtje vroeger naar daar om alles nog keer te bespreken voor hij er aan begint :)

groetjes xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.