Spring naar bijdragen
Borsten Forum

Recommended Posts

Zojuist zei Poi:

Maar er zijn ook mensen met borstplooi en weinig weefsel? Ik las ook geloof bij het zilveren kruis, dat wanneer het mannelijk oogt het ook vergoed kan worden?

Dat durf ik niet te zeggen. Ik had geen borstplooi wat inderdaad vergeleken wordt met een “mannenborst”. Maar een plooi is een plooi en daar kan een pc niks aan veranderen..

Zit zelf ook bij zilveren kruis en heb het vergoed gekregen. Ze zijn wel “vrij coulant” met het verstrekken van een vergoeding.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Poi:

Maar er zijn ook mensen met borstplooi en weinig weefsel? Ik las ook geloof bij het zilveren kruis, dat wanneer het mannelijk oogt het ook vergoed kan worden?

Zolang er geen borstplooi zichtbaar is, heet het aplasie.. Alleen hierbij wordt er vergoed door de verzekering. Er moet dus ook op de aanvraag voor vergoeding 'aplasie' staan. Staat er 'hypoplasie' dan is dat bij voorbaat al een afwijzing. Hypoplasie is een gedeeltelijke plooi.

Je kunt dus ietsje weefsel hebben (maar je moet minder dan 1 cm hebben om goedgekeurd te worden) en je mag geen borstplooi hebben. Alleen met deze twee criteria kom je in aanmerking voor vergoeding. 

(geen idee hoe het per verzekering is, maar dit is hoe het beoordeeld wordt)

xx BB

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Del93:

Dat durf ik niet te zeggen. Ik had geen borstplooi wat inderdaad vergeleken wordt met een “mannenborst”. Maar een plooi is een plooi en daar kan een pc niks aan veranderen..

Zit zelf ook bij zilveren kruis en heb het vergoed gekregen. Ze zijn wel “vrij coulant” met het verstrekken van een vergoeding.

Hmmm, dank je. Nou ik heb ook vers bil, ene is aaaaaaa en de andere aaa zeg maar. Huisarts bekijkt de situatie ook, is het niet? Ben zo nerveus :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei best_boobie:

Zolang er geen borstplooi zichtbaar is, heet het aplasie.. Alleen hierbij wordt er vergoed door de verzekering. Er moet dus ook op de aanvraag voor vergoeding 'aplasie' staan. Staat er 'hypoplasie' dan is dat bij voorbaat al een afwijzing. Hypoplasie is een gedeeltelijke plooi.

Je kunt dus ietsje weefsel hebben (maar je moet minder dan 1 cm hebben om goedgekeurd te worden) en je mag geen borstplooi hebben. Alleen met deze twee criteria kom je in aanmerking voor vergoeding. 

(geen idee hoe het per verzekering is, maar dit is hoe het beoordeeld wordt)

xx BB

Dat is wel heel cruciaal.... durf morgen bijna niet meer heen. Zou toch denken, wanneer je een hemd aan hebt en plat bent je ziet dat er niets aanwezig is.... 

xx

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
33 minuten geleden zei Poi:

Hmmm, dank je. Nou ik heb ook vers bil, ene is aaaaaaa en de andere aaa zeg maar. Huisarts bekijkt de situatie ook, is het niet? Ben zo nerveus :)

Laat het op je af komen, een nee heb je ja kun je krijgen. En niet geschoten is altijd mis! Zo ben ik er ook in gegaan. Ik kan je privé wel een foto sturen van mijn voor situatie als je wil?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
36 minuten geleden zei Poi:

Dat is wel heel cruciaal.... durf morgen bijna niet meer heen. Zou toch denken, wanneer je een hemd aan hebt en plat bent je ziet dat er niets aanwezig is.... 

xx

haha ja sorry, dat zijn gewoon de regels die officieel gesteld zijn voor vergoeding :)

Trouwens, als je zoekt naar foto's die 'vergoed' zijn, dan kun je beter even kijken in het topic dat over vergoeding gaat. Daar kom je namen tegen van meiden die ze vergoed gehad hebben.. De vergoeding is er nog niet zo lang, en als je onder meerdere foto's vraagt of iemand ze vergoed gehad heeft, dan is het soms handiger om even te lezen in hun topic, dan alleen die vraag te stellen :)

Sorry dat ik je zo op je huid zit, maar het blijft een beetje opgeruimder op het forum zo :)

xx BB

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Del93:

Laat het op je af komen, een nee heb je ja kun je krijgen. En niet geschoten is altijd mis! Zo ben ik er ook in gegaan. Ik kan je privé wel een foto sturen van mijn voor situatie als je wil?

Als je wilt, heel graag. Ben de hele dag al aan het graven, haha

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kalm aan, komt goed!

je kunt er toch niks aan veranderen.... 

huisarts geeft je alleen een verwijzing. Die van mij was zelf niet op de hoogte van een vergoeding. Maar kreeg wel netjes verwijzing. Keek en voelde wel even. 

de echo zal het antwoord geven. Die meet namelijk alleen het klierweefsel en níet het vetweefsel. 

Spannende tijd. 

Je moet ook geluk hebben met de pc. Als ze geen aplasie op de aanvraag willen zetten dan heb je weinig kans.

als je iets een plooi hebt, maar pc is toch zo vriendelijk om ‘geen plooi’ aan te vinken heb je weer geluk.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei littlepony:

Kalm aan, komt goed!

je kunt er toch niks aan veranderen.... 

huisarts geeft je alleen een verwijzing. Die van mij was zelf niet op de hoogte van een vergoeding. Maar kreeg wel netjes verwijzing. Keek en voelde wel even. 

de echo zal het antwoord geven. Die meet namelijk alleen het klierweefsel en níet het vetweefsel. 

Spannende tijd. 

Aaaaah, heb ik weer hoop. Heb wel beetje vet, maar geen klierweefsel. Dat vet komt af en toe, als ik aankom of zwanger was.... toch? Haha, gelukkig kan ik in een ander ziekenhuis foto s maken, kom ik mijn collega s niet tegen. Ook zoiets. Als hij voelt, wat kan de huisarts dan aangeven?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei best_boobie:

haha ja sorry, dat zijn gewoon de regels die officieel gesteld zijn voor vergoeding :)

Trouwens, als je zoekt naar foto's die 'vergoed' zijn, dan kun je beter even kijken in het topic dat over vergoeding gaat. Daar kom je namen tegen van meiden die ze vergoed gehad hebben.. De vergoeding is er nog niet zo lang, en als je onder meerdere foto's vraagt of iemand ze vergoed gehad heeft, dan is het soms handiger om even te lezen in hun topic, dan alleen die vraag te stellen :)

Sorry dat ik je zo op je huid zit, maar het blijft een beetje opgeruimder op het forum zo :)

xx BB

Nee, is helemaal goed. Leer de site al een beetje kennen, wordt steeds gezelliger zelfs. Haha, bedankt weer voor de tips xx

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Geen idee. Misschien dat hij voelt of er klierweefsel zit. 

Mijn huisarts had wel ‘hypoplasie’ op de verwijzing gezet. Gelukkig werd de aanvraag door Mn pc wel goed gedaan! Lucky 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Poi, welkom hier! Ik merk dat je je vooral druk maakt om de vergoeding maar lees ook dat je écht  heel onzeker en verdrietig bent over je huidige borsten.  Is de vergoeding zo belangrijk? Mijn bv is 15 jaar geleden vergoed vanwege een vrij groot verschil in cupmaat. Ik ging er toentertijd wel heel nuchter in; als het vergoed wordt...mooi....zo niet, ga ik sparen. Die tieten komen er, sowieso! No matter what. Tuurlijk is het veel geld en ben ik mij ervan bewust dat niet iedereen die luxe heeft. Maar ik ben ervan overtuigd dat iedereen kan sparen...als je echt zo verdrietig wordt van je borsten en dat dat een weerslag heeft op je functioneren (vroeger maar ook nu met je kinderen) dan ga je er vast voor!! Mijn wissel vorig jaar heb ik overigens wel zelf moeten betalen. Verschil was weg he ;-)?! 

Hoe dan ook, heel veel succes bij de huisarts en bij het maken van je keuzes! 

XN

• Like 3

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei noov:

@Poi, welkom hier! Ik merk dat je je vooral druk maakt om de vergoeding maar lees ook dat je écht  heel onzeker en verdrietig bent over je huidige borsten.  Is de vergoeding zo belangrijk? Mijn bv is 15 jaar geleden vergoed vanwege een vrij groot verschil in cupmaat. Ik ging er toentertijd wel heel nuchter in; als het vergoed wordt...mooi....zo niet, ga ik sparen. Die tieten komen er, sowieso! No matter what. Tuurlijk is het veel geld en ben ik mij ervan bewust dat niet iedereen die luxe heeft. Maar ik ben ervan overtuigd dat iedereen kan sparen...als je echt zo verdrietig wordt van je borsten en dat een weerslag heeft op je functioneren (vroeger maar ook nu met je kinderen) dan ga je er vast voor!! Mijn wissel vorig jaar heb ik overigens wel zelf moeten betalen. Verschil was weg he ;-)?! 

Hoe dan ook, heel veel succes bij de huisarts en bij het maken van je keuzes! 

XN

Mooi geformuleerd @noov.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Inderdaad elke PC l, kliniek en verzekeraar is weer anders. Op mijn formulier is door de PC aangevinkt geen borstplooi, de meting klierweefsel <1cm aangetoond door echo en hypoplasie (omdat wel borstvorming is, maar niet volledig / verminderd). Dus aanvraag niet eens ingediend gezien ik dus niet aan de voorwaarden van mijn verzekering deed. Bij Boerhaave moet je dan bij afwijzing nl alsnog het (hogere) passantentarief betalen. 

Maar wat hierboven beschreven wordt als het je ongelukkig maakt dan moet je sowieso voor de vergroting gaan (al dan niet eerst sparen)! I can tell. 

Check anders nog mijn verslag. Ik ben nu bijna 5 weken PO. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Poi

Hier een een link naar het topic.

Ook al kom je niet voor aanmerking van vergoeding blijf een aantal jaren door sparen.

xx Ank

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Premium Theme Designed By IBTheme.com