Ga naar inhoud

Del93 : 26 juni 2018 : Dr. Oostrom : Gelre Ziekenhuis : Apeldoorn


Aanbevolen berichten

Hoi! 

Ik ben nieuw hier, dus ik hoop dat dit goed gaat. Afgelopen donderdag heb ik een afspraak gehad met de PC in het ziekenhuis. Ik heb “geen” borstplooi wat ze zei en vergeleek mijn borst met dat van een man. Dr zit wel iets maar heeeeeel weinig. Zij achte de kans groot dat ik in aanmerking zou komen, maar wil me daar niet aan vast houden. 

Aanstaande woensdag heb ik een afspraak om een echo te laten maken. (Zeer zenuwachtig wel)... 

Maar wat moet ik me hier bij voorstellen? Wat is precies je borstweefsel, en kunnen ze daar meteen vertellen hoeveel mm je hebt? 

 

Ik heb zelf een kleine 70A en zelfs die bh’s gapen vaak. 

 

Liefs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 74
  • Created
  • Laatste Reactie

Hoi,

Ik ben Deliana 24 jaar en ik ben hier lid geworden omdat ik graag een borstvergroting wil. Deze probeer ik via de verzekering vergoed te krijgen.

Zelf heb ik een kleine cup 70A en geen borstplooi. 

 

Ik hoop hier op dat forum met jullie ervaringen mee te kunnen lezen. En toch meer informatie op te halen.

 

Hebben jullie vragen aan mij, stel ze gerust!

 

liefs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is een hele topic aan dit onderwerp gewijd! Zoek maar op het woord vergoeding.

 

Er zijn een aantal meiden hier die het hele proces hebben gelopen, zoals ik en ook hebben gekregen! Niet altijd even makkelijk.

 

Tijdens de echo hoor je gelijk hoe dik je borstklier is, die mag niet meer dan 1cm zijn. Dat is een voorwaarde om in aanmerking te komen voor de vergoeding. Niet elke verzekering is even makkelijk maar succes! Is heel spannend nu je erin zit! Als je een goede arts een goede volledige aanvraag laat doen, dan scheelt dat al een hele hoop! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi... ik weet niet of ik dit hier goed plaats. Ik had me al eerder voorgesteld... ik heb vandaag mijn afspraak gehad bij de pc, en hij noemt mij een grote kanshebber voor eventueel een vergoeding. Een borstplooi heb ik absoluut niet benoemde hij en nu moet ik woensdag voor een echo voor de klierweefsel. Ik ben best heel zenuwachtig... en durf niet te veel te hopen maar een lichtpuntje is er wel. We wachten af.... maar pffff wat een zenuwen...

Groetjes 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei Jo-c:

Hoi hoi... ik weet niet of ik dit hier goed plaats. Ik had me al eerder voorgesteld... ik heb vandaag mijn afspraak gehad bij de pc, en hij noemt mij een grote kanshebber voor eventueel een vergoeding. Een borstplooi heb ik absoluut niet benoemde hij en nu moet ik woensdag voor een echo voor de klierweefsel. Ik ben best heel zenuwachtig... en durf niet te veel te hopen maar een lichtpuntje is er wel. We wachten af.... maar pffff wat een zenuwen...

Groetjes 

Ik ben afgelopen woensdag ook voor de echo geweest en heb ook totaal geen borstplooi. Ik had 0,3 tot 0,5 cm borstweefsel. Dus val binnen de eisen! 

 

Heel veel succes woensdag ik voel de zenuwen met je mee! Ik had zweethanden toen ik in de wachtkamer zat. Maar eenmaal binnen en ze ging aan de gang en het was meteen duidelijk. Ik kon mee kijken met de echo dus kon meteen zien hoe ze meten en hoeveel cm ik had. 

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei Del93:

Ik ben afgelopen woensdag ook voor de echo geweest en heb ook totaal geen borstplooi. Ik had 0,3 tot 0,5 cm borstweefsel. Dus val binnen de eisen! 

 

Heel veel succes woensdag ik voel de zenuwen met je mee! Ik had zweethanden toen ik in de wachtkamer zat. Maar eenmaal binnen en ze ging aan de gang en het was meteen duidelijk. Ik kon mee kijken met de echo dus kon meteen zien hoe ze meten en hoeveel cm ik had. 

 

xx

Wat leuk dat je reageerd.... echt zo spannend... ik moet donderdag ipv woensdag... door de zenuwen vergist... hihihihihi.... alleen de pc vertelde me dat hij de uitslag door zou bellen... in principe 3 werkdagen later... maar helaas voor mij gaat hij op vakantie volgende week... dus moet ik nog even tot 11 juni wachten.... pffff zo nerveus... ik ben echt zo plat als een dubbeltje dus het zou me echt verbazen als ik meer als een cm heb... maar ik durf eigenlijk niet te hopen. Bij welke verzekering zit jij als ik vragen mag? Ik bij zilveren kruis en ik hoop dat die niet al te moeilijk zijn. 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij zei de echoscopiste ook meteen hoeveel cm en de volgende dag lag de uitslag ook officieel op papier bij de huisarts klaar. 

 

Ik zit bij de Hema dat valt onder Menzis. Ik vind dat er lijn getrokken moet worden, ik bedoel, als je voldoet aan de voorwaarden dan voldoe je aan de voorwaarden. Waar ook verzekert het valt immers onder de basisverzekering. 

 

Succes donderdag ik duim met je mee! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, smizebra said:

Bij mij zei de echoscopiste ook meteen hoeveel cm en de volgende dag lag de uitslag ook officieel op papier bij de huisarts klaar. 

 

Ik zit bij de Hema dat valt onder Menzis. Ik vind dat er lijn getrokken moet worden, ik bedoel, als je voldoet aan de voorwaarden dan voldoe je aan de voorwaarden. Waar ook verzekert het valt immers onder de basisverzekering. 

 

Succes donderdag ik duim met je mee! 

 

Dat zou je idd zeggen maar is helaas echt niet zo. Ik heb vorig jaar in een vete gezeten met Menzis. Alles was op papier goed maar de beoordelaar vond nl dat er wél een lichtelijke plooi te zien was. Wat sowieso niet was. Heb de beoordeling zelfs nog aangevochten maar Menzis gaf niet toe. Ze vonden dat de mening van de chirurg niet doorslaggevend was maar hun beoordelaar. Absurd. 

Anyway, ben maanden daarna overgestapt naar een andere verzekering en dat was gelijk goedgekeurd! 

Had overigens 0,6 gemeten! 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omg... zo zenuwachtig... heb mijn echo net gehad en de ene 0.7 en de ander max 0.9... dat is wat de radiologe me zei... nu dacht ik als ik dat gehad heb kan ik mijn zenuwen weer de baas worden... maar het lijkt nu alleen maar meer... ben zo onzeker over alles.... en durf niet te hopen vanwege de teleurstelling als de verzekering het afkeurd. Alleen nu moet ik wachten tot 11 juni dan belt de pc me in principe over de uitslag (die ik nu dus eigenlijk al weet) pffffff en ik ben zo een mientje ongeduld..... HELP ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15-5-2018 om 14:11 zei smizebra:

Goed nieuws @Del93! Nu kan de aanvraag ingediend worden. Over borstplooi verhaal, door wie is dat vastgesteld? 

Vandaag is als het goed is mn aanvraag opgestuurd. De assistente belt mij morgen over hoe en wat. 

 

Zoals al gezegd is wordt dat vastgesteld door de plastische chirurg. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15-5-2018 om 21:58 zei Jo-c:

Wat leuk dat je reageerd.... echt zo spannend... ik moet donderdag ipv woensdag... door de zenuwen vergist... hihihihihi.... alleen de pc vertelde me dat hij de uitslag door zou bellen... in principe 3 werkdagen later... maar helaas voor mij gaat hij op vakantie volgende week... dus moet ik nog even tot 11 juni wachten.... pffff zo nerveus... ik ben echt zo plat als een dubbeltje dus het zou me echt verbazen als ik meer als een cm heb... maar ik durf eigenlijk niet te hopen. Bij welke verzekering zit jij als ik vragen mag? Ik bij zilveren kruis en ik hoop dat die niet al te moeilijk zijn. 

Groetjes

Ik zit ook bij zilveren kruis. Als het goed is kun je ook via je zilveren kruis inloggen en daar ook zien als de aanvraag gedaan is. Dat zag ik iemand hier zeggen. Maar durf dat niet met zekerheid te zeggen. Maar houdt het in de gaten.

 

volgens de assistente van de plastische chirurg schijnt zilveren kruis heel schappelijk is met het verstrekken van een vergoeding. Maar ook daar houdt ik me niet aan vast. Nee heb je, ja kun je krijgen! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat belachelijk met die borstplooi zeg alsof je daardoor vrouwelijk voelt. Ik heb dus het zelfde geval ik zit onder de 1 cm per borst 0.5 en heb dus een borstplooi zei m’n pc ze ging aangeven toch een borstplooi te zien. Tranen stonden in me ogen ik heb een aa cup. Ik ga ervan uit dat het dus niet vergoed wordt. Ze zei zelf nog nu maar hopen dat het door de vingers gezien wordt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7-5-2018 om 17:29 zei Annefleurx:

Er is een hele topic aan dit onderwerp gewijd! Zoek maar op het woord vergoeding.

 

Er zijn een aantal meiden hier die het hele proces hebben gelopen, zoals ik en ook hebben gekregen! Niet altijd even makkelijk.

 

Tijdens de echo hoor je gelijk hoe dik je borstklier is, die mag niet meer dan 1cm zijn. Dat is een voorwaarde om in aanmerking te komen voor de vergoeding. Niet elke verzekering is even makkelijk maar succes! Is heel spannend nu je erin zit! Als je een goede arts een goede volledige aanvraag laat doen, dan scheelt dat al een hele hoop! 

Was er bij jou ook een borstplooi te zien? En bij welk kliniek ben jij geweest waarbij je het vergoed heb gekregen? Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Rosebloempje said:

Wat belachelijk met die borstplooi zeg alsof je daardoor vrouwelijk voelt. Ik heb dus het zelfde geval ik zit onder de 1 cm per borst 0.5 en heb dus een borstplooi zei m’n pc ze ging aangeven toch een borstplooi te zien. Tranen stonden in me ogen ik heb een aa cup. Ik ga ervan uit dat het dus niet vergoed wordt. Ze zei zelf nog nu maar hopen dat het door de vingers gezien wordt..

 

@Rosebloempje

Niet stom bedoeld maar dit wordt sowieso afgewezen. Je had beter naar iemand anders kunnen gaan die iig geen borstplooi invult. Tenzij je wel duidelijk 1 hebt, dan val je gewoon buiten de boot (al zit je wel ruim onder de 1cm!) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren weer bij Boerhaave geweest om samen met Pc een aanvraagformulier in te vullen. Hij heeft aangekruist hypoplasie, geen borstplooi en borstweefsel onder de 1cm. Bij verplichte opmerkingenveld heeft hij stukje geschreven over de voor geschiedenis(natuurlijke wijze opties geprobeerd). Indienen maar! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, smizebra said:

Gisteren weer bij Boerhaave geweest om samen met Pc een aanvraagformulier in te vullen. Hij heeft aangekruist hypoplasie, geen borstplooi en borstweefsel onder de 1cm. Bij verplichte opmerkingenveld heeft hij stukje geschreven over de voor geschiedenis(natuurlijke wijze opties geprobeerd). Indienen maar! 

 

@smizebra hypoplasie wordt afgewezen (sorry..) er moet nl aplasie in staan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.