Ga naar inhoud

Del93 : 26 juni 2018 : Dr. Oostrom : Gelre Ziekenhuis : Apeldoorn


Aanbevolen berichten

9 minuten geleden zei Annefleurx:

Overigens vergoedt Boerhaave het niet vooraf (wist je dat?) Dus je moet het eerst zelf betalen en als het wordt vergoedt door je verzekering dan krijg je 75% terug geloof ik.. 

Hi klopt dat weet ik. Maar als 't goed voelt bij deze kliniek en bij een kliniek waar het niet goed voelt maar wel 100% dan ga ik voor het eerste. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 74
  • Created
  • Laatste Reactie
12 minuten geleden zei Annefleurx:

 

@smizebra hypoplasie wordt afgewezen (sorry..) er moet nl aplasie in staan

Hij kan niet aplasie invullen als er wel borstweefsel is ookal is het ruim onder de 1cm. Hij heeft het niet ingevuld maar aangekruist je kon uit meerdere kiezen om aan te kruizen. Naar mijn idee moet je aan 2 voorwaarden voldoen borstplooi en echo klierweefsel om vergoeding te krijgen en daar voldoe ik aan. Maar we wachten het gewoon af. Lijkt me beter dan speculeren welke verzekeraar wel en niet... Hopelijk wordt mijn duimen beloond. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, smizebra said:

Hij kan niet aplasie invullen als er wel borstweefsel is ookal is het ruim onder de 1cm. Hij heeft het niet ingevuld maar aangekruist je kon uit meerdere kiezen om aan te kruizen. Naar mijn idee moet je aan 2 voorwaarden voldoen borstplooi en echo klierweefsel om vergoeding te krijgen en daar voldoe ik aan. Maar we wachten het gewoon af. Lijkt me beter dan speculeren welke verzekeraar wel en niet... Hopelijk wordt mijn duimen beloond. 

 

Als je kijkt naar de voorwaarden van een verzekering dan staat daar in dat je aan de 2 gestelde eisen moet voldoen en je onder agenesie of aplasie moet vallen. Geen 1 verzekering vergoedt hypoplasie. 

Ik heb vorig jaar er zelfs met advocaat erop gedoken vandaar dat ik dat weet. En veel meiden hier op dit forum ook afgewezen doordat er niet aplasie stond in hun aanvraag. Is een heel topic over.

Wie weet is jouw verzekering wat coulanter! Duimen maar idd! Je hoort het wel snel! @smizebra

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, smizebra said:

Hi klopt dat weet ik. Maar als 't goed voelt bij deze kliniek en bij een kliniek waar het niet goed voelt maar wel 100% dan ga ik voor het eerste. 

Dat snap ik helemaal hoor! Boerhaave kliniek is een top kliniek dus je hebt zeker een goede keus gemaakt! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minutes ago, Del93 said:

Hier te nog even contact gehad met de assistente van de PC. De aanvraag is in orde, val binnen de eisen. Dinsdag wordt de aanvraag opgestuurd.... wachten duurt lang...:44:

 

Het kan heel snel lopen hoor! Toen mijn aanvraag werd verstuurd had ik binnen 2 dagen antwoord! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Annefleurx:

 

Als je kijkt naar de voorwaarden van een verzekering dan staat daar in dat je aan de 2 gestelde eisen moet voldoen en je onder agenesie of aplasie moet vallen. Geen 1 verzekering vergoedt hypoplasie. 

Ik heb vorig jaar er zelfs met advocaat erop gedoken vandaar dat ik dat weet. En veel meiden hier op dit forum ook afgewezen doordat er niet aplasie stond in hun aanvraag. Is een heel topic over.

Wie weet is jouw verzekering wat coulanter! Duimen maar idd! Je hoort het wel snel! @smizebra

 

Nog even de voorwaarden gelezen van mijn verzekering en inderdaad Aplasie wordt benoemd voor aanmerking vergoeding. Net dus de Pc consulent gesproken en ze gaat met de arts overleggen of hij het wil aanpassen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, smizebra said:

Nog even de voorwaarden gelezen van mijn verzekering en inderdaad Aplasie wordt benoemd voor aanmerking vergoeding. Net dus de Pc consulent gesproken en ze gaat met de arts overleggen of hij het wil aanpassen. 

 

Goed dat je er nog achteraan hebt gebeld! Ik hoop dat ie het nog kan veranderen. Iig, je hebt dan alles gedaan wat je kan doen ervoor!! En dan is het echt duimen! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden zei Annefleurx:

 

Goed dat je er nog achteraan hebt gebeld! Ik hoop dat ie het nog kan veranderen. Iig, je hebt dan alles gedaan wat je kan doen ervoor!! En dan is het echt duimen! 

De volgende bepaling las ik.

 

U heeft geen recht op behandelingen van plastische chirurgische aard als het gaat om:

 

Het operatief plaatsen of vervangen van een borstprothese, behalve nadat één of beide borsten geheel of gedeeltelijk geamputeerd zijn of bij Agnes ie of aplasie van de borst bij vrouwen en de daarmee vergelijkbare situatie bij een vastgestelde transseksualiteit. 

 

Lijkt me vrij duidelijk. Duimen dat de aanvraag wordt aangepast :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei Del93:

Hier te nog even contact gehad met de assistente van de PC. De aanvraag is in orde, val binnen de eisen. Dinsdag wordt de aanvraag opgestuurd.... wachten duurt lang...:44:

Hey hey... oh wat spannend zeg... ik leef erg met je mee.... en idd wachten is verschrikkelijk ;)

Ik moet ook nog even wachten voor de aanvraag wordt verzonden omdat de pc op vakantie is.....

Heb jij dat ook het ene moment dan denk je... het kan niet mis gaan en het andere moment slaat de onzekerheid toe en ben je bang dat alles tegen zit... het maakt me allemaal zo onzeker maar het is eigenlijk wel zo fijn dat we soort van 'lotgenoten'  zijn met een soort van het zelfde (rot) 'probleem'.... ik denk aan je en duim dubbel op met je mee ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei Jo-c:

Hey hey... oh wat spannend zeg... ik leef erg met je mee.... en idd wachten is verschrikkelijk ;)

Ik moet ook nog even wachten voor de aanvraag wordt verzonden omdat de pc op vakantie is.....

Heb jij dat ook het ene moment dan denk je... het kan niet mis gaan en het andere moment slaat de onzekerheid toe en ben je bang dat alles tegen zit... het maakt me allemaal zo onzeker maar het is eigenlijk wel zo fijn dat we soort van 'lotgenoten'  zijn met een soort van het zelfde (rot) 'probleem'.... ik denk aan je en duim dubbel op met je mee ;)

Oh ja dat heb ik ook! “ ik val binnen de eisen komt echt wel goed” om 5 minuten later te denken “let maar op, ze wijzen het af” ... frustrerend! Laat ze maar komen met het verlossende woord. 

 

Hier duurt het ook wat langer allemaal ivm Hemelvaart en nu Pinksteren... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden zei Del93:

JAA! Ik heb groen licht gekregen van de verzekering! De borst vergroting wordt vergoed!

Wouw!!!! Zo snel!!! Oh wat ontzettend fijn voor je!!! GEFELICITEERD!!!!!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Del93 said:

JAA! Ik heb groen licht gekregen van de verzekering! De borst vergroting wordt vergoed!

 

Gefeliciteerd meid!! Ik heb moeten huilen van opluchting met de uitslag Haha.. maar echt top dat je het zo snel hebt gehoord!! Ben je al erover uit wat je gaat nemen (en heb je al een operatie datum?) spannend nu is het echt aftellen! :43:

@Del93

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Del93:

Is er bij jou al meer bekend @smizebra?

Helaas nog weinig verandering hier. Ik word vandaag teruggebeld of de Pc de aanvraag wil aanpassen van hypoplasie naar aplasie en dan kan dan aanvraag ingediend worden. Als hij het niet wil aanpassen dan gaan we verder zonder verzekering....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tjuus, ik wist niet eens dat je dan voor een echo moet komen om je weefsel te laten meten. Belachelijk! Iedereen kan toch wel zien met het blote oog of het formaat vrouwelijk is ja of nee, echt kansloos.. Gaan ze dit dan echt serieus op die manier zitten meten? Ik word hier een beetje lichtelijk agressief van..:18: of bekijk ik het nou te kortzichtig? Ik snap dat ergens een grens getrokken moet worden maar 1 cm...?! Ik ben zelf ook met zo goed als niks op aarde gezet maar nooit verdiept in vergoedingen omdat ik daar weinig vertrouwen in had, maar fijn om te zien dat het bij sommige wel is  gelukt.. En de meiden die er mee bezig zijn.. Ik duim voor jullie want iedere vrouw zou zich prettig moeten voelen in haar lichaam! :71:

 

:53:

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Annefleurx:

 

Gefeliciteerd meid!! Ik heb moeten huilen van opluchting met de uitslag Haha.. maar echt top dat je het zo snel hebt gehoord!! Ben je al erover uit wat je gaat nemen (en heb je al een operatie datum?) spannend nu is het echt aftellen! :43:

@Del93

Dankjewel! Ik heb het ook uitgegild, de kleine meid lachte me gewoon uit! 

 

7 juni heb ik afspraak met de pc om te passen en te meten enzo. Ik denk dat we dan ook een datum gaan prikken voor de operatie. Ik hoop eind juli omdat ik dan 4 weken met mn dochtertje bij mn moeder kan logeren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei smizebra:

Helaas nog weinig verandering hier. Ik word vandaag teruggebeld of de Pc de aanvraag wil aanpassen van hypoplasie naar aplasie en dan kan dan aanvraag ingediend worden. Als hij het niet wil aanpassen dan gaan we verder zonder verzekering....

Ah schiet niet op dus, ik duim voor je meid! Hou je me op de hoogte?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Zwolleboobsx:

Tjuus, ik wist niet eens dat je dan voor een echo moet komen om je weefsel te laten meten. Belachelijk! Iedereen kan toch wel zien met het blote oog of het formaat vrouwelijk is ja of nee, echt kansloos.. Gaan ze dit dan echt serieus op die manier zitten meten? Ik word hier een beetje lichtelijk agressief van..:18: of bekijk ik het nou te kortzichtig? Ik snap dat ergens een grens getrokken moet worden maar 1 cm...?! Ik ben zelf ook met zo goed als niks op aarde gezet maar nooit verdiept in vergoedingen omdat ik daar weinig vertrouwen in had, maar fijn om te zien dat het bij sommige wel is  gelukt.. En de meiden die er mee bezig zijn.. Ik duim voor jullie want iedere vrouw zou zich prettig moeten voelen in haar lichaam! :71:

 

:53:

Ja je kunt het een beetje van 2 kanten bekijken. Ik bedoel dr zijn mensen met een cup A die wel op borsten lijken. En je hebt mensen zoals ik haha die gewoon zo goed als helemaal plat zijn. 

 

Dr moet sowieso een grens getrokken worden omdat mensen dan niet om een cosmetische reden een medische aanvraag gaan doen. Snap je? 

 

Ik vind inderdaad ook dat iedere vrouw gelukkig moet zijn en als ze daar bij geholpen kunnen worden dat zij er dan ook zeker voor moeten gaan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.