Ga naar inhoud

Hechtingen verwijderen


Aanbevolen berichten

Maandag is het 2 weken geleden dat ik mijn BV gehad heb wat allemaal meer da  perfect verlopen is tot nog toe.

 

Maandag moet ik terug naar de Bergman kliniek voor mijn eerste controle en dus hechtingen verwijderen.

 

In oktober 2016 heb ik een medisch noodzakelijke open neuscorrectie ondergaan en had ik dus hechtingen in het tussenstukje tussen mijn neusgaten inzitten welke ook verwijderd moesten worden. 

Ik ben alles behalve kleinzerig aangelegd maar met het verwijderen van deze hechtingen toendertijd sprongen de tranen werkelijk waar in mijn ogen en zulke pijn had ik echt nog nooit gevoeld van me leven. Ze zeiden toen ook dat een neus super gevoelig is. God wat deed dat zeer zeg.

 

Affijn door deze ervaring heb ik dus een beetje een trauma aan het verwijderen van hechtingen opgelopen en kan er nu zelfs al van wakker liggen wat mij maandag te wachten staat.

 

Zijn borsten ook zo enorm gevoelig met het hechtingen verwijderen? Wie kan mij vertellen of het pijnloos is of niet en wat ik kan verwachten maandag?

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Claudiat:

Maandag is het 2 weken geleden dat ik mijn BV gehad heb wat allemaal meer da  perfect verlopen is tot nog toe.

 

Maandag moet ik terug naar de Bergman kliniek voor mijn eerste controle en dus hechtingen verwijderen.

 

In oktober 2016 heb ik een medisch noodzakelijke open neuscorrectie ondergaan en had ik dus hechtingen in het tussenstukje tussen mijn neusgaten inzitten welke ook verwijderd moesten worden. 

Ik ben alles behalve kleinzerig aangelegd maar met het verwijderen van deze hechtingen toendertijd sprongen de tranen werkelijk waar in mijn ogen en zulke pijn had ik echt nog nooit gevoeld van me leven. Ze zeiden toen ook dat een neus super gevoelig is. God wat deed dat zeer zeg.

 

Affijn door deze ervaring heb ik dus een beetje een trauma aan het verwijderen van hechtingen opgelopen en kan er nu zelfs al van wakker liggen wat mij maandag te wachten staat.

 

Zijn borsten ook zo enorm gevoelig met het hechtingen verwijderen? Wie kan mij vertellen of het pijnloos is of niet en wat ik kan verwachten maandag?

Ik heb hier geen ervaring mee mijn hechtingen waren oplosbaar misschien kan deze link je gerust kan stellen.

Succes maandag

xx Ank

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

 

verwijderen ze niet alleen de knoopjes aan de buitenkant? Bij mij was dat wel en volgens mij bij de meesten hier. 

Je voelt t wat trekken bij het knippen, maar pijn doet t niet. Tenminste bij mij niet, haha! Hopelijk valt t bij jou ook mee!!

succes in ieder geval!

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, ik weet wat je bedoelt ook ik heb eens door een ongeluk een neusoperatie gehad en had plastic tegen het tussenschot wat na een tijdje verwijdert word ( neem aan dat je dat bedoelt) dat doet inderdaad heel erge pijn ik weet niet of ze je neus ook gevuld hadden met “tampons” die ze er na 1 of 2 dagen uittrekken (dat is mijn trauma) mijn bv is inmiddels 3 maanden geleden en die hechtingen zijn een eitje! Ik neem aan dat ze alleen het knoopje weg knippen en daar voel je bijna niks van!

heel veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap je angst als je niet weet wat je kan verwachten en een slechte ervaring hebt.

Je neus is echt heel gevoelig.

ik ga er net als Winneke vanuit dat ze alleen de knoopjes losknippen de rest is oplosbaar.

Komt goed achteraf zal je lachen om de bezorgdheid die je nu hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Winneke:

Hoi, ik weet wat je bedoelt ook ik heb eens door een ongeluk een neusoperatie gehad en had plastic tegen het tussenschot wat na een tijdje verwijdert word ( neem aan dat je dat bedoelt) dat doet inderdaad heel erge pijn ik weet niet of ze je neus ook gevuld hadden met “tampons” die ze er na 1 of 2 dagen uittrekken (dat is mijn trauma) mijn bv is inmiddels 3 maanden geleden en die hechtingen zijn een eitje! Ik neem aan dat ze alleen het knoopje weg knippen en daar voel je bijna niks van!

heel veel succes!

Nee ik had geen spalkje tegen me tussenschot aan zitten.

Bij mij hadden ze als het ware me hele huid losgemaakt van me neus en als het ware helemaal open geklapt om mijn hele neus met nieuw kraakbeen wijder te maken en op te vullen enz enz. Was een operatie van bijna 4 uur, voor een neus :wacko:ongelofelijk he!

Maar moest dus gehecht worden op het stukje huid was tussen je neusgaten inzit zeg maar en een stukje in me neusgaten zelf.  En die hechtingen verwijderen deed echt meeeeega veel pijn

Ja die tampons had ik ook tot aan me hersenen volgens mij hihi en die verwijderen was ook echt niet leuk maar minder erg dan die hechtingen.

 

Jullie hebben me wel een heel stuk gerust gesteld voor maandag pppfff. 

Dank jullie wel

 

Xxx 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee Claudia!

Ik ben ook bij Bergman geopereerd en was ook best nerveus voor het verwijderen van de hechtingen.

Uit ervaring kan ik zeggen dat ik het echt heel erg mee vond vallen.

Aan één kant was het er zo uit en aan de andere kant zat het wat meer vast, maar het deed geen/weinig pijn. 

Heel veel succes alvast! Hoop dat het meevalt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou vanmorgen voor de eerste controle geweest en inderdaad alleen de knoopjes vetwijderen. 

Ook eerst tegen de verpleegster verteld dat ik dit enger vond dan de hele operatie en het herstel e.d. ivm mijn ervaring met mijn neus.

Ze vertelde meteen dat dit daarmee te verwaarlozen is en niets voorstelde.  Zelf doen ze daar natuurlijk ook neusoperaties  (mijn KNO arts uit het ziekenhuis wekt daar zelfs) en ze vertelde dat ze precies weet wat ik bedoelde.

 

Maaaaar inderdaad het stelde niks voor en was zo gepiept. 

Controle was verder ook prima en het zag er goed uit allemaal.

Wel nog een hele glimmende huid en alles staat nog super strak en gespannen maar dat heeft echt tijd nodig.

 

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben juist terug van mijn pc, hechtingen verwijderd was echt een (peace of cake) ;) mijn rechter borst is bovenaan nog iets dikker als links, maar alles was super geen ontsteking geen vocht, alleen nog super veel geduld hebben!!! @best_boobie ik had hier veel gelezen over een borstband dus had eens gevraagd of ik zoiets mss kon aandoen om rechts meer te laten zakken, en zijn antwoord was “absoluut NIET aandoen” 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Kristel612:

Ik ben juist terug van mijn pc, hechtingen verwijderd was echt een (peace of cake) ;) mijn rechter borst is bovenaan nog iets dikker als links, maar alles was super geen ontsteking geen vocht, alleen nog super veel geduld hebben!!! @best_boobie ik had hier veel gelezen over een borstband dus had eens gevraagd of ik zoiets mss kon aandoen om rechts meer te laten zakken, en zijn antwoord was “absoluut NIET aandoen” 

:45: Dat kan hoor, dat hij er tegen is!
Niet iedere pc werkt ermee, en dat heeft alles te maken met operatietechniek en visie! Dus als jouw pc hem niet adviseert, of zelfs stellig adviseert hem niet te dragen, dan zou ik hem ook niet dragen!

Hij weet hoe groot hij de pocket gemaakt heeft, dus hij weet wat de prothese kan doen :)

Je moet je wel aan de regels houden uiteraard, maarja, dat moet iedereen. OOk de meiden mét een band ;)

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.