Ga naar inhoud

Cystic fibrose en borstvergroting


Jeandr

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

ik volg dit forum al eventjes en heb t aangedurfd om een topic te starten. 

Ik heb nogal een dubbel gevoel erbij.

Ik zal me even voorstellen:

ik ben 38 jaar en heb cystic fibrose (mucoviscidose) en heb 2 dubbele longtransplantaties gehad. Hierdoor zijn mijn borsten niets meer. Ze hangen omdat de spier is doorgesneden en er is ook volume weg. 

Ik weet dat gezondheid t belangrijkste is mr ik voel me erg slecht door mijn borsten, niet meer vrouwelijk.

Bij dr Verdonck heb ik al een consultatie gekregen en hij was heel positief. Hij stelde me wel voor om in een uz ziekenhuis te gaan en heb volgende week dus een afspraak met prof Vranckx van Uz Leuven en Diest.

Voorlopig wacht ik ook nog op antwoord van mijn longartsen.

sorry vr mijn lang verhaal.

Grtjs 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey @Jeandr

Waaw, 2 dubbele longtransplantaties!! 
Heftig!! Hoe lang ben je nu na je laatste transplantatie? En gaat het goed met je? Heb je nu geen klachten en medicatie meer mbt je longen?(op de anti-afstotingsmedicatie na dan, zal het maar even zo noemen)
Je zult als kind vaak in het ziekenhuis gelegen hebben en al heel wat benauwde periodes achter de rug hebben.. Toch knap dat je dan nu de knoop doorhakt en ervoor kiest om je borsten mooier te laten maken!! :35: 
Na alles wat je meegemaakt hebt, is dat wel een cadeautje aan jezelf, niet? Ik bedoel: je hoeft echt niet te twijfelen of dit nou wel ethisch verantwoord is ;) 

Goed dat je doorgestuurd bent naar een universitair ziekenhuis. Ben benieuwd hoe je consult daar gaat verlopen!!

Heel veel succes!
xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 months later...

Dank je voor de lieve reacties! Ik ben ondertussen geopereerd.. Oh ik was het bestaan van dit forum compleet uit het oog verloren anders had ik nog wat tips kunnen raadplegen.

In september krijg ik een nier van mijn zus en de prof wou daarvoor mijn reconstructie doen.

Amai mijn litteken was helemaal verkleefd en ze hebben heel wat moeten losmaken maar wat ik ben blij!!!!

Je ziet mijn vorige littekens wel nog maar ik heb nu borsten en mijn tepels staan in het midden!

Iedereen hier in het ziekenhuis die ik gezien heb, proffen, assistenten zeiden dat ik er goed aan gedaan heb er voor te gaan. Ze hadden voor me elke zoveel uur een spuitje morfine voorzien mr nu op dag 3 heb ik totaal nog geen pijnstiller nodig gehad. Als ik dit moet vergelijken met de longtransplantaties dan is dit natuurlijk een piece of cake;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@best_boobie ik ben nu 10 jaar getransplanteerd van mijn tweede (in totaal 15 jaar). Afstotingsmedicatie neem ik veel ja, maar dat ben ik nu zo gewend. Ik heb inderdaad als kind veel in het ziekenhuis gelegen en nu eigenlijk nog, maar dat deert me niet zo meer. IK wil me wel op en top vrouw voelen, ook al ben ik ziek. En het is toch veel leuker als mensen niet eens weten dat je zo ziek bent als ze je zien;)

Bedankt voor je lieve berichtje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.