Ga naar inhoud

Rosalynn_ : 12 december 2017 : Dr. van der Weij : Boerhaave


Aanbevolen berichten

  • Reacties 81
  • Created
  • Laatste Reactie

Hi girls,

 

Zijn er meer dames geopereerd die grote schrik voor naalden en infusen hebben? Ik ben volgendeweek dinsdag aan de beurt en krijg nu al af en toe een paniekaanval omdat ik me er zo druk om maak. Iemand hetzelfde? Hoe ben je hiermee omgegaan? Tips?

 

hebben jullie verder nog andere tips? Zoals kleding en voorbereiding voor de operatie? 

 

Xx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden zei Rosalynn_:

Hi girls,

 

Zijn er meer dames geopereerd die grote schrik voor naalden en infusen hebben? Ik ben volgendeweek dinsdag aan de beurt en krijg nu al af en toe een paniekaanval omdat ik me er zo druk om maak. Iemand hetzelfde? Hoe ben je hiermee omgegaan? Tips?

 

hebben jullie verder nog andere tips? Zoals kleding en voorbereiding voor de operatie? 

 

Xx

 

Je kan om een pilletje vragen dat je rustig wordt. HEb ik ook gedaan en voelde me echt hartstikke chill toen Haha :-) ik had een jogginsbroek aan en een vest. Prikken was exht zo gebeurd! Je zit in een soort roes en gaat allemaal zo snel. Voor je t weet lig je alweer terug in je bedje. Super spannend voor je meis! Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, Desi3 said:

Je kan om een pilletje vragen dat je rustig wordt. HEb ik ook gedaan en voelde me echt hartstikke chill toen Haha :-) ik had een jogginsbroek aan en een vest. Prikken was exht zo gebeurd! Je zit in een soort roes en gaat allemaal zo snel. Voor je t weet lig je alweer terug in je bedje. Super spannend voor je meis! Xxx

Ahhh top! Om dat pilletje ga ik dan sws vragen. 

Thanks voor de tips xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Jasmijn_ said:

Dinsdag is al bijna!! Hoe zit het met de zenuwen?? Ik ben jaloers, ik moet nog 10 dagen langer wachten... Ze gaan vast prachtig worden :wub:

Ahhh ook al snel!! 

Ben super zenuwachtig, het enige waar ik aan denk is de operatie en ik droom al weken over borsten haha.

Door wie word jij geopereerd en hoeveel cc? 

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei Rosalynn_:

Ahhh ook al snel!! 

Ben super zenuwachtig, het enige waar ik aan denk is de operatie en ik droom al weken over borsten haha.

Door wie word jij geopereerd en hoeveel cc? 

Xx

 

Ja gelukkig schiet het al op! Probeer mezelf bezig te houden dan gaat de tijd hopelijk sneller haha. Ik word geopereerd door dr. Straten en krijg 375 of 400cc (moet nog kiezen) mentor DP HP rond Coh II. Ben jij ook zo nieuwsgierig hoe het gaat worden??

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Rosalynn_:

Hi girls,

 

Zijn er meer dames geopereerd die grote schrik voor naalden en infusen hebben? Ik ben volgendeweek dinsdag aan de beurt en krijg nu al af en toe een paniekaanval omdat ik me er zo druk om maak. Iemand hetzelfde? Hoe ben je hiermee omgegaan? Tips?

 

hebben jullie verder nog andere tips? Zoals kleding en voorbereiding voor de operatie? 

 

Xx

 

Ik raad je aan om een jonggingbroek aan te trekken en een lekker warm vest met rits zodat je niks over je hoofd hoeft te doen na de operatie.

 

Op de dag van de operatie vul je eerst een formulier in met wat vragen. Daarna word je meegenomen door een assistente en doe je al je kleren uit, op je sokken en onderbroek na. Daarna doe je een operatieschort en blauwe sokjes aan en een haarnetje op je hoofd. Dan ga je in bed liggen onder de dekens en word je daarna weer door een assistent opgehaald. Dat kan even duren. Bij mij was er wat uitgelopen en lag ik een uurtje in bed te wachten.

Als je wordt opgehaald loop je met de assistent naar de ok. Naar ga je op de operatietafel liggen en word je aan wat mensen voorgesteld die in de ok aanwezig zijn.

Je legt je armen wijd in een soort beugels. Dan prikt de assistent anesthesist je infuus. Ik ben niet bang voor naalden maar ook voor iemand die die angst wel heeft, het stelde echt weinig voor. Het deed geen pijn en ik voelde een heel klein prikje. Maarja legt hij uit wat hij gaat doen. Eerst spuit hij pijnstilling in het infuus, dan een soort opiaat waar je een beetje wazig van wordt en gelijk daarachteraan het ‘slaapmiddel’. Van dit alles voel je niks. Je doezelt heerlijk weg in slaap en het volgende moment word je wakker gemaakt en is het alweer achter de rug.

 

Ik hoop dat ik een klein beetje angst bij je heb weggehaald...

Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minuten geleden zei Rosalynn_:

@Desi3 gaat he alweer wat beter met je? Nog gesproken met de praktijk? 

Lief dat je er naar vraagt! Ja ben inmiddels wel rustig geworden. Vannacht wel nog heel veel gehuild (lees; hele nacht :blush:) en vanochtend ook. Zat er echt Ff helemaal doorheen. Weet dat het niet het einde van de wereld is, maar je leeft er zo naar toe.. en heb zoveel projectie nooit gewild. Vind dat echt niet mooi. Maar goed kan er nu Ff niks aan veranderen.. ja vanochtend echt weer in paniek naar de kliniek gebeld, en maandagavond kan komen bij de dokter.  Wil echt weten wat mijn opties zijn. Weet exht wel dat het nog zal slinken en ik zal

toch moeten afwachten, maar weet vrijwel zeker dat ik het echt te groot vind (teveel projectie). En dan heb ik liever over 3/4 maanden opnieuw een operatie dan pas over een jaar. Maar ik weet niet of dat kan...

Verwacht dat vd Weij zegt dat ik paar maanden moet afwachten.

Echt zo erg dat ik hier nu al zo over na denk, had er zo graag zo blij mee geweest! Maar ik ontwijk echt de spiegel.. vind t verschrikkelijk!

 

Probeer nu wel echt rustig te blijven want die stress lijkt me niet bepaald

goed voor me herstel. Heb ook hele tijd steken in me borsten en ben zo moe.. had het me zo anders voorgesteld:( sorry voor het depri verhaal hoor, moest het ffies kwijt hihi.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 250cc voor de spier, maar het is een speciale prothese met 5,1 projectie . Het heeft een extra dunne rand waardoor al het volume onderin zit. Vandaar de extra projectie. Volgens mij krijg je dan bijna het zelfde effect als een prothese met veel meer cc en zelfde projectie en breedte, maar waarbij de rand onder de spier zit.

maar niet bang worden asjeblieft!! Is echt mijn bedoeling niet. Ik had deze prothese nooit gepast en had eigenlijk voor een andere gekozen met medium profiel, is dus heel anders dan extra high profiel vandaar mijn reactie. 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei Desi3:

Ik heb 250cc voor de spier, maar het is een speciale prothese met 5,1 projectie . Het heeft een extra dunne rand waardoor al het volume onderin zit. Vandaar de extra projectie. Volgens mij krijg je dan bijna het zelfde effect als een prothese met veel meer cc en zelfde projectie en breedte, maar waarbij de rand onder de spier zit.

maar niet bang worden asjeblieft!! Is echt mijn bedoeling niet. Ik had deze prothese nooit gepast en had eigenlijk voor een andere gekozen met medium profiel, is dus heel anders dan extra high profiel vandaar mijn reactie. 

xx

Hoi hoi, wanneer ben je geopereerd? wat balen zeg dat je er niet tevreden mee bent.. is het niet ook veel vocht wat er nog in zit wat moet slinken? 

Ik krijg ook 250 cc voor de spier prothese van mentor... welk merk heb jij? volgens mij krijg ik medium profiel. 

En wat was jou voorsituatie? ik ben ook 170 en 53 kilo en cup 70 A met ruimte... 

groetjes en sterkte met deze situatie hopelijk komt het nog goed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden zei Bnice:

Hoi hoi, wanneer ben je geopereerd? wat balen zeg dat je er niet tevreden mee bent.. is het niet ook veel vocht wat er nog in zit wat moet slinken? 

Ik krijg ook 250 cc voor de spier prothese van mentor... welk merk heb jij? volgens mij krijg ik medium profiel. 

En wat was jou voorsituatie? ik ben ook 170 en 53 kilo en cup 70 A met ruimte... 

groetjes en sterkte met deze situatie hopelijk komt het nog goed!

Zal vast wel nog veel vocht zitten maar dan alsnog vind ik ze te groot.  Het verschil tussen medium en extra high profiel is best wel groot. 

Ik zou nml eigenlijk de 230 krijgen medium profiel, maar vijf min goor de operatie is het Veranderd. Ben donderdag geopereerd en het ergste verdriet heb ik nu hopelijk gehad.. heb morgenavond gesprek met de arts. Dankjewel! Wanneer wordt jij geopereerd?? 

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 hours ago, Jasmijn_ said:

 

Ja gelukkig schiet het al op! Probeer mezelf bezig te houden dan gaat de tijd hopelijk sneller haha. Ik word geopereerd door dr. Straten en krijg 375 of 400cc (moet nog kiezen) mentor DP HP rond Coh II. Ben jij ook zo nieuwsgierig hoe het gaat worden??

 

Jaaa heel nieuwsgierig, het lijkt me zo onwerkelijk om ineens borsten te hebben. En ik ben zo benieuwd hoe dat op mijn lichaam zal staan.. 

maarja dat zal ik pas weten als ik ben geopereerd.. wel jammer dat je zo lang moet wachten tot het eindresultaat heb hier helemaal geen geduld voor haha.. :lol:

 

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei Desi3:

Zal vast wel nog veel vocht zitten maar dan alsnog vind ik ze te groot.  Het verschil tussen medium en extra high profiel is best wel groot. 

Ik zou nml eigenlijk de 230 krijgen medium profiel, maar vijf min goor de operatie is het Veranderd. Ben donderdag geopereerd en het ergste verdriet heb ik nu hopelijk gehad.. heb morgenavond gesprek met de arts. Dankjewel! Wanneer wordt jij geopereerd?? 

Xxx

word 4 januari geopereerd bij velthuis kliniek.. 

Oh echt heel erg voor je... dat ze dat vijf minuten voor die tijd hebben veranderd! dat kan toch niet!! Waarom doen ze dat zomaar? Hadden ze die andere niet op voorraad ofzo? Echt belachelijk! 

Idd hun fout.. dus mocht je echt niet aan ze kunnen wennen dan moeten hun het ook herstellen!

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 hours ago, Sophiee said:

Ik raad je aan om een jonggingbroek aan te trekken en een lekker warm vest met rits zodat je niks over je hoofd hoeft te doen na de operatie.

 

Op de dag van de operatie vul je eerst een formulier in met wat vragen. Daarna word je meegenomen door een assistente en doe je al je kleren uit, op je sokken en onderbroek na. Daarna doe je een operatieschort en blauwe sokjes aan en een haarnetje op je hoofd. Dan ga je in bed liggen onder de dekens en word je daarna weer door een assistent opgehaald. Dat kan even duren. Bij mij was er wat uitgelopen en lag ik een uurtje in bed te wachten.

Als je wordt opgehaald loop je met de assistent naar de ok. Naar ga je op de operatietafel liggen en word je aan wat mensen voorgesteld die in de ok aanwezig zijn.

Je legt je armen wijd in een soort beugels. Dan prikt de assistent anesthesist je infuus. Ik ben niet bang voor naalden maar ook voor iemand die die angst wel heeft, het stelde echt weinig voor. Het deed geen pijn en ik voelde een heel klein prikje. Maarja legt hij uit wat hij gaat doen. Eerst spuit hij pijnstilling in het infuus, dan een soort opiaat waar je een beetje wazig van wordt en gelijk daarachteraan het ‘slaapmiddel’. Van dit alles voel je niks. Je doezelt heerlijk weg in slaap en het volgende moment word je wakker gemaakt en is het alweer achter de rug.

 

Ik hoop dat ik een klein beetje angst bij je heb weggehaald...

 

heeee sophie! 

Wat lief dat je zo’n uitgebreid verhaal hebt geschreven.. Thanks! Je hebt nu zeker wat angst weggenomen, ik ga sws aan ze vragen of ik een pilletje mag waar ik rustig van wordt; ik ben nou eenmaal een stresskip. 

Hoop dat alles goed verloopt.

 

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uur geleden zei Desi3:

Lief dat je er naar vraagt! Ja ben inmiddels wel rustig geworden. Vannacht wel nog heel veel gehuild (lees; hele nacht :blush:) en vanochtend ook. Zat er echt Ff helemaal doorheen. Weet dat het niet het einde van de wereld is, maar je leeft er zo naar toe.. en heb zoveel projectie nooit gewild. Vind dat echt niet mooi. Maar goed kan er nu Ff niks aan veranderen.. ja vanochtend echt weer in paniek naar de kliniek gebeld, en maandagavond kan komen bij de dokter.  Wil echt weten wat mijn opties zijn. Weet exht wel dat het nog zal slinken en ik zal

toch moeten afwachten, maar weet vrijwel zeker dat ik het echt te groot vind (teveel projectie). En dan heb ik liever over 3/4 maanden opnieuw een operatie dan pas over een jaar. Maar ik weet niet of dat kan...

Verwacht dat vd Weij zegt dat ik paar maanden moet afwachten.

Echt zo erg dat ik hier nu al zo over na denk, had er zo graag zo blij mee geweest! Maar ik ontwijk echt de spiegel.. vind t verschrikkelijk!

 

Probeer nu wel echt rustig te blijven want die stress lijkt me niet bepaald

goed voor me herstel. Heb ook hele tijd steken in me borsten en ben zo moe.. had het me zo anders voorgesteld:( sorry voor het depri verhaal hoor, moest het ffies kwijt hihi.. 

@Desi3 we zijn er niet alleen om samen te lachen en mekaar te feliciteren, he? Maar ook om mekaars depri momenten samen te dragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden zei Bnice:

word 4 januari geopereerd bij velthuis kliniek.. 

Oh echt heel erg voor je... dat ze dat vijf minuten voor die tijd hebben veranderd! dat kan toch niet!! Waarom doen ze dat zomaar? Hadden ze die andere niet op voorraad ofzo? Echt belachelijk! 

Idd hun fout.. dus mocht je echt niet aan ze kunnen wennen dan moeten hun het ook herstellen!

xxx

Nee ik had die vrijdag daarvoor telefonisch contact gehad met de dokter om te vragen of deze prothese een optie zou zijn. Ik had namelijk gelezen dat deze een dunne rand heeft en aangezien ik heel dun ben en voor de spier zou krijgen. Hij zei toen dat het geen optie zou zijn doordat t teveel projectie zou geven en je niet op t laatste moment moet veranderen, want dan zou ik spijt krijgen. Hij zei wel ja we hebben t er voor de operatie wel over en bestel m voor de zekerheid. Je zou m eigenlijk nog moeten passen.

Ik heb vervolgens hele weekend over nagedacht en gepraat mrt me vriend ( en ik ontving een factuur voor de extra prothese, deze is duurder) en toen gebeld naar de consulente om te vragen of ik de factuur moest betalen omdat ik toch voor de eerste keuze wilde gaan. Ze zei toen dat ik gewoon moest betalen en dat ik het voor de operatie nog zou bespreken. En anders zou ik me geld terug krijgen. Ik dacht Nouja, goed, hij was toch niet enthousiast n zei dat t geen optie zou zijn dus was er helemaal niet meer vanuit gegaan... voor hij me ging aftekenen vlak voor de operatie. Ik was echt in shock.. en reageerde van Uh oké.. maar u zei dat het niet mooi zou worden? Toen zei hij ja maar je hebt toch al betaald? En het wordt wel mooi want het heeft een mooiere vorm . Naja en toen nog duidelijk mijn twijfels kenbaaar gemaakt (mbt de projectie) aan en verpleegkundige en ook in de OK kamer.. maar het leek wel te laat want de arts had zijn keuze gemaakt. Ik zei nog; ik wil dat geen D cup!!! (Had k ook tijdens t consult gezegd)

 Vind het zo jammer dat er niet gezegd is at deze prothese wel een heel verschil is met de medium profile die ik had gepast. Hij heeft verder helemaal niks meer gezegd en me ook niet laten passen of wat dan ook. Het is echt veel tr snel gegaan. Had er totaal geen controle over.

 

sorry voor het lange verhaal hoor hihi.

xx 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Desi3:

Ik heb 250cc voor de spier, maar het is een speciale prothese met 5,1 projectie . Het heeft een extra dunne rand waardoor al het volume onderin zit. Vandaar de extra projectie. Volgens mij krijg je dan bijna het zelfde effect als een prothese met veel meer cc en zelfde projectie en breedte, maar waarbij de rand onder de spier zit.

maar niet bang worden asjeblieft!! Is echt mijn bedoeling niet. Ik had deze prothese nooit gepast en had eigenlijk voor een andere gekozen met medium profiel, is dus heel anders dan extra high profiel vandaar mijn reactie. 

xx

Ik snap het. Had jouw andere topic ook gelezen en begon enorm te twijfelen.

Mijn consult ging ook super gehaast en rommelig bij Dr. Nio.

Dus begrijp wel dat je daar een nare bijsmaak aan overgehouden hebt.

Hopelijk maandag meer duidelijkheid @Desi3 !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heee @Rosalynn_ Morgen is het al zover!! Super spannend zeg! Heb je er ondanks de zenuwen ook een klein beetje zin in? Hoe laat moet je je melden? 

 

Ik ben ook erg bang voor naalden, maar heb niet zo'n pilletje gekregen. Probeerde me groot te houden, dus misschien vandaar dat ze dat niet voorstelde. Het viel echt wel mee! Bij mij ging alleen de eerste keer mis omdat ik een klepje in mijn bloedvat had ofzo. Dat vond ik echt niet leuk. Maar ik was super bang voor een naald in mijn hand, maar het voelde echt helemaal niet pijnlijker/vervelender dan gewoon in je arm ofzo. Gewoon niet kijken en dan is het binnen een paar seconden gepiept! Komt helemaal goed. Ik houd mezelf altijd voor dat ik het wel zal overleven dus hoe erg kan het zijn?? Zoveel mensen zijn ons al voorgegaan :) En met een pilletje erbij komt het al helemaal goed! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Desi3 Ik heb net je verhaal hier gelezen. Wat ontzettend balen voor je zeg. Niet netjes hoe het gegaan is! Vandaag heb je gesprek met je pc toch? Heel veel succes!! Neem je iemand mee? Dan voel je je denk ik wel wat gesterkt. Ik zou proberen zo rustig mogelijk te blijven (voor zover dat mogelijk is) en de nadruk leggen op hoe het gegaan is, niet zozeer over hoe het er nu uitziet, want dan gaat hij waarschijnlijk zeggen  (en zich verschuilen) dat het nu echt nog te vroeg is om te oordelen over de grootte en het resultaat. Wanneer jij de nadruk legt op hoe dit proces ging en dat jij de klant bent die in een soort afhankelijkheidspositie zat, dan zal hij misschien wel inzien dat dit echt niet is zoals het hoort te gaan. Nouja dat is wat ik zou doen! Heel spannend, maar voor hem is het z'n werk en voor jou is het je lichaam/leven! Niemand zal voor je opkomen in deze behalve jijzelf. 

 

Verder moet ik zeggen dat bij mij m'n boobs echt al heel veel geslonken zijn. Vind wel dat het nu genoeg geslonken is haha :12: Maar het scheelt heel veel. Mijn twee bh's zitten nu ook wat wijder. Dus het zal wel wat beter worden bij je! Misschien net genoeg om er niet zo super verdrietig van te zijn de komende maanden.. 

 

Sterkte en succes vandaag! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.