Ga naar inhoud

Financiering borstoperaties in je leven


Jo123

Aanbevolen berichten

Beste forumleden,

 

Waar ik vaak over nadenk en wat me ook bezighoudt in mijn overweging om mij te laten opereren is de finaciering van de operaties. Ik zie hier niet een bepaalde topic voor dus hoop ik dat hij hier goed staat! 

 

PC’s beweren dat de gemiddelde implantaat zo’n 10 a 15 jaar meegaat. Als je uitrekend hoe vaak je dan in je leven nog onder het mes zou moeten, incl eventuele complicaties, vind ik dat soms best zorgwekkend.

Ik heb het idee dat niet veel mensen hierbij stilstaan, omdat de wens zo enorm groot is en dan denken ‘dat zie ik dan wel’. Nu is mijn vraag dan ook; hoe denken jullie hierover? En wat is jullie plan voor de toekomst om deze operaties te kunnen betalen? 

Voor mensen die een goede/vaste baan hebben of andere zekerheid is dit waarschijnlijk: meteen sparen. Maar voor de jongere onder ons die nog geen school hebben afgemaakt etc. zal het misschien anders zijn. Zelf ben ik nog student (20) en weet ik dus nog niet hoe ik me dit moet voorstellen.

 

groetjes,

Jo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben 23 ben 2 jaar geleden afgestudeerd en heb sinds december vorig jaar een vast contract in de gehandicaptenzorg. 

Ben ook sinds de 13e maand aan het sparen gegaan maar ik moest ook de vaste lasten en boodschappen betalen. Rond juni had ik de 4700 bij elkaar gespaard. Ben toen ook meteen een consult aan gegaan bij Velthuis kliniek. Ik heb mentor protheses en hierbij heb je levenslange garantie op scheuren/barsten. Wanneer dit gebeurd krijg ik ook nog eens 1000-, voor de eventuele pc kosten! Dus dat voelt wel safe zeg maar. Rond 10/15 jaar gaan ze een echo maken om te kijken of de protheses nog goed zijn, maar ze gaan van levenslange garantie uit, aluwel ik er van uitga dat ik rond mijn 50ste nog eens onder het mes moet. Maaaaaarrr... Alles is me echt mega meegevallen ik zou zo volgende week weer gaan als het moest! Zonder complicaties natuurlijk... De 4 weken zijn voorbij gevlogen! Kan niet wachten op het eind resultaat en heb het gevoel dat ik nooit andere borsten heb gehad!

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is fijn om te lezen! Ik wil niemand afschrikken ofzo, maar door de pc’s is mij verteld dat de mentor levenslange garantie eigenlijk ‘onzin’ is en dat je zeker uit moet gaan van 3/4 extra operaties. Ook heb ik een boekje van Mentor zelf waarin percentages van scheuren staan. Dit is duidelijk hoger en kortere periode dan je verwacht. Als ze vervangen moeten worden, worden dus alleen de implantaten bekostigd wat waarschijnlijk rond de 500€ ps ligt. De operatiekosten zijn verder voor jezelf. Nu is het bij jou fijn dat je wel €1000 krijgt. Maar niet bij alle klinieken geldt dat. Ik hoop dat er meer mensen een oplossing weten! Dankjewel voor je reactie :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is natuurlijk niet als het mijn eigen schuld oid is he! Maar echt tegen scheuren/barsten. als dit het geval is dan bieden ze tot 1000-, voor de financiële steun voor het gebruik van ruimte, anesthesie en chirurgische kosten voor de herstel operatie. 

 

Dat is wat mentor aan garantie bied wanneer je ze na 2013 heb geplaatst. 

 

Tegenwoordig is het ook wel beter ontwikkeld als jaren terug he.. Het is echt een gel prothese, lekken kan niet! En als ze na 15/20 jaar wel op zijn dan heb ik er zeker weer 4700 voor over! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4-11-2017 om 14:31 zei Mrs.boobs:

Dat is natuurlijk niet als het mijn eigen schuld oid is he! Maar echt tegen scheuren/barsten. als dit het geval is dan bieden ze tot 1000-, voor de financiële steun voor het gebruik van ruimte, anesthesie en chirurgische kosten voor de herstel operatie. 

 

Dat is wat mentor aan garantie bied wanneer je ze na 2013 heb geplaatst. 

 

Tegenwoordig is het ook wel beter ontwikkeld als jaren terug he.. Het is echt een gel prothese, lekken kan niet! En als ze na 15/20 jaar wel op zijn dan heb ik er zeker weer 4700 voor over! 

Dankjewel voor je reactie! Is dit echt vanuit Mentor zelf dus dat alle pc die Mentor gebruiken ook deze garantie geven? Ik heb hier een foto van scheuren wat bij mij in het boekje staat. Ik vind dat nog aardig hoog.

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja je krijgt er een pasje bij "mentor protheses" en dat stukje wat ik heb gestuurd komt uit het boekje wat je bij de pas krijgt! 

Toen ik akkoord ging met cc's en operatie datum kreeg ik dat boekje en het pasje zit er achter. 

 

Ik laat tegen die tijd zeker een scan maken om te kijken of ze voor de "10 jaar" scheurtjes tonen. 

 

Ik ben mij er zeker van bewust dat ik ooit nog eens onder het mes moet, maar ik ben zo happy met mijn borsten nu, en het feit dat ik borsten heb ineens! Zou het zo nog eens doen volgende week :) 

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jo123Tegenwoordig is het niet meer standaard hoor om de protheses na 10 a 15 jaar te vervangen.

 

Ik heb motiva protheses waar net zoals de mentor protheses levenslange garantie op zit. Daarnaast kon ik nog een extra warranty programma afsluiten voor de extra kosten (kliniek, pc nazorg enz) maar dit vergoed mijn verzekering. Wel natuurlijk als 't gaat om scheuren, kapselvorming dus echt complicaties enz. En geld achter de hand hebben voor noodgevallen(niet alleen voor je boobs) lijkt me altijd wel handig. Er kan altijd wat gebeuren :)

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in augustus een wissel gehad i.v.m. kapselvorming graad 4 (na 10 jaar). De zorgverzekering heeft verwijderen oude protheses en verwijderen kapsels betaald. Eurosilicone waar mijn protheses van waren heeft voor nieuwe protheses gezorgd. Zodoende heb ik alleen mijn eigen risico zorgverzekering hoeven te betalen. Het is inderdaad iets waar je in eerste instantie misschien niet aan denkt. Toch heel belangrijk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast KaylaDelihla

Ik leg iedere maand 30 euro apart, zodat ik over minstens 10 jaar genoeg geld heb om in noodgevallen een nieuwe operatie te kunnen betalen 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mrs.boobs @Lucy89 @dian85 @KaylaDelihla Dankjewel voor jullie fijne reacties! En fijn dat alles zo goed is gegaan. Het boekje wat ik heb ik nog vrij recent (van aug dit jaar). Ik ga me zeker nog verder orienteren! Ik ben al bij dr. Straten en dr. de Blecourt geweest. Bij Straten een goed gevoel en bij de Blecourt minder. Ik ben op zoek naar een goede en betaalbare arts die in een ziekenhuis opereert, omdat ik hartritmestoornissen heb. Ik ben dus ‘afgewezen’ bij de kliniek van Straten. Suggesties zijn welkom! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden zei dian85:

@Jo123 ik ben door dr. W. Beekman van Beekmanklinieken in het ziekenhuis van Lelystad geopereerd. Hij heeft eigen kliniek in Hilversum. 

Oke! En wat is de prijs daar voor een bv? Ik kan geen prijzen vinden. Was je te vreden over hem? Ik vind het jammer dat er geen foto’s te zien zijn op de site.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Jo123 ik ben bij hem geweest voor een wissel. Wat een borstvergroting bij hem kost kan ik je niet vertellen. Je kan altijd informeren. Ik heb wel op YouTube aflevering gezien van De Rekenkamer over Wat kost een borstvergroting en daar zei hij €4500,00.

Ik ben zeer tevreden. Het is heel mooi geworden. Bij de laatste controle zei hij ook Top.

Zal even kijken of ik een de link kan vinden naar die aflevering.

Weet niet of het mag, maar hier is de link :

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden zei Lucy89:

@Jo123 ik ben zelf in een kliniek geopereerd. Maar ik lees ook goeie verhalen over pc nio hij opereert in het olvg in Adam. En de prijs is heel redelijk €3000 in het olvg. Heel veel succes met je keuze! 

Correctie: €3100,- voor Eurosilicone protheses en €3500,- voor Motiva protheses in het OLVG. Als je naar Nio in het OLVG gaat, heb je wel een verwijsbrief van je huisarts nodig.

 

XXX Jaydee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6-11-2017 om 21:36 zei Jaydee:

Correctie: €3100,- voor Eurosilicone protheses en €3500,- voor Motiva protheses in het OLVG. Als je naar Nio in het OLVG gaat, heb je wel een verwijsbrief van je huisarts nodig.

 

XXX Jaydee

Dankjewel! Ik heb gebeld, maar zij opereren niet voor cosmetische redenen. Kun je voor cosmetische redenen ook bij je ha terecht?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jo123     Wat bedoel je? Er zijn hier heel veel vrouwen, die door Dr. NIO geopereerd worden via het OLVG  (het oude Sint Lucas in Amsterdam). Ik zelf ook. Ik heb gewoon gebeld naar de poli plastische chirurgie en een afspraak gemaakt voor een consult bij dr.Nio. Omdat ze op het moment personeelstekort hebben in de ok, word ik geopereerd in Parkkliniek in Rotterdam. Maar de nacontrole wordt gewoon weer gedaan in het OLVG-west. Dus ik snap niet wat je bedoelt met "daar doen ze geen cosmetische operaties".

 

Xx Jaydee 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uur geleden zei Jaydee:

@Jo123     Wat bedoel je? Er zijn hier heel veel vrouwen, die door Dr. NIO geopereerd worden via het OLVG  (het oude Sint Lucas in Amsterdam). Ik zelf ook. Ik heb gewoon gebeld naar de poli plastische chirurgie en een afspraak gemaakt voor een consult bij dr.Nio. Omdat ze op het moment personeelstekort hebben in de ok, word ik geopereerd in Parkkliniek in Rotterdam. Maar de nacontrole wordt gewoon weer gedaan in het OLVG-west. Dus ik snap niet wat je bedoelt met "daar doen ze geen cosmetische operaties".

 

Xx Jaydee 

 

 

Heel apart. Ik belde ook naar de poli en vroeg of zij in het ziekenhuis ook cosmetische borstoperaties doen. Ze vertelde me dat ze het sinds een tijdje niet meer doen en dat ik daarvoor naar Park medisch centrum moet. Vaag zeg!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jo123, dat is inderdaad vreemd. Dan zullen ze er inderdaad mee gestopt zijn. Ik dacht dat het maar tijdelijk was, dat meiden via het OLVG geopereerd worden in Parkkliniek. Maar dan vis je denk ik net achter de boot, meis.

 

Xxx Jaydee 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 4-11-2017 at 11:59 AM, Jo123 said:

PC’s beweren dat de gemiddelde implantaat zo’n 10 a 15 jaar meegaat. 

Ik heb het idee dat niet veel mensen hierbij stilstaan, omdat de wens zo enorm groot is en dan denken ‘dat zie ik dan wel’. Nu is mijn vraag dan ook; hoe denken jullie hierover? En wat is jullie plan voor de toekomst om deze operaties te kunnen betalen? 

 

Ik heb levenslang garantie op mijn implantaten, dus stel ze gaan kapoet krijg ik gratis nieuwe en betaal ik alleen de operatiekosten. 
Persoonlijk ben ik niet goed in sparen, moet echt een doel hebben om te kunnen sparen dus wat dat betreft ben ik geen goede graadmeter.
En de komende 3 jaar heb ik nazorg ingekocht, daar zit als het goed is ook een groot deel van hersteloperaties bij inbegrepen. 

Daarnaast, kan het altijd voorkomen dat je precies onder het mes moet en dat je net onverwachte kosten hebt gehad waardoor je het geld even niet hebt. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.